Dolomiti

veja517. 10. 2017 08:09:06
Vikend v Dolomitih, med zlatimi macesni. Passo Sella, Piz Boe, Passo Fedaia in Passo Giau- razgledi, ki jemljejo sapo. Vejica5
Passo Sella1
Pot na Piz Boe2
Piz Boe in v ozadju Marmolada3
Passo Giau in La Guzela4
rerze1118. 10. 2017 19:39:50
Jesenski obisk v Dolomitih nasmeh
Petek 13. in sobota 14. oktober

Celotna zgodba pa je na povezavi.

Marmolada1
Razgled s Colaca2
Gusela in Tofane3
Misurina4
rezist2. 11. 2017 17:57:38
1.DAN - Bech da Mesdi 2727 m, Via Ferrata delle Trincee.
Pot naju je vodila čez mejni prehod Fernetiči do Belluna, in od tam naprej do prelaza Passo Fedaia, kjer sva parkirala. Usmerila sva se severno od prelaza in se povzpela najprej do koče Rifugio Padon, sledil pa je nekoliko daljši sprehod do vstopa v ferato delle Trincee, ki ves čas nudi lepe razglede na Marmolado in Piz Boe. Pot je krožna, dobro zavarovana in na momente precej strma. Po uspešno izpeljani turi sva se čez prelaz Passo Sella spustila do Val Gardene (Santa Cristina), kjer sva imela rezerviran apartma.

2.DAN - Gran Cir/Große Cirspitze 2592 m, Val di Funes/Villnöß - Santa Maddalena 1339 m
Zgodaj zjutraj vožnja do prelaza Passo Gardena, s katerega sva se v dobri uri povzpela na Gran Cir. Pot je lahka in nikjer izpostavljena, v pomoč nam je nekaj jeklenic. Ker sva razmeroma hitro sestopila sva se po kosilu odpravila še v slikovito vasico Santa Maddaleno v dolini Val di Funes, ki s svojo pokrajino očara vsakega obiskovalca. Dolina je tudi izhodišče za osvajanje vrhov v gorski skupini Odle, kjer kraljuje Sass Rigais 3025 m.

3.DAN - Sassopiatto/Plattkofel 2958 m
Zadnji dan pred poslabšanjem vremena sva izkoristila tako, da sva se s prelaza Passo Sella povzpela na najin najvišji vrh, ki sva ga imela planiranega ta dopust, to je Sassopiatto. Vrh je razmeroma lahko dostopen in je edini v gorovju Sassolungo na katerega vodi označena pot.

4.DAN - Santa Cristina 1428 m
Na dan predsedniških volitev je bilo tudi v Italiji precej slabo vreme, zato sva ta dan izkoristila za ogled vasice, kjer sva bila nastanjena. Bilo je precej vetrovno, meja sneženja se je spustila nekje do višine 1700 m.

5.DAN - Alpe di Siusi/Seiser Alm, Puflatsch Bullaccia 2174 m
Z Ortisea sva se zapeljala z gondolo do planine Alpe di Siusi, katero sva v celoti prehodila, hkrati pa osvojila še planoto oziroma vrh Puflatsch Bullaccia. To je bila tudi ena izmed redkih gondol, ki je obratovala v tem letnem času. Vsak, ki se odpravlja v Dolomite mu obisk tega kraja toplo priporočam.

6.DAN - Seceda 2518 m
Z apartmaja sva se povzpela na 2518 m visoko Secedo, ki je priljubljen cilj številnih gornikov. Izpeljala sva lepo krožno turo, ki pelje tudi mimo številnih jezer. Naslednji dan sva spakirala in se vrnila proti domu.

Več fotografij najdete na povezavi : http://matevzlavric.blogspot.si/2017/10/val-gardena-obisk-jesenskih-dolomitov.html

Lp, Matevž
Tomaž112. 06. 2018 11:14:05
Da ne odpiram nove teme,sem izlet do Lago di Sorapiss prilepil kar sem velik nasmeh.
Izhodišče je prelaz Tre Croci2
Kar nekaj se jih je nastavljalo sončku17
Če kdo ve od česa je to v skali,nad jezerom jih je polno18
Tolminc2. 06. 2018 11:41:01
Tomaž11, na zadnji sliki bi lahko bili fosili srčastih školjk. Tudi pri nas v Krnskem pogorju se najdejo. Lepe fotografije nasmeh
acjom2. 06. 2018 12:11:44
Čudovito nasmeh So koče že tudi odprtezmeden
Tomaž112. 06. 2018 12:26:00
Tolminc hvala za info. acjom ta pri jezeru še ni bila,pa tudi pri 5 Torri še ni bila,v bližini prelazov Giau in Falzarego pa so bile odprte.
acjom2. 06. 2018 13:13:09
Tomž 11, hvala za informacijo, kdaj pa se običajno odpirajo koče v dolomitihzmeden
MountaineerX4. 07. 2018 19:03:27
30.6. sem bil v Dolomitih - Tre Cime di lavaredo. Vreme je bilo oblačno, brez vročin, nekje okoli 4°C. Snega skoraj da ni več, ponekod v kakih vrtačah, grapah in to bolj na severnih pobočjih. Parkiral pri hotelu Dolomitenhof, mesto Moss blizu San Candida. Parking je okoli 5-10€, ga je pa na pretek. Koča je bila še zaprta a so jo s 1.7 odprli. PZS-jevci imamo popust pri uslugah, tako da mal cenej bo ratal čez pridt. :P Zaposleni v koči so večinoma balkanci, tako da tudi z jezikom ne bo težav. nasmeh Pot je odlična. Priporočam ene liner rokavičke, vsaj tistim, ki ste bolj mrzle naravenasmeh.Na vrh kamnov (Srednji 2.999m) je možn dostop samo z free climb-om. Imate tudi dve krajši ferati na dveh drugih vrhovih, tako da samovarovalni komplet ne bo odveč... Še nekaj slikic in seveda SREČNO,... mežikanje
zzup37. 07. 2018 15:53:36
Živjo, lepo bi prosil za kak nasvet in predlog za lepe enodnevne izlete/ture/lažje ferrate v Dolomitih. Locirani bomo v Arabbi. Sem prelistal že nekaj strani foruma in vodičev, pa bi prav prišla še kaka osebna izkušnja kam se splača it. nasmeh
megalodon7. 07. 2018 16:15:30
Živjo, bom še jaz lonček pristavil. Tudi mi bi šli letos družinsko v točno ta konec, še kakšna ideja poti z ostanki 1. sv vojne. Baje je ena skozi rove (Rifugio Lagazuoi). Vem, je opis na netu, pa tudi mene zanimajo izkušnje, kakšen namig... Kakšna ideja za ugodne apartmaje v okolici. Hvala.
mirank7. 07. 2018 19:18:52
Hišna gora Arabbe je Piz boenasmeh;sam bi turo prek vrha povezal na kočo Boe, od tam na Cimo pisciadu in mimo jezera ter koče na sedlo Gardena (prej potrebno urediti logistiko-javni prevoz?). To bi vam vzelo cel dan, ma krasna tura, lahko jo skrajšate z žičnico s prelaza Pordoi.
Lepa tura bi bila na Sassopiatto. Druga taka je na prelazu Falzarego preko Crode negre na Averau, Nuvolau mogoče še Cinque torri in nazaj. Pa s prelaza Falzarego na Lagazuoi po kavernah (lučka in čelada obvezni), mimo koče na vrh in po Kaiserjaegerstig (bolj zahtevno) ali po stezi v smeri prelaza: a) Valparolla -kar malo daljša, b) po stezi v smeri prelaza Falzarego-kratka turistična. Ni daleč od Arabbe tudi passo Fedaia, od koder je dosegljiv greben okrog koče Padon polno ostankov vojne, polno jarkov in ostankov trincei je tudi v smeri Col di lana, lepo dosegljiv s prelaza Valparolla. Karto v roke in malo poštudirat pa tudi vprašat-sami veste koliko ste sposobni hodit na dan.
G_mAn22. 07. 2018 15:57:01
Pozdravljeni!

Veliko sem že prebiral razne bloge pa vseeno potrebujem še kakšen nasvet.

V mesecu avgustu se za 4 dni z družbo odpravljamo v Dolomite. Dolomite bomo obiskali prvič, zato posebnih izkušenj nimamo.

Dnevno planiramo 8-10 ur hoje. Ture lahko vsebujejo tudi kakšne ferate, težje planinske poti.

Zanima nas predvsem katere ture, hribe svetujete, nastanitve... Kakršna koli informacija je dobrodošla.

Hvala in lep pozdrav.

bbugari122. 07. 2018 17:15:01
Če se naprimer posvetimo področju Dolomiti di Sesto, potem:

1.parking pri Dolomitenhof (Sexten - Val Fiscalina) - CAI 102 Rifugio al Fondovalle - Forcella di San Candido - Torre di Toblin - Rifugio Tre cime Locatelli
2. Rifugio Tre cime Locatelli - CAI 105 Rifugio Auronzo - CAI 101 Rifugio Lavaredo - Forcella Lavaredo - Forcella Passaporto - Monte Paterno - Salsiccia - Rifugio Tre cime Locatelli - CAI 101 - Rifugio Pian di Cengia - CAI 101A Crode Fiscaline - Rifugio Pian di Cengia
3. Rifugio Pian di Cengia - CAI 107 Bivacco A. de Toni - Rifugio Carducci - CAI 110 - Rifugio al Popera A. Berti
4. Rifugio al Popera A. Berti - CAI 101 Passo della Sentinella - Forcella Undici - Strada degli Alpini - Rifugio Zsigmondy Comici - CAI 103 Rifugio al Fondovalle - Dolomitenhof.
DaKa22. 07. 2018 18:20:50
Midva greva konec julija na dopust v Dolomite. Tja hodiva že kar nekaj let. Včasih sva hodila z avtodomom, zdaj pa vzameva po par dni na različnih lokacijah sobo. Prehodila in prelezla sva že kar nekaj gora tam.(Marmolada,Sas Rigais, Sasongher,Sassopiatto,Monte Paterno,Tofana di Rozes,Piz Boe,Cima della Vezana,Latemar,Roda di Vael,Catinaccio,Dente di Terrarossa....)
mirank22. 07. 2018 18:31:09
A ti to svetuješ po karti ali iz lastnih izkušenj, namreč vse to sem že prehodil. 1. in 2. dan ni več kot po 5h hoda, je pa zato 3. dan cca 13h, saj združuješ 3 ferate-Severino Casara, Cengia Gabriella in Aldo Roghel v eno turo. Da ne govorim o zadnjem dnevu; po mukotrpnem vzponu na Passo Sentinella se zna zgoditi, da je brez zimske opreme severno pobočje Elferja do F undici neprehodno (nikar brez niti poizkušat tam čez). Midva sva zadnji dan avgusta 2016? prišla čez, sva pa tudi večkrat videla s Crode Rosse di Sessto, sredi avgusta polico in vse žlebove komplet zalite in letos zna bit tako. Je pa definitivno ena prednostnih nalog odkrivanja Dolomitov obisk tega kotička-jaz se ga ne morem naveličati....
bbugari122. 07. 2018 19:24:01
1. in 2. dan so z obiskom Torre di Toblin in Crode Fiscaline in z družino več kot pet ur.
Tretji dan niti z družino ni 13 ur, pa se tudi da skrajšati direkt od Pian di Cengia do Rif. Carducci pod sev. ostenjem Croda dei Toni (brez ferrate Casara).
Zadnji dan brez zimske niti ne poskušati, a namesto tega lahko gremo z Passo Sentinella na Croda rossa di Sesto, čeprav se tako odreknemo Strade degli Alpini.
Primera nešteto...
gor_nik22. 07. 2018 21:40:54
@megalodon;
v tistih krajih je zelo veliko ostankov iz prve svetovne vojne.
Prva varianta; Monte Lagazuoi je dejansko muzej na prostem. Izhodišče za obisk te gore je Passo Falzarego, kjer lahko parkirate avto, si izposodite čelade in svetilke (če jih nimate sami) in greste skozi rove proti vrhu gore. Cena za izposojo enega kompleta je 10€. Pot je lepo opisana na tablah na samem izhodišču. Najprej hodite kakšno uro po označeni poti do vstopa v galerijo (rove) in potem še kakšno uro skozi rove do vrha (Rifugio Lagazuoi). Od tu naprej pa je še približno 10-15 minut do vrha gore (Monte Lagazuoi). Na poti boste morda srečali še kakšnega vojaka iz 1. sv. vojne (za namene turistov, ki bo razlagal, kako je takrat bilo). Na to isto goro se lahko pride tudi po zelo lepi in označeni poti mimo rovov, ali pa kar z gondolo.

Druga varianta; dva kilometra od Passa Farzalego je Passo Valparola. Tukaj se nahaja vojaški muzej iz 1. sv. vojne. Je pa tudi izhodišče za goro Sasso di Stria, kjer boste tudi lahko opazovali ogromno ostankov iz prve vojne. Do vrha relativno lahke poti je cca 1 uro.

Tretja varianta; Prelaz Passo Pordoi, kjer je tudi muzej iz prve sv. vojne.

Četrta varianta; gora Marmolada. Izhodišče je kraj Malga Ciapela, kjer parkirate avtomobil. Od tu pelje gondola na goro Punta Rocca, kjer so tudi vidni ostanki iz prve sv. vojne. Nekje na sredini gondolske poti je potrebno prestopiti. Tu se nahaja (poleg vsega potrebnega, kar zanima turiste) tudi vojaški muzej. Ogled je brezplačen oziroma je vračunan v ceno gondole (vsaj včasih je tako bilo).

Verjamem, da je v Dolomitih še ogromno drugih ostankov in spomenikov, saj je v teh krajih potekala frontna črta.
Monte Lagazuoi1
Sasso di Stria2
SilvestrO23. 07. 2018 09:19:56
Tukaj je tudi nekaj ostankov iz 1.svetovne vojne italijanske frontne črte nasproti Lagazouia in Tofan..., slike so od petka dopoldne, dokler je še vreme zdržalo.
...nekaj slikc muzeja na prostem, na poti Trincee pri Cinque Torri ...1
...ko prideš iz jarkov, pa greš lahko tamle v kočo na pivo...(Rif.Scoiatttoli)8
dejan6823. 07. 2018 09:51:57
Nekaj slik iz štiridnevnega potepanja po Dolomitih.