Seznam forumov / Švica / Ostala gorovja - Švica / Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza - Munt Pers 3207m )

Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza - Munt Pers 3207m )

viharnik6. 10. 2011 13:34:26
Po Genovi je prišla na vrsto priložnost za obisk Engadiner Alp in St. Moritza v Švici.
Preko številnih milanskih obvoznic se na sever do Lecca prebijem z Garminom, ker brez njega bi dobesedno tam zmrznil.Naprej se peljem preko Morbegne, Sondria in Tirana, kjer je odcep za gorsko cesto Bernina pass.Ob prestopu meje pa je že takoj vidna očitna razlika o top urejenosti naselij v Švici.Od Tirana na 450m do Bernine 2330m je okoli 50km ceste, do St. Moriza pa še dodatnih 35km.Spodaj v dolini gorski vlak nekajkrat po 100m ureže tire direktno na asfaltno cesto, zato so tam semaforji, ki dajo prednost vlaku.S tem znamenitim vlakom se lahko peljete za 120 CHF iz Davosa-Bernina-Tirano.Vlak prisopiha do višine 2253m pod sedlo Bernine, pot prevozi v 4 urah in na poti prečka 196 mostov ter 55 tunelov.Zgoraj na prelazu je čudovit pogled na širok masiv Bernine, ki ima mnogo visokih vrhov.Akomodiram se nevede v najboljšem campu Planus 1887m za 26CHF/dan.Tam okoli ima najlepšo lego v macesnovem gozdu, jezeru in reki ter čudovito gorsko okolico.Ponoči zelo zahladi in temperature se spustijo pod nulo, zato se že ob 7h zavijem v toplo spalko.Zjutraj ob 5h na poti k umivalnici 3m pred sabo zagledam rogato veliko živaleek, ki le počasi odpeketa malo stran in skubi trave.Bila je velika košuta, več pa se jih je oglaševalo kakih 300m stran v temačnem gozdu z zamolklim krulečim zvokom.Pravijo, da sedaj iščejo družino.Naslednjega jutra v hladno noč počasi vozim gor do parkirišča Diavolezza na 2093m in s čelko nadaljujem po markirani pl.poti.Pot kljub le 900v.m. zaradi začete male naklonine in dolžine pobočja ter trase naokoli ni prav blizu in jo prehodim v 2h 30min.Od tam se povzpnem še na 1h oddaljen Munt Pers 3207m, ki ima izreden razgled.Pri Diavolezzi v kočici gospod-posrednik ponuja vodenje na Bernino (14h vzpona) za "sitno", reci in piši celih 1100 CHF po osebi.Za tri gornike bi prišlo še vedno dragih 700 CHF.Za njih mačji kašelj, saj smetar pravi, da prejme mesečno 4500 CHF, štromar pa 6500 CHF.Cene v Švici so res astronomske.Tako npr. običajna hiša stane 800.000-1000000 CHF, dnevni najem apartmaja 80-100 CHF, Triolet Scarpo čevlje prodajajo v trgovini za 500, Hanwag za 600 CHF, Mammut je dražji kot pri nas, čeprav njihov,bencin po 1.80-1,90CHF, za dve banani tam pa pri nas dobite dobro kilo banan.Sokovi so vsi skoraj uvoženi iz Italije, ker v Švici kaj malo uspeva.Tako si lahko na Diavollezi privoščite kavo za 5,5 CHF, pivo 8-9, pasta Italiana 20-25, mesne užitke pa od 35-45 CHF.Še dobro, da sem s seboj prinesel vrečo nepokvarljivih dobrin, drugače bi mi bolj kot ne krulilo po želodcu.Nekaj malega(kruh, jogurt, pijačo) sem kupil tudi v marketu v Pontesini.Turistični delavci se tu ne morejo prav pohvaliti nad visokim obiskom in pravijo, da vlada prav dolgo ne bo več mogla držati cene na takšni ravni, zato bodo verjetno v prihodnje dostopnejše tudi za ekonomsko manj močne sosednje države.Moj stric, ki je v Zurichu celih 50let delal kot finomehanik z odlično plačo v celem obdobju ni mogel priti tam do lastnega stanovanja, le rentno.V Sloveniji pa si je napravl veliko hišo.Baje so tam precejšnji davki tudi na nepremičnine in kot varovalka posledično nemogoče bivanje priseljenih ali začasnih tujcev(Moj S.Yogi,ki ima državljanstvo s poroko se venomer selimrk pogled).Ljudje so tu še vedno precej bolj zaprti do tujcev(se kar obrnejo), redki pogovori, v trgovinah pa nekoliko bolje.Skratka pravo nasprotje npr. z Val d`Iserjem v Franciji.
Tako naslednji dan spakiram in se preko St.Moritza namenim v vasico Silvaplana in Julier pass 2284m, kjer prespim v avtu.Vmes se poskušam ustaviti v St.Moritzu, a glej nikjer nobenega brezplačnega parkirišča, samo neki rovi podzemnih garaž.Na koncu mesta pri nekem opuščenem, a za nas še povsem uporabnem bloku le najdem frej prostor za parkiranje in se peš odpravim do jezera Lej da S. Murezzan, kje poslkam St.Moritz, ki deluje kot precej prazno mesto.Nad mestom pa se za zimske radosti dvigajo žičniške naprave na goro Piz Nair 3056m in na Drugo stran doline na severna pobočja P.Corvatsch 3295m.Snega po pripovedovanju našega rojaka srba električarja(srečanje na Diavolezzi:On pravi:Pa znaš, da pričaš po naše?.Jaz pa njemu:Pa kako da ne komšije!velik nasmeh) je tu obilo, tudi 7-8m, dnevna karta pa stane 50-60 CHF.Lepo za doživeti,videti, manj za preživeti v Schveiz-u.
Sledi še nekaj vtisov z Julierpass 2284m v naslednjem prispevku.
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Od Tirana 450m se železnica vzpne na Berninapass 1800m visoko1
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Okoli 50km je gorske ceste do Bernine 2330m2
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) 3
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Tam za robom je Berninapass4
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Pogled nazaj proti Tiranu- Italija5
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Najvišja točka Berninapass 2330m6
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Bernina Ospizio 2307m, L da Cruseta7
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Zadaj P Galb 2959m, kamor pripelje žičnica8
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Na drugi strani pa Lago Bianco 2234m,dolgo 3km, v sredini P Cambrena 3604m9
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) 10
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Macesni na tej višini že žarijo11
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Lepo označene MTB smeri12
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Na levi Munt Pers, kamor se namenim13
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Račke ob jezeru pri campu14
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) V teh dolinah so jesenski dnevi še krajši15
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Jutranja nuja pred turo16
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Jutro na Bernina prelazu17
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) V 1h prispem do jezera Diavolezza 2575m18
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Pot zavije levo po robu19
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Jezero z višine20
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Nekateri se pa kar gor pripeljejo za 33 CHF,enosmerna 22 CHF21
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Pokrajina izpred zadnjega sneženja22
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Mimo varovane stopnje23
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Prikaže se Diavolezza24
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Še SKI progo prečim25
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Pristanek močnega helikopterja26
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) 5m ferata ekskluzivno za ljubitelja gora27
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Levo restavracija,desno nihalka28
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Razgled z Diavolezze na ledenik Vardet da Morteratsch29
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Piz Bernina 4049m desno30
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) S kožami postlane klopce, a kaj ko je tako drago31
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Razgled z zg, nihalke32
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Ortler v Ozadju33
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Pot na Munt Pers34
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Ujamem kočo Chna da Boval 2495m ob sp.robu ledenika Morteratsch35
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Koča je vidna spodaj desno na rjavih travah nad peščenima prečnima razoma roba morene ledenika36
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Val Bernina,Planus je viden za okroglim majhnim jezerom37
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Razgled z gore je izreden!38
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) 39
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Z desne proti levi:Piz Bernina 4049m,kamnita špica Crast Aguzza 3854m,nižji P.Argient 3945m,greben treh vrhov Bellaviste 3922m,skrajno lev masiv Piz Palu 3900m.40
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Bellavista41
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Piz Bernina42
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) SZ greben Biancograt - Peteinji raz Bernine, ki se razpenja od 3490m do Piz Bianco 3995m 43
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Akrobacije Swiss mountain rescue team-a44
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Nato so krožili spodaj nad ledenikom45
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Sestop po hitrejši SKI pisti46
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Pri jezeru Diavolezza47
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Moj kamarad po stroki (iz Srbije) spaja krmilna mikro vezja enot s snežnimi topovi z optičnim kablom,plača pa bajna pa še s štiriciklom se pelje. 48
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Sp postaja49
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Kole že nameščajo za zimo50
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Moj platz51
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Glof pa kot staro vino52
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Camp Planus,zadaj ogromna umivalnica (vse avtomatsko:stikala na senzor,tuš mešalna baterija na gumb in zasuk hladno toplo)53
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Hiša v naselju v Pontresini 1805m54
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) St,Moritz 1822m55
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) 56
Engadiner Alps - ( Berninapass , St.Moritz , Diavolezza  -  Munt Pers 3207m ) Cerkev v St.Moritzu57
Ljubiteljica. gora6. 10. 2011 14:49:31
Zelo lepo Viharnik. Lepe slike in opis. A po ferati si šel pa kar sam??jezik
VanSims6. 10. 2011 15:48:13
V teh krajih sem bil ko še nisem bil gorsko osveščen, pred 12 leti. Švica je bila moj prvi cilj ko sem začel po Evropi potovati z avtom(prej Interrail) in ravno Engadinska dolina je bilo tudi prvo postajališče(samo da sem jaz prišel iz Avstrijske strani - a ni hitreje in ceneje? Ni cestnin, razen vinjete).

Prvi dan sem bil v nekem zdraviliškem mestecu, Bad Scuol če se ne motim, potem pa St. Moritz(spomnim se cerkvice). Ja parkirišča se spomnim da so bila vsa 'Privat' ali pa plačljiva ampak sem se znašel. Prespal potem v Pontresini v Hostlu.

Drugi dan pa na prelaz Bernina, spotoma še na neko vzpetino po imenu 'Belveder di Chueta' ali nekaj podobnega. Kake pol urce hoje in gor klopca ter krasen razgled na Berninske gore. Potem naprej in (še enkrat poudarjam da takrat nisem bil še gornik) na Diavolezzo z žičnico! Pa joooj kaj so sodeč po tvojih slikah vse gor zgradil! eek Ko sem bil jaz tam se spomnim samo zgornje postaje žičnice in gorskega skreta na štrbunk! velik nasmeh

Potem pa na sam Bernina Pass, od tam pa s tisto železnico na Alp Grum in peš pol urce na nek vrh tam(ne spomnim imena) potem pa nazaj na prelaz Bernino in dol nazaj v Pontresino. Mislim, da sem se potem ustavil še v Silvaplani potem pa proti meji z Italijo, ker sem šel potem naprej ker sem delal krožno po Švici. Mislim, da je bil naslednji cilj Lugano ampak je blo bliže čez italijansko ozemlje.

Takrat še ni bilo šengena, ja sem imel še eksotične registracije ker živ krst ni poznal Slovenije pa so moje dokumente gledali kar ene pol ure kot sem videl v kučico so jih trije naenkrat proučevali. No sej so bli drgač prijazni. Na italijanski strani pa samo "Va bene! Avanti!" velik nasmeh

Česar se spomnim je tudi dvojezičnost Romanch-Nemščina. Romanch je retoromanski jezik kot Ladinščina in Furlanščina v Italiji. In med tem ko imajo tam neke jezikovne pravice samo na Južnem Tirolskem in delno v Furlaniji, je v Švici to četrti uradni jezik.

Ja, Švica je draaaaga. Tudi v trgovinah. So pa malo cenejši diskonti verige MIGROS, kjer so cene nekje primerljive s cenami v supermarketih(nediskontnih seveda) v ostali Evropi.
viharnik6. 10. 2011 16:04:32
Na območju St Moritza je kar nekaj visokih prelazov kot so Julierpass 2284m, Albulapass 2312 kot najlepši, vendar ozka cesta in precej ovinkov, Malojapass 1815m Fluellapass 2383m,Forcola 2315m.Namenim se na ogled Julier prelaza in bližnje gore P.Julier 3380m.Od ceste pri dveh nasprotnih kamnitih koč na 2162m se pot odcepi na ta razgleden vrh.Vzpona je za 3h 15min, z vrha pa se ob jasnih dnevih vidi celo Mont Blanch.Pot je v zg.delu varovana z zajlami in ni pretirano težka.Vse to sem imel v načtu, vendar sem zaradi mrzlih noči,brez prhe nazadnje in že petdnevnega predhodnega spanja v šotoru vzpon opustil.Bližalo pa se je tudi poslabšanje vremena v Schweizu in sneg do 700m, tako, da sem jo še v suhem popihal domov.Tako sem le pokramljal z upravljalcem koče, gospodom 81 let, precej bolj prijaznim od novodobnih švicarjev.V koči pa kup zanimivih starih slik, ki so pričale o zgodovini St.Moritza in okolice.Svoje čase je bil gospod tudi učitelj smučanja v dolini, sedaj pa kljub starosti še vedno čil in dejaven pri prodaji spominkov in pijače.Ker nisem imel prenočišča mi pravi, naj kar tam pri jezeru v bližini postavim šotor in bo vse v redu.Se smeje in pravi, da policija ve za občasna kampiranja, vendar nikoli ne pride tja 200m stran od koče v globel.Tako prespim v avtu in ob 7h že peljem domov čez Zerneza in Suscha preko prehoda Engpass-a, kjer me švicarji pregledajo od osebne izk., vozniške, kasneje še pogledajo v prtljažnik in to na izstopu iz njihove države.Po tem, ko jim razložim,da sem tu le kot turist in gornik se je zadeva uredila.Mladca obmejnega prehoda sem samo salutiral, drugemu bolj razumnemu pa pomahal in odpeljal naprej.Na avstrijski strani pa gospa niti iz stavbe ni prišla, le prijazen namig, da lahko prečim v Avstrijo.Naprej sem peljal preko Innsbrucka, tam tankal in se preko plačljivega Brennerja 1374m/8€ spustim v Brixen, nadaljujem čez Bruneck, Toblach, Lienz in preko Villacha čez Korensko sedlo na pizzo v Kranjsko goro.Varianta čez Tirolsko je zelo lepa, dolga 605 km St.Moritz-Ljubljana,časovno 8h 30min.Stranske ceste so v avstriji z nepoznavanjem precej nesledljive in počasne pri takšnih razdaljah, zato je nabava 10 dnevne vinjete zelo dobrodošla in poceni varianta za udobno vožnjo napram italiji.Lp!nasmeh
Cerkev v vasi Silvaplana1
Idilične hiše2
Prelaz Julier 2284m, zadaj istoimenska gora Piz Julier 3380m, s katere je baje lep razgled na 360°3
Zgodovinske slike St,Moritza pri gospodu v koči na sedlu4
Povratek preko Innsbrucka11
Innsbruck-Tirol12
Brenner pass13
V Italijo14
viharnik6. 10. 2011 16:27:27
Van Smiss, tista vzpenjača je iz l. 1970, večkrat potem prenovljena kot se spomnim iz opisa na tabli.
Po tolikih letih je verjetno tu vse drugače, Pontresina pa se mi je najlepše vtisnila v spomin s prijaznimi ljudmi, veliko manj spodnji predeli St.Moritza, Samedana, Schlarigne.Nemške besede pa tako zavijajo in požirajo z njihovim H, da se le menda le s seboj razumejo in s svizci.Tisti Srb mi je dejal, da švicarji tako tolčejo jezik nemškega narečja, da bi jih ostali germani vsake toliko besed popolnoma nič ne razumeli.
VanSims11. 02. 2021 14:06:47
Po skoraj 20-ih letih ponoven obisk Engadina, tokrat tudi gorniško obarvan:
VanSims19. 02. 2021 18:57:05
Prvi dan za ogrevanje samo dvatisočak - Piz Campasc

VanSims1. 03. 2021 14:50:34
Prvi tritisočak - Piz Corvatsch!

VanSims11. 03. 2021 14:34:50
Najvišja in najlepša tura v Engadinu - Piz Tschierva!

VanSims18. 03. 2021 14:17:03
Od kod imeni Diavolezza in Munt Pers ter kako sem jo sam z urokom še dobro odnesel. velik nasmeh

VanSims27. 03. 2021 19:27:00
Dvodnevno vandranje po Engadinu pred zadnjo turo.