Ferata Spodnji plot
10.9.2015 - ljubitelj gora
Otvoritev ferate bo 19.9.2015 na Zelenici: http://zelenica.info/zelenica-obvestila-in-novosti/216-19-9-2015-dan-tr%C5%BEi%C5%A1kih-planincev-otvoritev-nove-ferate-zelenica.html
Ferata Spodnji plot1
mala paklenica
11.9.2015
A sestop? Po učnoj poti ili ?
Janez Seliškar
Običajno sestopimo tako, kot piše na informativnem letaku: Po uhojeni stezi z vrha Spodnjega plota v smeri SZ ....
13.9.2015
Danes smo se v običajni postavi, to je enajstletnik, štirinajstletnica in fotr podali v to novo pridobitev. Ker je stena obrnjena proti jugozahodu je zdajšnja temperatura v tej stenci prav simpatična. O ferati pa. Tržičani so naredili zelo lep športni objekt v naravi, ki pa ni za vsakega. Ferata ni speljana prav nič posiljeno in ponuja sicer dokaj kratko, a izpostavljeno in resno plezanje v zelo kompaktni skali. Prepenjanje je mestoma težavno, v gornjem 10 m skoku pa se lahko padec pri prepenjanju na spodnjih dveh klinih konča na plati, tako, da je potrebna previdnost in v primeru premajhne moči varovanje od zgoraj, kjer je na voljo spodobno sidrišče. Seveda je naša stekla preko ferate brez počivanja, čeprav je morala malo čakati na fotra, ker sem moral vmes parkrat počivati. Vsi trije potrjujemo oceno E in to kar dveh (daljših) mest, spodnje plate in gornjega previsa. Spodaj in vmes je še D in prijetno počivališče. Načrtovalci so opravili prav zgledno delo, ker je na začetku kratko mesto D za ogrevanje, ki nepripravljene na nadaljevanje usmeri v levo lažjo varianto. Tako je po naši oceni s tem objektom dobila Slovenija svoj prvi pravi E, za katerega se prav lepo zahvaljujemo.
Ferata Spodnji plot Na vstopu1 Ferata Spodnji plot Vstopni skok2 Ferata Spodnji plot E plata3 Ferata Spodnji plot Težavno prepenjanje4 Ferata Spodnji plot Na plati5 Ferata Spodnji plot Strmo nadaljevanje6 Ferata Spodnji plot Rahlo previsen del7 Ferata Spodnji plot Težavno prepenjanje v previsu8 Ferata Spodnji plot Na simpatičnem počivališču sredi stene9 Ferata Spodnji plot Izstopni E10 Ferata Spodnji plot Mali veselo preko zanimivega detajla11 Ferata Spodnji plot Zadnje težavnejše prepenjanje12 Ferata Spodnji plot Tek preko E detajla13 Ferata Spodnji plot Zadnje prepenjanje14 Ferata Spodnji plot In na vrhu15 Ferata Spodnji plot Še na Stol v precej kislem vremenu16 Ferata Spodnji plot Cvetica kot poleti17 Ferata Spodnji plot Meglen in vetroven vrh18 Ferata Spodnji plot Popoldanski pogled na ferato19
Optimist007
13.9.2015
Glede ferate na Zelenici, sem še največ informacij našel na internetni strani Planinskega društva Tržič - GUC Zelenice - gorniški učni center - ferata Spodnji plot-Zelenica.

Uradno se bo ferata odprla 19. 9. 2015, ko bo na Zelenici dan tržiških planincev.

Akcija, pa varen korak!mežikanje
JORDAN
13.9.2015
Sestop je po normalni poti pristopa ki je opisan tudi pod seznamom gora.Ferato sva sprobala včeraj,ampak levo lažjo varianto.Kratka in sladka.Začetni skupni D naredi selekcijo kar je tudi prav pa tudi vstop v E je zelo navit in že tam vsak ve kam spada.Na ferati je kar nekaj stopov na zemlji kar zna biti kar problem v mokrem.
Ferata Spodnji plot začetni ogrevalni del in zgoraj viden del leve E ferate1 Ferata Spodnji plot pred vstopom v D steber2 Ferata Spodnji plot izstop iz D-ja3 Ferata Spodnji plot po levi lažji varianti4 Ferata Spodnji plot desna E5 Ferata Spodnji plot kar nekaj zemlje na stopih6 Ferata Spodnji plot desni E7 Ferata Spodnji plot izstopni kamin8
13.9.2015
Še o imenu. Verjetno je ime ferate Zelenica, kot je napisano spodaj na letaku, ker je njen namen prvenstveno podpora gorniškemu centru Zelenica.
SunBurned
21.9.2015
Danes sem tudi sam sprobal tole ferato. Podprt z v zadnjih letih številnimi uspešno prelezenimi potmi v visokogorju (Kopiščar, Via Italiana, Vrbanke itd., vse brez težav in z užitkom) sem šel gor precej optimističen in prepričan vase.
Vseeno pa sem izbral lažjo pot, ker sem vedel, da se vlečt ob zajli v 90 stopinjski klanc pa le ne zmorem.

No, pa do "lažje" poti sploh nisem prišel. Na spodnjem, skupnem delu je 8 metrski odsek D težavnosti. Prva dva metra sem nekako z muko zlezel gor, potem pa nisem več vedel ne kam stopiti ne kam se prijeti in sem, da ne pokvarim lepega dneva ne sebi niti še bohnedaj kakemu GRSu, kar lepo splezal nazaj dol in šel na Zelenico še malo uživat v soncu.
Pomojem se za tole rabi precej moči v rokah, kar pa ni glih moje področje, ker od vseh mišic še najraje skrbim za trebušno "mišico" :-D

Jaz pravim "ko voli, nek izvoli", zame pa to ravno ni.

Je pa zanimivo, da mi je Spodnji Plot že 2x dal vetra, namreč ko sem se lani lotil grebena Ljubeljščice od stare koče na Ljubelju, sem se pa celo izgubil...
21.9.2015
SunBurned, tako odkritosrčno in prav duhovito si povedal o tem tvojem poizkusu, da sem se prav nasmejala. Običajno ljudje ne povedo, da jim nekaj ni ratalo. Pa se to nam vsem dogaja!
Viper
Definitivno SunBurned za tole ferato, še posebej za desno težjo ferato pa res rabiš kar precej moči v rokah, da sploh prideš čez vse E -je. Sem sam obe splezal v soboto pa moram reči, da je leva ferata, kar precej lažja, ampak še vedno je treba imeti tudi za levo ferato nekaj moči v rokah, brez tega tukaj ne gre.
SunBurned
21.9.2015
@ločanka: Ja, hvala, no. Drgač mora imet pa vsak planinc vse sorte štorije na zalogivelik nasmeh

@viper: Saj B in C odseki leve poti so najbrž še kar znosni, edino tisti D me je pa takoj povozil.
Težavnost desne poti se pa že iz slik vidi; čist pokonci pa nikamor za stopiti eek Vsa čast vsem, ki to zmorete!
lino
21.9.2015
Sem šel pogledat tole feratico in že spodaj ugotovil, da se tukaj za mene ne bo dobro izšlo. Odločil sem se za časten umik in bil spodaj samo gledalec in občudovalec pogumnih.
Debata o tej najekstremnejši ferati v Sloveniji se je prav lepo začela, veseli me, da ste tudi ostali opazili, kako lepo so Tržičani poskrbeli za postopno naraščanje težavnosti in celo umik oziroma več možnih umikov na začetku. Pred obiskom takih ferat je dobro kupiti plezalke in iti v Plezalni center Ljubljana, za gornjo bolder dvorano se ne rabi vrvi, pleza se kratke nekaj metrske smeri težavnosti od 3 navzgor in se hitro oceni svoje zmožnosti za te zajle, pa še malo roke natrenira, kar vedno pride prav. Tako pozdravljam različne izkušnje iz te ferate, ker pomagajo pri odločitvi drugih.
Viper
21.9.2015
Bi rekel da je res, da tisti začetni D je res še nekako najtežji. Težavnost desne ferate pa je taka, zelo malo za stat ravno v najbolj strmih delih, kjer se stoji samo na trenje in čutiš kako čevlji polzijo. Je taka ferata, kjer se ne da veliko počivat vmes. Je pa treba čim prej opravit z strmino in res hitro plezat, da si čim prej čez, ker drugače lahko roke kar bolijo. nasmeh
Tisti, ki ni zmožen splezati po vrvi v telovadnici do stropa in nazaj, naj se izogiba velikemu E-ju. Tako preprosto je to.
Parkeljc
24.9.2015
Bo kar držalo, kot je napisal predhodnik. Če se pa pri tem pošlepaš s popkovino, je pa veliko lažje. Resda je ferata kratka, a obenem sladka .. mežikanje. Do Zelenice se ravno prav ogrejemo. Desno varianto je najbolje in najlažje, če jo plezamo kar brez odvečne prtljage. Tisti začetni D pa kar zbledi že kmalu po vstopu v desno varianto, ki do vrha komaj kje popusti.
ms_primoz
a potem je ta ferata težja od Cjajnika?
Parkeljc
Da mežikanje
natasa si
Jaz tudi pravim da je težja, tudi od Fallbacha je težja. Pravzaprav se sploh primerjati ne morejo. Ta športna ferata je pri nas korak naprej.
Lunca
24.9.2015
Pri levi je res tako, ko prilezeš čez tisti začetni D ostalo naprej gre... In tako kot je napisal Parkeljc, popkovina res pride prav... v nasprotnem primeru objemaš zajlo in podplutbe so neizogibne mežikanje Pohvale Tržičanom za tole ferato, vsaj za levi del sem imela občutek, da je res lepo speljan... O desni varjanti pa mogoče naslednjič, po treniranju sklec in rednem uživanju žgancev nasmeh In kapo dol tistim, ki jo zlezejo... Mogoče bi Parkeljc lahko napisal kaj še o zadnjem pripenjanjem pod vrhom... Ni se še zgodilo, da bi mi pokazal sredinski prst, ampak ko sem ga slikala v varnega mesta pod križem, mi ga je mežikanje
Sklece ne bodo koristile, zgibi na drogu pa veliko! Žganci pa v vseh primerih.nasmeh