gorovja / Julijske AlpeKanjavec / Aljažev dom v Vratih - Kanjavec

Aljažev dom v Vratih - Kanjavec

Izhodišče: Aljažev dom v Vratih (1015 m)
Cilj: Kanjavec (2569 m)
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Višinska razlika po poti: 1900 m
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze

Zapeljemo se v Mojstrano, nato pa sledimo oznakam za dolino Vrat. Sprva še asfaltna, v nadaljevanju pa večinoma makadamska cesta, nas nato po približno 12 km od središča Mojstrane pripelje do velikega parkirišča v dolini Vrat. V času poletne sezone se pobira parkirnina.

S parkirišča nadaljujemo po za javni promet zaprti makadamski cesti, po kateri mimo Šlajmerjevega doma hitro prispemo do Aljaževega doma v Vratih.
Aljažev dom obidemo po desni strani in s potjo nadaljujemo naravnost v smeri Triglava, Sovatne, Luknje... (desno Škrlatica, bivak na Rušju...). Pot nadaljujemo po slabši makadamski cesti, ki nas mimo zimske sobe pripelje do označenega razpotja ob znamenitem klinu (spomenik padlim partizanom gornikom).
Ponovno nadaljujemo naravnost (levo Tominškova pot) nas pa zložna pot vodi ob lepih razgledih na Triglav in Triglavsko severno steno. Ko po nekaj minutah nadaljnje hoje prispemo v bukov gozd, se v desno odcepi pot preko Sovatne, mi pa nadaljujemo naravnost v smeri Luknje in Triglava - pot čez Prag. Sledi kratek vzpon po kolovozu, nato pa nas markacije usmerijo levo, na pot, ki se približa strugi Triglavske Bistrice. Tu nas pot vodi mimo obeležja v spomin žrtvam gora, malo naprej pa prispemo na naslednje označeno razpotje.
Levo, preko potoka, se nadaljuje pot čez Prag, mi pa nadaljujemo naravnost, po poti, ki se postopoma prične vidneje vzpenjati. Pot proti Luknji se v nadaljevanju nekaj časa zmerno vzpenja, višje pa postane bolj strma in vse bolj razgledna. Še nekoliko višje nas pot vodi skozi pas grmičevja in redkega gozda, kjer se v desno odcepi stezica proti bližnjemu bivaku, mi pa nadaljujemo po širši poti, ki nas malo naprej pripelje iz pasu gozda. V nadaljevanju pot postane še nekoliko bolj strma, postopoma pa nas pripelje na melišča pod Luknjo. Pot preko melišča je dokaj drsna, ko pa prispemo ob vznožje sten, pa so nam v pomoč tudi jeklenice (v kopnem nezahtevno, prav pa pridejo predvsem pri sestopu). Kratek čas se strmo vzpenjamo povsem ob steni, nato pa pot zavije nekoliko desno in nas malo višje pripelje do razpotja na Luknji, od koder se nam odpre lep pogled na gore nad Zadnjico.
Z Luknje nadaljujemo naravnost navzdol (levo Triglav čez Plemenice (Bambergova pot), desno Bovški Gamsovec in brezpotni pristop na Pihavec) ter se pričnemo spuščati po stari mulatjeri. Sprva nas pot vodi preko manjšega podora, kjer je potrebno nekaj previdnosti zaradi povečane možnosti padajočega kamenja. Sledi spust nad strmimi Koriti, mi pa se spuščamo po široki poti, saj je stara mulatjera kljub precejšnji strmini še razmeroma dobro ohranjena. Po približno 40 minutah spusta, kjer izgubimo več kot 300 višinskih metrov, pa prispemo na označeno razpotje.
Z razpotja nadaljujemo rahlo levo v smeri Doliča (rahlo desno Zadnjica) ter se ponovno pričnemo vzpenjati. V nadaljevanju se večinoma zmerno vzpenjamo po mulatjeri, ki nas vodi čez strma ter občasno tudi izpostavljena prepadna pobočja. Ker je pot široka in lepo speljana tehnično ni zahtevna, je pa izpostavljena padajočemu kamenju in zaradi občasnih globokih pogledov večinoma ni primerna za vrtoglave. Pot občasno naredi nekaj serpentin, sicer pa se večino časa vzpenja prečno proti desni, tako da se vedno bolj približujemo mogočni steni Kanjavca.
Višje se nam z desne priključi še plezalna poz iz Zadnjice čez Komar, še nekoliko naprej pa se v desno odcepi pot Mire Marko Debelakove (pot čez Kanjavčeve police). Vse bolj razgledna pot višje naredi še nekaj serpentin, z nje pa se v levo odcepi še pot proti Triglavu.
Nadaljujemo naravnost, nato pa hitro prispemo do Koče na Doliču.
Od koče nadaljujemo desno navzdol (smer zahod) do bližnje planinske smerne table, od tam pa po markirani planinski poti v smeri Kanjavca. Po kratkem spustu se pot prične vzpenjati po pobočjih Kanjavca. Lepo speljana, kamnita pot, nas ob lepih razgledih na okoliške gore, po približno 1 uri hoje od Koče na Doliču pripelje do kratkega težavnejšega dela. V nadaljevanju se s pomočjo varoval vzpnemo čez skalni skok. Del vzpona je razmeroma težak, saj je kratek del poti zelo strm. Nad skokom se pot položi in nas le malo naprej pripelje na razgleden vrh.
Vrata - Luknja 2:30, Luknja - Dolič 3:10, Dolič - Kanjavec 1:30.

Ob poti: Luknja (1758m), Koča na Doliču (2151m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Poprovec, Kanjavec (Zahodni vrh)
Aljažev dom v Vratih - kanjavec1 Aljažev dom v Vratih - kanjavec2 Aljažev dom v Vratih - kanjavec3 Aljažev dom v Vratih - kanjavec4 Aljažev dom v Vratih - kanjavec5 Aljažev dom v Vratih - kanjavec6 Aljažev dom v Vratih - kanjavec7 Aljažev dom v Vratih - kanjavec8 Aljažev dom v Vratih - kanjavec9 Aljažev dom v Vratih - kanjavec10 Aljažev dom v Vratih - kanjavec11 Aljažev dom v Vratih - kanjavec12 Aljažev dom v Vratih - kanjavec13 Aljažev dom v Vratih - kanjavec14 Aljažev dom v Vratih - kanjavec15 Aljažev dom v Vratih - kanjavec16 Aljažev dom v Vratih - kanjavec17 Aljažev dom v Vratih - kanjavec18 Aljažev dom v Vratih - kanjavec19 Aljažev dom v Vratih - kanjavec20 Aljažev dom v Vratih - kanjavec21 Aljažev dom v Vratih - kanjavec22 Aljažev dom v Vratih - kanjavec23 Aljažev dom v Vratih - kanjavec24 Aljažev dom v Vratih - kanjavec25 Aljažev dom v Vratih - kanjavec26 Aljažev dom v Vratih - kanjavec27 Aljažev dom v Vratih - kanjavec28 Aljažev dom v Vratih - kanjavec29 Aljažev dom v Vratih - kanjavec30 Aljažev dom v Vratih - kanjavec31 Aljažev dom v Vratih - kanjavec32 Aljažev dom v Vratih - kanjavec33 Aljažev dom v Vratih - kanjavec34 Aljažev dom v Vratih - kanjavec35 Aljažev dom v Vratih - kanjavec36 Aljažev dom v Vratih - kanjavec37 Aljažev dom v Vratih - kanjavec38 Aljažev dom v Vratih - kanjavec39 Aljažev dom v Vratih - kanjavec40 Aljažev dom v Vratih - kanjavec41 Aljažev dom v Vratih - kanjavec42 Aljažev dom v Vratih - kanjavec43 Aljažev dom v Vratih - kanjavec44 Aljažev dom v Vratih - kanjavec45 Aljažev dom v Vratih - kanjavec46 Aljažev dom v Vratih - kanjavec47 Aljažev dom v Vratih - kanjavec48 Aljažev dom v Vratih - kanjavec49 Aljažev dom v Vratih - kanjavec50 Aljažev dom v Vratih - kanjavec51 Aljažev dom v Vratih - kanjavec52 Aljažev dom v Vratih - kanjavec53 Aljažev dom v Vratih - kanjavec54 Aljažev dom v Vratih - kanjavec55 Aljažev dom v Vratih - kanjavec56 Aljažev dom v Vratih - kanjavec57 Aljažev dom v Vratih - kanjavec58 Aljažev dom v Vratih - kanjavec59 Aljažev dom v Vratih - kanjavec60 Aljažev dom v Vratih - kanjavec61 Aljažev dom v Vratih - kanjavec62 Aljažev dom v Vratih - kanjavec63 Aljažev dom v Vratih - kanjavec64 Aljažev dom v Vratih - kanjavec65 Aljažev dom v Vratih - kanjavec66 Aljažev dom v Vratih - kanjavec67 Aljažev dom v Vratih - kanjavec68 Aljažev dom v Vratih - kanjavec69 Aljažev dom v Vratih - kanjavec70 Aljažev dom v Vratih - kanjavec71 Aljažev dom v Vratih - kanjavec72 Aljažev dom v Vratih - kanjavec73 Aljažev dom v Vratih - kanjavec74 Aljažev dom v Vratih - kanjavec75 Aljažev dom v Vratih - kanjavec76 Aljažev dom v Vratih - kanjavec77 Aljažev dom v Vratih - kanjavec78 Aljažev dom v Vratih - kanjavec79 Aljažev dom v Vratih - kanjavec80 Aljažev dom v Vratih - kanjavec81 Aljažev dom v Vratih - kanjavec82 Aljažev dom v Vratih - kanjavec83 Aljažev dom v Vratih - kanjavec84 Aljažev dom v Vratih - kanjavec85 Aljažev dom v Vratih - kanjavec86 Aljažev dom v Vratih - kanjavec87 Aljažev dom v Vratih - kanjavec88 Aljažev dom v Vratih - kanjavec89
Diskusija o izletu Aljažev dom v Vratih - Kanjavec ()