Seznam forumov / Slovenija / Družinski izleti / Spominski park tovarištva -Davovec

Spominski park tovarištva -Davovec

velkavrh19. 04. 2014 13:34:02
Pod Krvavcem nad gorsko vasico Štefana gora je urejena čudovita pot po pomnikih NOB. Štart je pred vasjo.Po gozdni poti, ki jo uporabljajo tudi za spravilo lesa nas smerokazi usmerijo na prve dve točki.Na desno se kmalu odcepi pot za na Krvavec ob stari trasi gondolske vlečnice. Nekje vmes nam kažipot pokaže grob neznanega partizana. Mi gremo kar lepo po lepi gozdni poti naprej proti Davovcu. Pot je označena.V glavnem je do Davovca očiščena posledic žledoloma. Na območju Davovca je bila velika visokogorska kmetija z veliko hišo in celo dvema hlevoma.Za kazem so jo med II. svetovno vojno požgali zaradi sodelovanja s partizani.Nikoli ni bila obnovljena. Nanjo danes spominjajo samo ruševine. Naprej nas pot vodi do Spominskega parka tovarištva. Ureditev park naju je z ženo prijetno presenetila. Pot od Davovca bodo še očistili. Trenutno so traso poti malo premaknili navzdol. Je pa dobro sledljiva. Od parka gremo lahko navzdol na parkirišče spodnje gondolske-pot je precej strma ali pa se vrnemo po isti poti nazaj.Pot od izhodišča pred vasjo Štefana gora ni prestrma , niti predolga-hodimo nekako eno uro v eno smer.
Spominski park tovarištva -Davovec Vozilo lahko pustimo na parkirišču pri spodnji postaji gondolske žičnice.1
Spominski park tovarištva -Davovec Ali pa se zapeljemo na izhodišče , ki je pred vasjo. Tu ob cesti pustimo vozilo.2
Spominski park tovarištva -Davovec Kmalu nas na desni strani pod potjo čaka prva točka -obeležje groba neznanega partizana.3
Spominski park tovarištva -Davovec Tu je to.4
Spominski park tovarištva -Davovec Po tej poti gremo na Davovec ali pa vmes na desno na Krvavec.Po desni poti pridemo na zgornjo postajo žičnice.5
Spominski park tovarištva -Davovec Potka je prijetna -nič strma.6
Spominski park tovarištva -Davovec Sledimo rdeče zvezde na drevesih.7
Spominski park tovarištva -Davovec Prav kmalu prispemo na Davovec-tu so ruševine požgane kmetije.Tu so sicer še vedno uporablja nek manjši objekt  kot nekakšno shrambo.8
Spominski park tovarištva -Davovec Polek ruševin je neki objekt-vendar je precej zapuščen-škoda.še vedno se vidi , da so oskrbovali malo vrtička.9
Spominski park tovarištva -Davovec Ruševine precej velikega objekta pa so levo od smeri prihoda.Na steno ruševin bodo postavili pomnik. Trenutno so ruševine polne podrtega drevja. 10
Spominski park tovarištva -Davovec Table in zvezde nas usmerjajo na park.11
Spominski park tovarištva -Davovec Pod potjo zagledamo še en zgleda počitniški objekt.12
Spominski park tovarištva -Davovec Mimo izvirčka -tu se lahko odžejamo.13
Spominski park tovarištva -Davovec 21
Spominski park tovarištva -Davovec Panoramska razlaga poti.22
Spominski park tovarištva -Davovec Urejena tabla.23
Spominski park tovarištva -Davovec Imamo knjižico za vpise in  brošurico o dogajanjih tukaj med II. sv. vojno.24
Spominski park tovarištva -Davovec Lahko posedemo in se prepustimo premišljanju o velikih žrtvah-preveč prelite krvi.25
Spominski park tovarištva -Davovec Ta puščica nas usmerja na začasno traso poti nazaj na Davovec.26
Spominski park tovarištva -Davovec Ali pa gremo navzdol direkt na parkirišče pred spodnjo postajo gondolske žičnice.27
ijik3021. 04. 2014 00:30:06
Pot se lahko nadaljuje nad nekdanjo domačijo na sedlo Davovec,potem pa desno proti grobišču Brezovica kjer so pokopani borci druge grupe odredov in Krvavške čete.Pri tem spomeniku,ki je v obliki zvezde se držimo desne po gozdni cesti in nadaljujemo po označeni partizanski poti,ki vodi na jugovzhodni del Krvavca preko grebena Trdovnik.Pot ni teška,le malo daljša od običajne,ki vodi na zahodni del Krvavca.
grobišče Brezovica1
zemljevid nove partizanske poti,ki te vodi po starih lovskih stezah. 2
kmalu pridemo pod traso gondole3
na grebenu Trdovnik4
višina cca 1250-1300m5
gozd je že redek6
s Trdovnika na 1400 metrih preidemo na prvo-najbolj ohranjeno planino Krvavca Vrtače-(ime domačinov),potem se pa lahko odločimo,desno na planino Jezerca,naravnost pa na Kriško pl...7
ijik3017. 05. 2014 04:30:04
Če pridemo z doline Kokre na sedlo Davovec (930m)se levo usmerimo proti grobišču Brezovica in naprej Krvavcu,desno pa na manjši hrib Kopa(1024m)in naprej po grebenu na Možjanco.Steza ni označena je pa dobro shojena in brez problema sledimo..
sedlo Davovec 930m ...križišče smeri-pohodnih poti1
klopca na sedlu2
Kopa 1024m...na vrhu je kamnita gomila in pločevinasta tablica...3
ijik3028. 05. 2014 16:10:27
Na Davovcu je zmeraj nekaj novega,tako tudi macesnov žleb pri vodnjaku,ki je med nekdanjo domačijo in Spominskim parkom blizu gondolske trase,sicer pa na isti višini.Zraven je tudi kruglica,da si lahko natočimo čiste studenčnice,ki ima okus po gozdu....
obdelava macesnovega debla1
montaža žlebu2
vodnjak že dela3
lepo teče in nikoli ne presahne4
ijik3023. 07. 2014 13:51:48
Na izhodišču za Davovec blizu sp. postaje gondolske žičnice Krvavec je bil te dni obnovljen stari turistični pano,ki je bil postavljen v zgodnjih osemdesetih letih prejšnjega stoletja.V slikah predstavlja naravne,predvsem pa kulturne znamenitosti iz naše polpretekle zgodovine,zraven je tudi zemljevid na katerem so označene točke znamenitosti in pa seveda poti,ki vodijo do njih na Davovec in Krvavec.
stari turistični pano je v zelo slabem stanju1
obnovljen turistični pano,50m po cesti više od sp. postaje gondole Krvavec,(na ovinku)2
ijik307. 05. 2015 11:56:13
Zahodno od sedla Davovec na vrhu Kopa 1024m je po novem montirana skrinjica in dodana vpisna knjiga.
Vpisna knjiga in skrinjica1
Uvodni pozdrav pohodnikom in kratek opis dogodkov iz NOB2
Zemljevid pohodnih poti v okolici Kope3
Vrh Kopa 1024mnv4
ijik3015. 05. 2015 03:13:01
Zahodno od Kope nadaljujemo pot po grebenu in po 30min. pridemo na nekoliko nižji vrh z imenom Skutman 911m,takoj pod njim pa je Kokrška planina s katere je lep razgled v dolino Kokre in na JZ in SZ.Steza je sprva dobro uhojena,v drugem delu kjer se nadaljuje po grebenu pa je slabše vidna,vendar z malo orentacije nebi smelo biti težav.
vrh Skutman 911m1
Greben Kokrške planine-pogled proti zahodu2
Greben Kokrške planine-pogled proti severu3
Kokrška planina-pogled proti zahodu4
Kokrška planina-pogled proti jugu5
velkavrh15. 05. 2015 07:03:18
Ivan, redno spremljam tvoje prispevke in sem v bistvu navdušen nad tvojo zagnanostjo, ki jo nikjer drugje ne zasledim.Pohvalno!Nikjer pa nisem po zemljeviduh zasledil imena Kokrška planina. Ali se samo tako reče ali je to dejanska planina? Planine namreč raziskujem in letos v območju Jezerskega nadaljujem.
ijik3015. 05. 2015 11:47:33
Branko,hvala za pohvale...
Imena Kokrška planina na zemljevidu ne boš zasledil,tako ji pravijo domačini s Štefanje Gore.Pred 80 in več leti so Štefanci kopali pesek na tej planini za zidavo hiš na Štefanji gori in peskokop je še danes viden blizu grebena.Planino poznam že iz otroških let in spomnim se pred 20 leti je bila že precej zaraščena,pred nekaj leti pa so jo lovci delno očistili grmovja.Dandanes jo kosijo in jo koristijo za krmljenje divjadi. ...Do prejšnega tedna ,ko sem se polotil očistit stezo je bil dostop s strani Kope od odcepa na grebenu sila težaven zaradi vej in vrhačev,ki so ležali po tleh od lanskega žledu....
ijik3029. 02. 2016 10:07:27
Panorama SPT Davovec in pot 2 grupe odredov od reke Kokre do Kamniške Bistrice.
Panorama Davovca1
Pot druge grupe odredov2
ijik3017. 06. 2016 08:26:10
Spominska plošča na vrhu Kope 1024m.Obeležje je postavil SPT Davovec.Slovesno smo ga krstili entuziasti,umetniki z okolice Kranja s pohodom prijateljev Davovca 11.6.2016.
ijik3017. 06. 2016 09:10:45
Odslej je vpisna knjiga na vrhu Skutman 911m,ki je bila dodana ob pohodu prjateljev Davovca 11.6.2016.
ijik3017. 06. 2016 09:33:46
Spominska plošča in kipec partizana(delo KR umetnikov) v Spominskem parku Davovec.
SilvestrO18. 06. 2016 15:51:12
ijik30 ,ker v tvojih prispevkih ni bistvo planinska pot, si ne morem kaj..., da ne bi dodal, da so bile te enote pred tem zelo uspešne tudi na Dolenjskem, saj so na mesec ubile več kot 60 civilistov...............(komandant Stane je bil pa sploh heroj..., so ga sami odstranili)...itd.
ijik3030. 04. 2017 19:45:03
Črna pri Kamniku (obnova zapuščenega spomenika)SKALA
Ob regionalni cesti Kamnik-Črnivec-Gornji grad pod Veliko planino na začetku razpotegnjene vasice Podstudenec štrli za prvo serpentino skala,ki je bila na prvi pogled čisto navadna skala,delno obraščena z leskovimi grmički.Tako sva s prijateljico pred nekaj meseci prvič počakala na tem ovinku,ob cesti parkirala in si natančno ogledala ta pomnik.Zanimivo!Umazan granitni kamen brez vidnega napisa in betonski temelj preraščen z rušo je res zgledal kot štrleča naravna skala-skala,ki je zapuščena in posvečena prvoborcu in narodnemu heroju Petru Stantetu-Skali,ki se je leta 1980 na tem mestu smrtno ponesrečil v prometni nesreči.Takoj se spomnim,da je bil Peter Stante-Skala tudi namestnik komandanta II druge grupe odredov in je vodil borce leta 1942 preko Davovca.,,Tole bo pa treba obnovit,sem si mislil in to takoj spomladi preden grmovje ozeleni!No ta obnova mi pride na misel na dan,ko naši tovariši in domoljubi v Jelenovem žlebu pri Ribnici obujajo spomine partizanske bitke,kjer so pred kakim mesecem dni desničarski skrajneži storili zločin nad spomenikom in Slovensko kulturo. Tako v soboto 25.3.2017 zjutraj namestiva v staro Renojevo petko orodje od A do Ž ,vse kar se rabi in se odpeljeva proti vzhodu na izlet,vmes se še ustaviva v Kamniku,da si kupiva nekaj za malico in detergent za čiščenje skale.Tako prispeva na mesto,kjer se bo obnovil zapuščen spomenik.,,Gremo kar po redu z delom:Prvo namočit spomenik,vmes požagat zaraslo grmičevje,odkopat rušo z betonskega temelja,izkopat stezico in stopnice za dostop.Dobro se začne odvijat,tako,da sva v nekaj urah storila še več kot sva mislila,da bova lahko zmogla sploh ta dan,namreč ko je bil spomenik očiščen-opran ga je na sončni strani hitro posušilo tako,da sem se lahko prav kmalu polotil pisave napisa,medtem,ko je tovarišica Ljuba vzela vojaški ašovčič v roke in šla nekam nakopat rože.Firbčen sem bil že kakšne rože bodo od sedaj rastle pri tem spomeniku,ko jo kar naenkrat zagledam s celim šopom narcis z rušo in čebulicami vred,katere je odkopala nekje za potokom.To dobro delo se nama je končalo istočasno,tako jaz s napisom na spomeniku,kot ona z ureditvijo okolice in sajenjem narcis.Na koncu se kar nisva nikakor mogla nagledat te spremembe in lepote spomenika,ki pomeni marsikaj za našo zgodovino.
Ivan Krivec
ijik3025. 07. 2018 16:57:46
Še en pozabljen pomnik padlih partizanov in postreljenih domačinov je prosto obnovljen.Malce je ponagajalo vreme,prvo ena ploha,tik pred zdajci pa še nevihta.Ampak sva se hitro znašla in čez spomenik naredila kar streho.To obeležje je pod vzhodnim pobočjem Krvavca na Kamniški strani,v zaselku Zakal-čez Rojo....Napis na tej skali se ni več videl,še dobro,da sva lani pozimi,ko sva jo čistila alg in lišajev prepisala text na papir.Na koncu sva okrasila še s hitro-narejeno ikebano rož,ki rastejo v bližini in podstavek brezovih debelc.....Tako,zadeva je za nama in spomenik rešen,midva pa srečna....
Napis se obnavlja1
Nevihta2
Ikebana je že položena3
Končano prostovoljno delo4
Pred obnovo5
Prepis napisa6
zlatica25. 07. 2018 17:23:08
Ivan, si pa imel kar veliko dela, saj je dolg tekst. Pohvale obema za obnovitev spomenika,ki je propadal.
ijik3027. 07. 2018 21:15:27
zlatica,zadnje čase mi gre kar dobro od rok pisave na spomenike,sem se že natreniral,pa tudi čiščenje imam pogruntano kako gre hitrejš.
ijik3023. 02. 2019 21:22:40
Letak
Prednja stran letaka1
Zadnja stran letaka2
ijik3025. 02. 2020 19:58:43
K Spominskemu parku Davovec bi dodal tudi odkopavanje temeljev gradu Kamen v moji rodni vasi Adergas,in sicer enega od grajskih prostorov 5x8 znotraj velik prostor. Zunanji zid je debel 160cm,notranji pa 110cm. Z odkrivanjem ruše-mahu sem začel feb. 2015, lani 2019 nadeljeval in označil tudi dostop-steze kažipoti in info-tablo na samem mestu. Letos nadaljujem z izkopavanjem sten in vogalov.
zunanja stena (debelina 160cm) in vogal1
Temelj palacija8
Naravna macesnova garnitura9
ijik3017. 03. 2021 02:47:02
Macesnova klopca na Zapečnikovi planini pod Skutmanom (april 2020)