Gorovja / Olimp / Mitikas / Prionia - Mitikas (Prionia - Skala - Mytikas)

Prionia - Mitikas (Prionia - Skala - Mytikas)

Izhodišče: Prionia (1100 m)
Ime poti: Prionia - Skala - Mytikas
Čas hoje: 6 h
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid:
Priporočena oprema (poletje): komplet za samovarovanje
Avtor: navrhu
Izhodišče najdete tako, da se peljete po glavni cesti skozi LITOCHORO (Grčija) v hrib in nato pred glavnim trgom na desni strani najdete smerno prometno tablo z napisom OLYMPUS. Tu zavijte desno in nato sledite še dvema tablama v smeri OLYMPUS, nakar se ne morete več izgubiti. Izhodišče je torej zelo lahko najti. Na začetku poti boste tudi na desni strani ob cesti našli turistično pisarno parka OLYMPUS, kjer boste lahko dobili dodatne informacije. Od naselja LITOCHORO do izhodišča PRIONIA je 18 km vožnje po ovinkastih cestah, z nadmorske višine nekaj metrov do 1100 m.
Na izhodišču si lahko v plastenke natočite vodo, tam pa je tudi restavracija, kjer lahko tudi kaj pojeste. Mi teh storitev nismo koristili, saj je bila restavracija zjutraj še zaprta. Ob 6:45 smo se odpravili v hrib. Pot je v prvi tretjini vodila skozi mešan listnat gozd, nato pa so bila drevesa čedalje redkejša in čedalje manjša in tako smo prispeli po dveh urah in pol do planinske koče SPILIOS AGAPITOS, kjer smo imeli sicer predhodno namen prenočiti. Tu smo si privoščili kavo in nadaljevali pot na vrh. Kmalu za kočo drevesa izginejo in od tu naprej je vaš spremljevalec sonce, kar imejte na umu, ko se boste odločali o količini vode, katero boste vzeli s seboj. Na vrh SKALA smo prišli po 1 uri in 50 minut hoje. Večji del tega drugega dela poti je potekal po neskončni, veliki in postrani postavljeni skali (zelo podobna delu poti, ki vodi od Male Mojstrovke proti Vršiču). Do vrha SKALA lahko pripomnim, da je pot primerna za vse starosti, le primerna obutev in kondicija za 4 urni vzpon je potrebna. Od tu naprej na MYTIKAS pa je druga pesem. Plošča se obrne in pot od SKALE do MYTIKAS je izredno nevarna in če so skale mokre oziroma piha močnejši veter, se na pot raje ne podajajte.
Za nadaljevanje poti do najvišjega vrha Grčije, MYTIKAS, smo se zaradi tega odločili le trije in za pot potrebovali 35 minut. Na poti varoval ni, razen 5 metrov jeklenice ter nekaj sider za vezanje z vrvjo, čeprav bi bila ista pot, če bi bila v Sloveniji, precej bolj varovana. Če že na začetku poti ugotovite, da je pot preveč nevarna za vaše zaznavanje nevarnosti, se obrnite nazaj, ker je v drugi polovici še malce bolj nevarna, saj se nekaj metrov pleza po skorajda goli skali, kjer je potrebna dobra obutev in trdni živci. Na vrhu smo se fotografirali, naredili še nekaj fotografij v dolino, nakar smo se vrnili na SKALO, za kar smo potrebovali 30 minut. Za spust s SKALE do planinske koče smo potrebovali nadaljnjo uro in 45 minut, za spust od koče do izhodišča pa še 1 uro in 50 minut. Dokaz, kako planinski narod smo Slovenci je dejstvo, da so bili na izhodišču trije avtomobili s slovensko registrsko tablico!
zemljevid poti - Mitikas
Ob poti: Spilios Agapitos (2100m), Skala (2866m)
Priporočamo: podobni izleti
Prionia - Mitikas78
Prionia - Mitikas79
Prionia - Mitikas80
Diskusija o izletu Prionia - Mitikas (Prionia - Skala - Mytikas)
aggelopulos1. 01. 2011
Ja, res je in oni stari Fiat Tipo je od mojega frenda Mareta, 17, ali 18 sept 2010 smo šli gor in smo srečal ene naše, spomnim se fanta z malim psom, ko sem ga ogovoril tik pod vrhom SkALE v angleščini pa sva oba ugotovila, da sva iz Slovenije. Bil pa je še en starejši gospod in mlajša gospa.....veliko sem srečal Beograjčanov. Sicer pa smo imeli srečo z vremenom, kmalu po sestopu se je začelo opazno kvariti in nas je ves čas preganjalo po Peloponezu dokler nas ni dež končno ujel na ladji nekje pred albansko obalo, ko smo se z Anekom vračali domov. Sicer pa je bilo zelo lepo, tudi cene niso pretirane, pivo 2,5 € v zgornji koči Sui (lepi pogradi, jogi, deka...) in prenočišče 10€ na noč. Prvi večer pa smo prespali kar v spalkah za avtom in nihče nam ni težil...Pozdrav, Zvone
navdušena29. 08. 2011
Menim, da je povsem brez potrebe nositi s seboj komplet za samovarnovanje, saj se praktično ni mogoče varovati (razen tiste jeklenice, ki pa je res čisto kratka). Obvezna oprema čelada, samovarovalni komplet pa samo, če bo nekdo tudi napravil vrvno ograjo. Sicer pa - Mytikas samo za izurjene...
yogo8. 08. 2013
Konec julija smo obiskali pogorje Olimp, z ciljem povzpeti se na vse tri vrhove Mytikas 2917m, Skolio 2911m in Stefani 2909m.
Pričeli smo na parkirišču v Prioniji in se po lepi planinski poti mimo koče Spilios Agapitos povzpeli do razcepa poti, tu smo zavili desno proti Zonariji in Louki Mytika. Po začetnih serpentinah se pot zlagoma vzpenja do odcepa za Mytikas in 70 metrov kasneje do odcepa za Stefani. Žena in otroka so odšli na Mytikas, sam pa sem pohitel še na Štefko. Pot je markirana, izpostavljena in brez varovanja, poteka po nekakšnih strmih naravnih stopnicah in za gor ni težav za dol pa je zoprna zaradi šodra na skalah. Na predvrhu srečam starejšega Grka, ki mi pove da je pot naprej nevarna, vseeno poizkusim in res je treba kratko poplezati (II.) je pa zelo izpostavljeno.
Spustim se do odcepa (250 višinskh metrov), pa zopet gor na Mytikas, pot je podobna kot na Stefani le da prideš na vrh brez plezanja. Sestop proti Skali je strm, varovanja ni, paziti je treba da ne prožiš kamenja, sestavljen pa je z dveh spustov in vzponov.
Na Skali je težav konec, še zložen vzpon na Skolio od kjer je lep pogled nazaj na preplezane vrhove.
Za celotno turo smo porabili 8 ur z postanki.
Voda je na parkirišču in pri koči.
Obvezna čelada, samovarovalni komplet pa je tu nekoristen.
Roman6015. 02. 2014
Iz Kamnika na Olimp - Mytikas 2918 m sva se s prijateljem odpeljala 5.9.2013 ob 20 uri in preko HR, SRB, MK po 14 urah parkirala v Plaki - Litochorou (do sem 1265 km).V kampu Olympos Beach sva najela mali bungalov, na noč za oba 20 eur.Naslednje jutro 7.9.2013 (na nekaterih foto. datum ni pravilen) zgodaj vstaneva in se odpeljeva do Prionie - 18 km,kjer je parkirišče že dobro zasedeno.Od tu na vrh gre pot mimo koče "A"- 2100m.n.m. (do sem 2 uri),naprej na Skalo 2866 m in od tam na vrh (2 uri 10 min.) Gora grških Bogov - bili so nama naklonjeni! Na vrhu zadovoljstvo - vreme enkratno za vzpon. Sestop 2uri 50 min.,v idealnih razmerah za hojo, sicer zjutraj rahlo soparno v gozdu. Narava čudovita, pot dobro uhojena , planinska koča velika, urejena , na razglednem mestu ,cene solidne ,najvažnejše - osebje zelo prijazno! S Skale na vrh je pot zahtevna, predvsem če je mokro, sicer ni težav, če si vajen gora. Meni se je izpolnila želja stara 36 let - občutki so bili čudoviti in oba sva vedela, da bo tudi nadaljni del potepanja po Grčiji en sam uspeh! Sestop do avta in v kamp.Privoščiva si zasluženo dvourno kopanje v toplem Egejskem morju.Zvečer turo zalijeva pri sosedu - strastnem zbiralcu starin. Čestital nama je in nama pokazal še več zanimivosti, ki jih hrani v notranjih prostorih. Večerja ob obali v taverni za prste obliznit! Predebatirava dogodke dneva in počasi spat.Jutri greva naprej v Meteore, Delfe, potem pa v naslednjih dneh še v Olympio, Stoupo, Mykene, Tolo - Navflio,Epidaurus, Akrokorint - Korintski prekop, Atene - Akropolo, Termopile,Volos - kamp Sikia - odlične sobe,hrana, Plaka...... Bogovi so bili vseskozi na najini strani, 11 dni lepega vremena, temperature tja do 36 stopinj celzija, voda neverjetno topla: od 26 - 28 stopinj celz., skratka NORO !!! Zmagovalna ekipa - voznik Vidmar Roman, uradni fotograf Devetak Marjan. Nabralo se je 4532 km. Poraja se že misel, kdaj spet...
robson19. 05. 2015
Med 30.6. in 8.7. bom z družino na dopustu v Grčiji v bližini Olimpa in seveda takšne priložnosti za osvojitev najvišje gore Grčije ne bi želel zamuditi... velik nasmeh Zanima pa me, če v tem terminu še kdo načrtuje isto turo? Iz naše družine sem interesent za Olimp namreč samo jaz in raje kot sam bi šel v dobri družbi... nasmeh
egremni28. 09. 2015
Odločil sem se, da napišem še sam par besed in sicer z razlogom zelo dramatičnega pisanja nekaterih tukaj, kar je imelo za posledico, da sem več let prelagal svoj odhod na Mitikas.
Letos sem se končno odločil da grem, kar bo pa bo. Če bo prenevarno se bom pač obrnil. Pot do Skale je opisana zelo korektno, je lepa in tehnično popolnoma nezahteva, potrebna je le kondicija. Od Skale naprej sem pričakoval katastrofo moram pa povedat, da je, seveda v suhem vremenu, za nekoga, ki je morda že bil na Triglavu, nič posebnega. Če bi Triglav ocenil z oceno 10 po težavnosti, je tole kvečjemu 6-7. Polovica ljudi pride gor v supergah (kar seveda ni prav), čelada pa je seveda koristna. Previsov ni, niti posebej izpostavljenih mest, takoda mislim, da je večina naših Julijcev bolj nevarnih,v snegu in ledu je pa tudi Šmarna gora nevarna. To sem napisal zgolj z namenom da tistim, ki bi mogoče razmišljali tako kot jaz, olajšam odločitev. Drugače pa je zelo lepo in težko sem se poslovil od vrhov ter se podal v dolino. nasmeh
alenkas4. 07. 2017
Hej!
Vprašanje: ali je cesta do Prioniae prevozna za avtodom?

Avgusta se z avtodomom odpravljamo čez Romunijo v Grčijo. Naši glavni destinaciji Transilvanija/Karpati in Olimp.

Hvala! Alenka
Roman604. 07. 2017
Cesta je v celoti asfaltirana, razen zadnjih 200 m.Če se pripelje do Prionie avtobus , ne vem zakaj se ne bi tudi hiša na kolesih.Oglej si moje fotografije, kjer se vse lepo vidi.Uživajte - pozdravite mi Zeusa!
zokica24. 08. 2017
Roman60 malce pretirava s časi.
Prionia - koča SA (E4) 1000m višincev - računajte 3 ure. Poleti na tem delu ni vode, le na izhodišču in potem na koči. Koča lepa, čista, osebje prijazno.
Od koče na vrh Mytikasa dobre 3 ure (kakšnih 40 minut vam vzame samo del od Skale do Mytikasa. Do skale priporočljive palice - dalje palice pospraviti. Varovalni komplet brez pomena (ni jeklenic) razen tistih 5m tik pod vrhom, kjer je še dodaten rahel spust. Čelada v tem delu priporočljiva.

Sestop - vrh - Prionia - računajte med 4 in 5 ur.

Od koče do vrha praktično čez ves dan ob lepem vremenu izpostavljeni soncu.

Pot do koče po vzhodnem delu Olimpa (dopoldan sonce, popoldan po večini senca, tudi že zaradi gozda - pomembno v poletni vročini).
Gtre28. 08. 2017
Se strinjam z Zokico; dejstvo pa je da velika večina planincev omenjen vzpon in sestop opravi v dveh dneh.

Enodnevni "izlet" na mitkas pa je precej zahtevnejši in napornejši kot vzpon na Triglav (smer Krma-Planika-vrh-Kredarica-Krma.) Če je bilo koga strah na tej poti na Triglav naj premisli o vzponu na Olimp.

Drugače pa res fenomenalni razgledi z vrha. Cene v koči na 2100 so pa nižje kot v naših hribih.
NEIC00821. 08. 2018
Veliko vas "jamra" da je pot zelo zahtevna, ne razumem zakaj je potem označena kot zahtevna in ne zelo zahtevna pot?
Ksandi29. 07. 2022 10:50:44
Po obisku Musale v Bulgariji, sva z Borisom prespala v Litochoro v Grčiji in se 18.07.22 zjutraj odpeljala do Prionie,kjer je izhodišče za Mitikas. Pričela sva ob 6h in na koči "A" sva bila v dveh urah, po polurnem počitku sva nadaljevala pot in do vrha potrebovala še dve uri. Nazaj sva se vračala čez Skalo in za sestop potrebovala tri ure. Bilo je dokaj vroče.
Roman608. 08. 2022 17:15:18
Ksandi-čestitke za opravljen vzpon!Še naprej želim lepe in varne vzpone po gorah.
J.P.11. 07. 2023 18:35:16
Na Mitikas smo se odpravili v koncu junija. Cesta do izhodišča (Prionia) je normalno prevozna, parkirišče je relativno majhno in zasedeno od večdnevnih hribolazcev, kar je dodaten razlog, da pridemo čim bolj zgodaj. Pot do koče S. Agapitos je lepa, z nekaj sence. Manj zanimiva in naporna je pot od koče do vrha Skale. Pot do samega vrha Mitikasa pa je za izkušene poezija, podobna je tisti na Mrzlo goro(večinoma brez varoval, potrebno je malo previdnosti), morda celo lažja. Vsekakor tisti, ki so že bili na Škrlatici, Rjavini, Prisojniku, Triglavu, Montažu, Višu,... ne bodo imeli težav in bodo zelo verjetno uživali. Večina pohodnikov, ki smo jih srečali na Skali se prvič srečujejo s tako potjo. Podobno kot Triglav, je treba iti pa tudi, če nimajo gorniške kilometrine.