gorovja / KaravankeKončnikov vrh / Rudnik v Topli - Končnikov vrh

Rudnik v Topli - Končnikov vrh

Izhodišče: Rudnik v Topli (1080 m)
Cilj: Končnikov vrh (2109 m)
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000

a) Zapeljemo se v Črno na Koroškem (do sem iz Raven na Koroškem ali iz Šoštanja preko prelaza Spodnje Sleme), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Koprivni. V nadaljevanju se vzpenjamo ob reki Meži, mi pa se ob njem peljemo do križišča, kjer se v desno odcepi cesta v dolino Tople. Pot naprej nas vodi ob potoku Topla, mi pa se po vzpenjajoči cesti peljemo do parkirišča ob vhodu v rudnik v Topli.
b) Zapeljemo se v Luče (do sem iz Mozirja ali iz Kamnika čez prelaz Volovljek (Kranjski Rak)), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Logarski dolini. V vasi Solčava zapustimo glavno cesto proti Logarski dolini in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri Podolševe, prelaza Spodnje Sleme in Črne na Koroškem. V nadaljevanju cesta izgubi asfaltno prevleko, mi pa po nekaj kilometrih na križišču v Podolševi zavijemo desno proti Črni na Koroškem. Cesta, ki se v nadaljevanju v glavnem prečno vzpenja, pa nas čez čas pripelje do prelaza Spodnje Sleme. S prelaza se cesta prične spuščati, mi pa ji sledimo v smeri Črne na Koroške. Ko se po nekaj kilometrih spustimo v dolino, na križišču zavijemo desno proti Črni na Koroškem (levo Koprivna). Po glavni cesti se spuščamo le kratek čas, nato pa nas oznake za dolino Tople usmerijo levo na vzpenjajočo cesto. Pot naprej nas vodi ob potoku Topla, mi pa se po vzpenjajoči cesti peljemo do parkirišča ob vhodu v rudnik v Topli.

Na koncu parkirišča prispemo na križišče dveh slabših makadamskih cest, kjer se usmerimo ostro levo v smeri Doma na Peci. V nadaljevanju cesta preči jaso nad parkiriščem ter nas le malo višje pripelje na naslednje križišče, kjer pa nadaljujemo desno (levo vhod v rudnik - 5 minut). Pot naprej nas vodi po cesti, ki se postopoma spremeni v kolovoz, le ta pa nas nekoliko naprej pripelje do naslednjega označenega razpotja.
Na omenjenem razpotju nadaljujemo levo (rahlo desno Dom na Peci) v smeri Knipsovega sedla (na tablah Knepsovo sedlo) ter se v nadaljevanju vzpenjamo po travnatem kolovozu. Višje se priključimo na kamnit kolovoz, kateri preči pobočja proti levi, mi pa se po njem vzpnemo do mesta, kjer nas oznake za Peco in Knipsovo sedlo usmerijo desno strmo v breg.
V nadaljevanju se pot strmo vzpenja pri tem pa preči strma pobočja proti levi (na tem delu je posebej v mokrem nevarnost zdrsa). Po 10 minutah strmega vzpona pot preči travnato grapo, nato pa se na drugi strani le te še strmeje vzpne. Zelo strma pot nas višje pripelje do manjše razgledne točke, s katere se nam odpre lep razgled proti Raduhi. Le malo višje na drevesu opazimo smerokaz, ki nas usmeri levo. Pot naprej nas vodi skozi postopoma vse bolj redek gozd, s katerega se nam občasno odpre nekaj razgleda. V nadaljevanju pot preide med ruševje, kjer strmina prične popuščati. Sledi še približno 15 minut lahkotne hoje in pot nas pripelje na Knipsovo sedlo, kjer stojijo informativne table.
S sedla nadaljujemo desno (levo Končnikov vrh, Bistriška špica in Kumer) in pot nadaljujemo v smeri Kordeževe glave. Pot naprej se najprej nekoliko vzpne, nato pa spusti v nekakšno neizrazito dolinico med Veliko glavo in Kordeževo glavo. Po krajšem spustu prispemo v omenjeno dolinico, nato pa se pričnemo vzpenjati proti najvišjemu vrhu Pece, katerega ob vse lepših razgledih tudi kmalu dosežemo.
Nadaljujemo levo (desno Kordeževa glava) po zmerno strmi poti, kateri se le nekoliko višje priključi markirana pot od smučišča Peca / Petzen (smučišče na avstrijski strani gore). Nadaljujemo vzpon po razglednem pobočju, pot pa nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na s travo porasel Končnikov vrh.

Ob poti: Knipsovo sedlo (2012m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Bistriška špica/Feistritzer Spitze, Kordeževa glava (Peca)
Rudnik v Topli - koncnikov_vrh1 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh2 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh3 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh4 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh5 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh6 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh7 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh8 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh9 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh10 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh11 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh12 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh13 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh14 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh15 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh16 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh17 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh18 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh19 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh20 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh21 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh22 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh23 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh24 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh25 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh26 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh27 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh28 Rudnik v Topli - koncnikov_vrh29
Diskusija o izletu Rudnik v Topli - Končnikov vrh ()