Krnica - Veliki Rob - Kucelj

ksena6. 05. 2012 20:53:00
V soboto sva izkoristila vremensko suh dopoldan in opravila krožno pot, primerno za poldnevni sprehod.
N.Gorica (smer Lokve)- Trnovo - Rijavci....po asfaltni cesti, potem pa delno po makadamu in asfaltu do Krnice, parkirala nekaj 100m nad Krnico in nadaljevala peš po asfaltu, pri možicu krenila desno v gozd in se priključila markirani poti na Veliki Rob. Pot poteka po gozdu, preči jaso in nadaljuje po zelo razglednem robu z lepimi razgledi na Vipavsko dolino, do Velikega Roba. Kratek postanek, potem pa sva nadaljevala v smeri Kuclja. Spet po lepi gozdni potki do mulatjere, po njej do prve oznake in kažipota ki naju je usmeril levo proti Kuclju. Vrh je bil ovit v meglo, zato se nisva dolgo zadrževala ampak se spustila do njegovega zahodnega vznožja in nadaljevala pod Velikim Robim nazaj do izhodišča. Lepa tura, v lepem vremenu nudi razkošne razglede.
Krnica - Veliki Rob - Kucelj začetek nad Krnico1
Krnica - Veliki Rob - Kucelj 22
Krnica - Veliki Rob - Kucelj 23
Enka31. 05. 2012 00:35:52
Za lenuhe je dovolj tudi samo do Velikega Roba velik nasmeh. Prekrasni razgledi, lahka pot, ki jo bomo naslednjič zagotovo potegnili do Kuclja, le sonček se je skrival...
Prisopihali smo do roba1
Pot je odlično označena2
Ob poti3
Žiga nismo našli4
Na vrhu je križ5
Do morja se vidi tudi v kilavem vremenu6
ksena17. 06. 2012 19:33:12
Ker smo se pred mesecem dni meglili, je bilo treba turo ponoviti tudi v lepem vremenu. V soboto smo se pozno popoldne odpravili proti kuclju. Lepo, z lepimi razgledi.
pot je na mestih skoraj neprehodna....očitno hodi tod malo pohodnikov 4
očnice6
proti Kuclju7
Kucelj8
ksena12. 06. 2013 18:35:14
Po skoraj letu spet v teh koncih. Po isti poti, pozno popoldne, vreme pa ...kot letos...nepredvidljivo...sončno, potem grozeče sivo, grmljivo..par kaplic med potjo proti domu. lepa tura v naravni cvetličarni.nasmeh
proti Velikemu Robu1
osončeni Kucelj9
pogled na Ajdovščino11
na Kuclju12
ksena15. 12. 2013 15:09:12
Na Kuclju je bilo danes prijetno pomladansko. Na poti, ki je že opisana, je veliko od vetra podrtega drevja, ki pa ga je večinoma lahko obiti. Menda je tako tudi na vseh ostalih pristopnih poteh.
Kucelj v daljavi1
Veliki rob2
podrto drevje na poti3
proti Kuclju5
vrh6
proti Čavnu7
vračanje proti Velikemu Robu in Krnici9
sedromeo27. 01. 2014 08:13:43
Iz Krnice do V.Roba lepa snežna idila, le razgledi bolj slabi zaradi niske oblačnosti, pot ni zgažena, talnih markacij ni videti, le sem pa tja kako višje na drevesih, bojazni da zaideš skoraj ni........sneg se predira.....par slikc
SuzanaM26. 08. 2014 20:57:01
Včerajšnji popoldanski potep od Velikega Roba do Kuclja in nazaj je bil ravno prav za prevetritev s svežim zrakom Trnovske planote in za uživanje v razkošnih razgledih. Oba vrha se ponašata z isto višino 1237 m. Od Velikega Roba do Kuclja se pot spušča in dviga in mimogrede naberemo nekaj višinskih metrov, kar sem pričela čutiti ob povratku. Pot je večinoma dobro označena, a mi je na poti do Kuclja kljub temu uspelo skreniti z nje. Po robu se je pot občasno izgubljala v travah, ko pa je zavila v gozd, s sledljivostjo ni bilo težav. Z gozda bi morala nadaljevati po južnem robu, pa me je dobro vidna pot po gozdu pripeljala do nove vlake, kjer nisem več vedela, kako naprej. Sprva sem nameravala desno proti vrhu, ki se je dvigal pred mano, in kjer sem v prsti videla tudi sled enega predhodnika. Pa sem se premislila, in se odpravila po vlaki navzdol. Le ta se je kmalu priključila ožji gozdni cesti, ki pripelje od gozdarske hiše, ki je više v gozdu, in se nadaljuje po stari poti do Vrtovina in Črnič. Po cesti od gozdarske hiše sem že šla pred leti, tako da sem pravilno nadaljevala desno navzdol in kmalu prišla do razpotja, kjer se priključi planinska pot od Velikega Roba. Kje sem zatavala, nisem uspela ugotoviti niti ob povratku, ko sem šla po pravi poti, ki poteka po južnih pobočjih Čavenskega grebena. Verjetno sem skrenila prav pod vrhom, kjer poteka nova vlaka. Planinska pot gre namreč pod tem vrhom z južne strani in tik pod vrhom obide tudi nekaj podrtega drevja, ki so ga spravljali na drugi strani.

Od razpotja se pot kmalu usmeri proti Kuclju. Spodnji del poti je bil manj zaraščen, kot sem ga imela v spominu, tako da s sledljivostjo in prehodnostjo ni bilo težav. Se mi je pa v gošči kmalu ustavilo srce ob bližnjem godrnjanju. Od hudega sem si začela žvižgati in jo urno ubrala naprej. Po izstopu iz grmovja sem ob vse lepših razgledih le lažje zadihala in ob občudovanju cvetja dosegla vrh Kuclja. Kljub strahu sem se vračala po isti poti, saj je pot po gozdni cesti preveč dolgočasna.

Dan sem zaključila na Kobilniku, vzpetinici nad Trnovim, kjer stoji spomenik z grobnico, posvečen 256 padlim borcem IX. Korpusa. Od spomenika se odpirajo razkošni razgledi od Alp do Jadrana. Tokrat so bili vrhovi Julijcev v meglicah, je pa morje žarelo vse do slovenske obale in Benetk.

parkirala sem na koncu asfalta, nekaj ovinkov nad Krnico, kjer sem videla prvo smerno tablo za V. Rob1
pot se večinoma blago vzpenja pod robom Čavenskega grebena2
sončni žarki so še sijali skozi veje in ožarjali cvetice v gozdu5
kratek vzpon do roba Čavenskega grebena9
naravnost se kaže Veliki Rob10
prvi razlgedi do morja12
Veliki Rob20
pogled na zgornjo Vipavsko dolino, Nanos in Vremščico21
spodnja Vipavska dolina z zajetjem Vogršček, Kras in Jadransko morje v smeri Tržiča in Gradeža22
jadralec nad Trsteljem23
pod jadralcem vodni stolp v Sesljanu 24
nešteto padalcev kot roj mušic nad vzletiščem Lijak (v ozadju Škabrijel, Sabotin in Sv. Gora) 25
naprej proti Kuclju26
pot po robu proti Kuclju, prelepemu golemu vrhu, ki sije daleč naokoli27
pot se je za kratek čas izgubljala v travah in cvetju29
pod dišečimi borovci32
pot skozi gozd me je pripeljala do nove vlake, ki se kmalu konča pod vrhom hriba34
šla sem po vlaki navzdol in desno35
nadaljevala sem s spustom po gozdni cesti36
naravnost Kucelj37
z desne se v hrib odcepi stezica, ki jo označuje zvezda38
zvezdo sem videla tudi više na stezi nad vlako v gozdu, tako da bi lahko krajšala pot (pot z zvedo vodi proti bližnjemu vrh v gozdu)39
cesta obide poseko, za katero se skriva vrh Kuclja40
razpotje 5 min pod vrhom47
strma travnata pobočja se spuščajo proti Vipavski dolini50
še en vrh s križem52
na levi se nadaljuje pot do koče A. Bavčerja, v dolini Ajdovščina, za njo Nanos55
pogled proti morju je bil v resnici veliko lepši kot se vidi na fotografijah56
pogled čez Črne hribe z najvišjim Trsteljem na Pancanski zaliv pri Tržiču/Monfalcone in naprej proti Gradežu57
nazaj proti Velikemu Robu58
še en pogled na morje66
spomenik na Kobilniku nad Trnovim70
v ozadju Krn v oblakih72
pogled na Novo in Staro Gorico ter Sočo, ki vijuga do morja, Tržič in naprej proti Gradežu 74
Solkanski most s Prevale79
SuzanaM15. 11. 2014 18:24:25
1.11.2014 sem za krajši pohod ponovno izbrala V. Rob in Kucelj iz Krnice. Vzela sem si nekaj časa za raziskovanje, kje sem prejšnjikrat skrenila s poti in ugotovila, da sta obe poti označeni. Ena gre naravnost skozi gozd in se konča pri gozdni vlaki oz. slabši gozdni cesti, druga pa zavije desno in se prične spuščati po robu grebena.
Izbrala sem pot, ki gre naravnost in se poskušala na koncu vlake prebiti do vrha hriba. Naravnost na vrh zaradi podrtih dreves ni šlo, zato sem ga malo obšla po levi in kot sem že prejšnjikrat predvidevala, prišla na pot, ki gre po robu in kasneje zavije v gozd.
Ob obhodu vrha sem videla pod sabo ožjo gozdno cesto, ki pa ni tista, po kateri sem šla prejšnjikrat. Gozdna cesta ki vodi od gozdarske hiše je namreč še malo niže.
Ob povratku sem šla po tej cesti do prvega ovinka, na katerem se na desni čez posekana drevesa odpre pogled na Kucelj, na levi pa se strmo povzpne steza označena z zvezdo. V nadaljevanju sem opazila tudi nekaj zbledelih markacij. Po krajšem strmem vzponu sem prišla do slabše gozdne ceste, ki vodi do vrha hriba s podrtimi drevesi. Od nje se levo odcepi ožja makadamska cesta, ki sem jo pod sabo videla ob obhodu vrha. Nekoliko naprej se desno odcepi še ena pot, ki jo označuje zvezda. Nekaj korakov sem še sledila poti z zvezdo in se celo povzpela na vzpetinico nad njo, potem pa sem se vrnila na pot, ki gre naravnost in nato zavije levo, proti vrhu s podrtimi drevesi. Tako še vedno ne vem, kam vodi pot, označena z zvezdo (mogoče na Selovec), čeprav sem eno zvedo našla tudi na samem V. Robu.
skozi koprene do morja1
Goriška in Furlanska ravnica v meglicah2
Škabrijel. Sabotin in Sv. Gora z Dolomiti v ozadju3
Matajur4
Krn, Batognica in Vrh nad Peski5
naprej po robu do Kuclja z Nanosom v ozadju6
razpotje - slabše vidna pot se prične spuščati po robu7
druga, širša, gre naravnost skozi gozd8
na gozdni vlaki se pot konča-bolje je, da nadaljujemo levo po cesti. Desno je potrebno obiti vrh po brezpotju. Naravnost čez vrh zaradi podrtih dreves ne gre. 9
če obidemo vrh, pridemo na pot, ki gre po robu in kasneje zavije v gozd10
levo se odcepi strma pot, označena z zvezdo22
pot se strmo vzpenja skozi gozd23
zbledele markacije ob poti24
pot z zvezdo zavije desno, za V. Rob pa je potrebno nadaljevati levo sprva po gozdni cesti do razpotja, nato desno po pl. poti skozi gozd (slika 9)25
še prej sem se povzpela na bližnjo vzpetino, s katere pa nisem dobila novih namigov 26
znova na robu27
rdeče žareče nebo od Nove Gorice do morja38
na zahodu ovirajo pogled na Dolomite drevesa39
v soju reflektorjev40
pod vznožjem Kobilnika je urejen spominski amfiteater, kjer je vpisanih več kot 2300 imen padlih borcev in žrtev narodnoosvobodilnega boja41
SuzanaM19. 08. 2015 22:40:03
V nedeljo, 16.8.2015, se je dovolj shladilo za obisk V. Roba in Kuclja. Temperatura je bila za hojo prav prijetna, vreme pa z vsakim korakom manj prijazno. Megla na Kuclju in kmalu za tem tudi dež, ki sem se mu ob povratku hotela izogniti po poti skozi gozd. Zaradi številnih gozdnih vlak sem že kmalu skrenila s prave poti in več kot 1,5 ure tavala po blatnih gozdnih cestah. Na koncu sem obupala in se vrnila do izhodišča ter nadaljevala po planinski poti, ki se vzpenja po robu. Tu sem imela že na poti z V. Roba nekaj težav, saj je bila pot na nekaj metrih kar precej zaraščena. Tudi pri podrtem drevju v gozdu je bilo treba poiskati prehode, saj se steza na nekaj korakih izgubi v podrasti in vejah podrtega drevja. Tudi tik pred priključkom na gozdno cesto oz. staro pot za Vrtovin si je bilo treba utreti pot skozi goščo. Lani ob tem času so bile poti zaradi mrzlega poletja veliko bolj shojene kot letos, ko vročina ni vabila na razgreta pobočja Čavenskega grebena.
kljub turobnemu vremenu me je svež zrak na V. Robu vabil k nadaljevanju poti  1
Sv. Gora, Škabrijel in Sabotin20
od Vogrščka do Gradeža21
ločanka11. 03. 2019 16:26:00
Sobota je bila prav primeren dan za obisk Kuclja in Velikega Roba, le da sva si izbrala drugo izhodišče, še lepšenasmeh.

Da ni bilo daljnih pogledov na morje in Julijce niti opazila nisem, saj sem o teh razgledih prebirala šele doma. Je bila pot že sama po sebi lepa, saj sva začela po Srednječavenski, ki bi ji lahko rekli kar kraljevska. Sva jo zapustila pri odcepu za Malo goro, nadaljevala proti Kuclju, kjer sva se ozirala nazaj na prehojeno pot in občudovala svet, ki se je odpiral naprej proti Velikemu robu. Povsod kraški svet, svet borovcev in brinja. Kaj bi iskal Julijce, ko je bilo pa že tam tako lepo.
Če si se enkrat povzpel na Kucelj, ne smeš da ne bi nadaljeval še naprej, saj te loči do V.Roba le slabo uro prijetne hoje, malo spusta in malo vzpona se pa izenači, saj sta vrhova iste višinenasmeh.

Je bilo rečeno, da po teh vrhovih ni obiska, pa sem jih videla, ki so se vzpenjali na oba, pa saj ne bi bilo mogoče, da se glas o lepoti tega sveta ne bi razširil.
Sem prepričana, da niti ne bo dolgo, ko si bova ponovno zaželela pogledov s teh dveh čudovitih vrhovnasmeh.

prvi pogled na Kucelj1
nekaj starega, nekaj novega ob poti27
pa spet na razgledišču, pri povratku seveda29
Roman291. 04. 2019 12:05:05
Že lani jeseni smo se odpravili na ta konec, da prehodimo to pot, vendar smo imeli smolo saj je bil ravno tisti dan relly iz Ajdovščine prek Predmeje in Cola tako da smo se potem iz Cola odpravili na Sinji vrh. Sem imel pa ves čas v mislih Veliki rob, potem je pa še @ločanka(hvala tinasmeh) tako lepo opisala pot, da je blo samo vprašanje časa kdaj grem gor. Začel sem pri kamnolomu in potem po Srednječavenski do odcepa za Malo goro, tam sem tudi jaz zavil desno in direkt gor do koče na Čavnu, tam pa po kavici naprej do Kuclja, iz Kuclja pa do Velikega roba. Nazaj pa spet do Kuclja z vrha pa potem namesto na Čaven do Male gor in od tam spodaj spet po Srednječavenski nazaj do izhodišča. Dan kot si ga nad Vipavo lahko samo želiš, sončno in brez vetra. Temu primeren je bil tudi obisk saj je bilo neverjetno veliko pohodnikov. Bo treba to turo ponoviti v juniju, ko bo polno rož.
koča Antona Bavčerja na Čavnu9
Mala gora30
konec čudovitega dne36
ločanka1. 04. 2019 21:25:19
Roman29, če samo enega s svojo objavo navdušiš, je bilo potem vsekakor vrednonasmeh
Hvala, da deliš moje mnenjenasmeh
darinka43. 04. 2019 08:39:10
Včeraj 2.4. 2019 dan pred spremembo vremena na slabše mi je bila ponujena tura po kateri še nikoli nisem šla. Iz Vitovelj na Čaven nad Krnico po Napoleonovi poti, ki so jo zgradili ruski ujetniki. Zanimiva pot. Sploh razgledna. Vrh Čavna sicer ne, ker je drevje na vrhu. Pot naprej po robu na Veliki Rob pa prav lepa . Polno cvetja na poti. Z Velikega Roba sva šla še do Kuclja in potem nazaj po isti poti, le da sva se spustila v Krnico in mimo Kopitnika na izhodišče. Kar 1250 višincev se je nabralo in 17 km hoje. Le enega pohodnika sva srečala na Velikem Robu.
Do 10 postaje naju je na poti spremljal križev pot. Do odcepa za Vitovljsko cerkvico.1
Dobro označena pot.2
Na Kopitniku.19
In prideva na pot po kateri sva zjutraj pričela s hojo. 20
darinka418. 12. 2021 21:14:03
17.12. 2021. Vitovlje - Kucelj- Veliki Rob in sestop na izhodišče. Ponavadi je vetrovno na Kuclju. Včeraj skoro mirno. In prijetno toplo na soncu. Nekaj snega je še ponekod na poti.
tu mimo1
in na razgledni točki23
ter v dolino. 24
matej7129. 01. 2022 19:39:03
Včeraj iz Kamenj mimo Školja Sv. Pavla na Veliki rob (vmes še skok na Čaven 1186 m). Naprej na Kucelj in mimo Doma na Mali gori nazaj. Snega je kar nekaj, sploh v zavetrnih legah. Sicer toplo in prav nič vetrovno.
Roman296. 03. 2022 18:36:09
Predmeja (tuneli) - Veliki Rob (Srednječavenska pot) - nazaj preko Kuclja in mimo koče na Čavnu. Se je nabralo 17 prekrasnih kilometrov, čeprav je zjutraj zgledalo, da bo bolj slabo saj je na Colu še snežilo. Na srečo se je nebo nad Čavnom odprlo in naredil se je prekrasen dan. Res je malo pihalo vendar nič pretiranega, edino na Kuclju pa res prava vipavska burja. Srednječavenska pot je resnično prekrasna in kdor še bi bil na tem koncu mu sigurno ne bo žal, če jo obišče.
*Sanda*2. 07. 2023 23:47:04
Danes sem na Velikem Robu zaman iskala žig, kaj ve kdo kje se žig nahaja? Hvala za odgovor nasmeh
rokeg3. 07. 2023 17:35:40
Ob vseh mojih obiskih ni imel nikoli žiga. Pa tudi v kakšni koči ga niso nikoli imeli.