Gorovja / Julijske Alpe / Dom Petra Skalarja na Kaninu / Gozdec - Dom Petra Skalarja na Kaninu

Gozdec - Dom Petra Skalarja na Kaninu

Izhodišče: Gozdec (1075 m)
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Zapeljemo se v center Bovca, kjer iz križišča pri glavnem trgu nadaljujemo po vzpenjajoči se cesti, ki se mimo pošte prične vzpenjati proti bližnji cerkvi. Omenjeno cerkev obidemo po levi strani, nato pa prispemo v Kaninsko vas. Bovec se nato konča, cesta pa nas še nekaj časa vodi proti zahodu. Na manjšem razcepu zapustimo glavno asfaltno cesto, ki vodi proti vasi Plužna in z vožnjo nadaljujemo po rahlo desni cesti (za križiščem oznake za cesto Gozdec). Za bližnjo domačijo se cesta še enkrat razcepi, mi pa tokrat izberemo rahlo levo cesto (rahlo desno Zavrzelno in izhodišče poti za Rombon). V nadaljevanju se vzpenjamo po makadamski cesti, ki nas višje pripelje do B postaje žičnice na Kanin. Pri B postaji cesta zavije ostro levo, nato pa nas v prečnem vzponu po približno 1 km nadaljnje vožnje pripelje do naslednjega križišča. Z omenjenega križišča nadaljujemo levo oz. naravnost (ostro desno planina Krnica), cesti pa od križišča sledimo le še kratek čas. Ob cesti kmalu opazimo oznake za Kanin, mi pa parkiramo kakih 20 metrov naprej, na manjšem parkirišču ob cesti.
Od Trga Golobarskih žrtev, pa do izhodišča je približno 9 km.
Z izhodišča se vrnemo nekaj korakov nazaj, nato pa se usmerimo na markirano pot v smeri Visokega Kanina in Vrha Laške planje. Pot se takoj prične strmo vzpenjati, večinoma pa nas vodi skozi strnjen gozd, le občasno se nam odpre nekaj razgleda na okolico. Med vzponom nas pot vodi pod pečinami Turna v Skednju (1555 m). Ko se pečine končajo prispemo na neoznačeno razpotje, kjer nadaljujemo rahlo desno po markirani poti (rahlo levo neoznačena pot, ki vodi na Veliki Babanski Skedenj 2121 m), le ta pa se kmalu strmo vzpne čez kratko strmo pobočje, kjer je predvsem v mokrem večja nevarnost zdrsa. Strmina kmalu popusti in prispemo do opuščene planine Gozdec, katero obidemo po desni strani.
V nadaljevanju se vzpenjamo skozi vse bolj redek gozd, tako da se nam s poti odpre nekaj razgleda v smeri Bovške kotline in Krnskega pogorja. Sledi dokaj enakomeren vzpon, mi pa ob pogledu na ostenja Velikega Skednja prispemo do manjšega izvira, ki se nahaja desno ob poti. Tudi v nadaljevanju sledljivo pot prekrivajo trave, ki so lahko po dežju, zjutraj in dopoldne še precej mokre. Čez čas se pot obrne bolj proti zahodu ter postopoma postane manj strma. Sledi še nekaj minut razglednega vzpona in prispemo do ruševin stare koče Petra Skalarja, ki je leta 1972 pogorela.
Kočo obidemo po levi strani, nato pa se nekaj časa zložno do zmerno vzpenjamo po bolj travnatem svetu. Pot se nato obrne bolj proti jugu, tako da dobimo občutek, da gremo v napačno smer. Sledi nekaj strmejšega vzpona, pot pa se počasi obrne v desno, tako da v nadaljevanju hodimo večinoma proti zahodu. Sledi še nekaj minut lahkotne hoje in prispemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno navzdol v smeri Doma Petra Skalarja na Kaninu (naravnost Visoki Kanin in Vrh Laške planje).
Po kratkem spustu se pot položi, nato pa preči svet podov. Sledi vzpon po visokogorski pokrajini Kaninskih podov, kjer steze večinoma ni, a so markacije dokaj pogoste, tako da z orientacijo v lepem vremenu ni težav, povsem drugače pa je seveda v megli. Pot naprej nas vodi po škrapljah ter med brezni, jamami in razpokami, zato previdnost ni odveč, v mokrem pa so gladke plošče lahko tudi precej spolzke. V nadaljevanju se nekaj časa prečno vzpenjamo po pobočjih Velike Gnile glave (2114 m), pot pa nas na tem delu pripelje do naslednjega označenega razpotja.
Nadaljujemo rahlo desno (levo se vrnemo na pot proti Vrhu Laške planje) ter še naprej pozorno sledimo slabši stezi in markacijam. Tej poti, ki nam nudi res lepe pogled na kaninski masiv, nato sledimo vse do Doma Petra Skalarja na Kaninu, od koder se nam odpre še lep pogled proti vzhodu.
Izhodišče - planina Gozdec 0:50, planina Gozdec - Stara koča 1:20, Stara koča - Dom Petra Skalarja 2:05.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2019 (julij).
zemljevid poti - Dom Petra Skalarja na Kaninu
Ob poti: Planina Gozdec (1305m), Krlišče (1814m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Konjc ( 10 min), Vrh Osojnic ( 25 min), Prestreljenik (1 h 30 min), Visoki Kanin (2 h 35 min)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Gozdec - Dom Petra Skalarja na Kaninu1
Gozdec - Dom Petra Skalarja na Kaninu68
Diskusija o izletu Gozdec - Dom Petra Skalarja na Kaninu
milanl5. 07. 2010
Slabo označena pot, še posebej na začetku, ko se moraš strmo odcepiti v desno in ne po poti v levo po cca. 30 minutah vzpona. Tudi oznake med potjo so namenjene Kaninu in se jih moraš držati da greš prav na Petra Skalarja.

Predlagam obnovo oznak in že na začetku ob parkirišču oznaka za vzpon na Dom Petra Skalarja.
IgorZlodej5. 07. 2010
Dober predlog, samo bivši predsednik PZS je kriv, da smo nekateri izgubili voljo do dela na poteh.
joža x5. 07. 2010
Predlog: če so markacije zbledele ali mestoma nevidne bi lahko kdo postavil tablo"neoznačena pot"na izhodišču. Na pl.zemljevidu namreč markacije ne zbledijo,prideš na izhodišče, prevozil si že npr.že 250 km ,pa pač probaš kljub slabim markacijam,kaj se lahko potem še zgodi pa je že del črne.....
IgorZlodej5. 07. 2010
V Gozdecu je na izhodišču tabla, na prste ene roke si upam prešteti vse , ki od tam gredo na Visoki Kanin ali do Doma PS, bistveno več jih gre recimo na Babanjski skedenj na katerega pa ne vodi markirana pot in se ni še nihče izgubil. če ne verjamete pojdite na vrh tega lepega razglednika nad kaninskimi podi pa boste videli koliko je vpisov. Problem naših pohodnikov je, da skoraj nič ne storijo pri pripravi ture, se ne seznanijo s potmi in opisi, nimajo planinskih kart, potem pa jočejo, ker niso markacije take, da bi kar bile v oči. Sicer se pa lahko pritožite na društvo, ki je pristojno za urejanje te poti ali na KPP pri PZS. Nekomu je pač bilo v interesu, da se na Bovškem več ne bo urejalo poti in jaz mu lahko za to le čestitam, ker mu je v celoti uspelo.
turbo5. 07. 2010
Še najbolje je hoditi "za nosom". Ne samo po kaninskem pogorju. Kar tako, nasplošno. Gužve ponavadi ni, doživetja so globoka, pristopiš na marsikateri vrh, za katerega marsikdo še slišal ni in še in še.
Kljub slabim markacijam se vseeno splača poizkusiti. To zagotovo ni del črne kronike. Kajti markacije zbledijo, že res, uhojena pot, steza,pa ostane. Plus zemljevid s seboj in mora iti. Vsekakor v lepem vremenu, v megli ti markacije tako ali tako nič ne pomagajo.
Sicer pa, brez zamere, še najboljše markacije v gorah so zdrava pamet in izkušnje. Če misliš, da ne bo šlo, zagotovo ne bo. Če pa že . . . na srečo se ne bi zanašal.
Gorazd G5. 07. 2010
Oba predhodnika sta odlično napisala in, vsaj po mojem mnenju, zadela bistvo. nasmeh
roba30001. 07. 2015
Je kaka nova informacija o tej poti? Mogoče obnovljene markacije?
mlakar191. 07. 2015
ne pot je ista markacije skoraj ni koča zaprta
IgorZlodej1. 07. 2015
Letos so bile obnovljene markacije od ceste, začetek poti do vodem, to je nekoliko pod ruševinami stare koče. Prav tako je bila pot lepo obžagana in očiščena. Kolikor mi je znano, bodo tekom poletja obnovljene tudi vse markacije do Visokega Kanina.
BT882. 07. 2015
Ker bo Igor mogoče tole prebral in jo bo tam okrog gotovo kaj mahnil kako kaže z borovnicami tam pod špičko velik nasmeh za info. se oddolžim po želji informatorja
papillon3. 07. 2017
Mogoče kdo ve, ali so markacije zdaj v celoti obnovljene ali ne?
mirank3. 07. 2017
Včeraj smo se priklopili na to pot cca 15min nad pogoriščem stare koče. Od tam dol so bile popolnoma v redu; za od tam navzgor pa ne morem zagotoviti, vendar je koča vidna in tudi teren pregleden, tako da ni panike, če le niste popolnoma odvisni od tega.

Zanesljiv korak in srečno
papillon12. 07. 2017
Super, najlepša hvala za odgovor.
nikilito13. 09. 2018
Hi everyone!

I'm writing to know if someone followed this path through Godzec and if there are visible marks on the track until Dom Petra Skalarja.

Can you also help me with the right direction?
I understood the path until the 4th photo. And then? I guess that I must turn right somewhere ..

Thank you very much.
djimuzl13. 09. 2018
Quick translation off the path description:
From the parking lot we focus on the footpath in the direction of Kanin and Laška Planja. The path starts in the forest with a moderate ascent. After half an hour we reach the abandoned mountain pasture planina Gozdec (1305m). Later the path gets steepeer. We walk under the walls of the Veliki Skedenj.
At a height of 1814 m, we pass the ruins of the old Kanin lodge (Krlišče), where the path turns left, it descends slightly, and then in a slight ascent, it leads to a crossroads. There we continue to the right in the direction of Petar Skalar's lodge (straight Visoki Kanin).
Path now leads us through Kaninski podi – which is tipical high-lying plateau or karst area. It is well marked, but especially in the low visibility (fog) very hard to follow, and leads us in a moderate climb through labyrinth of the abysses, scrapes and cracks to the Peter Skalar's mountain lodge (Dom Petra Skalarja). Difficult orienting!
The lodge is not open but the nearby winter room usually is.
zvezdica_zaspanka22. 07. 2019
Zdravo,

enkrat do konca poletja se odpravljam sem gor, pa me zanima, kakšna je zdaj pot - je kakšna težava najti markacije ali se da znajti? Sicer sem ponavadi opremljena z zemljevidom in kompasom, ampak raje ne bi skrenila s poti, če ni treba nasmeh
Tadej25. 07. 2019
Včeraj sem bil na tej poti. Markacije so bile obnovljene, obnovljen pa je tudi zgornji opis.
LukaSLO30. 07. 2019
Kaj se dogaja z Domom Petra Skalarja na Kaninu? Je že odprt?

Nekje sem prebral, da ga že dve leti prenavljajo ...
Tadej31. 07. 2019
Prejšnji teden je bil zaprt.
mirank30. 06. 2022 16:48:41
Stanje pri koči enako kot prej-kot po povodnji. Za razliko poskrbi dixi bivak, katerega sestavni deli so se, nametani na kup spremenili, v bivak za gade.
darinka45. 08. 2022 15:47:21
Včeraj smo sestopili z Visokega Kanina do koče Petra Skalarja. Bivak žal je podrt. Šipe so še vedno na kupu in čakajo na prevoz v dolino. Pot je označena. Možici so kar lepo vidni in vsaj mi nismo imeli težav. Pokramljali z jamarji pri koči, ki se trudijo prenavljat. Predstavljala sem si manjšo kočo. Ampak ker sem bila tam prvič sem bila presenečena . Tudi v nadaljevanju hoje mimo požgane koče in zavetišča GRS ni bilo težav s sledljivostjo. Tudi tam prenavljajo , oziroma bodo morda obnovili kočo. Pot v dolino do Gozdeca je očiščena. Pokošena trava. V glavnem v lepem vremenu ni težav s sledljivostjo. Le kondicijsko je treba biti dobro pripravljen.