gorovja / Kamniško Savinjske AlpeČeška koča na Spodnjih Ravneh /  Ravenska Kočna - Češka koča na Spodnjih Ravneh

Ravenska Kočna - Češka koča na Spodnjih Ravneh (umik Žrela)

Izhodišče: Ravenska Kočna (1000 m)
Cilj: Češka koča na Spodnjih Ravneh (1542 m)
Ime poti: umik Žrela
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid: Kamniško Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Kranj - vzhod in cesti naprej sledimo v smeri Jezerskega. Na Zgornjem Jezerskem pa bomo le malo za črpalko opazili cesto, ki se z glavne odcepi v desno (smer Planšarsko jezero). Cesta nas nato vodi mimo omenjenega jezera in se za njim za krajši čas strmo vzpne. Višje se cesta položi in na začetku velikega travnika izgubi asfaltno prevleko. Makadamski cesti nato sledimo do označenega večjega parkirišča.

S parkirišča nadaljujemo po makadamski cesti za oznakami »Češka koča, Ledine« in po približno 15 minutah hoje pridemo do tovorne žičnice.
Od tovorne žičnice nadaljujemo za oznakami Kranjska koča na Ledinah (skozi žrelo, Slovenska pot) in Češka koča (umik žrela). Sprva za kratek čas hodimo skozi gozd, nato pa nas pot pripelje na travnat teren, ki je delno poraščen z rušjem. Tu pot zavije rahlo v levo in se nato prečno vzpenja ob redkem ruševju, kasneje pa po melišču. Takšna pot nas pripelje do razpotja. Usmerimo se desno kamor nas usmeri napis »Češka koča« na skali. Levo pa vodi pot do Koče na Ledinah (Slovenska pot, Skozi žrelo).
Pot se prične prečno vzpenjati v smeri proti Češki koči (jugozahod). Kasneje zavije pot nekoliko v levo in nas po pobočju, ki je delno poraščeno z rušjem pripelje do razpotja pod strmimi stenami. Nadaljujemo desno proti Češki koči, levo pa vodi pot skozi žrelo na Ledine. Pot v nadaljevanju postane postopno nekoliko zahtevnejša in večino časa s pomočjo jeklenice preči rahlo izpostavljeno pobočje proti zahodu. Sledi še kratko izpostavljeno prečenje pod skalnimi previsi, nato pa postane pot lažja in nas ob redkem ruševju kmalu pripelje do Češke koče.

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Kranjska koča na Ledinah, Vratca, Štruca, Dolgi hrbet, Kokrska Kočna, Skuta, Jezerska Kočna, Grintovec
  Ravenska Kočna - ceska_koca_na_spodnjih_ravneh1
  Ravenska Kočna - ceska_koca_na_spodnjih_ravneh37
  Ravenska Kočna - ceska_koca_na_spodnjih_ravneh38
  Ravenska Kočna - ceska_koca_na_spodnjih_ravneh39
Diskusija o izletu Ravenska Kočna - Češka koča na Spodnjih Ravneh (umik Žrela)
31.5.2013
Zanima, če je kdo seznanjem s trenutnim stanjem tega pristopa k Češki koči. V območju umika Žrela bi pričakoval sneg.Zanima me koliko ga je. Tudi če je,bo verjetno južen. L.P.