Tirske peči

geppo30. 10. 2015 16:07:44
Tirske v megli
Ko zjutraj pogledam spletne kamere za Golte je lepo sončno. Pri kmetiji Keber pa že zapeljeva v meglo. Megla vse do parkirišča pod Belo pečjo. Parkirava in hitra hoja do grape, ki te popelje čez steno. Vertikala mokra, spolzka, skala hladna, da naju zazebe v konice prstov.
Gornji del ( Gamsov vrt )je že precej toplejši, saj ga že ogreva sonce. Malicava v toplih travah in kmalu naprej. Konjski vrh v soncu in vetrovno. SV veter podi meglo proti nama in kaj kmalu je vidljivost na nekaj metrov. Sreča, da mi je tako poznano.
Mimo Treh plotov, hotela, koče, Gripa klopi do Mesarske lope. Pogledava za netopirji in še par minut do avtomobila.
skupaj cck. 3 ure in 8,5km.
Ko se vračava, lepe jesenske barve in žalostem pogled na prizorišče tragične prometne nesreče...
Po markirani proti Stonu1
Janezovi možici12
Ob cesti pod Šmiheljem14
dragovo19. 11. 2015 12:40:22
Včeraj 18.11.2015 iz Stona na Tirske peči,Medvedjak in Janezov bivak.Tam smo se srečali z Janezom Trogarjem.Po prijetni debati nas je povabil po delu njegovih poti.Po grebenu dol,skozi okno,v mesarsko lopo in naprej pod stenami alpskega vrta.Presenetil nas pa je tudi z vzponom na špičko nad oknom.Njegova poza pove vse!Čestitke še enkrat in hvala za vodenje.
vstop v grapo Tirskih peči2
okno17
vauuu,nepozabno! 19
jonatan29. 11. 2015 15:32:52
Tirska himna,posvečena vsem ljubiteljem tega koščka naše domovine.
NA ZADNJO PLANINO

Na Teru, nad Ljubnim, Zadnja planina leži,
tja gor vodi mnogo poti, a meni le ena najlepša se zdi.
Na Zadnjo planino, čez tirske peči, kjer orel gnezdi,
spomladi v pečeh avrikelj cveti.

V soncu se sveti rumeni Bronac, pa Kašmanca, Travnatnca,
globoko v dolini še Gračanca spi, a nad nami je modro nebo.
Na Zadnjo planino, čez tirske peči,
čez tirske peči so gamsje poti.

Nekoč tudi tebe, predraga, zraven bom vzel, da na vrhu te bom objel,
če pa kje preveč bo strmo, podal ti bom svojo roko.
Na Zadnjo planino, čez tirske peči, so skrite poti,
pri Treh plotih se srečamo vsi.

Z Rečice, z Mozirja in Ljubniga smo, tu zgoraj se zbrali, nam je lepo.
Na vrhu je res prekrasen razgled,- Ojstrica, Rogatec in Rinke tam zad,
tu našel sem svoj zaklad.
Na Zadnjo planino, čez tirske peči, so strme poti.

Na vrhu zdaj za en liter bom dal, da z vami bom praznoval.
Planinci, pastirji in lovci smo mi, tu zgoraj ni nobenih skrbi.
Živina se pase, zvonec doni, mi pa zapojemo si.
Na Zadnjo planino, čez tirske peči, priplezamo mi.

Ko pa zvečer na planino legel bo mrak, v svojo dolino podal se bo vsak,
v srcu nosil bom planine žar, da lepši bo vsak novi dan.
Na Zadnjo planino, čez tirske peči,kjer orel gnezdi,
spomladi v pečeh avrikelj cveti.
stankoju29. 11. 2015 18:39:50
Bravo, lepa himna
Bernard Štiglic29. 11. 2015 19:12:37
Bravo.
tisa29. 11. 2015 21:00:58
Zelo lepo....samo me zanima kdo je avtor te himne.
geppo6. 02. 2016 18:20:35
Tirske peči = Isteje/Boskovec/Javorca/Okno/Mesarska lopa
Idejo za današnji potep je nastala od » večeraj na jutri«. Vremenska napoved je bila idealna. Za realizacijo ni bilo potrebno veliko. Kolegi iz ljubljanskega konca nas pričakajo v Mozirju in cesta nas vodi proti Goltem.
Parkiramo pod Belo pečjo in pohitimo proti Tirskim. Sreča, da je v gozdni vlaki pomrznjeno ( blata do kolen..). Tirske suhe, vertikala brez ledu. Pri vpisnemu zvezku še požirek »kačje sline« in proti Gamsjem vrtu, ki je ves v soncu. Pri Treh plotih se ne ustavimo in nadaljujemo mimo smučišč do Istej. Pregledamo stanje na Boskovcu, se razgledamo proti »tovarni oblakov« in do Javorce. Sledi malo počitka in časa za razgovor. Janezov korak do sem mi je omogočal le sopenje zadaj kolone…velik nasmeh
Tu padejo sendviči iz rugzokov in še nekaj skritih dobrot. Sončno, brez vetra. Nadaljujemo mimo Lovske peči, Mozirske koče, Okna pod Alpskim in do klopce pri Mesarski. Ostane nam še le cck. 15 min bolj sproščene hoje in smo na izhodišču. Analiza..., seveda ob Matejinih sladkih dobrotahcool v gostilnici na Šmihelju…cool
Gamsi na strmih travnikih Tirskih1
Lovska peč9
Malo manjka...pozabil pognati aplikacijo ( krivda je....:)) )10
JTrogar6. 02. 2016 18:54:10
Družba, hvala za prijetno druženje na današnji turi, ki je bila tako polna smeha, da se mi še sedaj kar smeji.velik nasmehvelik nasmehvelik nasmeh
Še nekaj mojega slikovnega materiala k Zlatkovem opisu.
začetek pod Belo pečjo1
pokuk iz Mesarske lope35
lepo smo se imeli36
MatejaP10. 02. 2016 14:35:44
Da prikličem nazaj prekrasen sončen dan, zdaj ga nekaj časa ne bo, glede na vremensko napoved. Ljubljančani se zahvaljujejo za strokovno vodenje in se priporočajo, vendar potem, ko se napolnijo raznobarvne stekleničke z novimi zalogami. eek
JTrogar7. 05. 2016 22:12:22
Me predvčerajšnjim žena preseneti, da bi šla pogledat te tolikokrat omenjene Tirske peči. Sem najprej mislil, da me heca. Ampak je mislila čisto resno, čeprav še nikoli ni hodila kaj tako težavnega. Seveda sem ji z veseljem ustregel. Pridružil se nama je še kolega, ki še tudi ni hodil tam gor in danes smo to tudi uspešno realizirali. Parkirali smo pod Belo pečjo. Na markirani do spomenika je bila vlaka kar precej blatna, vendar smo jo z nekaj iznajdljivosti in smeha uspešno zmogli. Pod ostenjem smo utihnili, da bi ugledali kakšnega gamsa, vendar danes te sreče nismo imeli. Seveda sem jima pokazal tudi erotični gozdvelik nasmeh, nato pa v grapo. Bila je precej mokra po včerajšnjih plohah. Miran nama je tam pobegnil naprej, ženo pa sem tam varoval in sva zato zlezla iz grape malo počasneje. Me je pa žena presenetila, saj v grapi ni pokazala niti najmanjšega strahu in sem bil danes jaz tisti, ki ga je bilo strah. Se ve zakaj.nasmeh Na razgledni točki nad grapo smo imeli prijetno pavzo. V vpisni knjigi smo videli, da je včeraj šla gor večja skupina z Bernardom. Tudi vsebino steklenice pod smreko smo pokusili. Ni slaba.mežikanje Nadaljevanje navzgor čez Gamsji vrt je bilo zaradi neštetih cvetočih avrikljev eno samo uživanje in kar prehitro smo bili pri Žlajferju pri Treh plotih. Za naročeno smo tam dobili postreženo duplo. Vendar je bilo tako okusno, da je bila miza v momentu prazna.nasmeh Siti in odžejani smo v prijetnem pogovoru mimo hotela sestopili do avta in tako zaključili še eno prijeteno druženje v hribih.
pod Belo pečjo, tukaj še nista vedela kaj vse ju čaka:)1
razgled pri Žlajfarju, v jezeru se lahko lovijo postrvi:)31
Žlajfar32
Bbrina9. 05. 2016 06:40:56
Čedne so te steze in stezice, lepo da jih zopet vidimo v slikah. Bravo pobudniku za izbrano pot.
panda9. 05. 2016 07:17:00
uživači. nasmeh čestitke.
mukica9. 05. 2016 07:37:20
Bravo,bravo.... kako lepo prikazano, kar zamika da bi šel po teh stezicah nasmeh
JTrogar9. 05. 2016 11:11:29
Hvala vsem!
Breda, čisto predolgo že nismo bili kje skupaj, zato upam na kakšno skupno potepanje.
Radko, tudi ti vidim, da znaš uživati v hribih.
Martina, če te mika nič čakat, ampak si jih pojdi v živo pogledat.nasmeh
geppo25. 05. 2016 16:36:14
Tirske pečine na Dan mladosti...s kolegi iz SV Slovenije.
V lepem sončnem jutru se podamo v Tirske. Nekaj mokrote od sinočejšnjega dežja, drugače brez ovir na poti. Začetna vlaka blatna!
Vertikala mokra in po njej polzi voda. Naprej bolj suho.
Žlajfar nas je bil vesel in nam nudil celoten konfort...
Na Javorci srečamo Janeza. V bivaku špricer pavza..potem do Okna, Mesarske lope in po skoraj šestih urah umirjene hoje smo na izhodišču.
Blatna vlaka proti Stonu1
Janez levo23
Tam nekje smo hodili..24
stankoju25. 05. 2016 21:14:13
Še nekaj mojih slik od današnjega potepanja.
Ninđa4. 01. 2017 21:40:34
27.12.2016 Ljubno/kmetija Tiršek/Tiršek peči/…/Ljubno
Začel sem dokaj pozno. Prejšnji dan sem bil še na Marmoladi nasmeh Pri zadrugi v Ljubnem parkiram in sledim markacijam do kmetije Tiršek oz. do ovinka, kjer me možic usmeri strmo navzgor. Hitro sem v ti. erotičnem gozdu. Potem pa iskanje. Dvakrat v levo, enkrat v desno. Nič, pokličem Janeza Trogarja. Po iskanju mobilnega signala dobim informacije, da je prava pot v desno. Super. Želeno grapo končno najdem. Iskreno povedano nikoli ne bi pomislil, da je potrebno v to grapo zaviti. Bolj smiselna se mi je zdela grapa na levi strani sten. Grapo hitro prehodim in sem že na vrhu. Poiščem razgledno točko. Poslikam in nadaljujem z iskanjem. Prvič grem desno (prestopim ležeče drevo) in stezi sledim do druge solnice (pod stenami). Ugotovim da ni pravilna pot in se vrnem do podrtega drevesa. Udarim varianto naravnost. Tudi nič. Pridem do možica. Grem mimo smreke na kamnu. Stena. Obrnem in grem do možica. Vzamem ponovno telefon in drugič pokličem Janeza nasmeh Ponovno mi opiše pot. Brez te informacije nikakor ne bi našel prave poti do drugega dela zavarovane poti. Medtem mi še pove, da je na razgledni točki vpisna knjiga. Po končanem pogovoru letim nazaj na razgledno točko kjer najdem knjigo in zame presenečenje v obliki zaklada (ljubitelji Geocaching boste razumeli namig). Po zelo strmi poti pridem do drugega dela zavarovane poti. Po drugi zajli pa zopet nisem prepričan v nadaljevanje. Nič, raje ponovno pokličem Janeza kot pa da se zaplezam. Janez mi pove, da sem na pravi poti. Z velikim strahom preplezam skalni (travnati) skok. Sploh ne vem če sem izbral pravilno smer. Šel sem direktno saj se mi je zdelo najbolj varno (korenine, veje itd). Po gozdu pridem na odprto kjer se odpre zaslužen pogled na KS Alpe. Od tukaj naprej pa se je začel lep tek po mehkih stezicah do Medvedjaka, Treh plotov, Starega stana, mimo ene koče (?), Boskovca, Janezovega bivaka, Mozirske koče, spomenika NOB nazaj v Ljubno.
Drugič definitivno ne grem sam. Tisti skalni (travnati) skok mi je dal misliti. Janez najlepša hvala za informacije brez katerih bi ostal nepotešen v "erotičnem gozdu" nasmeh Žal mi je zmanjkalo časa za Alpski vrt in za Ston. Drugič.
Lp, Nino
Levo gor (možic)18
Kam pelje ta pot?19
Tonika10. 04. 2017 09:30:14
8.4.2017 lepo sobotno jutro, ki kar vabi v naravo. Radovednost me zvabi v Tirske peči in res niso razočarale. Pot suha, vse cveti - teloh v beli in avrikelj v rumeni. Še skok do Treh plotov in spust po lovski čez Travnatnco v dolino. Srečala razen gamsov nisem nikogar. Priporočam.
Lp Tonika
grapa1
suha skala čez skobe2
cvetoči Gamsji vrt5
razgled8
Okno nad Travnatnco13
geppo17. 04. 2017 16:24:54
Tirske za Velikonočni ponedeljek
Eni odpovedali ( vreme ), drugi prišli. Namen je bil pokuriti Velikonočne dobrote. Tiste vnešene v teh prazničnih dneh v telo, pa seveda še tiste, ki smo jih prinesli s sabo.
Dan, sicer niti ni bil tako vremensko slab. Malo pod Alpskem vrtu ob 7:30uri: -0,5°C.
Deloma sončno in deloma meglice. Sneg je bil pa malo višje. Mimo Bele peči in spust po markirani. Nekaj blata med potjo v vlaki a težav nam ni povzročal.
Sledi vzpon po grapi. V vertikali nekaj mokrote ( pa tam je tako ponavadi vlažno ).
"Štenge" že posute s svežim snegom. Pod in v "Gamsjem vrtu" avriklji rumeno krasijo strme peči. Sveži sneg jih je še olepšal. Konjski vrh 1515m se skriva v megli, kakor tudi Medvedjak. Trije ploti, Žlajfar samevajo - cck.5cm svežega snega. Hotel zaprt. Janezov bivak odprt, prometen, pijače že skoraj zmanjkuje. Dolino zakrivajo meglice, ki jih preganja veter. Vmes kakšna snežinka in nižje dežne kaplje.
Kar lep dan je bil. V 4urah in 30min. pokurili kar nekaj kalorij - kakor kdovelik nasmehvelik nasmeh
Na izdodišču ob 12uri +4°C.
Bela peč ob 7:30 uri1
Skozi okno pod Alpskem vrtu16
Tura končana po 4:30min. V zraku posamezne snežinke17
JTrogar23. 04. 2017 23:26:27
Lani v novembru sem dobil mail z Mariborskega konca za turo prek Tirskih peči. Ker so jim zanimivi tudi avriklji, smo s turo počakali do sedaj, ko je njihovo prezgodnje cvetenje že na višku. Sicer so Tirske lepe skozi vse leto, le obiskati jih je treba.
Tako se nas je včeraj osem Štajercev ob Dravi in trije gajstni Savinjčani podalo prek njih. Kot po navadi smo parkirali pod Belo pečjo in se v lepem hladnem jutru podali avanturi naproti. Ker je pot do spomenika navzdol, se nikakor nismo mogli ogreti. Šele strma vlaka od spomenika navzgor nas je segrela na delovno temperaturo in še čez.nasmeh Pred vstopom v plezalni del smo si skočili ogledat še znamenitosti Erotičnega gozda, ki vsakega obiskovalca spravijo v smeh.velik nasmeh Sledila je priprava za plezalni del poti, ki smo jo vsi zmogli brez težav. Nad grapo smo se povzpeli za kratek čas na znano razgledno točko z čudovitim razgledom na dolino. Navzgor prek Šteng je bilo med hojo slišati tudi nekaj o naklonu te poti.mežikanje Avriklji v Gamsjem vrtu so nas kot vedno vse očarali. Tirski del poti smo zaključili pri Žlajferju, ki nam je osebno prijazno postregel.cool
Mimo hotela smo se po Severjevi poti, na kateri je še kar nekaj snega, povzpeli na Javorco. Z nje smo se mimo mojega bivaka vrnili do Mozirske koče. Tam so nekateri dodali v zvezek nov žig. Čeprav nekateri niso verjeli, da nas nižje čaka še en vzpon, so se kmalu prepričali, da je to čisto res.velik nasmeh Kratko smo se povzpeli do naravnega okna, kjer sem se povzpel na markantno špičko in slikal našo prijetno druščino pod njo. Skozi Okno po lojtri, nato v naravni ekološki hladilnik Mesarsko lopo in mimo Marijine klopce s čudovitim razgledom na dolino, smo nato zaključili našo turo.
Za analizo ture smo se ustavili v Šmihelu pri Ivici v Baza baru in ugotovili, da je bila 1A z eno samo napako. Bilo je je prehitro konec.velik nasmeh
Milan, hvala za prijetno druženje in še saj veste za kaj. Bili ste krasna druščina in zato upam, da nam še kdaj znese za kakšno skupno turo.