Seznam forumov / Slovenija / Kamniško Savinjske Alpe / Rdeči kup in SZ greben Planjave

Rdeči kup in SZ greben Planjave

dprapr26. 06. 2015 22:44:07
Že nekaj let je brat Vinko želel pristopiti na ta vrh, ki je bolj podoben šivankinem ušesu, kot dvatisočaku s spiska, ki ga končuje.
On si ga je želel, jaz pa ne preveč! Predvsem zaradi izredno tankega in krušljivega grebena. Že v PV l.1962, julij, sem prebral, kako je prvi plezalec drugemu dejal: Ti pa kar dol ostani, da se ne bo podrl. Tako nekako, če se prav spominjam. In na takšen vrh me pač ne vleče. Ampak dozorel je čas tudi zanj in danes sem tam zgoraj prav užival. Seveda sem se tudi bolj ukvarjal z varovanjem, kot s slikanjem...
Zanj sva si izbrala tudi zanimiv pristop po SZ grebenu Planjave. Po pravem "orlovem gnezdu" v grebenu sva se po sumljivi prečnici, grapi in gamsjih stečinah prebila do Rdečega kupa. Zadela sva ga skoraj v nulo.
Že do njega je po krajšem grebenčku navzdol zelo izpostavljeno in krušljivo. Od stojišča, ki sva si ga uredila (en klin sva pustila še za koga), sva se po cca 30m povzpela nanj - do klina pri oknu.
V začetku je še greben lep, potem postane skrajno krušljiv in...po bolj ozkem še nisem plezal. Nazaj dol sva ga kar jahala. Brez skrbi, razen prask ni bilo nobenih poškodb, ker so bila jajca(ups) trša od grebena. Kar vsipavalo se je od njega. Še par navez, pa bo "znucan".velik nasmeh
Od Rdečega kupa sva nadaljevala naravnost navzgor po strmi, ozki grapi in med prehodi med velikimi "balvani" pristopila nazaj na greben, ki nama je še parkrat pokazal zobe. Ko misliš, da je že vsega konec, se še pojavi ena strma zadeva. Kar pa naju ni motilo, ker sva samo uživala. Do glavnega vrha Planjave nisva šla, ker sva že prej zdrsela navzdol po melišču do markirane poti... in preko Kamniškega sedla in Okrešlja v dolino.

Danes sva preživela dan, ki ga ne pozabiš in ga delno tudi ne želiš ponoviti (Rdeči kup).
Rdeči kup in SZ greben Planjave Zjutraj pri Rinki.1
Rdeči kup in SZ greben Planjave Gore nad Okrešljem.2
Rdeči kup in SZ greben Planjave Proti Kamniškemu sedlu in pogled na lep greben.3
Rdeči kup in SZ greben Planjave Tu sva se povzpela na greben.4
Rdeči kup in SZ greben Planjave Lep pogled na Logarsko.5
Rdeči kup in SZ greben Planjave In na moje priljubljene vrhove.6
Rdeči kup in SZ greben Planjave Od tu sva prečila prečno navzdol proti Rdečemu kupu.7
Rdeči kup in SZ greben Planjave Še kar pozira.8
Rdeči kup in SZ greben Planjave Danes je bil samo najin.17
Rdeči kup in SZ greben Planjave Danes in nikoli več.18
Rdeči kup in SZ greben Planjave Proti grebenu se vzpenjava po strmi grapi.19
Rdeči kup in SZ greben Planjave In naprej po občasno izpostavljenem SZ grebenu Planjave.20
Rdeči kup in SZ greben Planjave Danes se pa lepo vidi Kamniški Dedec, zadnjič pa se je zavil v meglo, ko sva bila z ženo gor.21
Rdeči kup in SZ greben Planjave Še je strm.22
Rdeči kup in SZ greben Planjave In preko Kamniškega sedla v dolino.28
Rdeči kup in SZ greben Planjave Še je bil čas za slikanje rožic.29
Rdeči kup in SZ greben Planjave Tu nekje sva pristopila...30
Rdeči kup in SZ greben Planjave ...na Rdeči kup in nadaljevala na greben Planjave.31
jaz26. 06. 2015 22:59:02
Čestitke! Lp!
skalaš7026. 06. 2015 23:06:31
Bravo in čestitke za izveden pristop, pa še fotke so zakon!nasmeh Varno še vnaprej...
Dr.ejči27. 06. 2015 08:04:23
Nuoroooo!...Bravo!
jedriličar27. 06. 2015 08:14:43
Bravo, Drago nasmeh Lepo ... ta stolp pa je res podrtija ... me ne vleče gor ...
trma55527. 06. 2015 15:53:10
Super, da sta ga predelala namesto mene. Čestitke, pa nč nism fovš!nasmeh
dprapr29. 06. 2015 10:26:32
Hvala vsem, čeprav si za takšno "predrzno" plezanje ravno ne zasluživa čestitk, prej bi rekel, grajo.
Ker sem zgoraj omenjal članek iz PV(B. Režek) in ni bilo čisto tako, kot sem zapisal po spominu, sedaj spodaj navajam del njegovega članka:

"Nič se nisem pomudil, le gledal sem, da bi se čimprej zmazal nazaj. V škrbinici
sem se kar oddahnil, ko sem spet stal na varnem, saj sem na rezi imel
občutek da se ves Rdeči kup maje kakor vrh tovarniškega dimnika. Zato sem
Belaču odsvetoval, da bi še on zlezel gor, pa tudi sam se je zahvalil za tak
dvomljivi užitek."
Am Shagar29. 06. 2015 10:36:28
Noro.eekČestitke.
coffee19. 10. 2017 18:58:20
Danes iz Logarske na Kamniško sedlo in nato na Planjavo po SZ grebenu.

Sem pričakoval (in se bal), da bo bolj izpostavljen na Logarski strani, pa z izjemo sitne rampe v prvem delu, ni bilo sile. Kamin/žleb v srednjem delu ima nekoliko zahtevnejši skokec. Drugače pa greben ob lepem sončnem dnevu, kot je bil danes, ponuja dobro plezarijo, če se ga v zgornjem delu v celoti držiš, ne pa če si pameten kot jaz in potem štrikaš nekaj levo in desno. :>
pot - po spominu; zadaj se še skriva del grebena1
pogled nazaj13
pogled naprej14
tu je smiselno nadaljevati po grebenu v levo16
sam sem pa imel briljatno idejo spusta in vzpona po rdečem delu, čemur sledi štrikanje17
tam ni šlo in sem šel v levo ter na greben; če se držiš grebena, prideš na to lepo potko18
v nadaljevanju tu gor in v desno19
spet na sončno stran20
še zadnji del grebena in ...21
sem na zahodnem vrhu Planjave22
rošca23
zdravo!24
dprapr19. 10. 2017 20:01:02
Sem že slišal mnenje gorskega vodnika, da je ta greben po krivici zapostavljen, čeprav je lahko odlična vodniška tura. Verjetno bi bil bolj zaželjen, če ne bi bilo zraven Kamniško sedlo z množičnim obiskom.
Ga bo treba še kdaj v celoti prehoditi in preplezati.

coffee19. 10. 2017 20:23:11
Mrbit ga zapostavlja tudi to, da je direkt na drugi strani Šija. nasmeh
dprapr19. 10. 2017 20:55:22

Po moje bolj Zeleniške špice.
S Šijo Brane se pa ne more primerjati, ne po težavnosti in ne po dolžini.
Wine20. 10. 2017 09:41:13
Drago, a je ta SZ greben Planjave (brez plezanja Rdečeg kupa)tehnički zahtevnejši od Zeleniških špic?
dprapr20. 10. 2017 12:57:28
Je, tehnično in orientacijsko. Tudi po slabši skali. Čeprav ga nisem plezal v celoti (srednji del mi manjka), lahko rečem, da so Zeleniške špice šolski primer grebena, ta greben pa ima vse lastnosti pravega grebena (razen spustov po vrvi). Kazi ga in mu jemlje veljavo samo bližina obljudenega Kamniškega sedla.
redbull26. 09. 2021 11:00:35
Brana in SZ greben Planjave (25.09.21)

Ura je bila nekaj čez 5.00, ko sva z Denisom pričela z hojo iz pol praznega parkinga pod Rinko. Z neko konstantno hojo si na Okrešlju kot bi trenil. Ogledovala sva si to čudo, ki nastaja in res bo krasno. Vse pohvale delavcem, donatorjem saj bo zdaj res stala prava modernizirana postojanka. Smo le nekako stopili iz te Balkanske tradicije. Moramo se počasi približati Evropskim standardom. Čelka je še "pela" na čelu, a sva jo v strmini proti steni ugasnila. Ucvrla sva jo kar v desno, Kotliško grapo. Bilo je nekaj podrtije, a to je še najmanj. Po markirani poti greva v levo do mesta, kjer v zimi najdlje ostane sneg. Tu si dava čelade na glavo in jo po ne dolgem premišljevanju zagrizeva v plezarijo. Začetek je III, a se z višino tezavnost zmanjša in tudi skala je položnejsa. Izstopima na spodnji del strehe. Nekaj je bilo vetriča. Pogled je vsekakor uhajal na sosednjo Gospodično in njen SZ greben. Na turo ne gremo na vrat na nos, brez informacij so takšne smeri neizvedljive. Na sedlu seveda vesela Iztoka in njegove kave, ki ti da nov zagon. Mudilo se nama ni, saj sva bila skoraj 2h pred mojim začrtanim časom. Ob devetih pa že stojiva pri popularnih spičastih babah in gledava to lepo steno. Prečila sva v desno, uhojena stezica in takoj za tem se uzrema gor v meliščnato grapo. Melišča nisva tlačila, a sva lepo plezala po desni strani skoraj II+ ter prišla nad zagozdeno skalo tako kot je prav. Sva na grebenu in že tukaj vidiš nadaljevanje po rampi na levi strani nad Logarsko dolino. Vodniki jih zagotovo tudi vodijo, saj je v njej kar nekaj klinov. Bi rekel, da sploh ne gre za sitno rampo, bolj kvalitetne skale ne moreš dobiti kot sva jo tukaj. Če si pozoren vidiš dobre odtise derez, zato je tudi tukaj nekaj obiska pozimi. Samo gor, sledi kratek spust v skrbino do melišča. Od tu pa gor v grapo, lepo plezanje do morda najtežjega dela. Klini so notri, ocenil bi z III+. Po splezanem kaminu prideva na raven svet pod nogami. Vse se ti odpre, tukaj je edini podrt možic. Po pričanju mnogih jih je kar veliko, oz tudi vodniki, da jih vodijo pod glavnim grebenom v desno po lahkem svetu in se kasneje dvignejo nazaj na greben. Švercala se ne bova, zato kaj druga kot original ne pride v poštev. Sva že na grebenu, ki ga doseževa levo navzgor po nekaj minutah. Res je lepo. Držati se moraš grebena, že takoj te pričaka zračna skala, ampak so tako dobri oprimki, da temu delu ne bi dal trojke. Marsikje ne vidiš nadaljevanja, a ko prispeš na vrh je vse lepo vezno. To se mora že prej vedeti, da veš v kaj se podajaš. Tu in tam se smer prevesi na Logarsko stran, a ni preveč zahtevno. Rdeči kup globoko spodaj, dober si Drago, da si imel željo po njem. Kratek del je podoben žagi, ki ni v primerjavi s tisto med Dimniki in Luknjo Pečjo. Greben ni kratek, gre res za dolgo prečenje vse od bab na sedlu. Pravi možic se nama prikaže šele malo pred Zahodnim vrhom Planjave. Zaslužen stisk roke na vrhu. Pogled nazaj prinese le kakšnih 50% celotnega grebena od bab, drugih 50 je skritih zadaj. Sanjalo se mi je o sendviču in na vrhu s skrinjico sva si privoščila malico. Že kar težko je bilo najti prosto mesto, saj je bil vrh s skrinjico lepo oblegan. Takšne skale res nisem pričakoval in lahko rečem, da v Ksa tako dobre še nisem srečal. Opis, dobro orientacijo, predvsem pa lepo vreme je pogoj za izvedbo ture. Sestop narediva do škarij in navzdol čez Grlo. Bil je lep sestop, sploh pa ker gre za kasnejši čas. Zjutraj se vzpenjati po tem bi verjetno potreboval palerino zaradi mokrih trav, rušja. Prečno se sprehodiva v gozd do najinega jutranjega izhodišča. Za zanimivost pa še to povem, da so v jutranjih urah neki biseri tako avto parkirali, da je bila kolona avtobusov, saj ni bilo prostora, da bi se lahko odpravili domov . Midva sva se malo znašla in malce drugače odpeljala v dolino. Čudno je kdo gledal, a je kmalu ugotovil, da sva edina pametna ta trenutek tam. Če ne bodo na roke dvignili avta bodo lahko do jutri tam v vrsti stali, saj se poraja vprašanje, kaj pa če lastniki danes kje bivakirajo?
No, pa je bila res krasna topla, polno plezarije vredna sobota, aja pa nebeškega piva v Logarskem Kotu ne smem pozabiti omeniti.
tam spodaj, kjer najdlje ostane sneg zapustiva označeno pot, usmeriva se gor3
lažji svet4
okrog in...5
gor na izstop...6
na streho7
Brana8
Kamniško sedlo in zadaj najina današnja planirana smer9
hitro se prikaže meliščnata grapa , po njej, midva malce bolj desno po lepi skali11
že nad zagozdeno skalco12
čaka na vzpon v snegu45
prečno na potko proti avtu46
dprapr26. 09. 2021 17:06:32
"Rdeči kup globoko spodaj, dober si Drago, da si imel željo po njem."
Saj je nisem imel, pa ga je bilo potrebno odkljukati na seznamu dvatisočakov.nasmeh
zokipoki26. 09. 2021 20:04:49
Super Dejan, res sta dobro tole oddelala! Čestitke in lep pozdrav!