Jalovec

IgorZlodej22. 02. 2017 19:00:21
Snega bo v naslednjih dneh več.
Sicer pa 20.2 sploh ni bilo slabo vreme, z Mangrta je Jalovec prav lepo zgledal. Od kraja pod tisto jeklenico pa je do vrha še kar lep kos poti.
sonny422. 02. 2017 19:58:42
@IgorZlodej Res je bilo vecji del dneva krasno vreme, okoli 14h pa so vrh zaceli prekrivati oblaki. Ko sem iz Ozebnika gledal nazaj, sem bil kar vesel, da sem se obrnil.
j.9. 03. 2017 12:33:39
Včeraj je bilo v ozebniku in po tem najbrž na Jalovcu kar nekaj turnih smučarjev in en pešak. Sneg je do konca gozda trd in predelan, od tam dalje pa prekrit z novim snegom, ki ga je ob gozdni meji le nekaj centimetrov, višje pa mogoče 20 ali 30 cm.

V ožini pod Šitami je pretežno kložast, a s smučmi vzpon ni problem. Podobno je v ozebniku, večino smo ga prehodili na smučeh, zadnjo strmino pa peš in se ni pretirano prediralo, medtem ko se je pešaku zlasti v spodnjem delu udiralo, enkrat ali dvakrat krepko čez pas. Že pri spustu sem srečal enega turnega smučarja, ki je ves ozebnik (torej tudi strmi del) prehodil na smučeh.

Zimski kaminček je praktično brez snega. Kakšnih štiri ali pet jih je pustilo smuči na grebenčku nad Jezerci in so nadaljevali proti vrhu Jalovca, prav tako štirje nemško govoreči, ki pa so se v spodnji prečnici nekako zataknili in so se vrnili.

Smuka navzdol je bila predvsem mešanica klož in naphanega snega, a se dalo kar v redu peljati. Od ožine pod Šitami navzdol pa je bila vožnja po sicer skromnih 20 cm celca na trdo podlago pravo veselje. Brez težav se je dalo pripeljati do parkirišča pri rampi v Planici.

Nebo je bilo brez oblačka, enkratno.
V Tamarju se je iz dimnika doma prijazno kadilo.1
Cik-caki od turnih smučarjev in ena sled od pešaka.10
Nebo brez oblačka.11
Proti sedelcu nad Jezerci.12
Nemško govoreči pohodniki so se zataknili v prečnici in se vrnili, kakih štiri ali pet jih je šlo na vrh.13
Za mene najlepši: Veliki Ozebnik s kuliso, primerno njegovi lepoti.14
Nazaj proti mrzlemu ozebniku.15
Starejši gospod je cel ozebnik prehodil na smučeh. 16
V Tamar se vrnem zgodaj popoldan.17
Samo_K17. 03. 2017 09:53:53
Včeraj na vrhu Jalovca.
Štart ob 4h iz Planice. Pot do Tamarja ob taki uri ledena. Vendar se da pridet pri krajeh brez derez. Naprej na melišču in proti ozebniku se je rahlo udiralo. V najožjem delu so stopnjice lepo narejene in ni velikih težav. Na vrh Jalovca sva se odpravila kar direktno skozi kamin. Ostalo je še zelo malo ledu, vendar je super trd, stabilen. V eni roki cepin v drugi pa kar z roko za skale. Naprej po strehi do vrha. Na vrhu je pihalo, vendar ravno prav, saj je že krepko pripekalo in to ob 9h zjutraj. Nazaj po normalni varjanti. Talilo se je zato sva imela malo težav pri sestopu, sploh v najbolj strmem delu. Tako hitro se je talilo, da sva misel na veliki ozebnik opustila, ker gazit pa res nisva mislila + še nevarno je ob taki odjugi. Expresen spust proti Tamarju. Sneg zelo mehak. V najožjem delu so kamni padali ob 10h zjutraj ko po tekočem traku. V Tamarju na kavi ob 10:30.
Sicer krasen dan, ampak vsem priporočam zelo zelo zgoden odhod! v naj ožjem delu si ne predstavljam kako je po 12uri. Predvidevam da NEVARNO! Če bi še enkrat šla, bi defenitivno uro ali dve prej.

Proti vrhu ozebnika1
Savna8
Pogled iz Tamarja proti Jalovcu9
PFranci24. 03. 2017 20:20:37
Iz Planice peš po cesti do koče v Tamarju,potem pa naprej s smučmi na nogah.Sneg je bil pomrznjen,z višino pa je bilo vse bolj mehko.
Do pod ozebnik smo bili na smučeh,nato pa dereze in proti vrhu.Cveto je na smučeh vztrajal daleč v ozebnik.
Včeraj je zapadlo nekaj novega snega,ki je popolnoma speglal podlago.
Na vrh smo šli po letni poti,kajti zimska je spodaj kopna.Razmere so bile kljub toplemu vremenu dobre.
Smučanje skozi ozebnik pa en sam užitek,nižje malo slabše zaradi mehkega snega,v spodnjem delu pa spet lepo predelan sneg in hitro smo bili pri zasluženem pivu v Tamarju.
Do Planice smo potem izkoristili vse flike snega,ledu,vode,listja in makadama.
Prvo serijo poletov smo pogledali v Planici,Drugo pa ob analizi krasnega dne pri Danici na Dovjem.
rerze1131. 03. 2017 21:22:24
V sredo 29. marca, se prav počasi odpravim v nov dan. Za večino bo to še ena navadna delovna sreda, sam pa upam, na še en čudovit dan in dobro turno smuko. Cilj, ki si ga zastavim, je kar zahteven in bo od mene terjal napor, predvsem pa veliko previdnost.

Celotna tura pa je predstavljena na povezavi, v besedi in sliki...29 fotografij

Lep pozdrav, Rok

Jutro v ozebniku1
Ozebnik2
Pod vrhom Jalovca3
darinka41. 07. 2017 19:58:08
Strma nad mano dviguje se stena. Iz brezna globokega do visokih nebes. Ne morem skriti želje plamena, da ne bi mogla splezati čez. To pesem mi je danes napisal oskrbnikFux, kot ga kličejo na Špički.Včeraj popoldne sem šla gor. Kot prva prespala na Špički, ker je odprl kočo en dan prej.Prijazen oskrbnik. Zjutraj pa sem šla na vrh Jalovca.Ponoči je vrh pobelilo. Eno snežišče je še pred vstopom v steno. Nisem potrebovala zimske opreme.
zavetišče odpira vrata1
slovo prav lepo je bilo14
še pogled proti Špičku , ko odhajam v dolino15
A.D.K.9. 07. 2017 04:27:54
8.7.2017 - Planica-Kotovo sedlo-Jalovec in nazaj. Vmes pa še izlet do slapu v Loški Koritnici. velik nasmeh

Pot normalno prehodna. Malo pod vrhom je sicer potrebno prečiti nekaj snega (cca 10 korakov) ampak ni nobenih težav. Jeklenice so pa tudi ne dolgo nazaj obnovili.

Jeklenice na poti v/iz Loške Koritnice proti Kotovemu sedlu pa so v bolj klavrnem stanju, ampak kljub temu je pot normalno prehodna.

Tamar z Jalovcem1
Tamar/Planica9
Siva pot vodi me.... :)10
Lunatixz17. 07. 2017 09:09:28
V soboto, 15.7. so bile razmere na Jalovcu v zgodnjih jutranjih urah odlične. Kasneje (po 10. uri) se je že pooblačilo (vrh je bil morda vseeno v soncu).

Bi mi lahko nekdo pomagal pri poimenovanju vrhov na 8. sliki? Predvsem tiste med Škrlatico in Triglavom.. Razor, Prisank, ..? Hvala!
Lunatixz17. 07. 2017 12:26:46
Uf, odlično! Najlepša hvala za ta link nasmeh
lijaneja17. 07. 2017 14:30:44
@luna, na strani 17 si lahko ogledaš moje poročilo z opisom slik. Drugače pa si sledijo: Škrlatica,Rogljica, Dolkova špica, pod njo Prisank z Zvonikoma, Gubno, Turn pod Razorjem, Razor, Rjavina, pod njo Planja, Rž, Kredarica in Triglav.
bagi18. 07. 2017 10:19:22
Pot čez Jalovško škrbino še vedno zahteva cepin. Ob zaključku varovane poti v stranski grapi ozebnika je namreč potrebno prečiti trd, kompakten sneg, ki bo ostal še dolgo, dolgo. Morebitni zdrs pomeni boleč zaključek v eni od globokih krajnjih poči, če ne še kaj drugega.

Dolinske meglice1
Na vrhu8
Sestop proti Jalovški škrbini9
Sneg je trd in kompakten. Cepin odlično drži10
Morebitni zdrs se konča v metrskih krajnjih počeh, čeprav se to na fotki slabo vidi11
Po nevihti s sodro12
Tamar13
peter218. 07. 2017 14:31:24
Tudi midva sva se včeraj odločila za ponoven obisk Jalovca, tokrat s strani Kotovega sedla.
Pogledi, ki vlečejo proti Jalovcu s poti na Kotovo sedlo so res nekaj posebnega.
Na vrhu sva se odločala za sestop v Jalovško škrbino, a so naju opozorili da je v škrbini še kar precej zbitega snega in da je nujen vsaj cepin, katerega pa nisva imela. Prijazna planinka nama je predlagala naj se skupaj vrnemo proti zavetišču pod Špičkom in potem na Vršič, in da naju od tam odpelje na najino izhodišče v Planici. Seveda sva ponudbo hvaležno sprejela in Alenki se še enkrat zahvaljujeva za prijetno druženje in prevoz.
Dan brez oblačka. Noro lepo!

Jalovec s poti na Kotovo sedlo1
Todi22. 07. 2017 18:23:16
Danes sva se pa s Sebom, potepala nad Tamarjem. Šla sva na Jalovec čez Kotovo sedlo, spotoma sva se ustavila še pri bivaku, ki pa ke sameval. Počakava sonči vzhod in pot pod noge na vrh. Na grebenu sedla je dobro pihalo, ki ni popustilo niti do vrha. Sicer pa vreme čisto primerno za hojo, malo sonca malo meglic, ... Prden sva se odpravila dol, že srečava prvega pohodnika, kateri pa bo sestop naredil čez škrbino, nato še nekaj pohodnikov, tako da je bil danes kar oblegan vrh, da ne pozabim še z Mukico poklepetamo in v dolino.
Zacneva1
Tamar31
Pa smo32
mukica22. 07. 2017 19:08:20
Kot je že Todi opisal ...vsakega pomalo in dan na Jalovcu popolen...Lepo vaju je bilo srečati in poklepetatinasmeh
jutro nad Tamarjem1
Še video https://youtu.be/wzq8rUOA0-Y
@mukica pa še kdaj
janez.novak31. 07. 2017 22:38:33
Danes na Jalovec - vzpon iz Trente preko Jalovške škrbine in Goličice, sestop po pobočju Velikega Ozebnika mimo Zavetišča pod Špičkom. Vreme brez oblačka, le kar konkretno vroče, tako da za naslednje dni priporočam začetek hoje še v temi.
Jalovška škrbina1
Mangart2
Jalovčev ozebnik3
Loški žleb4
Veliki ozebnik5
nejckov1. 08. 2017 10:43:39
Včeraj sem šel Tamar - Jalovec (preko Jalovške škrbine), sneg je še takoj po odcepu za Jalovško šrbino in Kotovo sedlo (po melišču), vendar se ga da z malo iznadljivosti obhodit
Sneg na poti1
jvali15. 08. 2017 23:20:17
V nedeljo, 13.8. smo se od doma v Tamarju (kamor smo prispeli v soboto zvečer iz Planice) povzpeli preko Kotovega sedla na to mogočno in edinstveno goro. Vreme je bilo idealno, razgledi fantastični, kičasto lepi. Spust smo opravili do Zavetišča pod Špičkom, kjer smo prespali, in drugo jutro sestopali proti Vršič-Slemenova špica-Črne vode-Tamar-Planica. Potrebno je opozoriti, da je spust z Jalovca proti Špičku res slabo označen, potrebno je spremljati markacije za vzpon, navzdol so blede in slabo vidne. V megli zna biti res nevarno in pot lahko hitro zgrešiš. Sicer pa se mi je uresničila več let stara želja-doživeti, doseči goro, ki velja za podobo idealne, kraljeve gore.
Pot je lepo varovana, na novo, in ponuja res fantastične poglede tja na italijansko stran.1
Res ima ostro odrezane stene. Drži, da spominja na kristal2
Ekipa Kerlcev.3
Ponorama. Nebeški razgledi. 4
Mi2.5
Pri Zavetišču pod Špičkom. 6
Dobro jutro, sonce!7
Dober dan, življenje!8
Drugi dan Jalovec ni ponujal nedeljskega, prazničnega pogleda. Lep pa je tudi v megli.9