gorovja / Kamniško Savinjske AlpeŠobčev bajer / Zgornja Dobrava - Šobčev bajer

Zgornja Dobrava - Šobčev bajer (čez Ojstri vrh in ob Savi)

Izhodišče: Zgornja Dobrava (509 m)
Cilj: Šobčev bajer (426 m)
Ime poti: čez Ojstri vrh in ob Savi
Višinska razlika: -83 m
Priporočena oprema (zima): dereze

a) Zapeljemo se v Podbrezje (do sem iz gorenjske avtoceste izvoz Naklo ali Tržič), nato pa sledimo oznakam za Kropo. V naselju Lipnica ne zapeljemo v Kropo, ampak z vožnjo nadaljujemo desno proti Kamni Gorici. Malo naprej zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo desno proti Zgornji Dobravi. Po približno 500 metrih vzpona prispemo do Zgornje Dobrave, mi pa se peljemo še nekaj 100 metrov naprej, do križišča na manjšem prevalu, kjer se v desno odcepi cesta proti Srednji Dobravi. V omenjenem križišču se prične opisana pešpot, kjer pa ni urejenih parkirnih mest. Parkiramo lahko nižje ob cesti, ali pa višje na delu opisa poti.
b) Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu Radovljica, nato pa se zapeljemo v Mošnje in naprej proti naselju Globoko, kjer tudi prečimo reko Savo. Ko prispemo do naselja Mišače nadaljujemo naravnost proti Zgornji Dobravi, v Zgornji Dobravi pa prispemo do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti Srednji Dobravi. V omenjenem križišču se prične opisana pešpot, kjer pa ni urejenih parkirnih mest. Parkiramo lahko nižje ob cesti, ali pa višje na delu opisa poti.

Iz križišča gremo na cesto, ki se nadaljuje proti severozahodu (nasprotna cesta od tiste, ki vodi proti Srednji Dobravi), le ta pa nas sprva vodi mimo kozolca ter ob lepih pogledih na Jamnik. Ko se asfalt konča opazimo oznake za Ojstro peč, ki nas usmeri na gozdno cesto, s katere pa gremo že kmalu, na neoznačenem križišču desno na širok, sprva še vozen kolovoz. Kolovozu se kmalu z desne priključi še pot iz Mišač, mi pa nadaljujemo naravnost po postopoma ožjem kolovozu, ki se nadaljuje z nekaj krajšimi vzponi in spusti. Po slabih 20 minutah hoje prispemo na naslednje označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno proti Ojstri peči (levo Zjavka 10 minut), do katere prispemo po minuti nadaljnje hoje.
Od Ojstre peči nadaljujemo rahlo levo, kjer se po krajši stezici hitro priključimo na drugo pot, kateri sledimo v desno. Pot naprej nas vodi po neizrazitem grebenu, kjer se nadaljuje z nekaj krajšimi vzponi in spusti. Na nekaj razpotjih sledimo desnim stezam, nato pa se pot za nekaj minut strmeje spusti in nas pripelje do razpotja pri manjšem križu, kjer nadaljujemo desno (levo Kamna Gorica, naravnost Pusti grad) v smeri Fuxove brvi in Radovljice. Za prevalom se kolovoz, ki se nadaljuje skozi gozd prične rahlo do zmerno spuščati, med spustom pa nas vodi mimo nekaj informativnih tabel naravoslovne učne poti. Nekoliko nižje nas pot vodi še mimo kipa Lurške Matere Božje, ko pa stopimo iz gozda, nas kolovoz vodi še po privatni poti. Ko se za privatno potjo pot vrne v gozd, se ponovno razcepi, mi pa nadaljujemo desno po spodnji poti (levo Galerije) v smeri Radovljice. Ko se gozd ponovno nekoliko razredči se v levo odcepi še ena pot na Pusti grad (običajna pot iz Radovljice na Pusti grad), mi pa nadaljujemo rahlo desno ter se po kolovozu pričnemo spuščati proti Fuxovi brvi.
Pred Fuxovo brvjo, v bližini klopce z lepim pogledom na brv in reko Savo, pa nadaljujemo levo na pot ob Savi. S hojo nadaljujemo po desnem bregu reke Save, ob poti pa v nadaljevanju opazimo informativne table poti ob Savi. Za živalmi, balvanom in nekdanjim mostom se pot reki umakne nekoliko v levo ter se prečno vzpne iz gozda na travnato ravnico, preko katere ob lepih razgledih dosežemo rob naselja Lancovo, kjer stopimo na asfaltno cesto. Med hojo po asfaltni cesti nas pot vodi še mimo hidrološke postaje Sava Radovljica, za njo pa dosežemo glavno cesto, kateri sledimo desno čez most preko reke Save. Na drugi strani mostu nadaljujemo levo, sprva po makadamski cesti, ki pa se že po nekaj 10 korakih konča. Zložna pot nas v nadaljevanju vodi po levem bregu reke Save, vodi pa nas še mimo rib, nato pa za manjšim mostičkom preko stranskega potočka zavije nekoliko v desno in se umakne reki Savi. Sledi nekaj izmenične hoje skozi gozd in preko travnikov, nato pa prispemo na večji travnik, kjer se v desno odcepi kratka, manj kot 5 minut dolga pot k potoku Lehnjak in njegovemu izviru. Če smo se odločili, da si ogledamo omenjeni potoček, se vrnemo na "glavno" pot ter nato nadaljujemo v smeri Šobca. Malo naprej, pri nekaj čebelnjakih dosežemo makadamsko cesto, po njej pa še malo naprej drugo širšo cesto, kateri pa sledimo levo navzdol. Po krajšem spustu dosežemo veliko parkirišče ob Šobčevem bajerju, kjer nadaljujemo levo ter se skozi vhod v kamp sprehodimo do Šobčevega bajerja.
V času kopalne sezone je dostop do bajerja plačljiv.

Ob poti: Ojstra peč (516m), Lancovo (415m)
Zgornja Dobrava - sobcev_bajer1 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer2 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer3 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer4 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer5 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer6 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer7 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer8 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer9 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer10 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer11 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer12 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer13 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer14 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer15 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer16 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer17 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer18 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer19 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer20 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer21 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer22 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer23 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer24 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer25 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer26 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer27 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer28 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer29 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer30 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer31 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer32 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer33 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer34 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer35 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer36 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer37 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer38 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer39 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer40 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer41 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer42 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer43 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer44 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer45 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer46 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer47 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer48 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer49 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer50 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer51 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer52 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer53 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer54 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer55 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer56 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer57 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer58 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer59 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer60 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer61 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer62 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer63 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer64 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer65 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer66 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer67 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer68 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer69 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer70 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer71 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer72 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer73 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer74 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer75 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer76 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer77 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer78 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer79 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer80 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer81 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer82 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer83 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer84 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer85 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer86 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer87 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer88 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer89 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer90 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer91 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer92 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer93 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer94 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer95 Zgornja Dobrava - sobcev_bajer96
Diskusija o izletu Zgornja Dobrava - Šobčev bajer (čez Ojstri vrh in ob Savi)