Žrd (2324m)
17.7.2008 - Tadej
Včeraj sem se z Nevejskega prevala in nato mimo koče Gilberti povzpel na Žrd. Pot od sedla Bela peč do bivaka Marrusich preči nekaj snežišč, ki pa vzpona bistveno ne otežujejo saj so razmeroma položna, sneg na njih pa se hitro omehča. Od bivaka do vrha pa sem opazil nekaj kozorogov in svizcev. Sestopil sem po malo obiskani poti čez planino Gorjuda v Reklansko dolino. Ta pot je v celoti kopna je pa v spodnjem delu precej zaraščena. Lp Tadej
Žrd (2324m) Bela peč (2146m).1 Žrd (2324m) Kapelica v bližini koče Gilberti.2 Žrd (2324m) Koča Gilberti (1850m).3 Žrd (2324m) Utrdbe.4 Žrd (2324m) Visoki Kanin (2587m) levo in Krnica (2441m) desno.5 Žrd (2324m) Bivak Marrusich, levo Vrh Grjuda in desno zadaj Žrd.6 Žrd (2324m) Kozorog.7 Žrd (2324m) Svizec.8 Žrd (2324m) Pot po grebenu.9 Žrd (2324m) Pogled proti Kaninu.10 Žrd (2324m) Možic na Žrdi.11 Žrd (2324m) Ledena jama ob poti (spust v Reklansko dolino).12 Žrd (2324m) Opuščena planina Zgornja Gorjuda.13 Žrd (2324m) Spust po zavarovani poti v Reklansko dolino.14
michael66
24.9.2008
Ali kdo ve,če gondola z sedla Nevea do koče Gilberti še vozi?zmeden
Morda ti kaj pomaga ta povezava http://www.sellanevea.net/
majdicst
22.8.2010
Nekaj fotk z včerajšnjega potepanja po tem koncu. Vreme je bilo enkratno, sonce je sijalo kot za stavo, obiskovalcev pa ogromno. Presenetilo me je, da se je toliko Slovencev odločilo za ta cilj.
V koči Gilberti pa neverjetna gneča in draga pijača...
Žrd (2324m) Ruševine na sedlu Bila Peč1 Žrd (2324m) Pot na Žrd2 Žrd (2324m) Prečenje enega od treh snežišč na poti3 Žrd (2324m) Pogled na predvrh Žrda4 Žrd (2324m) Pogled na Žrd s predvrha5 Žrd (2324m) Pogled na Prestreljenik s sedla Bila Peč6 Žrd (2324m) Planike pri bivaku Marusich7 Žrd (2324m) Montaž8 Žrd (2324m) Pogled na vrh gondole, kočo Gilberti in sedlo na slovenski strnai9 Žrd (2324m) Umetna povezava med italijanskim in slovenskim delom smučišča (slika je močno približana)10
GITA
10.8.2011
Prav zares ne vem, koliko je v bližnjem visokogorju tako lahkih in hkrati tako fenomenalno razglednih poti kot je pot od Gilbertija na Žrd – idealno za zopet en lep družinski izlet. Po začetnem kratkem vzponu na sedlo Bela peč sledi pravzaprav sprehod do bivaka Elio Marussich na sedlu Peravo in še naprej do Škrbine v Senožečah. Od tu se začne strmejši vzpon proti vrhu in samo zadnji vršni del grebena je nekoliko zahtevnejši, ker je precej »nazobčan« in je treba malo paziti kam stopiš…Škoda za nekaj današnje visoke oblačnosti, ampak če bi bila »šajba«, bi bilo pa tole z razgledi že prav kičasto nasmeh. Bilo je pa danes pravzaprav zelo samotno, ena skupinica pred nami je zavila proti Visokemu Kaninu, še kozorogi so se nekam poskrili, na vrhu smo bili sami, na povratku pa je bil bivak že »okupiran« s skupino italijanov, ki so očitno prišli prenočit…Sem gor se gotovo še vrnemo…
Aja, razmere: v dveh grapah še snežišče, prečenje brez težav, vendar vseeno previdno…
Žrd (2324m) Zjutraj pri Gilbertiju...1 Žrd (2324m) Pogled proti Prestreljeniku....2 Žrd (2324m) Proti sedlu Bela Peč...3 Žrd (2324m) Pogled na Strmo peč skozi okno ostankov vojaške utrdbe...4 Žrd (2324m) Današnji cilj je še daleč...5 Žrd (2324m) Pogled s poti proti Visokemu Kaninu...6 Žrd (2324m) Četica koraka... :-)...prečenje prvega snežišča7 Žrd (2324m) Smo že prek drugega snežišča...8 Žrd (2324m) Pogled nazaj na prehojeno pot...9 Žrd (2324m) Mulatjera...10 Žrd (2324m) Bivak Marussich...levo Vrh Grubje, desno Žrd (oziroma njen predvrh)11 Žrd (2324m) Pogled seže vse do morja... :-)12 Žrd (2324m) Tole je samo predvrh Žrdi...pa vseeno markanten...13 Žrd (2324m) Pogled v dolino Rezija...pa Matajur, Kobariški stol....14 Žrd (2324m) Vrh15 Žrd (2324m) Naši velikani visoko pod oblaki...od Mangarta, prek Jalovca, vse do Triglava...16 Žrd (2324m) Ob poti na povratku...pa smo se le srečali :-)17 Žrd (2324m) Pogled proti Montažu in planini Pecol...18 Žrd (2324m) Pa smo nazaj na sedlu Bela peč...ostanki vojaški utrdbe, zadaj Bela peč...19 Žrd (2324m) Še pogled proti oknu, potem pa nazaj v dolino....20
21.11.2011
Juhuuu, končno prišel na vrsto ta, ki je mikal...včasih se splača na kaj počakatimežikanje. Čez Učjo in Krnico se zapeljeva v Rezijo, do Solbice, kjer ima tudi cesta svoj konecnasmeh. Že začetek preseneti, saj se pot 634 začne spuščati, tako, da je bilo ogrevanje bolj hladno kot ponavadi. Od struge pa strm vzpon čez gozd, mimo planine na Kolku in že sva bila na planini na Ravne, do koder pripelje tudi gozdna cesta. Pot se nadaljuje v gozd in kaj kmalu sva na travnatih pobočjih, kjer je sledilo dolgo prečenje do razpotja, desna pot 642a je zaprta zaradi podora in pelje-je peljala na planino Kanin in Kot, midva pa sva nadaljevala po 634 v družbi mogočnih sten Vrha Krnice in Kanina. Kmalu doseževa preval Peravo in pokukava v bivak Marussich ter pod vrhom Grubje nadaljujeva do Škrbine v Senožečah, nato po dooolgem gor-dol grebenu stojiva na vrh Žrdi...hja, ko sem že mislila, da sem na vrhu, se je le-ta pokazal tam nekje daleč zadaj, itaqvelik nasmeh, saj vrh je vedno zadnji, hehe. Razgledi fenomenalni, sploh ne veš, kam bi gledal, kaj bi slikal, hja norovelik nasmeh, ampak sledil je še sestop, ki pa je postregel s krožno turco v pravem pomenu besedenasmeh. Z vrha kar po desni strani, so sicer markacije "ta visoke rezijanske" poti in "razmetani" možicelni, a je šlo vseeno bolj po svoje, kar ni problem, saj se vidi pot 632, na katero sva se priključila in preči vse do sedla Buia in naj bi bila tudi zaprta zaradi podora, a je oznaka samo na strani sedla in pot je prehodnamežikanje. Par metrov nižje na lepi razgledni točki stoji zelo veliko zavetišče Igor Crasso. Od tu sva kmalu spet na razpotju in slediva poti 643, ki naju pripelje nazaj do Solbice.
Pot zelo lepa, razgledna, razgibana, saj tudi pri vzponu ne manjka sestopov in obratnozavijanjezocmi:, greben Žrdi je na enem delu kar razmetan s skalami, je pa grebenska pot super in je na stran Tamaroza kar prepadna in se vidi čisto drug »obraz« Žrdi. Drugače tura ni tehnično zahtevna, je pa "zahtevna" v sami dolžini in višinski razliki in je ne bi priporočala v poletju...
Žrd (2324m) na koncu ceste se začne pot 6341 Žrd (2324m) že takoj spust in pot ob strugi2 Žrd (2324m) na Kolku3 Žrd (2324m) planina na Ravne4 Žrd (2324m) pozdrav sončka5 Žrd (2324m) dolga prečka, zadaj se že odkrivajo stene vrhov6 Žrd (2324m) Korito-Coritis7 Žrd (2324m) zaprta pot8 Žrd (2324m) tja gor greva;)9 Žrd (2324m) preval Peravo in bivak Marussich10 Žrd (2324m) razgled iz bivaka11 Žrd (2324m) ja, ja tudi js sem mislila, da je to vrh...hehe12 Žrd (2324m) pot s kako flikco snega, ki pa ni moteč13 Žrd (2324m) Škrbina v Senožečah in eden od vrhov Žrdi, hehe14 Žrd (2324m) greben, tam zaaadaj je vrh 15 Žrd (2324m) prepad direkt v Tamaroz-Reklanska dolina16 Žrd (2324m) Strma peč, Zabuš, Curtissons17 Žrd (2324m) nad planino Pecol18 Žrd (2324m) pa še proti našim lepotcem19 Žrd (2324m) Kaninsko pogorje20 Žrd (2324m) Amariana v sredini21 Žrd (2324m) sestop22 Žrd (2324m) kamena buča;)))23 Žrd (2324m) prečka 632 do sedla Buie24 Žrd (2324m) ko prideš do sedla, je oznaka zaprte poti?!, a je podor prehoden25 Žrd (2324m) neprepoznavna Strma peč26 Žrd (2324m) zavetišče Igor Crasso27 Žrd (2324m) slikano iz zgornje galerije28 Žrd (2324m) na drugi strani pa je dnevni prostor, samo Tv še manjka, hehe29 Žrd (2324m) dan gre h koncu in tudi najina tura...30
otiv
lep večer
otiv
21.11.2011
Moram pa seveda zadnjo sliko pohvaliti,ki je zame ena lepših,ki sem jih videl te dni.Super!!!nasmeh
rozka
ja res jenasmeh...v živo pa kar obsediš sredi tega travnikamežikanje
tulipan
14.10.2012

Če žičnica ne obratuje, se pot pač podaljša. Kljub ugodnemu vremenu na celotni poti nisem srečal nikogar.

IgorZlodej
12.7.2015
Včeraj je pričela z obratovanjem gondolska žičnica Na Žlebeh (obratuje do 20. septembra, pričetek ob 8.30, zadnja v dolino ob 17.30, povratna 10 €, med 13 in 14 ne vozi)).

Od koče Gilberti do bivaka Marušič nobenih posebnosti, prav tako ne v nadaljevanju na vrh.

Sestopila sva po južnih pobočjih do mulatjere, česar pa ravno ne priporočam, zaradi visokih trav in malo ali skoraj nič uhojene poti. Sledil je povratek do koče oz. žičnice.
Žrd (2324m) razgledno, predvsem na Špike1 Žrd (2324m) utrinek2 Žrd (2324m) utrinek3 Žrd (2324m) od Lope do V. Babe4 Žrd (2324m) ogromno jih je5 Žrd (2324m) bujna vegetacija6 Žrd (2324m) nazaj7 Žrd (2324m) sedlo Bila peč8
peter2
10.8.2015
Včeraj smo se odločili za obisk Žrda.
Naša navada je štartati zelo zgodaj, zato na Selli Nevei nismo čakali na žičnico, temveč se peš povzpeli do koče Gilberti.
Pitje kapučina na naših turah ni v navadi, toktrat pa smo si ga z veseljem privoščili.
Nadaljevanje na sedlo Bela peč in naprej proti bivaku Marussich. Ves čas smo bili presenečeni nad prostranostjo Kaninskega gorovja.
S prevala - Peravo, kjer stoji bivak Marussich smo zapustili pot in zavili na vrh Grubje. Pristop je povsem enostaven, spust naprej na sedlo Škrbina v Senožečah pod Žrdom pa tudi.
Proti Žrdu vodi že kar dobro uhojena potka. Ko pridemo na vrh pa vidimo, da na vrhu pravzaprav še nismo in da nas do tja vodi še kar neklaj grebena, ki sicer ni zahteven, je pa korak precej počasnejši, zaradi zelo razbrzdanega terena.
Pogled na Rezijo, Muzce, Karnijce in skupino Montaže in Viša ni treba opisovati. Res si, kot bi bil na pomolu med vsem tem.
Vrnitev do bivaka Marussich, potem pa spust proti planini Gorjuda.
Še "najtežji" del nas je potem čakal pri spustu s planine po poti 645a, ki je označena z večjo težavnostjo. Pot postane res strma, je pa lepo speljana in neverjetno dobro opremljena z zajlami, celo ograjami, lestvami in stopnicami. Pravzaprav moramo pohvaliti vse poti, ki smo jih na turi prehodili: kjerkoli je trava je le ta posečena, dovolj je oznak, opozoril, varoval in vsega kar sodi zraven.
Na Selli Nevei je bila res velika gužva, zato smo si zasluženo pivo privoščili par km proč v miru.
V nam sicer odročno Kaninsko gorovje se bomo vsekakor še vrnilinasmeh

Žrd (2324m) Po grebenu na vrh Žrda1
10.8.2015
peter2 - koliko časa ste rabili za vzpon (seveda če niste hiteli). Ali je pot od bivaka Marussich markirana in ali se mogoče v spodnjem delu priključi poti Sella Nevea - Gilberti?
jax
Sem se jaz ta vikend tudi potikal po tistih krajih, sicer ne čisto na vrhu, ampak na eno vprašanje pa lahko odgovorim. Pot na Žrd je markirana - s trikotniki Visoke rezijanske poti. Vprašanja o poti Sella Nevea-Gilberti ne razumem čisto. Pot na Žrd od Marussicha preči do sedla Terrarossa, tam pa gredo običajne markacije prečno navzdol proti bivaku Crasso, trikotniki pa po grebenu navzgor proti Žrdi. Mislim, da priključkov drugih poti v tem delu ni.
10.8.2015
peter2 - ali je možno, da ste od bivaka sestopali po poti 645? Le ta naj bi se nad Sello Neveo priključila na pot, ki gre desno od smučišča proti Gilbertiju.
peter2
janez: pot nam je z vsemi postanki in fotografiranjem vzela 11 ur. Same hoje je mogoče okrog 9 ur, mi smo si vzeli čas.
Se pa opravičujem za napačno številko poti - z bivaka Marussich smo se spustili po poti 645 do planine Gorjuda, potem pa desno na Sella Nevea. Ta mislim da ima oznako 645a. Na našem zemljevidu Tabacco 019 teh poti še ni narisanih, bo potrebno nabaviti novejšo izdajo.
Vse poti so res vzorno označene.

Tukaj so opisi in številke poti na tem območju: http://www.sentiericai-fvg.it/settore_6.htm
Pregledni zemljevid: http://www.sentiericai-fvg.it/MAP_SETTORE_6.pdf
14.8.2016
Včeraj tura od Rifugo Gilberti do Žrdi. Do Škrbine v Senožečah mulatjera, ki se kar vleče gori in doli, nato pa na greben do predvrha. Na njem vidiš, da je do glavnega vrha še daleč. Greben je močno razbit. Obiska je bilo včeraj povsod v Kaninskem pogorju veliko.
Opomba: Na prvi sliki je Vrh Krnice in ne Bela peč.
Žrd (2324m) Bela peč1 Žrd (2324m) Vas v Reziji od bivaka Marussich2 Žrd (2324m) Škrbina v Senožečah s poti pod Vrhom Grubje3 Žrd (2324m) Glavni vrh Žrdi, slikano s predvrha4
funnyboy
7.9.2016
http://primozgraheljsblog.blogspot.si/2016/09/zrd-2324m-iz-doline-reklanice-392016.html nasmeh
zlatica
28.8.2017
V soboto sva se s kolegico odpravili na Žrd. Že nekaj časa naju je mikal, no, pa je le prišel tudi ta čas. Prej sem si ogledala vse te zgodbe posameznikov na Forumu, predstavljala sem si, da bo lepo, v resnici pa je bilo še dosti lepše v živo. Pot lepa, zanimiva, tudi malce dolga, vroča in za konec prav pošteno "posladkana" z vzponom na predvrh Žrd in potem po razbitem kamnitem svetu z obledelimi markacijami na sam vrh - Žrd. Ni kaj, mislim, da se bom sem še vrnila, pa čeprav ne do samega vrha v obdobju, ko bo cvetje bujnejše, kajti letos se je kar vse prehitro posušilo. nasmehmežikanje
Žrd (2324m) pogled od spodnje postaje žičnice na Belo peč1 Žrd (2324m) žičnica do R. Gilberti2 Žrd (2324m) pred kočo, sedaj pa veselo na pot3 Žrd (2324m) smerne table na začetku4 Žrd (2324m) na sedelu Bela peč na ogled star vojaški objekt5 Žrd (2324m) na poti se odpre pogled proti S, nad potjo pa Pco di Carnizza, oz. Krnica6 Žrd (2324m) v daljavi  cilj - Vrh Grubje, predvrh in vrh Žrd ter verjetno Ždrinica7 Žrd (2324m) pa še približan predvrh in vrh Žrd8 Žrd (2324m) razgledi na planino Pecol in gore nad njo (Montaž)9 Žrd (2324m) še drugi del razgleda nad pl. Pecol10 Žrd (2324m) na poti11 Žrd (2324m) soška smiljka12 Žrd (2324m) sonce vedno bolj greje...13 Žrd (2324m) homulični kamnokreč14 Žrd (2324m) Kernerjev dimek15 Žrd (2324m) sva že bližje Žrdi -lepo se vidi predvrh, vmesni greben in zadaj vrh16 Žrd (2324m) pogled nazaj na en vrh, ki mi ni znan17 Žrd (2324m) sem in tja pot krasijo retijski maki18 Žrd (2324m) pri bivaku Marussich19 Žrd (2324m) prihajava na Škrbino na Senožečah20 Žrd (2324m) ...in tu je začetek vzpona na predvrh Žrd21 Žrd (2324m) med skalami na poti se najde še kakšen cvet triglavske rože22 Žrd (2324m) na grebenu predvrha Žrd23 Žrd (2324m) razgledi s predvrha v smeri planine Pecol 24 Žrd (2324m) predvrh in vrh Žrd25 Žrd (2324m) na vrhu Žrdi26 Žrd (2324m) planik je bilo dosti tod okoli27 Žrd (2324m) pogled na pot ob vračanju z Žrd28 Žrd (2324m) tam spodaj pod potjo se je celo prikazal gams29 Žrd (2324m) pogled na žičnico s sedla Bela peč ob povratku30 Žrd (2324m) oznake za botanični vrt31 Žrd (2324m) in še goli lepen s pobočja pod Belo pečjo, kjer je botanični vrt32
28.8.2017

Lep izlet Zlatica in veliko cvetja si še ujela za spomin.nasmeh