gorovja / DolomitiMonte Pena / Passo Staulanza - Monte Pena

Passo Staulanza - Monte Pena

Izhodišče: Passo Staulanza (1766 m)
Cilj: Monte Pena (2196 m)
Zemljevid: Tabacco 25 1:25.000
Ogledov: 2074

Čez MP Rateče se zapeljemo do Trbiža / Tarvisio, kjer se usmerimo na avtocesto v smeri Vidma / Udine. Avtocesto zapustimo na izvozu za Tolmezzo in cesti sledimo do omenjenega kraja. Iz Tolmezza nadaljujemo v smeri naselja Ampezzo in gorskega prelaza Passo della Mauria. Cesta se nato začne spuščati in nas pripelje v dolino Cadore, kjer nadaljujemo levo proti Cortini d'Ampezzo. V nadaljevanju sledimo oznakam za kraj Cortina d'Ampezzo do kraja Venas di Cadore. Malo pred koncem omenjenega kraja pa zavijemo levo proti kraju Forno di Zoldo. Cesta nas nato preko prelaza Cibiana pripelje v dolino Val di Zoldo, kjer nadaljujemo desno proti prelazu Staulanza. Vzpenjajoči se cesti nato sledimo vse do prelaza Staulanza.

Na prelazu Passo Staulanza se usmerimo proti jugovzhodu za oznakami »Rif. Venezia, Orme di Dinosauro«. Po kratkem vzponu skozi gozd pridemo do razpotja, kjer nadaljujemo desno, levo pa vodi pot, ki poteka po severni strani Monte Pelma proti škrbini Forada.
Pot v nadaljevanju še naprej poteka skozi gozd in preči pobočja na zahodni strani Monte Pelma. Pot se tu rahlo vzpenja in spušča, občasno pa poteka tudi po močvirnatem terenu in je pogosto precej blatna. Z desne se nam nato priključi pot od kampa Pala Favera, mi pa še naprej prečimo pobočja proti jugovzhodu. V nadaljevanju pot poteka večinoma skozi ruševje in nas pripelje do označenega razpotja.
Levo navzgor vodi pot pod ostenja vrha Pelmetto, kjer so na večjem balvanu vidne sledi dinozavrov, mi pa še naprej nadaljujemo naravnost za oznakami Rifugio Venezia. Z desne se nam priključi še druga pot od Pala Favera, nato pa naša pot počasi zavije v levo in nas pripelje na južna pobočja pod vrhom Monte Pelmo. V zadnjem delu proti koči nas pot pripelje na travnata pobočja in kmalu bomo pred seboj zagledali kočo.
Malo pred kočo kjer je razpotje se usmerimo desno za oznakami »M. Pena«. Pot se od razpotja rahlo vzpenja po travnatem pobočju in nas pripelje do manjše vremenske postaje kjer je tudi nekoliko slabše vidno razpotje.
Levo vodi pot 475 proti kraju Borca di Cadore, mi pa se usmerimo rahlo desno navzdol po travnatem pobočju. Slabo vidna pot se prične ponovno vzpenjati in poteka rahlo v desno proti zahodnim pobočjem vrha Monte Pena. Ko pridemo na zahodno stran gore moramo biti pozorni, da opazimo stezico, ki zavije levo v macesnov gozd (označeno z možicem). V nadaljevanju pot večinoma preči severna pobočja proti jugovzhodu. Kasneje pot zavije rahlo v desno in se ponovno prične vzpenjati. Ob poti je tudi nekaj brezen, zato je pot predvsem v primeru snega lahko precej nevarna. Višje se pot nekaj časa vzpenja ob ruševju, v zadnjem delu pa sledi še vzpon po večinoma travnatem pobočju proti vrhu.

Ob poti: Passo di Rutorto (1931m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Passo Staulanza - monte_pena1 Passo Staulanza - monte_pena2 Passo Staulanza - monte_pena3 Passo Staulanza - monte_pena4 Passo Staulanza - monte_pena5 Passo Staulanza - monte_pena6 Passo Staulanza - monte_pena7 Passo Staulanza - monte_pena8 Passo Staulanza - monte_pena9 Passo Staulanza - monte_pena10 Passo Staulanza - monte_pena11 Passo Staulanza - monte_pena12 Passo Staulanza - monte_pena13 Passo Staulanza - monte_pena14 Passo Staulanza - monte_pena15 Passo Staulanza - monte_pena16 Passo Staulanza - monte_pena17 Passo Staulanza - monte_pena18 Passo Staulanza - monte_pena19 Passo Staulanza - monte_pena20 Passo Staulanza - monte_pena21 Passo Staulanza - monte_pena22 Passo Staulanza - monte_pena23 Passo Staulanza - monte_pena24 Passo Staulanza - monte_pena25 Passo Staulanza - monte_pena26 Passo Staulanza - monte_pena27 Passo Staulanza - monte_pena28 Passo Staulanza - monte_pena29 Passo Staulanza - monte_pena30 Passo Staulanza - monte_pena31 Passo Staulanza - monte_pena32 Passo Staulanza - monte_pena33 Passo Staulanza - monte_pena34 Passo Staulanza - monte_pena35 Passo Staulanza - monte_pena36 Passo Staulanza - monte_pena37 Passo Staulanza - monte_pena38 Passo Staulanza - monte_pena39 Passo Staulanza - monte_pena40 Passo Staulanza - monte_pena41 Passo Staulanza - monte_pena42 Passo Staulanza - monte_pena43 Passo Staulanza - monte_pena44 Passo Staulanza - monte_pena45 Passo Staulanza - monte_pena46 Passo Staulanza - monte_pena47 Passo Staulanza - monte_pena48 Passo Staulanza - monte_pena49 Passo Staulanza - monte_pena50 Passo Staulanza - monte_pena51 Passo Staulanza - monte_pena52 Passo Staulanza - monte_pena53 Passo Staulanza - monte_pena54 Passo Staulanza - monte_pena55 Passo Staulanza - monte_pena56 Passo Staulanza - monte_pena57 Passo Staulanza - monte_pena58
Diskusija o izletu Passo Staulanza - Monte Pena ()