Kje se nahaja Hotunjski vrh (1107 m)?

V Julijskih Alpah

V Karavankah

V Kamniško Savinjskih Alpah

Na Pohorju

gorovja / Kamniško Savinjske AlpeKoča na Kriški gori / Grahovše - Koča na Kriški gori

Grahovše - Koča na Kriški gori

Izhodišče: Grahovše (800 m)
Cilj: Koča na Kriški gori (1471 m)
Zahtevnost: delno zahtevna neoznačena pot

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Ljubelj (Tržič), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Ljubelju. Tik pred črpalko v Bistrici pri Tržiču zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri Tržiča. V nadaljevanju se peljemo skozi Tržič v smeri Dolžanove soteske, nato pa pri koncu mesta nadaljujemo desno v smeri Loma pod Storžičem in Grahovš. Ko prispemo v Grahovše se peljemo po cesti do bližnjega kamnoloma, ob katerem je označeno parkirišče.

S parkirišča se po cesti vrnemo kakih 100 m nazaj, nato pa se v križišču usmerimo na stransko cesto, ki se nadaljuje proti jugu do jugozahodu.
S križišča se usmerimo proti zaselku Hrib (Grahovše 11-17 in 27, 34), nato pa pri koncu zaselka levo na kolovoz, ki se v nadaljevanju zmerno vzpenja ob robu prostranih travnikov. Kolovoz višje preči pas gozda, nato pa nas pripelje na večjo jaso, ob robu katere opazimo krmilnico za živali. Kolovoz se nato polkrožno vzpne čez jaso, mi pa se po njem vzpnemo do zgornjega dela že omenjene jase. Tu bomo na desni strani opazili stezico, po kateri nadaljujemo pot. Pot nadaljujemo skozi gozd ter vzpon nadaljujemo po nadelani gozdni stezi, ob kateri opazimo nekaj starih markacij. Lepo sledljiva pot nas nekoliko višje pripelje do naslednje jase, kjer se vrnemo na kolovoz. Kolovozu sledimo do zgornjega dela jase (na razpotju sredi ovinka nadaljujemo levo), tam pa opazimo nadaljevanje stezice. Malo višje steza ponovno postane razločnejša in se za kratek čas strmo vzpne. Pot naprej nas pripelje do manjše poseke, kjer nadaljujemo desno ter nato mimo presihajočega studenca ponovno desno v gozd. Le malo naprej prispemo do manjše stene, katero pot obide po desni strani in se za njo strmeje vzpne. V nadaljevanju se pot vzpenja vse bolj proti desni, kjer nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do manjšega sedelca. Tu nadaljujemo levo (desno Mali turn 2 minuti) ter se ponovno pričnemo strmo vzpenjati skozi gozd. Višje se steza ponovno obrača vse bolj proti desni, med tem pa preči nekaj bolj strmih in predvsem v mokrem za zdrs nevarnih pobočij. Na kratkem najbolj strmem delu nam je v pomoč celo manjša jeklenica, nad katero pa pot postopoma preide na neizrazit greben, po katerem se kratek čas vzpenjamo. Sledi kratka prečnica v levo, nato pa preidemo v pas ruševja. Med vzponom skozi ruševje se nam odpre lep razgled proti severu, kjer ob lepem vremenu vidimo celoten greben Košute. Malo višje pot ponovno zavije v desno ter se vzpne do bližnje lovske koče, katera se nahaja ob robu prepada.
Od lovske koče nadaljujemo po strmi travnati dolinici, nato pa jo pot zapusti in zavije desno v gozd. Ko stopimo v gozd, se najprej vzpnemo do rahlo izpostavljenega kratkega dela, kjer pot zavije levo v gozd. Pot naprej se prečno vzpenja proti desni, kjer nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na glavni greben Kriške gore. Tu po nekaj korakih spusta dosežemo markirano pot Koča na Kriški gori - Tolsti vrh, mi pa ji sledimo v desno ter po manj kot 5 minutah nadaljnje hoje prispemo do Koče na Kriški gori.

Težavnost:

Pot v spodnjem delu skozi vas je v celoti neoznačena, ko prispemo na kolovoz nad vasjo, pa opazimo stare markacije, katere nas nato spremljajo večino poti.

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Vrata, Tolsti vrh
Grahovše - koca_na_kriski_gori1 Grahovše - koca_na_kriski_gori2 Grahovše - koca_na_kriski_gori3 Grahovše - koca_na_kriski_gori4 Grahovše - koca_na_kriski_gori5 Grahovše - koca_na_kriski_gori6 Grahovše - koca_na_kriski_gori7 Grahovše - koca_na_kriski_gori8 Grahovše - koca_na_kriski_gori9 Grahovše - koca_na_kriski_gori10 Grahovše - koca_na_kriski_gori11 Grahovše - koca_na_kriski_gori12 Grahovše - koca_na_kriski_gori13 Grahovše - koca_na_kriski_gori14 Grahovše - koca_na_kriski_gori15 Grahovše - koca_na_kriski_gori16 Grahovše - koca_na_kriski_gori17 Grahovše - koca_na_kriski_gori18 Grahovše - koca_na_kriski_gori19 Grahovše - koca_na_kriski_gori20 Grahovše - koca_na_kriski_gori21 Grahovše - koca_na_kriski_gori22 Grahovše - koca_na_kriski_gori23 Grahovše - koca_na_kriski_gori24 Grahovše - koca_na_kriski_gori25 Grahovše - koca_na_kriski_gori26 Grahovše - koca_na_kriski_gori27 Grahovše - koca_na_kriski_gori28 Grahovše - koca_na_kriski_gori29 Grahovše - koca_na_kriski_gori30 Grahovše - koca_na_kriski_gori31 Grahovše - koca_na_kriski_gori32 Grahovše - koca_na_kriski_gori33 Grahovše - koca_na_kriski_gori34 Grahovše - koca_na_kriski_gori35 Grahovše - koca_na_kriski_gori36 Grahovše - koca_na_kriski_gori37 Grahovše - koca_na_kriski_gori38 Grahovše - koca_na_kriski_gori39 Grahovše - koca_na_kriski_gori40 Grahovše - koca_na_kriski_gori41 Grahovše - koca_na_kriski_gori42 Grahovše - koca_na_kriski_gori43 Grahovše - koca_na_kriski_gori44 Grahovše - koca_na_kriski_gori45 Grahovše - koca_na_kriski_gori46 Grahovše - koca_na_kriski_gori47 Grahovše - koca_na_kriski_gori48 Grahovše - koca_na_kriski_gori49 Grahovše - koca_na_kriski_gori50 Grahovše - koca_na_kriski_gori51 Grahovše - koca_na_kriski_gori52
Diskusija o izletu Grahovše - Koča na Kriški gori ()
Otto
4.8.2012
Sem se ta teden podal po tej poti in moram reči, da je v teh vročih dneh res prijaznejša od južne strani. Opis je zelo podroben. Dodal bi le, da tam ko pridemo do manjše poseke takoj zavijemo desno in se ne smemo nič spuščati, čeprav je lepša pot naravnost.