Javorč
10.3.2017 - ločanka
Pravijo, da vsi Žirovci hodijo na Javorč, ampak tema pa še ni bila odprta. Najbrž raje hodijo, kot pišejonasmeh. Sva šli včeraj s sodelavko na ta vrh, na katerem prej še nisem bila. Sem bila navdušena nad okolico, čeprav pravih razgledov ni bilo, so pa vseeno dali slutiti, da so v lepem širni in mogočni.
Najina pot je bila krožna in sicer sva pričeli s hojo za bloki v Gorenji vasi, kjer sva se usmerili čez Dobravšce malo po svoje (to vaščani poznajo), malo po markirani poti proti Javorču, z vrha pa nadaljevali v drugi smeri mimo več bunkerjev Rupnikove linije v smeri Jermance in čez Jermancev grič (vpisna knjiga) nazaj v Gorenjo vas, kjer je bil prijeten krog sklenjen.
Navdušena nad lepo naravo, tako da pot v kratkem ponovim.
Javorč v smeri Porezna, ni bilo pravih razgledov1 Javorč s te smeri sva prišli2 Javorč prvi na vrhu3 Javorč katera bela kapica v ozadju?4 Javorč ob poti5 Javorč tu mimo6 Javorč7 Javorč v pomoč8 Javorč lep pogled na Jermanco9 Javorč razgled10 Javorč Blegoš včeraj11
zlatica
11.3.2017
ločanka, lep fotozapis....nasmehmežikanje
zlatica hvala, kar nisem mogla verjet, da so v bližini tako lepi konci, ki jih nisem poznalanasmeh

Nekaj današnjih slik. Lp, Tadej
Javorč Nad Gorenjo vasjo se pojavijo prve markacije1 Javorč Utrinek2 Javorč Vpisna knjiga3 Javorč Ob poti4 Javorč Ob poti5 Javorč Ni znana kota pod Rombonom6 Javorč Ob poti7 Javorč Tudi smrkci se najdejo8 Javorč Bunker Rupnikove linije9 Javorč Ob poti10 Javorč Ob poti11 Javorč Nekoč je bila vpisna skrinjica...12 Javorč Še malo13 Javorč Lovska koča14 Javorč Vrh Svetih Treh Kraljev15 Javorč Ob poti16 Javorč Ob poti17 Javorč Pogled na Gorenjo vas18 Javorč Ob poti19 Javorč V Gorenji vasi20 Javorč Neškova brv21 Javorč Poljanska Sora22
10.11.2017
Danes pa na pogorje Žirovskega vrha na Javorč, ki je nekako enako oddaljen iz Žirov ali iz Gorenje vasi v Poljanski dolini.Iz Žirov naj bi na Javorč vodilo več neoznačenih poti.Za prebivalce Žirov velja nekako tako kot Šmarna gora za Ljubljano.Od Gorenje vasi na Javorč vodi označena pot.Imamo desno smer in levo po kateri sva se s kolegom vračala.Po desni sva šla gor.Na Jermanci je oddajnik.Na sami stavbi je skrinjica za vpise. Do sem hodijo rekreativci iz Gorenje vasi -gospa pred nama je vpisana vsak dan. Šla sva mimo oddajnika na Jermanci mimo Kavčičeve domačije.Na gospodarski stavbi kmetije je še opazna Knafeljnova oznaka poti.Nato pa oznak ni opaziti.Po travničku navzgor nas pot privede do nove kmetije (ne vem imena) ,kjer ugledamo prav pri kmetiji bunker Rupnikove linije, ,malo naprej pod cesto v gozdu pa že drugi.Dejansko se sedaj hodi po poti Rupnikove linije,ki ima posebne oznake.Pot nas pripelje na Hrastov grič, kjer je največja podzemna utrdba Rupnikove linije , ki nikoli ni bila do konca zgrajena.Sam tunel je zaklenjen. Graditelje je prehitela II. sv. vojna .Ta linija dejansko ni bila nikoli uporabljena .Vsi ti vojni objekti na celotni Rupnikovi liniji so bili zapuščeni že pred vojno.Nemci so vse objekte Rupnikove linije po zasedbi leta 1941 zapečatili in so ostali ohranjeni do danes, medtem ko so Italijani skoraj vse utrdbe na svojem zasedbenem območju porušili. Slediti je treba tej poti in pri zadnjem bunkerju gremo po asfaltni cesti do lovske koče na Javorču.Vrh je malo pred kočo na desni strani, kjer je tudi skrinjica za vpise.Koča je odprta ob koncih tedna. Nazaj pa po označeni poti po drugi strani mimo potočka Dršaka, katerega tudi prečimo po brvi. Treba pa je povedati, da je pot z leve in desne strani označena, vendar se oznake mestoma zgubijo.Potke predusem navzdol seveda zavijajo levo in desno. Zmerom se moramo držati bolj sredinske poti, ki so bolj uhojene in te nas bodo pripeljale k potočku.Od potočka gremo pa po uhojeni potki po travničku na asfaltirano cesto in nekako v pol ure smo v središču Gorenje vasi.
Javorč Gorenja vas.1 Javorč Tu štartamo.2 Javorč Označeno do Jermance je dobro.3 Javorč4 Javorč Smer Jermanca.5 Javorč6 Javorč Jermanca.7 Javorč8 Javorč9 Javorč Pot nas od Jermance privede do kmetije.10 Javorč Tu pa se začne pot bi jaz rekel bunkerjev Rupnikove linije, ki je drugače označena.T abunker je kar pri kmetiji.11 Javorč Pridemo do nedokončanega tunela Rupnikove linije. Bil je velikopotezno načrtovan. Nikoli ni bil dokončan, ker je prej izbruhnila II. sv. vojna.12 Javorč Vhod je seveda zaklenjen. Vpisne knjige v skrinjici že dolgo ni več.13 Javorč Pri zadnjem bunkerju pa zavijemo s travnička na asfaltirano cesto .14 Javorč Lovska koča na Javorču.15 Javorč16 Javorč17 Javorč Dol po drugi poti.Je označena, vendar se vmes oznake kar zgubijo.18 Javorč19 Javorč Prek potočka Dršak.20 Javorč V Gorenjo vas po asfaltu-oznake so spet vidne.21 Javorč V vas bomo prišli drugače kot smo jo pri štartu zapustili.22
10.11.2017
Brane, zakaj se pa nista še pri meni oglasilanasmeh
Če sta že bila v Gorenji vasi