Zbelovski grad

bruny31. 01. 2012 18:30:39
nasmehZbelovski grad nad reko Dravinjo in naseljem Zbelovo - kot nema ostalina dogajanj preteklih stoletij je bil danes osnova za miniaturno pot, ki se navezuje pri mostu preko reke Dravinje v naselju Zbelovo tudi na pred dnevi opravljeno Loško - zbelovsko planinsko pot. Startal pri mostu preko reke Dravinje v naselju Podpeč ob Dravinji in zastavil korak k cilju pod železniškom ,,velbom,, ob reki Dravinji....Pred leti z ženo, hčerko in sinom zaradi bližine in lahkega dostopa dokaj priljubljena točka za krajši sprehod po gozdu do ruševin nekoč kar pomembnega gradu in verjetno najbolj izrazito vmesno točko med Žičko kartuzijo in samostanom dominikank v Studenicah v preteklih viharnih stoletjih...
Zbelovski grad ...Zbelovski grad...1
Zbelovski grad ...pogled navzgor proti današnji točki obiska...2
Zbelovski grad ...pod železniškim ,,velbom,, sem zastavil korak...3
Zbelovski grad ...ob strugi reke Dravinje in nekaj snega za vzorec ob kar,,strupenem,, mrazu...4
Zbelovski grad ...proti mostu preko reke Dravinje v naselju Zbelovo in pekarni...5
Zbelovski grad ...navzgor po strmi poti in sestop po cesti za en manjši krog...6
Zbelovski grad ...s suhim snegom rahlo zasnežena pot...7
Zbelovski grad ...korak varen, ker drselo ni...8
Zbelovski grad ...tudi nekaj skaline in pečine ob poti...9
Zbelovski grad ...pogled na Zbelovo in v ospredju pekarna, ki zalaga s kruhom in krušnimi izdelki kar nekaj večjih slovenskih trgovskih verig v domači in tuji lasti...10
Zbelovski grad ...pod ostanki Zbelovskega gradu...11
Zbelovski grad ...nekaj se je ohranilo še več kamenja pa je končalo skozi stoletja pri gradnji novih domov v bližnji okolici...12
Zbelovski grad ...še pogled na vzhodno stran ostankov gradu...Lp  bruny13
bruny2. 02. 2012 20:32:12
Časa danes ni bilo na mežikanje pretek, ampak vseeno dovolj za krajši pohodniški krog na Zbelovski grad. Vzpon opravljen po strmi poti in sestop po cesti nazaj v dolino Dravinje...

Trasa poti:...Zbelovski grad, 02.02.2012

bruny5. 03. 2012 20:54:00
Danes pozno popoldan na Zbelovski grad iz Podpeči ob Dravinji. V preteklih tednih sem hodil kar nekajkrat in vedno me je spremljal sneg in ledeni odseki.Vzpon klasično po strmi varianti in za ,,krajši krog,, sestop po cesti.

Trasa:Zbelovski grad & Penoje

Po sestopu sem podaljšal po gozdni cesti še do začetka naselja Penoje ob desni strani strugi Dravinje in to relacijo sem hodil prvič. Zanimiva bližnjica do... Loč po gozdu in tudi prav prijetna bo tudi za kolo...
bruny15. 12. 2012 17:49:40
En sobotno-popoldanski pohodniški utrinek skupaj z ženo v bližnjo okolico - na Zbelovski grad v času razcveta imenovan tudi Plankenstein...Vir:. Za spremembo prvič vzpon delno v kombinaciji asfaltne ceste in poti po gozdu. Prizadevni domačini so ga pred leti iztrgali pozabi, ker je bil že močno zaraščen z grmovjem. V notranjosti se nahaja tudi skrinjica s vpisno knjigo, žiga pa ni.

Odločila sva se za izhodišče Podpeč... Zbelovski grad/Podpeč, 15.12.2012...in tako še krajši sprehod ob reki Dravinji, ki je bila srednje vodnata zaradi odjuge. Še bolj elegantno izhodišče je naselje Zbelovo, kjer je do konkretnega vzpona samo dober lučaj poti ob gasilskem domu in pekarni preko Dravinje. Pot še delno zasnežena vendar nezahtevna. Fotkal nisem, ker je snežna kulisa zelo podobna že dodanim slikam. Vsem forumašem dobre volje in pozitivnih misli tudi v preostanku vikenda lahkoten predvsem pa varen korak. Lp Marina in Bruno/bruny
bruny22. 12. 2012 21:13:14
Enkrat je prvič in danes pohodniško ob vzponu na Zbelovski grad še podaljšek na 438 metrov visoko ZBELOVSKO goro... Prijatelji iz Zbelovega so me mežikanje opomnili, zakaj ne podaljšam na vrh, če se že ,,klatim ,, tam okoli in naj ga opišem. Rečeno in expresno opravljeno - zanimiv vrh vreden obiska v veznem členu med Konjiško goro in Bočem ki se strmo dviga nad poplavno reko Dravinjo. Ob aktivnosti me jo vodila pot tudi ob najvišje ležeči domačiji na Zbelovski gori in ob spustu se je izkazalo, da domačine poznam...Prijazen klepet ob kozarcu-dveh rujnega z domačini, pravkar pripravljenem pecivu - je bilo dovolj za prijeten zaključek krajše aktivnosti na vzhodnih pobočjih Zbelovske gore. Lp
Zbelovska gora 438 m.n.v. nad reko Dravinjo...1
...kombinacija asfaltne ceste...2
...in poti po gozdu...3
...pogled na ruševine gradu...4
...tudi ob najvišje ležeči domačiji v zaključnem delu kratkega in enostavnega vzpona...5
...proti vrhu, pot delno blatna in spolzka...6
...in to je vrh - najvišja točka z višino 438 metrov v grebenu...Lp Bruno/bruny7
bruny12. 06. 2013 22:19:38
S kolesom iz Poljčan na 438 metrov visoko Zbelovsko goro. Končni pristop iz severovzhodne strani delno s kolesom in v zaključku po grebenu, ki pada proti naselju Penoje - pohodniško. Greben je izrazito kamnit za to nadmorsko višino in nanj vodi slaba-lovska pot, nato spust in v nadaljevanju od mostu preko Dravinje v Zbelovem ponovno še enkrat pohodniško na nekaj več kot 400 metrov visoki Zbelovski grad po strmi severni poti. Danes bi bil !? najboljši hibrid v trojni funkciji - specialka, gorsko kolo in planinski gojzerji ampak bila je kombinacija gorskega kolesa in salamonk. Pot ob Dravinji izrazito blatna, višje nekoliko bolj suho, temperatura pa zelo prijetna. Ja, strma je ta Zbelovska gora iz severne - senčne strani ampak po svoje zanimiva in dovolj razgibana za to relativno nizko nadmorsko višino...
TRasa:Zbelovska gora & grad, 12.06.2013Lp
bruny30. 06. 2013 14:53:04
Kombinacija kolesa & pešačenja vedno zelo pripravna za Zbelovski grad. Po cesti bi seveda bilo možno s kolesom praktično do ruševin Zbelovski grad,vendar je strma pot v pohodniškem koraku veliko bolj prijetna. V nadaljevanju še nekoliko po danes suhi gozdni cesti/poti nad Dravinjo do naselja Penoje. Prijetna, kratka aktivnost. Trasa:Zbelovski grad, 30.06.2013Lp
bruny14. 07. 2013 18:44:06
Prijatelji in znanci iz Zbelovega so me opomnili zakaj ne dodam nekoliko bolj ,,sončnih,, fotk na temo...Res je, prevladovala je sivina kratkih decemberskih in januarskuh svetlih delov dneva in danes popravljam. Kombinacija kolesa in pešačenja po strmi varianti poti do ruševin Zbelovskega gradu v prijetnem sončnem popoldnevu. Nekoliko podaljška po gozdni poti nad Dravinjo do Penoj za bolj konkretno zadevo. Kratka tura, idealna ko ti ni ali ni časa za mežikanje nekaj več...Trasa:Zbelovski grad, 14.07.2013Lp
Zbelovski grad iz naselja Zbelovo...1
...vzhodni del gradu...18
...opravil vpis, žiga ni in povratek v dolino po identični poti...19
...pogled iz smeri Loče zastira gozd...20
...Podpeč in povratek, prijetna kombinacija kolesa in pešačenja, eko zadeva in Lp...21
bruny1. 09. 2013 20:50:46
Danes bi morala ,,pasti,, ena kombinacija v dolini reke Save navzgor in navzdol, da ne napišem ravno mežikanje ,,ajzenponarska,,...ampak nedelja je obrnila stvari in aktivnosti na glavo. Da ni šel dan rekreacijsko v celoti v ,,franže,, pod večer vseeno izhod v sili in Zbelovski grad minimum še sprejemljivega...Iz Podpeči ob Dravinji do Zbelovega in po strmi poti navzgor in v kombinaciji gozdne poti & ceste navzdol. To je ena kratka aktivnost ampak zelo mežikanje ,,dišeča,, po svežih pekovskih izdelkih, ki se vije iz pekarne po poti lepo navzgor. Prijetno, ni kaj...ob sestopu še nakup nekaj pekovskih izdelkov in lepo v Poljčane nazaj domov...Pot rahlo razmočena in prijetna temperatura. Še mežikanje drobna zanimivost, železni most preko Dravinje v Podpeči na predzadnji fotki je pred desetletjem in pol še povezoval Poljčane in Zgornje Poljčane, torej tudi pot iz Poljčan na Boč. Po izgradnji novega armirano betonskega mostu je bil prestavljen v Podpeč, kjer je nadometil star dotrajan lesen most in zaživel mežikanje drugo življensko obdobje. Lp Bruno/bruny
Zbelovski grad in svetlobe je bilo vedno manj in manj...1
...ob pekarni pred mostom preko Dravinje v naselju Zbelovo...2
...po strmi navzgor in po cesti delno navzdol...3
...ruševine, nekoč za velikost kraja kar mogočnega gradu...4
...vpis v knjigo, klopi in miza za možnost krajšega počitka...5
...vseeno kljubuje času...6
...danes tudi obhod okoli gradu in kdo!? je pred stoletji gledal skozi okna proti Pohorju, Konjiški gori...7
...še pogled na sosednjo, nekoliko višjo Ljubično goro...8
...v kombinaciji gozdne poti in asfaltne ceste spust navzdol in že ob Dravinji na povratku v Podpeč...9
...Most preko Dravinje v Podpeči in pred desetletji med Poljčanami in Zgornjimi Poljčanami...10
Zbelovski grad na Zbelovski gori, droben utrinek na predvečer prve nedelje v septembru 2013.Lp Bruno/bruny.11
bruny19. 09. 2013 22:01:27
Danes proti večeru skupaj z boljšo polovico do ruševin zbelovskega gradu kratka aktivnost, ki pa je bila prvič opravljena v varianti ,,po cesti,,. Ob strmi poti do gradu je seveda varianta po cesti ,,nebodigatreba,, ampak danes vseeno prijeten sprehod po asfaltu strmo navzgor in v zadnjem delu po prijetni gozdni poti do gradu, da je vendar bilo nekaj pravega pohodniškega ,,filinga,,. Za domačine in predvsem vikendaše ob cesti pa je seveda to okno v svet, ki pa je mežikanje (ne)zavidljivo strmo. O razmerah na poti je pisati brez zveze...,razen, da je za sredino septembra bilo nekoliko prehladnoooo. Trasa:Zbelovski grad po cesti, 19.09.2013 Lp
Zbelovski grad, vzpon po cesti prvič in morda celo zadnjič...1
...2
...strmina je kar prava...3
...svetli del dneva je počasi jemal slovo...4
...igra oblakov v nekoč verjetno mogočnem oknu...5
bruny8. 02. 2014 23:00:22
Popoldan do ruševin gradu v strmi varianti iz Zbelovega. Ja, nad Dravinjo je padlo nekaj bukev v strmini medtem ko je bila pot navzgor brez problemov. Dravinja v dolini srednje visoka ampak v strugi. Odjuga še tukaj ni povsem nastopila in na poti je bilo veliko odpadlega žledu.
bruny6. 03. 2014 19:21:23
Popodan po strmi poti do ruševin gradu iz Podpeči preko Zbelovega. Pot suha, nekaj severozahodnega vetra, oblačno in nekaj malega je pršelo iz nizkih oblakov.
Svetlobe proti večeru je že manjkalo...1
...pretekla stoletja, minljivosti...11
...in ob Dravinji ponovno nazaj v Podpeč. Lp12
bruny16. 05. 2014 22:17:20
Boljša polovica je dejala bezeg...seveda prava stvar je bezgov čaj...iz telesa odlično odvaja strupe in koristen še za mežikanje !? kaj-marsikaj. Lokacija, današnja več kot prava,eko...bencinskih hlapov ni blizu in veliko ga je na voljo. Prijetno s koristnim...Pot razmočena, veter se je umirjal in to je bilo to. Po strmi navzgor in navzdol iz izhodišča Podpeč ob Dravinji/,,pri velbah,,...Lp
bruny1. 07. 2014 21:56:29
Pod večer kombinacija kolesa in strme poti na Zbelovski grad. Leto 2014 se je nekje ,,prelomilo,, iz včeraj na danes, svetli del dneva je za nekaj minut že popustil temnemu delu in ker časa ni bilo veliko grad nad Zbelovim oziroma Dravinjo za nekaj rekreacijskih minut direktno iz Poljčan. Po vpisih sodeč, zanimivi kraji se najdejo kot domovanja obiskovalcev...Ljubljana, Zagreb, Murska Sobota...Morda nekaj prispevali zapisi na teh straneh, tudi dve dodani poti ali pa tudi mežikanje ne! Vsekakor prijetna točka za osnoven ,,preteg,, tu in tam...in prav je tako...morda v kombinaciji z Bočem ali Konjiško goro za dober stot višincev na strmi poti. Zahvala skrbnikom poti, ki so nadomestili že močno dotrajanih nekaj lesenih stopnic z držalom.
Trasa:Zbelovski grad iz Poljčan,01.07.2014Lp
bruny8. 11. 2014 16:25:37
En takšen dan, mežikanjetih deževen dan in v teh dneh smo jo dobro ,,odnesli,, pod Bočem in ob Dravinji...Krožna kombinacija na Zbelovski grad...Po strmi navzgor in po cesti navzdol...Izhodišče seveda kot običajno Podpeč ob Dravinji pri ,,velbah,, Pot razmočena, delno blatna, rahlo je deževalo. Dravinja v strugi in tudi nizek je bil vodostaj. Zgoraj vpis v planinsko knjigo in danes nisem bil sam, žena je bila zraven. Bilo je 2,48 kilometra. Kaj dodati, vsekakor prijetno v nasmehdvoje...pot dobro znana in tu in tam, recimo v vsakem letnem času enkrat ta prava. Fotkal za trenutne razmere, danes ne!
Trasa:Zbelvski grad v krožni kombinaciji,08.11.2014
bruny15. 11. 2014 17:16:20
Duatlon na Zbelovski grad, kolo in hoja...pod strmo pot do Zbelovega z gorskim kolesom, navzgor hoja po strmi poti, vpis v knjigo in sestop delno po gozdu in pod prvo zidanico/gurco po cesti navvzdol. S kolesom seveda povratek in še podaljšek pod Ljubično, Zgornje in čez Spodnje Poljčane domov...Kot ponavadi veter ob Dravinji vedno mežikanje,,piha v gobec,, bilo v katero stran voziš in tudi danes je bilo tako. Vsekakor prijetna kombinacija, eko pristop...Po popravku 14,53 kilometra.
Verjeto bi ne mežikanjeopravil aktivnosti ampak pripravljam še eno uradno pot na Zbelovski grad in sem bil v manjku štirih, petih jesenskih fotk...
Trasa:Zbelovski grad iz Poljčan,15.11.2014
Nad dolino Dravinje...ostanki gradu1
Iz naselja Zbelovo na desni breg Dravinje2
Dravinja, reka ki rada poplavi...3
...4
Ja, res je strma...5
...6
Pridobitev letos konec poletja, stare so bile dotrajane in na novo so bile postavljene.7
bruny20. 12. 2014 18:02:19
Danes popoldan v skalnato območje vrha Zbelovska gora v kombinaciji kolesa do vznožja Zbelovske gore in na vrh gore pohodniški korak. Na vrh Zbelovske gore po zahodnem skalnatem grebenu. Je dokaj izrazit, eden bolj zanimivih v širši okolici. Kar nekaj tudi popolnega brezpotja. Veliko obiskovalcev po tem grebenu ne hodi. ,,Smetano,, obiska odnese nekoliko nižji Zbelovski grad in tudi pravilno je tako. Februarski žled je tukaj naredil veliko škode, padlih dreves je kar nekaj. Očitno je bližina Dravinje, ki teče neposredno ob celotnem severnem vznožju dodala s svojo toploto še nekaj več dodatne vkage, ki se je širila višje in obremenila drevje. Višina Zbelovske gore je 438 metrov. Jasno in sončno je bilo. Brez vetra. Lovil sem nekje zadnje sonce na grebenu Zelo prijetna kratka aktivnost je to bila...
Slike iz poti:Zbelovska gora438, vrh po brezpotju in zahodnem grebenu/krožna, 20.12.2014.Lp Bruno
Zbelovska gora 438 metrov nad morjem nad naseljem Zbelovo in reko Dravinjo...1
...Zbelovo in višje lepo viden zahodni greben, dokaj skalnat za to višino...2
...Žled je v prvih februarskih dneh žal opravil tudi tukaj ,,umazano delo, beri škodo,,...3
...Res lep greben. eden bolj zanimivih v tem delu...4
...Ja, sonce je prijetno svetilo in oddajalo še zadnjo toploto, danes kratkega svetlega dne...Lp5
....s kolesom prihod iz Poljčan, zelo ,,eko,, danes ampak pri kolesarjenju bi se naj ustvarilo tudi kar nekaj CO2...6
...in povratek ob 5x velbu nazaj domov ob Dravinji v Poljčane...Lp7
bruny9. 04. 2015 20:51:46
S kolesom do naselja Zbelovo, dokaj lagodna ravninska vožnja med Dravinjo na eni strani in železnico na drugi strani...Na začetku strme variante zapustil kolo in navzgor na grad ,,pešaka,,. V dobrih tristo metrih, 130 višinskih metrov. Kar prava ,,štajga,, je ta vzpon. Vpis v knjigo, nekaj malega razgleda predvsem po dolini reke Dravinje in sestop. Pot je bila popolnoma suha. Povratek danes v smeri vzpona in še nekaj mini dodatka v nadaljevanju po poljskih cestah in poteh med naselji Ljubično, Zg. Poljčanami in Podbočem za nekaj malega več...Kar prijetna je mežikanjekombinacija kolesa in hoje tu in tam...
Trasa poti:Poljčane - Zbelovski grad - Podboč in nazaj,09.04.2015Lp
bruny24. 02. 2016 18:36:02
Iz naselja Podpeč ob Dravinji preko Zbelovega vzpon na Zbelovski grad. Vzpon po Strmi poti, ki je v pravem pomenu besede strma. Delno razmočeno in blatno. Kratka ampak vedno zanimiva ne glede na letni čas je ta pot z nekaj ,,pridiha zgodovine,,...Pešpoti/Zbelovski grad, 24.02.2016 in Strava/Zbelovski grad, 24.02.2016 Lp
bruny19. 03. 2017 18:16:04
Ob povratku iz območja zahodnega Boča še kratka pohodniška na Zbelovski grad. Po Strmi poti, ki je relativno ,,ojštra,, - so že mežikanjevedeli pred stoletji, kje zgraditi grad zaradi varnosti. Kratek pogled na svet ob reki Dravinji, vpis v planinsko knjigo in sestop po cesti nazaj v Podpeč ob Dravinji, ki je bilo primerno izhodišče - razmere optimalne...Strava/Zbelovski grad v nedeljo,19.03.2017 & Pešpoti/Zbelovski grad,19.03.2017 Lp