gorovja / Julijske AlpeRakova Špica / Ruski Križ - Rakova Špica

Ruski Križ - Rakova Špica (čez Kriško steno)

Izhodišče: Ruski Križ (1000 m)
Cilj: Rakova Špica (2545 m)
Ime poti: čez Kriško steno
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot, zelo zahtevno brezpotje
Višinska razlika po poti: 2000 m
Zemljevid:
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Avtor: KLAN

Zapeljemo se v Kranjsko Goro in potem naprej proti prelazu Vršič. Le malo pred 3 serpentino zagledamo kapelico ter križ. Tu parkiramo.

Le malo pred 3. serpentino Ruske ceste, bomo ob cesti opazili planinske oznake za Kočo v Krnici, ki nas usmerijo rahlo levo na širok kolovoz, ki se takoj prične zmerno spuščati. Po nekaj minutah spusta skozi gozd, se pot položi in nas pripelje do struge Suhe Pišnice. Le malo za tem, ko prečimo omenjeni potok, pot zavije rahlo v levo in nas pripelje iz gozda na prostrana travnata pobočja planine V Klinu, kjer na desni opazimo osamljeno kočo, na levi pa manjši spominski park Mali Tamar. Pot naprej se povsem položi, nato pa se priključi gozdni cesti, ki pride od bivšega hotela Erika oz. mostu čez Veliko Pišnico. Tu nadaljujemo desno, ter razmeroma strmi gozdni cesti sledimo vse do Koče v Krnici, le to pa dosežemo po približno 20 minutah nadaljnje hoje.
Od koče pri kateri je prijetna senca nadaljujemo naravnost v smeri Kriške stene po dolini Krnice sprva rahlo, nato pa vse strmeje navzgor. Pot kmalu pride iz gozda, kjer se nam odpre lep pogled na bližnja ostenja. Naprej prečimo grušč, ki ga neurja prinesejo z okoliških grap. Pot naprej postane bolj strma in nas še vedno pelje v isti smeri. Za nami so že zadnja drevesa in počasi prehajamo na melišče pod stenami Kriške stene. V zgornjem delu melišča se pot rahlo obrača na levo do vstopa v Kriško steno. Tu se začne plezalni del poti, kjer si nadenemo čelado. Pot se na začetku stene obrne levo in se strmo vzpne. V steni je pot speljana večinoma po naravnih prehodih ponekod pa nam pomagajo tudi varovala. Na tem delu tudi pazimo, da ne prožimo kamenja! Po slabi uri plezanja po steni, ki je mestoma kar težavno stopimo iz nje. Sledi še nekaj korakov hoje do razpotja, kjer nadaljujemo levo navzdol v smeri Škrlatice (desno Križ). Že po nekaj minutnem spustu pa nas pot pripelje na naslednje razpotje, kjer ponovno nadaljujemo levo (naravnost bivak na Rušju in dolina Vrata). Naprej hodimo pod stenami Gubnega in Dovškega Gamsovca skoraj vodoravno približno 30 minut. Pot naprej se začne vzpenjati po zagruščenem svetu proti strmi Rdeči škrbini, ki se nahaja med Dolkovo Špico in manj znano Rogljico. S škrbine nadaljujemo naravnost navzdol v smeri Škrlatice (desno Dolkova špica 15 minut). Pot naprej preči kratko zavarovano grapo, nato pa se spusti po strmi in za zdrs zelo nevarni grapi (v zgodnjem poletju možna snežišča). Spust se konča 200 višinskih metrov niže, v manjši krnici Zadnji Dolek, kjer tudi pridemo na razpotje. Nadaljujemo levo navzgor v smeri Škrlatice (naravnost dolina Vrata) in se povzpnemo po strmem melišču. Le malo pred vstopom v plezalni del poti zavijemo levo proti Rakovi Špici. Povzpnemo se po strmi in krušljivi grapi na greben, kjer gremo levo in nato prečimo celoten greben vse do vrha Rakove špice, do katere nas loči krušljiv vzpon.

Ruski Križ - rakova_spica1
Ruski Križ - rakova_spica40
Ruski Križ - rakova_spica41
Ruski Križ - rakova_spica42
Diskusija o izletu Ruski Križ - Rakova Špica (čez Kriško steno)