Slovenske planine v vseh letnih časih

velkavrh14. 10. 2014 20:36:50
S planine Blato sem se odpravil na planino Krstenico. Šel sem kar po gorski cesti, ki se je pravzaprav spremenila v vleko za spravljanje lesa. Na križišču poti za planino Brintovico in Krstenico sem zavil v smeri Grintovice in se prav kmalu priključil poti, ki vodi na Krstenico iz Voj.Je pa treba biti izredno previden, da se ne zaide. Ta pot iz Voj je označena.Se pa je izkazala daljša kot enostavnejša varianta, ki poteka od parkirišča pri planini Blato po poti za planino Pri jezeru in po desetih minutah nas na desno usmeri na planino V Lazu-tu smo v dobri uri.In od planine V Lazu imamo nato še uro do planine Krstenice. Pot do planine V Lazu je precej strma, kamnita in gruščevnata. Po tej sem se namreč vračal in me ni posebej navdušila.Planina me je enostavno navdušila.Stanovi so nekako nanizani po hribčkih planine in je povsem drugačna od planine Blato ali planine v Lazu.
To je smerokaz na planini Blato za planino Krstenico.1
No , vsi vsekakor ne.17
Smo na tej višini.25
Tu so sledi davno minulih časov.28
Tako tipičnih stanov za Fužinske planine tu tako rekoč ni.Ta je zgleda bolj zadnji.30
So se tudi posodobili.31
Objekti so nekako nameščeni na hribčkih.32
Gremo proti planini V Lazu.34
velkavrh14. 10. 2014 21:06:50
Tretja planina, ki sem jo danes obiskal je bila planina V Lazu.Na njo sem šel s planine Krstenice in se tja spustil v slabi uri. Ta planina je nekaj popolnoma drugega kot planina Krstenica. Leži na ogromni travnati jasi obkrožena z gozdovi. Planina je na popolni ravnini.Ta čas je vsa zelena. Je pašna planina in tu je tudi točka sirarske poti. Ima mlekarno in celo vodovod .
Oznake za planino na poti.1
Od tod vodi mnogo poti.22
Planina Blato ni daleč.23
velkavrh15. 10. 2014 14:03:25
Nekako eno leto sem sedaj raziskoval naše planine.Imel bom za nekaj let dela .Samo v Triglavskem narodnem parku sem jih naštel sigurno sto. Mi je pa ušlo poletje zaradi nezgode. Nekako tri leta nazaj sem komaj naredil kako slikco planin mimo katere sem hodil, prej še to ne. Med svojimi potmi v naše gore imam tako še kup planin-vsaj en posnetek. Naslednje leto in še kakšna bo še letos prišla na vrsto, pa jih verjetno prehodim in preučim podolgem in počes.
To je Jenkova planina momo katere gremo, če gremo na turo na Babo nad Jezerskim. Ta koča je že na avsreijski strani.1
To pa je planina Nad Sočo, kjer gremo mimo, če gremo na Bavški Grintavec.2
Poljška planina s poti na Roblek.3
Planina Planinca je poleg Poljške planine.4
Planina Govnač na Spodnji Komni , kjer so ruševine vojaških objektov iz I. sv, vojne.5
Planina za Migovcem-mimo gremo, če gremo s Kuka na Spodnjo Komno.6
Planina Velika Poljana.13
Planina Javornik pod Storžičem.14
Smokuška planina pri izviru Završnice -kmalu za Zelenico.15
S Svačice se tako vidi na avstrijsko stran na Celovško kočo in Mačensko planino.Tu sem bil , ko sem šel po ferati na Stol.16
Na planini Pekol v Italiji sem bil večkrat. To je pogled nanjo s Špika Hude police.17
Planina Seče v bližini Vajneža.18
Planina Prevala od Ljubelja.28
Kažipot na planini Zgornji vogel.29
zlatica17. 10. 2014 14:39:18
Brane, lepo si se lotil nove teme. Vidim, da si pravi raziskovalec in da si temeljito izkoristil lepe oktobrske dni za potepanje po planinah. Zdajle sem pogledala tvoja sporočila bolj na hitro, vsekakor pa se lotim teh informacij še bolj natančno. lepo bodinasmeh
tinky17. 10. 2014 15:40:24
Brane , brez zamere na 12 ti sliki je Mala PolJana , na 13 ti pa Velika PolJana.
Mala Poljana1
Velika Poljana4
velkavrh17. 10. 2014 17:27:15
tinky, hvala, sem popravil.Nekako mi je pobegnil tisti j.

Bohinjske, fužinske in pokljuške planine so nam nekako najbližje in jih nekako najbolj poznamo.

Največ je bohinjskih-kar 22 se jih omenja :Lopučnica,Razor,Prvi in Zadnji Vogel,Zagradec,Storeča raven, Suha, Poljana,Osredki, Bareča dolina, Planina za Liscem, Planina za Črno goro, Planina za Malim vrhom,Strme, Vresje, planina Za Šavnikom, Ribčeva , Bitenjska, Pečana, Soriška ,Planina Lajnar.Pa še morda sem katero spustil.

Fužinskih se omenja 18:Ovčarija, Dedno polje,planina Velo polje, planina Malo polje, planina Pod Mišelj vrhom,planina Voje, planini Spodnja in Zgornja Grintovica,planina Vodični vrh, Hebed, Laz, Viševnik, Krstenica, Blato, Jezerce ,Planina pri jezeru, Trstje, Vogar.Recimo velik poznavalec planin Pavle Smolej sploh ne omenja planin kot so Spodnji in Zgornji Tosc-res so tu samo ruševine in tudi ne planine Jezerce pod Studorskim prevalom, če sem seveda prav seznanjen.

Pokljuških pa je vseh skupaj kar 29,posebej štejejo tudi rovte , ki so nekakšne predplanine.
GregorC18. 10. 2014 09:17:57
Velkavrh Lajnar ni planina, ampak eden izmed vrhov nad Soriško planino. Lpnasmeh
velkavrh18. 10. 2014 15:04:55
GregorC, imaš prav! Preveč na hitro sem pregledal zemljevid.
velkavrh18. 10. 2014 15:16:14
Danes pa jesenska planina Praprotnica. Praprotnica je obširna planina in stani so razporejeni na veliki površini daleč naokoli. Del sem prehodil že na začetku zime.Tokrat sem obiskal tudi Razpotje nad planino Pratnico in si ogledal zdravilne točke sevanja. Na Razpotju sem zavil levo in prišel na planino Praprotnico pri mlekarni.Za mlekarno pa po potki na glavno dovozno cesto za planino.
Parkiramo na velikem parkirišču nasproti vojašnice na Rudnem polju v bližini Biatlonskega centra.1
Nasproti biatlonskega centra nas po novem vabijo na Energetski park.2
Tako zgledajo te točke.3
To pa so energetske točke na Razpotju.4
Energetskih točk je kar 26.5
Pri Razpotju zavijemo levo in kmalu pridemo na planino Praprotnico k mlekarni.6
Mllekarna je na naši levi strani.7
Na naši desni pa je kmetija na planini Praprotnici, kjer stalno živijo in kmetujejo.8
To je njihov hlev.9
Polek mlekarne je voda.10
Vodo so imeli zajeto že pred II. sv. vojno.11
Spustil sem se po planini do glavne ceste, ki pripelje na planino in si ogledoval stanove na planinii, ki jih v glavnem uporabljajo kot počitniške objekte.12
To je hlev.13
Ravno tako hlev.14
Tudi ta.15
Objekti so vsenaokrog po planini. Planina se nekako postopoma narahlo spušče proti lepemu ravnemu travničku na katerem sem zagledal krave.16
Voda na pašniku.19
Ta stan je luštno obnovljen.20
To je bil hlev pri stanu, ki propada. Spodnji del je zidan z lesenim stropom, zgoraj pa so shranjevali seno.21
Za stare stanove na planini je značilno, da je bil spodnji del zidan z lesenim stropom in lesenim zgornjim delom stana.22
Poletje je mimo, stanovi so skrbno zaklenjeni.23
Poleg stanov so večkrat tudi hlevi s skednjem.24
Včasih so celo kosili s kosami in sušili v kozolcu, ki se je držal hleva .25
Lastniki so malo omagali.26
V glavnem je stan in hlev eden poleg drugega. Vsaka planina je po arhitekturi nekaj   posebnega.27
Od nikjer se je pojavila ta krava.Nato sem ugotovil , da ni bila edina.28
Objekti na planini so raztrešeni daleč vsaksebi.Kozolec je tu posebej.Posamezni stanovi imajo celo svoj pašnik oziroma travnik lepo ograjen.30
velkavrh19. 10. 2014 11:59:18
Pokljuške planine so nekako razdeljene po K.S.

Pod K.S. Srednjo vas v Bohinju spadajo: Uskovnica, Praprotnica, Konjščica, Jelje, Konjska dolina, Javornica, Četeže, Zajamniki, planina na Šehu.

Pod K.S. Koprivnik: Mokrovec, Ravne, Zg. in Sp. Goreljek.

Pod K.S. Bohinjsko Belo pa :Grajska, Rečiška, Berjanca, Belska, Kranjska dolina, Planina za Jamo, Zotlarjeva planina.
zlatica22. 10. 2014 09:48:21
Brane, a planina Grohat tudi šteje? V nedeljo sem bila gor, ko sem šla na Raduho..
otiv22. 10. 2014 12:18:29
@zlatica, seveda šteje, le pravilno je Grohot. nasmeh
zlatica22. 10. 2014 14:26:10
Lepo, da praviš, da je pravilno Grohot. To sem sprašujem že dolgo, kaj je prav. Na koči stoji napis na Grohatu, na nekaterih smerokazih, Grohot, na nekaterih Grohat. Stanko Klinar je včasih dejal, da je pravilno tisto, kar pravijo domačini. Zato prosim, Brane, samo še to radovednost mi poteši, zakaj je pravilno Grohot. Pozdravnasmeh
sirt122. 10. 2014 16:06:02
zlatica22. 10. 2014 16:46:03
sirt1, res hvala za priloženo. Toje tisto, kar potrebujem, oz. sem iskala, ko sem se spraševala, kaj je prav. Namreč, zelo me moti, če nekaj po svoje govorimo in to napačno. pozdravnasmeh
velkavrh19. 11. 2014 16:55:50
Danes pa na zimsko Pokljuko. Parkiral sem na Rudnem polju pri Biatlonskem centru. Biatlonci in smučarski tekači že veselo trenirajo. Potem sem šel mimo planine Praprotnice in od tu par zimskih posnetkov te planine.
Zima na Rudnem polju.1
Gore so bele.4
Pogled proti planini Uskovnica.5
Par pogledov na Praprotnico.6
Snega je tam od deset do petnajst cm.8
Še zadnji pogled na planino Praprotnico in zavijem proti planini Zajamniki.10
velkavrh19. 11. 2014 17:08:54
Danes pa sem šel končno obiskat planino Zajamniki. Lani na začetku zime decembra sem zgrešil pot, ker sem šel po neoznačenih stezicah po snegu in zašel.Sedaj sem šel raje kar po gozdni cesti.Bila je zvožena.Kolesnice so bile kopne.Planina te preseneti s svojo veličino. Na planini pasejo in sirijo.Večina lepo obnovljenih stanov pa se le uporablja kot vikend oziroma počitniški objekt.
Kažipot na začetku gozdne ceste na križišču cest.. Do sem imamo z Rudnega polja kake pol ure.1
Do planine od križišča hodimo kake tričetrt ure.2
Zapuščam planino.22
Zgornji vhod na planino.23
velkavrh19. 11. 2014 17:42:26
Od planine Zajamniki sem nadaljeval priti planini Konjska dolina. V pol uri sem bil na planini.
Že na križišču poti pred Praprotnico kažipot pokaže, da je do planine Konjska dolina kar okoli pet km.1
Kmalu za Zajamniki pridemo do par stanov-območju se reče Peči.2
To je pravzaprav majhna jasa na levi strani ceste z nekaj stanovi.3
Na desni strani vidimo vas Podjelje.6
Hodimo po udobni gozdni cesti.7
Vhod na planino.8
Oznaka za planino-prevrnjena v snegu.9
Prihod na planino.10
Nakako pod stanovi je ogromen nižje ležeči pašnik z stanovi na robu gozda in po tej dolinici je planina verjetno dobila ime.14
Vodo imajo.15
Po glavni cesti po planini.16
velkavrh12. 12. 2014 16:14:03
Skoraj mesec dni sem čakal na kolikor toliko lepo vreme in ga danes le dočakal. Odločil sem se , da si ogledam malo znano planino Berjanco. Nahaja se na levi strani najdaljše, torej prve ,opuščene šmučarske vlečnice na Zatrniku. Pri zgornji kmetiji zavijemo levo po kolovozu in kmalu zagledamo par objektov, ki se zgleda uporabljajo kot počitniški objekti.Pašniki so ograjeni, poleti tu še pasejo.
Zatrnik.1
Mimo zadnje kmetije.2
Nič nas ne sme presenetiti.3
Po kolovozu na planino Berjanco.4
Odpre se nam širok pašnik z nekaj objekti.5
Planina se razdeli na dva kraka .7
Tu še pašejo,Pašniki so ograjeni.10
Ta se zgleda uporablja kot počitniški objekt. V glavnem pa so te stavbe svisli za seno.11
velkavrh12. 12. 2014 16:47:11
Najbližja planini Barjanci je planina Rčitno-900m. Nahaja se pravzaprav na meji Triglavskega narodnega parka.Pot z Berjance proti planini Rčitno moramo dobro poznati.Tja pridemo v kakih štiridesetih minutah. Vmes sem obiskal še razgledno točko odkoder se čudovito vidi Bled.Na lepi veliki zeleni ravnici ugledamo planino.Na planini je veliko objektov, ki se zgleda uporabljajo kot počitniški objekti.Če se pase, mi ni znano.