Seznam forumov / Slovenija / Goriško, Notranjsko in Snežniško hribovje / Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m

Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m

velkavrh12. 10. 2018 11:57:59
PD Logatec je pod Srnjakom -919 m uredilo lepo razgledno točko. Pobudnik je bil planinski vodnik in markacist gospod Nejc Rus, ki mu zvesto stoji ob strani tudi soproga, ki je ravno ob našem pohodu praznovala rojstni dan in nas lepo pogostila.Pohodniško pot na razgledišče so markacisti PD Logatec tudi opremili z usmerjevalnimi tablami in markacijami. Od Logatca smo na razgledišču v uri in pol.V Logatcu nas je pričakal gospod Nejc in nas popeljal po označeni poti.Trasirana pot poteka tudi mimo zgodovinskih znamenitosti. Kot prvo poteka po trasi ozkotirne železnice, ki so jo uporabljali v vojaške namene v I. sv. vojni. Še danes je trasa dobro vidna . Nato se gre mimo rimske utrdbe -velike vojaške postojanke, kjer je bilo nastanjenih kar šestdeset rimskih vojakov.Tu je potekala rimska obrambna črta z obrambnimi postojankami in zidom, ki naj bi varovalo stari Rim pred zavojevalci .Nadalje pot pelje mimo vojaških objektov Rapalske meje, ki je ločila kraljevini Italijo in Jugoslavijo. Ohranjena je ogromna vojašnica in spremljevalni objekti.Vojašnica je še lepo ohranjena .Nato pa nas prijetna potka po gozdu pripelje na razgledišče . Tu je velik pokrit prostor za kakih šestdeset pohodnikov opremljen z mizami in klopmi.Tu imamo tudi skrinjico z pisno knjigo. Tu je bila že za časa Rapalske meje vojaška opazovalnica , kar je še danes vidno.
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Štart je bil v Logatcu.1
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Pri trasi ozkotirne železnice .2
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Še danes po toliko letih je trasa lepo vidna in sledljiva.3
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Pot na razgledišče je trasirana in označena .4
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Skoraj v celoti poteka pot po gozdu, nekaj pa tudi ob cesti.5
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m 6
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Na Lanišču smo si ogledali rekunstruirano rimsko trdjavo.7
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m 8
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Tako je potekala rimska obrambna črta .9
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Tako pa je bila urejena trdnjava.10
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m 11
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Vstop v trdjavo.12
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Notranjost.13
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Opazovalne line.14
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Mimo italijanskih vojaških objektov rapalske meje.15
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Tu so imeli Italijani zaklonišče.16
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Pri veliki vojašnici.17
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m 18
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m 19
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m 20
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Po slabih dveh urah se bližamo razgledišču.21
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Tu smo.22
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m 23
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m 24
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Za njega skrbi PD Logatec.25
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Razgled proti Logatcu.26
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Tu je bila za časa Rapalske meje vojaška opazovalnica .27
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Spomin na italijanske vojake.28
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Imeli smo se fleten.29
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Gasilska ,imeli smo tudi goste.30
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Nazaj v dolino.31
Razgledišče pod Srnjakom nad Logatcem-919m Nazaj smo šli po drugi poti-tu nas je čakal avtobus.32
brett5. 11. 2020 16:26:19
Najbrž zadnja leta najbolj znana planinska točka v logaški občini. Obiščem(o) jo vsako leto; vsak letni čas po 1x...danes v pozno jesenski preobleki. Kljub oblačnemu vremenu in pri razgledišču mestoma močnejšemu severniku, je opoldanski pohod prav sedel.
Start izven naselja Kalce (blizu elekt. daljnovodov), mimo rimske trdnjave na Lanišču do razgledišča. Te dni poteka sečnja dreves, tako da je potrebno biti malo bolj pozoren v gornejm delu poti. Drugače pa brez posebnosti. Celotna trasa je lepo označena, uhojena tako da zgrešiti ne morete, tudi če ste prvič tu. Večina pohodnikov drugače itak izbere start kar pri rimski trdnjavi.
Nova pridobitev ob začetku poti - tempeljček pohodnikom1
Ob poti13
Pravljični svet gobic in škratov14
brett3. 07. 2021 20:35:13
Danes sem obiskal poletno obarvano Razgledišče. Start iz konca Kalc, od koder se do vrha nabere 260m višinca.

(Malce po sili razmer ta pot, saj sem včeraj moral reklamirati gorniško obutev, ki ji je začel odstopati en podplat po komaj nekaj turah od lanske jeseni jezen

In to ravno sedaj, ko je glavna sezona pred vrati...)

Za piko na i pa sem obiskal še Matjaževe kamre na drugem koncu občine. Priporočam obisk ta letni čas, ker je Sovra izredno nizka in se da priti do izhodišča preko skal. Obenem pa imate plezalci tam cca. 25m naravno steno za plezanje.
Rimska trdnjava Lanišče 1
Kamre... 8
Jamski prebivalci... 15
jerque25. 02. 2024 22:09:13
Danes spet delal vojaško zgodovinsko turo od rimske utrdbe Lanišče do italijanske alpskozidne vojašnice Casermetta De Cesaris. V zračni črti sta si si sicer dokaj blizu, ampak če nočeš hoditi po glavni cesti, je vsaj po razpoložljivih zemljevidih sodeč treba iti kar naokoli mimo tega razgledišča pod Srnjakom velik nasmeh. Ker sem popoldne imel neke druge stvari in ker je za popoldne bila napovedana možnost dežja, sem storil nekaj za moja filozofska načela naravnost blasfemičnega. Namesto da bi štartal kje v dolini, npr. v Logatcu, sem se zapeljal kar do Lanišča in parkiral v neposredni bližini rimske utrdbe, ki je sicer označena na glavni cesti, zraven pa se najde nekaj prostora. Pred samo utrdbo sta dve inf. tabli, če kdo ne razume slovensko, je na drugi strani še prevod v angleščino.

Od utrdbe pa, kot že rečeno, proti razgledišču in to kar po markirani poti, ki sicer iz Logatca vodi mimo Novega Sveta, Lanišča, razgledišča do Grčarevca, po severnem robu Planinskega polja in se nato vrne v Logatec. Pot gre sicer po cesti malo pod razglediščem, do samega razgledišča se moramo že prej odcepiti s ceste po ločeni markirani poti ali pa skrenemo tik pod njim. No kakorkoli, po količini klopc bi se dalo sklepati, da gre za kar priljubljen cilj. Svoje je dodala še neka zavarovalnica v italijanski lasti s svojo "klopco ljubezni", ki je bila zavita v zelen polivinil. Kot kaže, te klopce že dobivajo podobno vlogo kot tisti razvpiti rumeno modri "bankomati" ATM, ki že nekako nakazujejo, da je kraj turistično "ausglajzal" in da velja razmisliti o izogibanju. velik nasmeh No pa pustimo te klopce, z "orlovskega gnezda" se odpirajo potencialni razgledi proti vzhodu. Obetal sem si predvsem od Planinskega polja, ker me je zanimalo, ali je poplavljeno, vendar je ravno nad njim bila nizka oblačnost. Tam je tudi žig z vpisno knjigo. Sam sicer nikoli nisem videl pravega smisla v tem razen za priemere iskanja v visokgorju, ampak če so že lepo prosili za vpis, sem jim pač ustregel. Malo pod razgledno ploščadjo je bilo opaziti še eno nišo z nekaj italijanskimi imeni. Naknadna analiza je pokazala, da so Italijani pri po-WW1 razmejitvenih pogajanjih "razvodnico" (torej mejo) uspeli pomakniti kar precej proti Planinskemu polju, skoraj že do ceste od Kalc proti Planini, tako je to razgledišče bilo že kar globoko na "njihovem" ozemlju in logično so z razglednega mesta tudi sami hoteli opazovati, kaj tam spodaj počenja "vanjski neprijatelj".

Pri poti do "casermette" je zelo prav prišel maPZS, ki vsebuje tudi črtkano ne-PZS pot do tja. V glavnem, vrnemo se po direktni markirani poti do razgledišča, še preden pa dosežemo gozdno cesto, skrenemo levo na spočetka bolj slabo uhojeno potko, ki se sčasoma nekoliko izboljša. Zdi se, da je ta pot markirana s fluorscenčnimi pikami in črtami na skalah oz. drevesih, ponekod tudi s krogci v dveh odtenkih zelene. Sčasoma se znajdemo na kar lepi gozdni cesti, ki pa kasarno ravno obide, zato moramo malo pred prihodom na glavno asfaltno cesto skreniti levo na potko, ki nas pripelje naravnost do Casermette (v it. majhna vojašnica) E. De Cesaris (Italijani so objekte Alpskega zidu radi poimenovali po "narodnih herojih", ki so padli med ofenzivami soške fronte, in najbrž je tudi tokrat tako). Name je naredila precej večji vtis kot rimska utrdba, najbrž tudi zato, ker je precej večja in vsaj na zunaj deluje še kar ohranjeno. Dostop na dvorišče in s tem v notranjsost objektov ni mogoč, ker je zaklenjen, je pa možno slikati skozi rešetke, strelne line dveh vogalnih bunkerjev in tudi skozi okna na vzhodni stranici. Kdo spretnejši bi morda zlahka splezal skozi omenjena nezarešetkana okna v notranjost, ampak jaz nisem tako spreten, pa še vprašanje, če ne gre še vedno za vojaški objekt. Na dvorišču je namreč neka tabla, ki se jo da "prebrati" šele z zoomiranim slikanjem, in pravi, da je ta objekt med osamosvojitveno vojno TO uporabila kot skladišče municije. Če bi kasarno dosegli z druge strani, torej neposredno z bližnje glavne ceste, bi bil prvi vtis še veličastnejši in bi spominjal že na kakšen dvorec, kajti pot kot čez kakšen park pripelje mimo dveh nekoliko dvignjenih platform. Ni mi uspelo izvedeti, ali je gre za vodni rezervoar ali kaj drugega. Najbližji dostop z glavne ceste je poleg trikotne kapelice, vendar je gozdna cesta zabarikadirana z verigo in ne gre drugače, kot da jo prestopimo, ko gozdna cesta kmalu zavije proti desni, skrenemo na odcep levo in smo kmalu pri kasarni. Žal pa prav nikjer ni prav nobene oznake do te nedvomno zanimive točke, kot da bi še danes bila najstrožja "segretissima", in če zanjo ne vemo...

Vreme se je očitno odločilo, da ne bo dalo kaj dosti na šloganja UI algoritmov in da se bo nekoliko pohitrilo. Možnost padavin je bila napovedana šele za popoldne, že med potjo do te kasarne (ok. 9h zjutraj) pa je začelo blago pršiti in se ravno med ogledom kasarne že kar ulilo. Še dobro, da je avto bil dokaj blizu. Zato sem jo do tja ubral kar po cesti in se nisem ukvarjal z iskanjem morebitnih vzporednih potk. Do rimske utrdbe naj bi po cesti bilo samo 500m, ki pa so se kar vlekli. Na poti do tja sledi nemarkiran odcep prej omenjene gozdne ceste, ki kasarno obide, označen odcep do razgledišča, nato pa končno utrdba. Pred njo je bilo ob cesti opaziti streho še enega bivšega vojaškega objekta, vendar z jasnimi znaki naseljenosti in še zelo nedvoumnim opozorilom o zasebni lastnini, tako da... Ker v tem zdaj že nalivu res ni kaj pametnega za početi tam gor, sem se odpeljal proti Logatcu. Enkrat, ko bo tudi čas bolj dovoljeval, si bo treba v Podkraju, Hrušici... ogledati še več ostalin tako antičnih kot tudi modernejših "Rimljanov"...

Zdaj pa še rahlo off-topic. Do Gornjega Logatca (del ob vpadnici iz Kalc) se je dež vendarle že nekoliko unesel. Ker sem iz nekih "obveščevalnih" virov vedel, sem se tam napotil proti cerkvi Sv. Križa na vzpetini nad glavnim trgom (Tabor). Kajti za cerkvijo je vkopan še en bunker, do sedaj pa še nisem uspel ugotoviti, ali sodi v Rupnikovo linijo ali kakšno drugo štorijo.

Mi je pa ostalo ravno še dovolj časa in ravno idealni pogoji še za skok do ind. cone Zapolje severo od Logatca, do koder se iz središča kraja pride samo po lipovem drevoredu, kjer ni niti pločnikov (torej niti Logatčani ne morejo tja v službo na trajnostni način), nekje ob cesti se ja dalo parkirati in ob redkem prometu po njenem robu najprej dalo priti do manjšega spominskega parka na čast osamosvojitveni bitki na Cesarskem Vrhu. Še bolj zanimiv pa je bil še en obcestni bunker Rupnikove linije med tem parkom in obratom Mercator Embe. Kadar ni listja, se da obrise tega bunkerja celo nekako opaziti v grmovju in se celo prebiti do njega oz. njegovega nadzemnega dela. Kajti podzemni del naj bi bil še obsežnejši, vendar nedosegljiv kljub dejstvu, da se v bunker da vstopiti (ob vstopu se je treba skloniti), luknja do podzemnega dela je, vendar ni bilo opaziti prav nobenih stopnic, lestve, klinov ali česarkoli podobnega.
Rimska trdnjava Lanišče1
Pogled skozi strelno lino bunkerja v IC Zapolje61
Zunanji jašek v podzemni del bunkerja v IC Zapolje62
brett27. 02. 2024 14:40:06
Ponovno super prispevek! Ste se zavzeli za raziskovanje logaškega konca.nasmeh

"Skočite" si še pogledati it. bunkerje, vojašnico in vodni zbiralnik pod Travnim vrhom (malo pred Hotedršico; naselje Novi Svet). Top!

Drugače pa imate bunkerje npr. še na makadamski pešpoti med Centrom za združenje veteranov vojne za Slovenijo Logatec in Rovtarsko cesto (+ obeležeje padlemu USA bombniku in posadki iz 2. sv. v.). Pa nedaleč stran od izvoz/uvoz na AC sta tudi dva bunkerja. V smeri AC na desni strani, cca. 150m pred DARS bazo. V gozdu, seveda (ni vidno s ceste).