gorovja / Julijske AlpeVrh nad Škrbino / Tolminske Ravne - Vrh nad Škrbino

Tolminske Ravne - Vrh nad Škrbino (po strmi poti in čez Škrbino)

Izhodišče: Tolminske Ravne (924 m)
Cilj: Vrh nad Škrbino (2054 m)
Ime poti: po strmi poti in čez Škrbino
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): komplet za samovarovanje, čelada
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin, komplet za samovarovanje, čelada

Zapeljemo se v Tolmin, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Žabč in Zadlaza (odcep z glavne ceste se nahaja na levem bregu Tolminke). Ko prispemo v Žabče, na manjšem križišču nadaljujemo rahlo desno v smeri naselja Zadlaz. V naselju Zadlaz-Žabče se cesta prehodno spusti, kjer preko mostu preči Zadlaščico, nato pa se ponovno prične strmo vzpenjati po ozki, a ves čas asfaltirani cesti. Po približno 12 km od glavne ceste prispemo do označenega parkirišča v Tolminskih Ravnah, kjer parkiramo.

S parkirišča se usmerimo na pot v smeri Koče na planini Razor in planine na Kalu. Sprva hodimo po kolovozu, ki se nadaljuje od bližnje hiše in nas vodi čez razgleden travnik. Na drugi strani travnika prečimo pašno ograjo in pot nas pripelje na označeno razpotje, kjer nadaljujemo po spodnjem desnem kolovozu (rahlo levo planina na Kalu).
V nadaljevanju hodimo po kolovozu, ki se rahlo spušča proti desni, nato pa se položi in se nekaj minut nadaljuje brez večjih sprememb višine. Za betonskim koritom se pot še enkrat razcepi, mi pa izberemo levo strmo pot (pot, ki se nadaljuje naravnost prav tako vodi do planine Razor, je pa pot daljša, a tehnično nezahtevna).
Pot naprej se ponovno prične vzpenjati, vzpenja pa se večinoma proti desni, le sem ter tja naredi kakšno serpentino. Višje preidemo na bolj strma pobočja, še nekoliko naprej pa na izpostavljeno, a razen prvih nekaj korakov, dobro zavarovano polico. Ko se prečenje konča se pot prehodno vrne v gozd, skozi katerega se strmeje vzpne, nato pa stopimo iz gozda in pot se položi. Od tu sledi še nekaj minut hoje ob lepih pogledih na gore, ki se dvigajo nad porečjem Zadlaščice in pot nas mimo sirarne pripelje do Koče na planini Razor.
Od koče nadaljujemo v smeri Globokega, Vogla, Vrha nad Škrbino... po poti, ki preči pas gozda, nato pa se na zložnem travnatem pobočju razcepi.
Tokrat nadaljujemo naravnost v smeri Vrha nad Škrbino in Doma na Komni (desno Vogel, Globoko in Črna prst), po poti, ki se obrne rahlo proti levi in se v nadaljevanju vzpenja po z ruševjem poraslim pobočju. Po nekaj minutah se pot prehodno položi, nato pa nas severno od neizrazitega vrha Kopecko, po krajšem zmernem vzponu pripelje do naslednjega razpotja. Nadaljujemo levo v smeri Škrbina sedlo (desno Vrh nad Škrbino - južna pot). Pot kmalu za tem pride iz ruševja na zanimiva pobočja, kjer bomo na naši desni strani opazili strme skalne plošče, ki tvorijo za plezalce zanimivo steno, ki pa ni pretirano strma. Pot naprej se prečno vzpne čez melišče do sedla Škrbina, ki se nahaja na višini 1910 m.
Od sedla, na katerem je tudi razpotje, nadaljujemo desno po južni strani grebena v smeri Vrha nad Škrbino (levo Tolminski Kuk). Pot nas nato po strmem, rahlo krušljivem pobočju pripelje na strma severna pobočja. Tu pridemo do prvih jeklenic, ob katerih se strmo vzpenjamo. Pot nato zavije v desno, kjer se s pomočjo nekaj skob ponovno povzpnemo na južno stran grebena. Na južni strani se pot še nekajkrat strmo vzpne ob jeklenici, nato pa postane pot postopno manj zahtevna. Sledi še približno deset minut hoje po razglednem grebenu proti vrhu. Nekaj metrov pod vrhom se nam z desne priključi tudi nekoliko lažja direktna pot s planine Razor.
Tolminske Ravne - planina Razor 1:15 planina Razor - Škrbina 2:00, Škrbina - Vrh nad Škrbino 45 minut.

Ob poti: Planina Plazje (890m), Koča na planini Razor (1315m), Škrbina (1910m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Meja, Podrta gora
Tolminske Ravne - vrh_nad_skrbino63
Tolminske Ravne - vrh_nad_skrbino64
Tolminske Ravne - vrh_nad_skrbino65
Diskusija o izletu Tolminske Ravne - Vrh nad Škrbino (po strmi poti in čez Škrbino)