Najvzhodnejši dvatisočak v Sloveniji je?

Kordeževa glava

Mala Raduha

Velika Zelenica

Ojstrica

Lanišče - Janče

Izhodišče: Lanišče (600 m)
Cilj: Janče (792 m)
Zahtevnost smučanja: nezahtevno
Zemljevid: Ljubljana - okolica 1:50.000

a) Z ljubljanske vzhodne obvoznice se usmerimo na izvoz Bizovik, nato pa z vožnjo nadaljujemo prti Sostremu in Besnici. Za prevalom, kjer se v desno odcepi cesta proti naselju Javor, se cesta prične spuščati, nato pa nas po krajšem makadamskem odseku pripelje v dolino potoka Besnica, od koder z vožnjo nadaljujemo po glavni cesti proti naselju Veliko Trebeljevo. Med vožnjo po dolini smo pozorni na leve odcepe, saj bomo pri odcepu za Janče zavili levo na strmo vzpenjajočo cesto, po kateri se peljemo do vasi Gabrje pri Jančah. Tu zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo desno po nekoliko ožji cesti proti Volavljam. Ko prispemo do križišča ob transformatorju smo že pri izhodišču opisane poti. Parkiramo na primernem mestu ob cesti pred ali za križiščem, ob križišču ni primernih mest za parkiranje.
b) Najprej se zapeljemo v Zalog (predel Ljubljane), nato pa preko reke Ljubljanice z vožnjo nadaljujemo proti Podgradu, kjer zavijemo desno v smeri Besnice. Cesta naprej nas najprej vodi skozi ožji podvoz pod železniško progo, nato pa se postopoma prične vzpenjati. V Besnici se priključimo cesti iz Sostrega, mi pa z vožnjo nadaljujemo naravnost proti Velikemu Trebeljevemu. Med vožnjo po dolini smo pozorni na leve odcepe, saj bomo pri odcepu za Janče zavili levo na strmo vzpenjajočo cesto, po kateri se peljemo do vasi Gabrje pri Jančah. Tu zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo desno po nekoliko ožji cesti proti Volavljam. Ko prispemo do križišča ob transformatorju smo že pri izhodišču opisane poti. Parkiramo na primernem mestu ob cesti pred ali za križiščem, ob križišču ni primernih mest za parkiranje.
c) Najprej se zapeljemo v Litijo, od tam pa z vožnjo nadaljujemo proti Zavrstniku, Štangarskim Poljanam ter Malemu in Velikemu Trebeljevemu. Pred Malim Trebeljevem zavijemo desno proti Prežganju, mi pa se po cesti najprej zapeljemo v Prežganje, od tam pa še v Volavlje. Za Volavljami se cesta spusti do križišča ob transformatorju, kjer se začne opisana pot. Parkiramo lahko že prej na primernem mestu ob cesti.

Od križišča pri transformatorju nadaljujemo po cesti, ki se prične vzpenjati proti severu in ki nas vodi pod visokonapetostnim daljnovodom. Za daljnovodom nadaljujemo rahlo levo na označeno pešpot v smeri Janč. Po kolovozu se vzpnemo preko razgledne senožeti, nato pa pot preide v gozd, skozi katerega se prečno vzpenja proti desni. Ko se prečni vzpon konča stopimo iz gozda in mimo bližnje hiše se povzpnemo na asfaltno cesto, katero dosežemo v bližini cerkve sv. Miklavža. Omenjeno cesto prečimo nekoliko proti levi, nato pa po ožji cesti nadaljujemo proti bližnjemu Planinskemu domu na Jančah, katerega dosežemo po minuti nadaljnje hoje.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2014 (september). zemljevid poti

Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Lanišče - jance1
Lanišče - jance17
Lanišče - jance18
Lanišče - jance19
Diskusija o izletu Lanišče - Janče ()