Seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Konjščica - Monte Sagran - Sagranberg (1931m)

Konjščica - Monte Sagran - Sagranberg (1931m)

svicr8. 01. 2012 21:47:09
Iz Ukev smo se zapeljali do gostišča "Pri Gamsu" (Osteria del Camoscio, 1130m). Čez noč je zapadel kak cm novega snega, ki pa ni poslabšal voznih razmer na lepo spluženi cesti. S parkirišča pa kar takoj v strmino in ob široki, lepo utrjeni turnosmučarski špuri, proti sedlu. Večina turnih smučarjev se je povzpela na Kovk in Lepi vršič, mi pa smo po gozdni cesti zavili v desno na sedlo Forc. di Fontana Fredda (1693m). Na sedlu je bilo kar precej napihanega snega. Tam smo zavili še enkrat v desno, v strmino in po zahodnem grebenu dosegli vrh Konjščice. Vrh je skoraj brez snega, na zahodnem grebenu pa ga je kar precej. Nam "luknjačem" se je na trenutke prediralo do kolen in še čez,turni smučarji pa so imeli zahteven sneg za spust. Po celotnem zahodnem grebenu je kombinacija trde in mehke klože (orkanski veter izpred dveh dni je pustil sledi), spodaj v gozdu pa se najde tudi še pršič. Ob našem povratku, so bili smučarji že v dolini in za sabo pustili precej zdrsan teren. V spodnjem delu jim je tudi že malo škrtalo pod smučmimrk pogled
V lepi zimski idili smo luknjali, pa tudi fejst uživali: subler, kofetarca in svicrcool
Konjščica - Monte Sagran - Sagranberg (1931m) naš danšnji cilj - Konjščica1
Konjščica - Monte Sagran - Sagranberg (1931m) še ene čudne sledi11
Konjščica - Monte Sagran - Sagranberg (1931m) in veliko zimskih utrinkov12
kofetarca9. 01. 2012 09:03:41
Fajn si opisal pot in razmere. Dobra izbira za nedeljsko turco, kjer se ni gnetlo 30 in več ljudi kot na sosednjem Kovku in Lepem vršiču mežikanje
DarjaZaplotnik17. 12. 2012 21:59:45
Po pričakovanjih so bila travnata pobočja nad izhodiščem dobro "oprana", a so nama snežni ostanki vseeno omogočili precej lagoden vzpon na smučeh vse do zadnjih hišic.
No, kajpak sva vedela, da naju višje gori čaka čisto sveža pošiljka snega. In ni bilo samo to, čakal je skoraj popoln paket: zlato-rumeno sonce, širni razgledi, ki so se bohotili nad pokrovom megle ter nedotaknjena pobočja, katera so kar sama od sebe vabila k zavojem. nasmeh
Iz sedelca Fontana Fredda sva se nato povzpela še na Lepi Vršič (Cima Bella) in tudi tam sva našla lepo smučljivo flanko, ki naju je z malo iznajdljivosti pripeljala nazaj na že omenjeno sedelce. Od tu pa spust po gozdni cesti nazaj do izhodišča. Seveda z obveznimi artističnimi vložki po krepki skorji, ki ni držala smučarja ter nižje solidno smučljivi kombinaciji mokrega snega in trave.

lp d nasmeh
širni razgledi7
mojstrski zavoji ;) 8
sabina.711. 02. 2013 23:13:14
Na tem predelu se je zbralo včeraj kar precej ljudi. Ker sva bila malo pozna, po stezi ni bilo gužve, ravno obratno. Vrhovi pa so bili precej oblegani, kdor s krpljami, kdor s smučmi. Najprej sva šla na Konjščico-Sagran, potem sva nameravala na Lepi Vršič, toda meni so se odlepali psi, tako sva na polovici obnila in odsmučala. Morda še bolje, ker je bil zahodni del manj oblegan in je bilo kar precej pršiča. Lep dan tudi danes, med hojo sploh ni bilo čutiti mraza...Veliko starejših smučarjev, kar daje upanje, da bo ta zimska radost lahko dolgotrajna v času...Ne bi rada na stara leta samo posedala pred televizijo.nasmeh
ločanka23. 01. 2018 17:44:32
Monte Sagran in Starhand sta mi bila še do nedavnega povsem nepoznana vrhova, s čudnimi imeni, pa še težko mi jih je bilo ločiti med sabo.
Predvsem pa nista tako obiskana kot M.Cocco in Cima Bella, kar ju seveda naredi še bolj privlačna.
V nedeljo tako v mrzlem in vetrovnem jutru na krpljah proti pl.Dolinzi mimo nove koče Rif.Nordio-Defffar, kjer sva ugotovila, da so vsi ostali predhodniki zavili v smeri Ojstrnika. Pa ne samo to. Tudi sledi smučarjev so se v smeri sedla Lom povsem izgubile. In prav tako na pl.Dolinza ni bilo videti nobene gazi, nobenih sledi. Kot izumrla snežena pokrajina.
Občutki so bili mešani, treba je bilo iskati markacije, ki so vodile proti gozdu. Po prihodu iz gozda pa spet nedotaknjena širna belina, nikjer nikogar, samo mrzel severni veter, ki je vrtinčil sneg in netil občutke divjine.
Na sedlu je bila odločitev lahko, tokrat samo na Sagran, Starhand bo počakal.
Svojo špuro sva vlekla tako še naprej do vrha, kjer kljub mrazu nisi mogel, da se ne bi zadržal in občudoval širnega pogleda, ki se je odpiral, čeprav zastrtega z oblaki, ki pa so okolico še dodatno očarali.
Žal mi je bilo samo, da križa z znamenitim napisom v slovenščini ni bilo videti.

Povratek pa proti sedlu Forza di Fontana in pod Lepim Vršičem nazaj v dolino, tako da je bil krpljarski krog sklenjen.
jutranji pogled na Monte Sagran1
pogled nazaj na Viševo skupino30
zaključek dneva31
velkavrh22. 06. 2018 08:36:04
Včeraj smo pa šli Četrkova skupina upokojencev PD Škofja Loka na veličastno turo na zaključek Karnijcev.To so bili štirje vrhovi malo nad 1900m. Vzpona je pa le bilo okrog 1000m. Zapelješ se seveda v Italijo na Trbiž in za Trbižem na desno.V vasi Ukve se zavije na Ukovsko dolino.Cesta je sicer lepa, asfaltirana,samo malo ozka.Izhodišče je bilo Osteria del Comoscio-1130m. To smo zavili na levo, po desni smo se vračali nazaj.Hodimo po strmi deloma betonirani cesti mimo lepih vikendov,tudi domačij in nepokošenih bolj travnikov kot pašnikov.Nekako na 1600 m pa smo se razdelili. Boljša skupina je šla levo na Kovk in Lepi vršič. Malo lažjo pot so imeli ostali na Konščico in Starhand. Kovk -po italijansko Monte Coco je visok 1941m.Gor je seveda križ.Nato smo se spustili dol na prelaz in šli na travnati Lepi Vršič-Cima Bella-1911m. Tu pa se je pasla živina.Na Kovk vodi stezica, na Lepi Vršič pa greš prek pašnika.Naš naslednji vrh pa je bil Konjščica -1931m ali Sagranberg -po italijansko Monte Sagran. Ti trije vrhovi so v Italiji-se pa tako rekoč gibljemo v bližini meje-srečujemo mejne kamne.Že z Lepega Vršiča smo videli našo drugo skupino, ki je bila že na Konjščici.Naš naslednji cilj pa je bil že v Avstriji -Starhand-1965m-naš najvišji vrh. Pot na sam vrh je nekoliko skalnat. Križ se nahaja celo na grebenu malce pod vrhom.Tja nismo šli. Dobili smo se nato z drugo skupino pri izviru pod Starhandom in se vrnili na izhodišče seveda po drugi poti.
Izhodišče -Osteria del Comoscio-1130m.1
Vreme čudovito-razgledi na vršace veličastni.2
Kar dobro uro ali še malo več smo hodili po deloma precej strmi tudi betonirani cesti.4
Naši cilji-štirji vrhovi.5
Hudourniki so ukročeni.6
Ogromno je vikendov.8
Pa tudi kako visokogorsko domačijo vidimo.9
Tukaj pa smo se ločili na dve skupini. Boljši hodci-leva skupina - smo šli na štiri vrhove, ostali na zadne dve -Konjščico in Starhand.10
Boljši hodci gremo proti našemu prvemu vrhu-Kovku.11
Gremo mimo opuščenih planin-že dolgo ni več stanov-na nekoč lepe stanov espominjajo samo ruševine.12
Proti našemu prvemu vrhu-Monte Coco -po slovensko Kovk.13
Vrh Kovka s križem-1941m.14
Gasilska naše skupine na vrhu Kovka.15
Nato pa na travnati Lepi vršič kar prek pašnika-tu pa se že pase živina.16
Med govedom so tudi konji.17
Gibljemo se v območju med Italijo in Avstrijo-srečujemo mejne kamne.18
Pogled na naš prvi cilj-Kovk.19
Gasilska na Lepem Vršiču-1911m.20
Dol na naš tretji skupni cilj -Konščico-Sagranberg ali Monte Sagran po italijansko-1931m.21
Vrh Konščice.22
Mimo novejšega gostišča na naši poti proti izhodišču.38
Po tej poti je sestop malo zahtevnejši.39
ločanka22. 06. 2018 17:07:36
Brane, križa s slike 24 ni bilo januarja nikjer. Očitno je bil cel pod snegom. Sem vesela, da še stojinasmeh.
2061alessio17. 02. 2021 11:30:36
sunny day , miss you slovenija nasmeh
tam gor  gremo4
zaprto!!!19
koca Nordio, ODPRTA !  :-D20
ločanka17. 02. 2021 13:17:57
Super! alessio, si mi prebudil lepe spominenasmeh
2061alessio18. 02. 2021 18:15:49
mmmm.... katere? slika 20 ??velik nasmeh p.s. tam za mano, za hrbtom so bili nekateri avstrici z smuceh iz Feistrica cez Oisternig in do koce Nordio ...brez covid testa, šverc komerc mežikanje
turbo18. 02. 2021 18:31:37
Alessio, čudovito. Pivo je še v dobrem, kdor čaka, dočaka nasmeh
2061alessio19. 02. 2021 16:51:07
o.k. zmenjenonasmehvelik nasmehmežikanje
bagi10. 02. 2023 16:53:11
V iskanju sonca sva pristala na mejnem grebenu med Italijo in Avstrijo. Zamislila sva si krožno pot od oštarije Camoscio nad Ukvami do vrha Starhand, nato grebensko prečenje do Monte Sagrana, spust proti planini Ukve in vzpon na Lepi vršič. Željo po vzponu na bližnji Kovk nama je odpihnil veter.

Nasploh se vreme ni kaj dosti menilo za napovedi. Na temperature pod -10°C sva računala, na konkreten prepih in meglo pa niti ne. Oba sta se pojavila iznenada in na srečo se v najinih nahrbtnikih najde marsikaj za take razmere. Tokrat sva uporabila vse nasmeh.

Celotna pot je odlična varianta za krplje, malo manj za pešake brez tega pripomočka. Pot je mešanica trde, večkrat tudi poledenele podlage, mokastih zametov, klože in še kaj bi se našlo. V primeru megle je napredovanje brez poznavanja terena ali GPS sledi lahko težavno.

Cesta iz Ukev do zadnjega parkirišča je BP, ob vikendih pa vam bodo v vasi pobrali 5€ za njeno uporabo.
Zaradi krožne variante ustaviva konjiče na parkirišču pri oštariji Camoscio1
Peš nadaljujeva proti zadnjem parkirišču. Občasno se najde oznaka poti 5042
Mraz se tu piše z veliko začetnico. Celo potok si je nadel ledena oblačila3
Na zadnjem parkirišču zavijeva levo na pot 507  v smeri koče Deffar. Na cesti je trd, zglajen sneg4
Dokaj nova koča Nordia Deffar. Glede na videno je za lepe vikende najbrž odprta5
Nadaljujeva proti sedlu Lom. Tu poteka meja med Italijo in Avstrijo6
Planina Starhand spi zimsko spanje. Natakneva krplje in odideva soncu naproti7
Slediva Karnijski 403. Pot je mešanica vseh zimskih radosti, krplje so zakon :)8
Sva že tik pod sedlom Starhand. Po svoje zavijeva navzgor proti istoimenskem vrhu9
Vršni del. Sneg je mešanica betona in moke10
Zaključni žleb. Podlaga je tu odlična, krplje zadovoljno grizljajo sneg11
Skupna na Starhandu, zadnja v mirnem in sončnem vremenu :)12
Isti vrh, križ pa začuda stoji precej nižje. Verjetno ga na tisti lokaciji dolinci bolje vidijo13
Hmm, pogled na Ojstrnik je kar presenečenje. Tega ni bilo v vremenski napovedi14
Tudi proti Višarjem ni nič bolje. Megla se je razbohotila v vsega pol ure15
Nadaljevanje proti Monte Sagranu in Lepem vršiču je še vedno sončno16
Vendar naju kmalu ujamejo povsem zimske razmere. Megli in mrazu se pridruži še veter17
Monte Sagran. Rokavice snamem za eno samo fotko in v trenutku mi skoraj zanohta18
Hitro se umakneva z vrha in računava na zavetrje nižje med drevjem19
Sestopiva proti planini Ukve, kjer se vetru in mrazu na srečo pridruži tudi sonce 20
Zimski okraski, midva pa v kompletni bojni opremi :)21
Greben Lepega vršiča. Trd, poledenel in predvsem vetroven. Mraz grize do kosti22
Sledi predhodnikov so zapihane, a smer je je jasna. V megli bi lahko bilo tudi drugače23
Še fotka na Lepem vršiču in veter naju hitro odpihne navzdol24
Najhuje naju še čaka. Veter je pobril pobočje do golega, tudi nama ne prizanaša25
V sedlu srečava nekaj turašev, ki tudi niso navdušeni nad razmerami26
Osteria del Camoscio, po domače Pri gamsu. Parkirišče je tik pod njo33
GPS prehojene sledi. Naneslo je 13 km in 1200 višincev34
skala12321. 06. 2023 20:42:53
V nedeljo smo Benetki prehodili štiri vrhove v Karnijskih Alpah.