Gorovja / Julijske Alpe / Planina pod Mišelj vrhom / Srednja vas - Planina pod Mišelj vrhom (Za Ribnico in čez planino Spodnji Tosc)

Srednja vas - Planina pod Mišelj vrhom (Za Ribnico in čez planino Spodnji Tosc)

Izhodišče: Srednja vas (583 m)
Ime poti: Za Ribnico in čez planino Spodnji Tosc
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze
 1 osebi je objava všeč
Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo proti Bledu in naprej proti Bohinjski Bistrici. Le malo pred Bohinjsko Bistrico, pri naselju Bitnje, nadaljujemo ostro desno v smeri Pokljuke. Po krajšem vzponu se cesta položi in nas hitro pripelje v Zgornjo Bohinjsko dolino. Tu v križišču nadaljujemo levo (desno Pokljuka) in cesti naprej sledimo do Srednje vasi. Tu v drugem delu vasi opazimo oznake za cerkev sv. Martina, ki nas usmerijo desno na ožjo in precej strmo cesto, po kateri nato hitro prispemo do cerkve in osnovne šole. Parkiramo na primernem mestu ob šoli ali cerkvi.
S parkirišča pri cerkvi se v nekaj korakih spustimo do osnovne šole, od tam pa nadaljujemo v smeri razglednika na Kresu. Pot naprej nas vodi po ožji asfaltni cesti, po kateri hitro prispemo do večjega vodohrana, kjer opazimo oznake za Uskovnico. Nadaljujemo po kolovozu, ki preide v gozd, na desnem ovinku pa prehodno stopimo iz gozda in odpre se nam lep pogled na Rudnico in del Zgornje Bohinjske doline. Nadaljujemo po kolovozu, ki nas vodi skozi nekoliko ožji prehod, nato pa v prečnem vzponu do mesta, kjer dosežemo cesto, ki vodi na Uskovnico. Cesto dosežemo ravno na lepo urejenem razgledišču na Kresu, s katerega se nam odpre pogled proti Srednji vasi, Zgornji Bohinjski dolini ter Spodnjim Bohinjskim goram v ozadju. Kratek čas nadaljujemo po cesti, nato pa nas na koncu blagega levega ovinka oznake za Uskovnico usmerijo desno na kolovoz, ki nas vodi skozi gozd, pas grmičevja, višje pa ponovno skozi gozd. Nekaj minut višje ponovno dosežemo makadamsko cesto, a tokrat jo takoj zapustimo, saj še naprej nadaljujemo v smeri pešpoti na Uskovnico. Kolovoz se kmalu razcepi, mi pa nadaljujemo po levem, kjer na drogu el. napeljave opazimo markacijo. Nekaj časa nadaljujemo ob el. napeljavi ter sledimo markacijam. Kmalu se v levo odcepi pot, ki vodi na Uskovnico čez Lom, mi pa nadaljujemo po poti, ki zavije nekoliko desno in preide na strma pobočja predela imenovanega Za Ribnico (Ribnica je potok globoko pod nami). Višje dosežemo novejši kolovoz oz. vlako ter ji sledimo desno. Novejša vlaka se po nekaj minutah konča pot pa še naprej preči pobočja proti desni. Nekoliko naprej na manjšem razpotju nadaljujemo po levi zgornji poti, ob kateri so oznake za Uskovnico in katera je vidno bolj uhojena. V nadaljevanju se nekoliko strmeje vzpenjamo po poti, s katere se nekoliko višje odcepi neoznačena pot proti Lomu (na tabli piše "sir, skuta, mleko in še").
Ponovno nadaljujemo v smeri Uskovnice, nato pa v nekaj minutah dosežemo makadamsko cesto (cesto dosežemo na delu, kjer je že zaprta za javni promet), kateri sledimo v desno. Ko stopimo na cesto se priključimo poti iz Stare Fužine, poti iz Srednje vasi čez Lom in poti od izhodišča oz. parkirišča Lom. Zložna makadamska cesta nas hitro pripelje do vikendic na Uskovnici, nato pa jo le malo za koritom z vodo zapustimo in nadaljujemo levo na kolovoz v smeri Koče na Uskovnici. Po približno 50 metrih vzpona po kolovozu dosežemo Kočo na Uskovnici.
Od koče nadaljujemo v smeri Tosca, Draškega vrha, Viševnika, Vodnikovega doma, Rudnega polja in Praprotnice po poti, ki najprej preči pašno ograjo, nato pa se hitro priključi makadamski cesti, kateri sledimo v desno. Cesta nas nato vodi med grbinastimi travniki, nato pa za prečenjem naslednje ograje hitro prispemo do križišča oz. razpotja ob kapelici Marije Kraljice Miru na Uskovnici.
Za kapelico nadaljujemo levo (naravnost planina Konjščica, desno Rudno polje) po položni cesti, ki nas vodi čez obsežne travnike Uskovnice, nato pa nas pot pripelje ob rob gozda, kjer se le ta začne spreminjati v sprva širok kolovoz. Kolovoz, ki se naprej prične zmerno vzpenjati ima nekaj razpotij, mi pa mu sledimo v smeri Vodnikovega doma in Triglava. Višje se kolovoz, ki večji del poteka skozi gozd spremeni v pešpot, le ta pa nas hitro pripelje do prijetnega studenčka. Pri studenčku nadaljujemo naravnost (desno lovska koča) in vzpon nadaljujemo po zložni poti, ki nas nekoliko naprej pripelje na strma pobočja. Že kmalu za tem, ko smo prispeli do strmih pobočij, so nam pri prehodu preko strme grape v pomoč varovala. Pot naprej se nadaljuje po razmeroma strmih in predvsem v mokrem za zdrs nevarnih pobočjih. Med prečenjem strmih pobočij, se pot večkrat za krajši čas strmo vzpne in nato spet spusti. V zadnjem delu prečenja prekoračimo nekaj zelo strmih grap, preko katerih vodi mestoma povsem uničena pot (velika nevarnost zdrsa). Prečenje se konča pri večjem hudourniku (običajno studenček) za katerim stopimo v mehkejši svet trav.
Sledi nekaj minut lahkotne hoje in pot nas pripelje do opuščene planine Spodnji Tosc. Pot naprej se prične zmerno vzpenjati in nas že kmalu pripelje na manjše razpotje, kjer nadaljujemo ostro desno (naravnost stara, deloma opuščena pot) po lepo sledljivi poti. Pot naprej se prične vse strmeje vzpenjati in nas iz pasa redkega gozda hitro pripelje med rušje, kjer se le ta začne obračati vse bolj v levo. Pot se kmalu položi in iz rušja nas pripelje na travnata pobočja, preko katerih se v nekaj minutah nadaljnje hoje povzpnemo do poti Pokljuka - Triglav.
Nadaljujemo levo, pot naprej pa preči pobočja Tosca. Pot nato v rahlem spustu preči krajši pas redkega gozda nato pa nas pripelje na strma pobočja. Še nekoliko naprej pa pot po umetno narejeni široki polici v rahlem spustu preči prepadna pobočja Tosca. Ker je pot precej široka ne povzroča težav (previdno zaradi padajočega kamenja, skalni podor v letu 2008). Pot se nato ponovno rahlo vzpne in nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo rahlo levo v smeri Velega polja (ostro levo Voje, naravnost Vodnikov dom).
Pot naprej se prične prečno spuščati proti desni in nas hitro pripelje na neoznačeno razpotje. Nadaljujemo po desni markirani poti (levo lovska koča), ki se kmalu položi, nato pa se nadaljuje v prečenju pobočij pod Vodnikovim domom. Po nekaj minutah pot zavije rahlo v levo ter se prične spuščati proti Malemu in Velemu polju. Po krajšem spustu pridemo na manjši preval med Malim poljem na levi in Velim poljem na desni. Tu nadaljujemo levo (desno Velo polje) in pot nadaljujemo po markirani poti, ki se hitro spusti na planino Malo polje. Sledi nekaj minutna hoja po omenjeni planini, nato pa pot zavije rahlo desno in nas pripelje do presihajočega jezera na planini pod Mišelj vrhom. Jezerce obidemo po desni strani (rahlo levo Voje), nato pa se v rahlem vzponu povzpnemo do propadajočih pastirskih stanov na planini pod Mišelj vrhom.
zemljevid poti - Planina pod Mišelj vrhom
Ob poti: Razgledišče na Kresu (619m), Koča na Uskovnici (1154m), Kapelica na Uskovnici (1675m), Velo polje (1680m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Jezerski Stog, Prevalski Stog
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama
Srednja vas - Planina pod Mišelj vrhom1
Srednja vas - Planina pod Mišelj vrhom111
Srednja vas - Planina pod Mišelj vrhom112
Srednja vas - Planina pod Mišelj vrhom113
Diskusija o izletu Srednja vas - Planina pod Mišelj vrhom (Za Ribnico in čez planino Spodnji Tosc)