gorovja / Pohorje in ostala severovzhodna SlovenijaSv. Križ (Gaj nad Mariborom) / Maribor - Sv. Križ (Gaj nad Mariborom)

Maribor - Sv. Križ (Gaj nad Mariborom) (po poti čez Kozjak)

Izhodišče: Maribor (275 m)
Cilj: Sv. Križ (Gaj nad Mariborom) (575 m)
Ime poti: po poti čez Kozjak
Zemljevid: Pohorje 1:50.000
Avtor: bruny

Start poti je lahko praktično v centru mesta na začetku mestnega parka ob tabli za pot čez Kozjak ali pa kjerkoli v parku do Treh ribnikov.
Z avtomobilom, izvoz Melje na hitri cesti skozi Maribor in v nadaljevanju ob železniški postaji, v prvem križišču brez semaforjev v levo po Tomšičevi ulici, tudi znan drevored v smeri Ribniško selo in nekje ob parku parkiramo prevozno sredstvo.

Na začetku mestnega parka, ob tabli ,,Pot čez Kozjak,, oziroma ob Treh ribnikih je konkretni start poti. Enostavno sledimo planinski poti praktično iz samega urbanega Maribora skozi Ribniško selo. Na vrhu Ribniškega sela v stiku z Vinarjim desno v gozd in pod Marinovim in Kaufmanovim bregom enostavno sledimo dobro označeni in tudi razgibani ,,shojeni,, poti. Kmalu dosežemo vrhnji del naselja Rošpoh, nakar sledi spust v dolino, kjer prečimo cesto Kamnica - Kungota.
Nadaljujemo ob kapelici navzgor, ob veliki domačiji s sadovnjaki po asfaltni povezavi. Sv. Urban je nekako ves čas praktično v dosegu oči in ob odlični označenosti poti v lahkotnem koraku dosežemo cerkev Sv. Urbana
Po ogledu okolice Sv. Urbana nadaljujemo z razpotja v smeri Gaja nad Mariborom. Po razgibani, v glavnem asfaltni povezavi, dosežemo razpotje Nabašec in nadaljujemo levo (desno je smer proti Kungoti). Sledimo asfaltni cesti do razpotja, kjer nadaljujemo naravnost navzgor...smerna tabla Večernik. Pot je v tem delu makadamska/gozdna cesta in kmalu ob domačiji Večernik (levo ob poti) dosežemo naselje Gaj nad Mariborom, sledi še lahkoten zaključni vzpon do cerkve Sv. Križa in zaključek poti.
Pot je v celoti odlično označena in sledljiva, ob trasi poseljena, domačini ob poti vedno pripravljeni na pogovor in nasvet.
Pot meri v dolžino okoli 12500 metrov, 740 pozitivnih višinskih metrov in 440 negativnih višinskih metrov (začetek iz mestnega parka).

Ob poti: Sv. Urban nad Mariborom (595m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Petnikov vrh (30 min)
Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Maribor - sv_kriz_gaj_nad_mariborom1
Maribor - sv_kriz_gaj_nad_mariborom39
Maribor - sv_kriz_gaj_nad_mariborom40
Maribor - sv_kriz_gaj_nad_mariborom41
Diskusija o izletu Maribor - Sv. Križ (Gaj nad Mariborom) (po poti čez Kozjak)