Gorovja / Julijske Alpe / Triglavski dom na Kredarici / Uskovnica (Razpotje) - Triglavski dom na Kredarici (čez planino Spodnji Tosc)

Uskovnica (Razpotje) - Triglavski dom na Kredarici (čez planino Spodnji Tosc)

Izhodišče: Uskovnica (Razpotje) (1215 m)
Ime poti: čez planino Spodnji Tosc
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze
 1 osebi je objava všeč
a) Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu za Lesce, nato pa sledimo oznakam za Bled in Pokljuko. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo levo v smeri Uskovnice (desno planina Konjščica). Od tu se peljemo še dobrih 500 m do nekdanjega parkirišča nad Uskovnico. Ta predel se imenuje Razpotje.
Po novem je na omenjenem parkirišču prepovedano parkiranje, zato moramo parkirati že na Rudnem polju, kar nam pot podaljša za približno 35 minut, ali pa izberemo izhodišče Uskovnica (Lom).
b) Iz Železnikov ali Podbrda se zapeljemo v Bohinjsko Bistrico, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Bleda. Kmalu za Petrolovo bencinsko črpalko, ki se nahaja le malo za Bohinjsko Bistrico, pa z vožnjo nadaljujemo levo v smeri Pokljuke in Jereke. V nadaljevanju se cesta najprej strmo vzpne, nato pa se za Koriti postopoma položi in nas pripelje do križišča ob avtobusni postaji, kjer nadaljujemo desno v smeri Pokljuke, Koprivnika in Jereke (naravnost Srednja vas). Takoj za križiščem prispemo v Jereko, mi pa iz križišča pred cerkvijo nadaljujemo naravnost proti Pokljuki (levo Podjelje). Za Jereko se cesta ponovno prične strmeje vzpenjati, višje pa se položi in se nadaljuje ob Mrzlem potoku. Ko se priključimo cesti z Bleda gremo levo ter se zapeljemo do Rudnega polja, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo levo v smeri Uskovnice (desno planina Konjščica). Od tu se peljemo še dobrih 500 m do nekdanjega parkirišča nad Uskovnico. Ta predel se imenuje Razpotje.
Z nekdanjega parkirišča ob križišču nadaljujemo po za javni promet zaprti gozdni cesti, ki se začne strmeje spuščati proti soteski potoka Ribnici. Po krajšem spustu pridemo do omenjene soteske, preko katere vodi širok avtomobilski most. Cesta se za mostom položi in nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje iz gozda na prostrane travnike Uskovnice.
Tu se sprehodimo do bližnje kapelice, nato pa pot nadaljujemo rahlo desno po cesti, ki poteka tik ob omenjeni kapelici (levo koča na Uskovnici, desno planina Konjščica). Precej položna cesta nas naprej vodi čez obsežne travnike Uskovnice, nato pa nas pripelje ob rob gozda, kjer se le ta začne spreminjati v sprva širok kolovoz. Kolovoz, ki se naprej prične zmerno vzpenjati ima nekaj razpotij, mi pa mu sledimo v smeri Vodnikovega doma in Triglava. Višje se kolovoz, ki večji del poteka skozi gozd spremeni v peš pot, le ta pa nas hitro pripelje do prijetnega studenčka. Pri studenčku nadaljujemo naravnost (desno lovska koča) in vzpon nadaljujemo po zložni poti, ki nas nekoliko naprej pripelje na strma pobočja. Že kmalu za tem, ko smo prispeli do strmih pobočij, so nam pri prehodu preko strme grape v pomoč varovala. Pot naprej se nadaljuje po razmeroma strmih in predvsem v mokrem za zdrs nevarnih pobočjih. Med prečenjem strmih pobočij, se pot večkrat za krajši čas strmo vzpne in nato spet spusti. V zadnjem delu prečenja prekoračimo nekaj zelo strmih grap, preko katerih vodi mestoma povsem uničena pot (velika nevarnost zdrsa). Prečenje se konča pri večjem hudourniku (običajno studenček) za katerim stopimo v mehkejši svet trav.
Sledi nekaj minut lahkotne hoje in pot nas pripelje do opuščene planine Spodnji Tosc. Pot naprej se prične zmerno vzpenjati in nas že kmalu pripelje na manjše razpotje, kjer nadaljujemo ostro desno (naravnost stara, deloma opuščena pot) po lepo sledljivi poti. Pot naprej se prične vse strmeje vzpenjati in nas iz pasa redkega gozda hitro pripelje med rušje, kjer se le ta začne obračati vse bolj v levo. Pot se kmalu položi in iz rušja nas pripelje na travnata pobočja, preko katerih se v nekaj minutah nadaljnje hoje povzpnemo do poti Pokljuka - Triglav, kjer zavijemo levo.
Pot naprej preči južna pobočja Tosca. Pot nato v rahlem spustu preči krajši pas redkega gozda, nato pa nas pripelje na strma pobočja. Še nekoliko naprej pa pot po umetno narejeni široki polici v rahlem spustu preči prepadna pobočja Tosca. Ker je pot precej široka ne povzroča težav (previdno zaradi padajočega kamenja, skalni podor v letu 2008). Pot se nato ponovno rahlo vzpne in nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Vodnikovega doma. Sledi še približno deset minut hoje brez večjih vzponov ali spustov do Vodnikovega doma na Velem polju.
Od doma nadaljujemo naravnost v smeri Triglava (desno navzgor Bohinjska vratca). Pot naprej se zmerno vzpenja in preči pobočja pod Vernarjem. Že kmalu pa naletimo na prvo jeklenico, ki nam pomaga premagati kratko polico. Pot naprej se vzpenja po melišču in nas nato pripelje do strmega skalnega skoka. Dobro zavarovana pot nas po strmih stopnicah pripelje na vrh tega skoka. Sledi nekaj metrov prečenja po strmem pobočju, nato pa nas pot pripelje na prostrana območja v bližini Konjskega prevala. Le tega dosežemo po krajšem spustu.
S Konjskega prevala nadaljujemo naravnost v smeri Kredarice (levo Planika, desno Krma) po poti, ki nas že po nekaj korakih pripelje na naslednje razpotje, kjer pa nadaljujemo levo (desno Staničev dom). Pot naprej se prečno vzpenja, pri tem pa preči večje število manjših grap, katerih pa prečenje ni zahtevno. Nekoliko naprej pot s pomočjo varoval preči nekaj tehnično zahtevnih mest. Za tem se nam z desne priključi pot iz doline Krme, le nekaj metrov naprej pa pridemo na naslednje razpotje, kjer nadaljujemo po desni poti v smeri Kredarice (levo Planika). Sledi vzpon proti domu na Kredarici, katerega pa že lepo vidimo pred seboj. Po pol ure hoje od razpotja za Planiko pridemo do doma na Kredarici, kjer se nam odpre pogled na vrhove na severni strani doline Vrat.
Izhodišče - Uskovnica 15 minut, Uskovnica - Vodnikov dom 3:15, Vodnikov dom - Kredarica 2:00
zemljevid poti - Triglavski dom na Kredarici
Ob poti: Kapelica na Uskovnici (1180m), Planina Spodnji Tosc (1675m), Vodnikov dom na Velem polju (1817m), Konjsko sedlo (2020m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Kredarica, Mali Triglav, Triglav
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Uskovnica (Razpotje) - Triglavski dom na Kredarici1
Uskovnica (Razpotje) - Triglavski dom na Kredarici84
Uskovnica (Razpotje) - Triglavski dom na Kredarici85
Uskovnica (Razpotje) - Triglavski dom na Kredarici86
Diskusija o izletu Uskovnica (Razpotje) - Triglavski dom na Kredarici (čez planino Spodnji Tosc)