gorovja / DolomitiMonte Formin / Passo Giau - Monte Formin

Passo Giau - Monte Formin

Izhodišče: Passo Giau (2236 m)
Izhodišče Širina/Dolžina:  46,4825°N / 12,0538°E
Cilj: Monte Formin (2657 m)
Zahtevnost: lahko brezpotje
Zemljevid: Tabacco 03 1:25.000

a) Dostop z Gorenjske: Čez MP Rateče ali Predel do Trbiža / Tarvisio in nato po avtocesti v smeri Vidma / Udine do izvoza Tolmezzo. Iz Tolmezza cesti sledimo v smeri naselja Ampezzo in gorskega prelaza Passo della Mauria. Cesta se nato spusti in nas pripelje do križišča, kjer nadaljujemo levo (možno tudi desno) v smeri Cortine d'Ampezzo. V vseh naslednjih križiščih se držimo oznak za Cortino d'Ampezzo.
V Cortini d'Ampezzo nato sledimo oznakam za alpski prelaz Passo di Falzarego. Tej vzpenjajoči cesti nato sledimo do križišča na višini približno 1400m. V križišču nadaljujemo levo v smeri alpskega prelaza Passo di Giau in Marmolade. Parkiramo na velikem parkirišču na prelazu Passo di Giau.
b) S primorske strani: Peljemo se po avtocesti proti Benetkam / Venezia. Pri kraju Portogruaro zapustimo avtocesto proti Benetkam in nadaljujemo desno po avtocesti proti kraju Pordenone. V naslednjem avtocestnem križišču v bližini kraja Conegliano nadaljujemo desno proti kraju Belluno. V bližini Belluna se avtocesta konča, mi pa v naslednjih križiščih nadaljujemo v smeri Cortine d'Ampezzo. Naprej sledimo zgornjemu opisu.

S prelaza nadaljujemo levo (proti jugu) na pot, ki po levi strani obide kapelico. Pot z oznako 436 nas sprva vodi po zložnih travnik z lepimi razgledi na okoliške vrhove, nato pa nas pripelje na manjšo škrbino imenovano Forcella Zonia. S škrbine se malenkost spustimo, nato pa prečimo strma pobočja nad dolino Valle di Zonia. Po prečenju nas pot pripelje do škrbine Forcella Col Piombin kjer je še eno razpotje.
Desno se odcepi nekoliko manj uhojena pot Sentiero Alpinistico del Cernera, ki vodi proti vrhovoma Monte Cernera ter Monte Verdal. Mi s škrbine nadaljujemo levo po dobro uhojeni poti 436. Pot od škrbine se prične spuščati in sprva preči nekoliko strmejša pobočja. Pobočja nato postanejo položnejša pot pa zavije v levo proti vzhodu in se še naprej rahlo spušča. Pot v nadaljevanju se ponovno prične vzpenjati in nas pripelje do razpotja pod prepadnimi stenami vrha Monte Formin.
Na razpotju kjer se nam z leve priključi pot z nekoliko nižjega izhodišča, nadaljujemo desno proti škrbini Forcella Giau. Pot se tu prične še nekoliko strmeje vzpenjati, s poti pa se nam pričnejo odpirati vse lepši razgledi na gorski skupini Tofana ter Sella. Takšna pot nas nato pripelje do že omenjene škrbine kjer se nam odpre razgled proti jugu kjer izstopa Monte Pelmo.
Na škrbini nadaljujemo rahlo levo po dobro uhojeni poti 436 proti škrbini Forcella Ambrizola, desno pa vodi slabše vidna pot 465 proti dolini Val Cernera. Razgledna pot od škrbine se nato nekaj časa spušča po razmeroma položnih travnatih pobočjih proti vzhodu. Kasneje pot poteka ob manjšem potoku in nas pripelje do označenega razpotja.
Desno vodi pot proti planini Malga Mondeval di sopra ter arheološki najdbi iz mezolitika. Mi še naprej nadaljujemo naravnost in se prične ponovno vzpenjati. Pot še naprej poteka proti vzhodu ter nas pripelje do še enega razpotja.
Na razpotju nadaljujemo levo proti škrbini Forcella Rossa, desno pa vodi pot proti škrbini Forcella Ambrizola. Od razpotja se pot kmalu prične strmeje vzpenjati in poteka po dolini pod prepadnim stenami vrha Cima Ambrizola. Vse bolj razgledna pot se nato še naprej dokaj strmo vzpenja vse do škrbine Forcella Rossa, kjer se nam odpre razgled proti gorski skupini Tofana.
Na škrbini nato zapustimo označeno pot in se usmerimo levo na razmeroma položna pobočja proti vrhu Monte Formin. Tu hodimo po brezpotju, vendar vzpon ni zahteven v pomoč pa so nam tudi možici ob poti. Ko dosežemo neizrazit predvrh na katerem so postavljeni številni možici in obeliski, se nam odpre pogled proti vrhu Monte Formin.
S predvrha se nato malenkost spustimo, nato pa nadaljujemo z vzponom po vse bolj razglednih pobočjih. V zadnjem delu vzpona zavijemo rahlo v desno, tako da vrh dosežemo s severne strani. Na levi (južni) strani pa je v zadnjem delu nekaj razpok oziroma ozkih grap, ki so v primeru, da so prekrite s snegom lahko tudi nevarne.
Sestopimo lahko po poti vzpona, ali pa od škrbine Forcella Rossa sestopimo po severni strani po dolini Val Formin proti cesti, ki vodi na prelaz Passo Giau. V kolikor se želimo vrniti do izhodišča na prelazu Passo Giau, nas po tej poti čaka še nekaj kilometrov hoje po cesti.

Ob poti: Forcella Zonia (2229m), Forcella Col Piombin (2239m), Forcella Giau (2360m), Forcella Rossa (2462m)
Passo Giau - monte_formin1 Passo Giau - monte_formin2 Passo Giau - monte_formin3 Passo Giau - monte_formin4 Passo Giau - monte_formin5 Passo Giau - monte_formin6 Passo Giau - monte_formin7 Passo Giau - monte_formin8 Passo Giau - monte_formin9 Passo Giau - monte_formin10 Passo Giau - monte_formin11 Passo Giau - monte_formin12 Passo Giau - monte_formin13 Passo Giau - monte_formin14 Passo Giau - monte_formin15 Passo Giau - monte_formin16 Passo Giau - monte_formin17 Passo Giau - monte_formin18 Passo Giau - monte_formin19 Passo Giau - monte_formin20 Passo Giau - monte_formin21 Passo Giau - monte_formin22 Passo Giau - monte_formin23 Passo Giau - monte_formin24 Passo Giau - monte_formin25 Passo Giau - monte_formin26 Passo Giau - monte_formin27 Passo Giau - monte_formin28 Passo Giau - monte_formin29 Passo Giau - monte_formin30 Passo Giau - monte_formin31 Passo Giau - monte_formin32 Passo Giau - monte_formin33 Passo Giau - monte_formin34 Passo Giau - monte_formin35 Passo Giau - monte_formin36 Passo Giau - monte_formin37 Passo Giau - monte_formin38 Passo Giau - monte_formin39 Passo Giau - monte_formin40 Passo Giau - monte_formin41 Passo Giau - monte_formin42 Passo Giau - monte_formin43 Passo Giau - monte_formin44 Passo Giau - monte_formin45 Passo Giau - monte_formin46 Passo Giau - monte_formin47 Passo Giau - monte_formin48 Passo Giau - monte_formin49 Passo Giau - monte_formin50 Passo Giau - monte_formin51 Passo Giau - monte_formin52 Passo Giau - monte_formin53 Passo Giau - monte_formin54 Passo Giau - monte_formin55 Passo Giau - monte_formin56 Passo Giau - monte_formin57 Passo Giau - monte_formin58 Passo Giau - monte_formin59 Passo Giau - monte_formin60 Passo Giau - monte_formin61 Passo Giau - monte_formin62 Passo Giau - monte_formin63 Passo Giau - monte_formin64 Passo Giau - monte_formin65 Passo Giau - monte_formin66 Passo Giau - monte_formin67 Passo Giau - monte_formin68 Passo Giau - monte_formin69 Passo Giau - monte_formin70 Passo Giau - monte_formin71 Passo Giau - monte_formin72 Passo Giau - monte_formin73 Passo Giau - monte_formin74 Passo Giau - monte_formin75 Passo Giau - monte_formin76 Passo Giau - monte_formin77 Passo Giau - monte_formin78 Passo Giau - monte_formin79 Passo Giau - monte_formin80 Passo Giau - monte_formin81 Passo Giau - monte_formin82 Passo Giau - monte_formin83 Passo Giau - monte_formin84
Diskusija o izletu Passo Giau - Monte Formin ()
KARAMELICA
7.1.2017
Eden najlepših prelazov v Dolomitih, poleg Passo di Sella. Na ta prelaz gremo vsako leto ko zaključujemo počitnikovanje v Dolomitih. Prekrasen pogled na goro (skalonasmeh) zadaj za kočo.