Rude - Oštrc (Hoffmannova pot)

Izhodišče: Rude (284 m)
Cilj: Oštrc (752 m)
Ime poti: Hoffmannova pot
Zemljevid:
Avtor: Marx

a) Na Hrvaško prispemo preko MP Obrežje, nato pa se zapeljemo v Samobor, od koder sledimo oznakam za center mesta. Iz centra mesta nadaljujemo v smeri "Jasterbarsko-Rude". Od kraja Samobor do vasi Rude je približno 5 minut vožnje. Parkiramo v vasi Rude na parkirišču ob rokometni dvorani.
b) S Štajerske se najprej zapeljemo na Ptuj, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti MP Gruškovje in dalje po avtocesti proti Zagrebu. Na avtocestnem križišču zahodno od Zagreba nadaljujemo v smeri Ljubljane, mi pa avtocesti sledimo do izvoza za Samobor, od koder sledimo oznakam za center mesta. Iz centra mesta nadaljujemo v smeri "Strojarsko-Rude". Od kraja Samobor do vasi Rude je približno 5 minut vožnje. Parkiramo v vasi Rude na parkirišču ob rokometni dvorani.

S parkirišča se obrnemo na sever, kjer bomo opazili začetek poti. Pot se takoj razcepi na dva dela, mi pa nadaljujemo desno v smeri Velikega dola (levo direktna pot na Oštrc). Pot sprva poteka skozi vas Rude, nato pa se prične vzpenjati proti "zadnjim" hišam v vasi (med vzponom skozi vas nas pot vodi mimo izvira). Nekoliko naprej asfaltna cesta zavije ostro v desno, mi pa nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas vodi mimo nekaj kmetij. Za zadnjimi hišami gre cesta v gozd ter se spremeni v kolovoz. Malo naprej kolovoz zavije v desno, mi pa nadaljujemo naravnost po markirani poti, ki se spusti do bližnjega razpotja.
Tu se v desno odcepi pot, ki vodi na vrh Črnec, mi pa nadaljujemo levo proti zahodu po nekoliko bolj strmi poti. V nadaljevanju nas pot pripelje na travnik Veliki dol, nad njim pa se vrnemo v gozd. Skozi gozd hodimo le kako minuto, nato pa že prispemo do planinskega doma Veliki dol, kjer se lahko okrepčamo.
Od doma nadaljujemo po lepo urejeni stezi, ki se nadaljuje proti zahodu, le ta pa nas pripelje na širši kolovoz. Nadaljujemo v smeri "Šoićeva kuća" (Nekdanji planinski dom, danes znana gostilna) ter kmalu prispemo na razpotje, kjer se kolovoz prične spuščati, mi pa nadaljujemo rahlo levo po po vse bolj strmi poti. Pot naprej se vzpenja skozi gozd, višje pa po deloma travnatem pobočju. Ko nekoliko naprej prispemo na neizrazit greben se priključimo "direktni" poti iz vasi Rude.
Od tu je še dobra minuta hoda do Doma Željezničar.
Pred domom se nam z leve priključi še strma pot iz kraja Braslovje.
Od doma gremo rahlo na zahod in nato navzgor do bližnjega vrha. Zadnji del poti je bolj strm, a ne posebej zahteven.
Z vrha lahko nadaljujemo proti jugu, kjer hitro prispemo do križa in razgledišča.

Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim ciljem
Rude - ostrc1 Rude - ostrc2 Rude - ostrc3 Rude - ostrc4 Rude - ostrc5 Rude - ostrc6 Rude - ostrc7 Rude - ostrc8 Rude - ostrc9 Rude - ostrc10 Rude - ostrc11 Rude - ostrc12 Rude - ostrc13 Rude - ostrc14 Rude - ostrc15 Rude - ostrc16 Rude - ostrc17 Rude - ostrc18 Rude - ostrc19 Rude - ostrc20 Rude - ostrc21 Rude - ostrc22 Rude - ostrc23 Rude - ostrc24 Rude - ostrc25 Rude - ostrc26 Rude - ostrc27 Rude - ostrc28 Rude - ostrc29 Rude - ostrc30 Rude - ostrc31 Rude - ostrc32 Rude - ostrc33 Rude - ostrc34 Rude - ostrc35 Rude - ostrc36 Rude - ostrc37 Rude - ostrc38 Rude - ostrc39 Rude - ostrc40 Rude - ostrc41 Rude - ostrc42 Rude - ostrc43 Rude - ostrc44 Rude - ostrc45 Rude - ostrc46 Rude - ostrc47 Rude - ostrc48 Rude - ostrc49 Rude - ostrc50
Diskusija o izletu Rude - Oštrc (Hoffmannova pot)
Bajs Damir
26.1.2016
Postoji i vrlo je popularan još jedan pristup na Oštrc. Polazi iz mjesta Prekrižje i vodi preko vrha Rancerje. uspon traje 1 sat i najlakši je pristup Oštrcu.nasmeh