Aljažev dom v Vratih - Bovški Gamsovec (čez Luknjo)
Izhodišče: Aljažev dom v Vratih (1015 m)
Širina/Dolžina: | 46,4128°N 13,8466°E |
| |
Ime poti: čez Luknjo
Čas hoje: 4 h 30 min
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Višinska razlika: 1377 m
Višinska razlika po poti: 1377 m
Zemljevid: Tiglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Ogledov: 140.642
| 9 osebam je objava všeč |
Dostop do izhodišča:
Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu Hrušica in cesti naprej sledimo v smeri Kranjske Gore. Le malo pred vasjo Dovje pa se z glavne ceste v levo odcepi cesta, ki pelje v Mojstrano (Vrata, Kot in Krmo). Cesti naprej sledimo v smeri doline Vrata in se po njej peljemo do velikega parkirišča v bližini Aljaževega doma.
Opis poti:
S parkirišča nadaljujemo po makadamski cesti, ki nas po 3 minutah hoje pripelje do razpotja pri Aljaževem domu. Nadaljujemo naravnost v smeri Triglava, Luknje in Pogačnikovega doma (desno Škrlatica) po široki poti, ki gre za kapelico (na desni strani) in Aljaževim dom (na levi strani) v pas gozda. Široka turistično - sprehajalna pot pa nas mimo zimskega bivaka pripelje iz gozda, kjer pred seboj zagledamo znamenit klin (spomenik posvečen padlim partizanom gornikom). Nadaljujemo naravnost (levo Tominškova pot) po poti, ki se vrne v gozd in nas pripelje na naslednje razpotje, kjer nadaljujemo naravnost (desno Stenar, Pogačnikov dom). Pot naprej se vzpenja ob hudourniku in nas kmalu pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo naravnost v smeri Luknje (levo pot čez Prag). Pot naprej preči kratek pas grmičevja, nato pa preide pod melišča okoliških sten. Tu se desno odcepi pot k bivaku pod Luknjo (5 minut), mi pa nadaljujemo naravnost po vse bolj strmi poti. Zadnje metre pod Luknjo pa se pot še strmeje vzpne in nas pripelje do meje s Primorsko. Tu se nam odpre lep razgled na gore nad dolino reke Soče.
Tu se usmerimo desno na travnata pobočja za oznakami Bovški Gamsovec. Leva pot pelje čez Plemenice proti Triglavu. Pot se nato vzpenja čez travnike pod ostenji Bovškega Gamsovca in Pihavca. Tu je običajno veliko kozorogov in alpskih svizcev. Ko pridemo pod greben Bovškega Gamsovca zavije pot v levo in se začne strmo vzpenjati proti grebenu po nekoliko izpostavljenih pobočjih. Pot po grebenu, ki je delno poraščen s travo, se še naprej dokaj strmo vzpenja in nas pripelje do zadnjega dela poti, ki je nekoliko zahtevnejši, vendar tudi zavarovan z jeklenico in klini. Ko se nam z desne priključi še pot s Kriških podov imamo do vrha le še nekaj metrov.
Vrata - Luknja 2:30, Luknja - Bovški Gamsovec 2:00.
Slike:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Diskusija o izletu Aljažev dom v Vratih - Bovški Gamsovec (čez Luknjo)
Prikaži starejša sporočila
|
Gost29. 07. 2007 |
Lep vzpon, lep vrh. le markacije bi bilo treba malo obnoviti, saj jih na nekaterih ključnih mestih ni več. Meni je uspelo zaiti na mestu, mislim da pri sliki 16 (naslednja od kozorogov). Namesto na levo, sem jo po omahovanju in ker ni bilo oznak, mahnila po bolj vidni poti desno ob steni in čez par metrov obstala na popolnoma izpostavljeni ozki stezički kilometer nad dolino. Le prepričanje, da bi to moralo biti zavarovano, ker gre le za spp me je vrnilo še pravi čas nazaj. Tudi sicer so markacije zbledele, čeprav se jih večinoma najde.
|
|
|
|
Gost6. 08. 2007 |
Tudi mi smo se odpravili na Bovški Gamsovec. Vse bi lako opisal kot OK, velika kritika pa gre na račun nevidnih markacij. Isto se mi je zgodilo kot kolegu zgoraj!!! Občutek pa ni prijeten.
|
|
|
|
Gost6. 08. 2007 |
Izreden vrh. Eden najlepših v Julijskih Alpah (moje osebno mnenje- pogled na Triglav, Škrlatico...) Markacije so res malo zbledele, vendar je pot vhojena in večinoma dobro razvidna. Najlepše se je spustiti proti Kriškim podom, kamor pa je pot bolje označena in deloma zavarovana.
|
|
|
|
ana24. 08. 2007 |
Mi bi se odpravili po poti,ki jo opisuje gost pre mano. Me zanima za primerjavo zahtevnost poti, prehodila sem Slovensko pot na Ledine ali Triglav-Dolič. Za odgovor se lepo zahvaljujem.
|
|
|
|
Gost24. 08. 2007 |
Glede na vaše dosedanje izkušnje menim, da sploh ne bo težav. Previdnost pa je potrebna vedno in povsod.
|
|
|
|
Gost4. 09. 2007 |
Tudi nama z možem se je zgodilo isto kot opisujeta dva moja predhodnika. Najprej sva jo mahnila v desno in tudi po nekaj metrih obstala na izpostavljeni stezi. Vrnila sva se do razpotja in na srečo v levi smeri zagledala postavljenega možica, ki se je izkazal za pravilnega.
|
|
|
|
jamesjoyce15. 10. 2007 |
Tudi nama s sopotnikom se je zgodilo podobno. Pa sva šla kar nekaj časa nad prepadom, nato pa navzgor nazaj na pot. Ne bi bilo slabo kakšno markacijo na razpotju dati.
|
|
|
|
u2anja23. 06. 2008 |
...se strinjam glede markacij! Z ocetom se nama je isto zgodilo- tudi midva sva jo mahnila kar po desni strani, saj se nama je zdela bolj shojena... razgled je bil sicer fenomenalen, vendar ne priporocam ljudem ki imajo "tresoce noge" na izpostavljenih mestih
|
|
|
|
klukc291. 07. 2008 |
a res rabš komplet za samo varovanje in pa čelado
|
|
|
|
Rok1. 07. 2008 |
V zgornjem delu je sicer nekaj jeklenic, vendar pot ni pretirano težka. Mislim, da večina hodi brez kompleta za samovarovanje.
|
|
|
|
viharnik1. 07. 2008 |
Za ferate nujen komplet za samovarovanje in čelada,še posebej v primeru dolgih vzponov-srečevanje na ozkih poteh,padajoče kamenje ni redkost takšnih poti ter pomanjkanje koncentracije v steni.Občasno te preseneti tudi pik žuželke ali srečanje s kačo na vogalu,sunek vetra,slabo vreme...Nekateri so se tudi izčrpali(padec koncentracije)in omahnili!.Preudarno s popolno opremo,še posebej zdaj ko je skala krušljiva in obisk gora enormno večji,kot pred leti.Srečno!-Rok.
|
|
|
|
mkonci1. 07. 2008 |
Dodajam sliko: Ko enkrat vidite tale prizor, pomeni da ste zgrešili merkacijo in ste to tudi že ugotovili (tako kot mi).
|
|
|
|
LISO15. 07. 2008 |
Prehodil sem smer Zadnjija-Pogacnikov-Gamsovec-Luknja-Zadnjica. Res da so markacije malo zbledele, pot pa je shojena in sploh se ne spusca po nepotrebnih prepadih.
|
|
|
|
pezi2. 09. 2008 |
Prejšnji teden sem prehodil omenjeno pot. Kompleta za samovarovanje tu zagotovo ne rabiš. Ob lepem vremenu je tudi pot dobro vidna.
|
|
|
|
fpetel12. 09. 2008 |
Lojz pot je tukaj dosti široka, da lahko normalno hodiš (tudi dva) Je pa to en najlepših delov poti nad 1000m steno
|
|
|
|
MRKAČ3. 09. 2008 |
Prejšnji teden sva z Johančkom prehodila to pot oziroma nadaljevala na Pogačnikov dom. Zelo lepa tura, lepo vreme je nudilo čudovit razgled. Popoldan sva skočila še na Razor in občudovala sončni zahod. Naslednje jutro sva šla na Križ in Stenar ter čez Sovatno nazaj v Vrata. Bila sva brez varoval, se pa strinjam, da je potrebno malo več koncentracije na izpostavljenih mestih. Pot je ves čas dobro vidna. To je bilo nekaj za dušo. Priporočam.
|
|
|
|
ana8. 09. 2008 |
Namen imamo prehoditi krožno pot, pa me zanima,pa kateri strani je boljše gor, čez Sovatno ali Luknjo? Hvala za odgovor in srečno po poteh.
|
|
|
|
John8. 09. 2008 |
Pozdrav Ana! Odgovor je relativen Kaj je boljše??? Čez Lukno je kr nekaj melišča, ki upočasni tempo navzgor. Mogoče ti ta podatek pripomore k odločitvi kaj je boljše. Srečno!
|
|
|
|
John8. 09. 2008 |
Seveda pa tud pot čez Sovatno in naprej ni mačji kašelj seveda.Tko, da to je res relativno.
|
|
|
|
colend9. 09. 2008 |
Planinski pozdrav! Letos poleti sem opravil turo, katere sestavni del je bil tudi Bovški Gamsovec (prelaz Luknja, vrh, Kriški podi). Kljub temu, da čez Sovatno še nisem hodil, pa se mi osebno zdi boljše iti v nasprotni smeri. Od Dovških vratc na vrh je namreč nekaj plezanja (nerodno za navzdol), pa še z markacijami in meliščem pod luknjo ne bi smelo biti pretiranih težav navzdol. p.s. Na "ključnem" mestu pa bi skoraj zašel tudi sam. Pa srečno pot!
|
|
|
|
ana10. 09. 2008 |
Danes smo šli čez Sovatno na Bovški Gamsovec in čez Luknjo nazaj.Meni osebno je bila smer ture boljša, kot obratno. Zelo lepo vreme in krasen vrh. Na poti smo srečali tri prijazne markaciste,ki so na novo markirali pot.
|
|
|
|
colend10. 09. 2008 |
Tole z markiranjem je pohvalno in obenem zaradi slabih markacij tudi potrebno. Lep pozdrav in srečno pot!
|
|
|
|
peter228. 09. 2008 |
Danes sva se pozpela na Bovški Gamsovec z Luknje in nazaj čez Sovatno. Markacije so obnovljene. Sneg je od 2100m naprej. Potrebno je precej previdnosti, zlasti navzdol pri spustu čez zasnežene skale proti Dovškim vratom. Sicer pa zelo lepa tura. Nekaj fotografij je tukaj:
|
|
|
|
polde24. 08. 2009 |
Pozdravljeni! Mi lahko, prosim, kdo poda primerjavo težavnosti vzpona na Bovški Gamsovec in Tominškove poti? (Odgovor zaželen še danes...) Vnaprej hvala!
|
|
|
|
vv24. 08. 2009 |
Bovški Gamsovec je manj zahteven, tako tehnično kot kar se tiče izpostavljenosti.
|
|
|
|
zero00724. 08. 2009 |
Ta dva vzpona je teško primerjat.Vzpon na b.Gamsovec je precej lažji.Nekoliko bolj izpostavljen je iz Dovških vrat-pa vseeno nič posebnega.Iz smeri Luknje pa je malo težji le malo pod vrhom.Pred kakim mesecem sem opravil pot iz Vrat čez Sovatno na Stenar in potem dol na D.Vratca in naprej na D.Gamsovc ter dol čez Luknjo nazaj v Vrata. Še posebej krasna je pot iz Gamsovca na Luknjo.Čudoviti razgled (posebno na steno)in nešteto različnih rož.Krasno.Se splača pogledat.
|
|
|
|
polde26. 08. 2009 |
Hvala za komentarja! Včeraj že "oddelano" in se strinjam z ocenama. Šli smo čez Sovatno gor in čez Luknjo dol. Ravno zaradi (krajše)izpostavljenosti od Dovških vrat gor se mi zdi tu iti primerneje gor kot pa dol. Sicer pa: bomba! Le od svizcev smo videli samo njihove luknje.... P.S. Tu navedeni časi so dokaj "ohlapni". Nismo bili ne vem kakšni naspidiranci, pa smo čez Sovatno potrebovali 3.45. Bolj pa se sprašujem, če zlezeš iz Luknje na vrh v 2 urah....
|
|
|
|
andrejjerina26. 08. 2009 |
Če si čez Sovatno porabil toliko časa kolikor si napisal, potem boš tudi z Luknje do vrha potreboval manj kot 2 uri. LP Andrej
|
|
|
|
polde27. 08. 2009 |
LP Andrej! Kaj vem, ampak strmina do Luknje se mi je še navzdol vlekla. Hvala Bogu so pogledi na Triglav odtehtali svoje. Je pa ta moj "dvom" čisto subjektivne narave, tako, da bo markiran čas že držal.
|
|
|
|
fish11. 10. 2009 |
Prejsnji teden sva prehodila omenjeno pot i se vrnila v Aljazev dom cez Sovatno. Tura je zelo lepa!
|
|
|
|
Bohor6. 09. 2010 |
Prejšnji teden sem naredila krog: Aljažev dom - Luknja - Bovški Gamsovec - Kriški podi - Križ - Bivak 4 - Aljažev dom. Čudovita tura.
|
|
|
|
Ukec13. 09. 2010 |
Bohor - približno koliko časa ti je vzela ta tura čez Kriške pode in nazaj do Aljaževega doma? Se imam namen odpraviti po isti poti v kratkem. Kakšne so razmere?
|
|
|
|
Fluid24. 03. 2011 |
Pot od Luknje do Gamsovnca je ena lepših v tem koncu, toplo priporočam
|
|
|
|
Maja150710. 08. 2011 |
Pozdravljeni. Ali je Bovški Gamsovec primeren za vzpon, v kolikor se tja namenim sama (s seboj bi imela tudi samovarovalni komplet). Zavedam se, da v planine ne smemo hoditi sami vendar je situacija tako nanesla, da jih nujno potrebujem družba pa žal ne utegne. Hvala za mnenje. Nanj bi se povzpela iz Kriških podov. Lp, Maja
|
|
|
|
nata2410. 08. 2011 |
Brez problema greš lahko sama in mislim, da SVK ne boš rabila. Pa srečno!
|
|
|
|
nusa5. 10. 2011 |
V torek ob šestih štartamo iz Krnice proti Kriški steni. Vzpon čez steno in na vrh Križa.Spust do Dovških vratc, nato pa čez Bovški Gamsovec v Luknjo in naprej v V
|
|
|
|
TišlerŠolar23. 11. 2011 |
Bil včeraj. Čez Luknjo do vrha, pot je kopna razen majhnih zaplatic snega, ki pa niso omembe vredne. Na soncc je bilo prav prijetno toplo. Spustil pa sem se skozi Sovatno. Tu je po poti malo več snega sploh na senčnih straneh, sneg pa je zmrznjen, zato previdnost ni odveč!
|
|
|
|
matjazt29. 07. 2012 |
Bila včeraj, sicer ravno v obratni smeri in malce razširjena pot. Torej: Sovatna, Križ, Pogačnikov dom, Bovški Gamsovec, Luknja. Tura je bila res odlična in ena izmed najlepših, ki sva jih kdaj naredila. Res enkratni razgledi, tudi midva sva videla kozoroge, nekaj gamsov, enega gada, svizcev pa ne . Pot iz Dovških vrat na Gamsovec je nekje res zelo izpostavljena, pogled na prepade je lahko za marsikoga strašljiv in vrtoglav. Ampak ni panike. Štart iz Vrat ob 5:45, vrnila sva se ob 16h.
|
|
|
|
Potohodnik8. 08. 2013 |
Res lepa pot, vendar je na nekaj metrih (vsaj ena polica) precej izpostavljena; prilegla bi se jeklenica. Pot najprej od vrha proti Kriškim podom pa je dobro zavarovana.
|
|
|
|
Potohodnik8. 08. 2013 |
Res lepa pot, vendar je na nekaj metrih (vsaj ena polica) precej izpostavljena; prilegla bi se jeklenica. Pot najprej od vrha proti Kriškim podom pa je dobro zavarovana.
|
|
|
|
velkavrh6. 07. 2014 |
Zanima me če je kdo ta vikend čel prek Luknje na Bovški Gamsovec na Kriške pode. Ali je prek varovane poti z Gamsovca na Kriške pode kaj snega?
|
|
|
|
pohodnik383. 09. 2015 |
Pred nekaj tedni med dopustom prehojena pot.Bilo je enkratno.Nadaljeval sem še na Stenar kjer so bili tudi kozorogi.Lepo jih je bilo gledati tako na blizu. SLIKE in osebni vtisi z poti Lp! Tone
|
|
|
|
neyo30. 10. 2016 |
Pozdravljeni Kakšna je pot na Bovški Gamsovec, skozi luknjo. Je v tem času kje poledenela. Je kje potrebna večja previdnost? Sicer je to na južni strani in sonce jo ogreje. Jutri bi imam namen čez Gamsovec na Stenar. Nazaj pa čez Sovatno.Če kdo ve bi bil vesel odgovora.
|
|
|
|
darinka430. 10. 2016 |
Kar se je vidlo z mulatjere ne more biti kaj dosti snega.Lahko pa je na kakšnem delu poti zato je dobro imeti cepin.Naprimer v Bovški škrbini je ostal sneg. No morda še kje.Sneg je južen.Se da lepo hodit po njem.Pa varen vzpon želim!
|
|
|
|
neyo30. 10. 2016 |
Je mogoče kakšen predlog, kje bi bila dokaj varna pot. Mogoče Stenar čez Sovatno? Ali pa Pihavec.... Hvala za odgovor.
|
|
|
|
neyo30. 10. 2016 |
Kakšna pa je pot iz Gamsovca proti Sovatni, ter koliko časa je potrebujemo do vrha Sovatne. Dan je že kratek. Vem ...toda blojša polovica težko vstane zgodaj. Definitivno pa iz Vrat ob sedmi uri.
|
|
|
|
seinfeld17. 09. 2018 |
Včeraj sva šla po tej poti na vrh, nato še na Stenar in čez Sovatno nazaj. Pot je na nekaj mestih res izpostavljena, vendar se da umakniti pogled. SVK sem imel v nahrbtniku, a ga nisem uporabil, na najbolj izpostavljenih mestih tudi ni možnosti za uporabo(iz smeri Dovških vrat je več možnosti). Meni se zdi čisto vseeno po kateri poti gor in dol. Obe sta strmi, prideš pa čez luknjo približno 400m prej do sedla in prej dočakaš spremembo smeri. Čez Sovatno se že spust precej vleče. V osmih urah se je nabralo 14km in 1735 višinskih metrov.
|
|
|
|
bo_zl21. 09. 2019 |
Da se izognem današnji gneči n T, na Luknji zavijem v desno na Bovški gamsovec, se povzpnem še na Stenar, v Pogačnikov dom na kosilo in čez Sovatno nazaj. Super krog.
|
|
|
|
cajer2. 10. 2019 |
Je bil kdo v zadnjih dneh na Gamsovcu in mi zna povedati, če je na poti kaj snega?
|
|
|
|
darinka42. 10. 2019 |
Zadnjič je zasnežilo nad 2300 m .
|
|
|
|
Lazo15. 06. 2020 |
Evo, še en uspešen pohod. Prikazana je celotna pot iz Aljaževega doma v Vratih (čez Luknjo). Snega ni več, tako da zimska oprema ni več potrebna, za samovarovalno opremo je pa tako... Osebno se višine bojim, ampak za to pot nisem uporabil kompleta (sem ga imel s sabo, ker piše priporočljivo). Saj na tistih delih, ki so bolj izpostavljeni, je potreben bolj previden korak, ponekod se pa sploh ne moreš pripeti (ni veliko takih delov). Drugo je če imate otroke s sabo, njih pa le imejte privezane. Čelado pa zelo priporočam, še posebej zato, ker že zdaj nas je bilo veliko in smo sprožali kamenje. Dodatna previdnost ni nikoli odveč. Upam da vas s tem posnetkom prepričam, da si vzamete čas (ocenite ali ste pripravljeni) in obiščete Bovški Gamsovec. Ste na koncu z razgledom lepo nagrajeni. https://www.youtube.com/watch?v=NekpSnn52h4&list=PLCxvFZAu2k7ZlICujW4asZmxFO7md7THq&index=5&t=0s
|
|
|
|
planika7730. 06. 2020 |
Lazo, super tura in video prikaz, hvala!
|
|
|
|
tropine30. 06. 2020 |
Super tura tudi jas jo priporočam. Krasni razgledi.
|
|
|
|
trdi773. 07. 2020 |
Pozdrav! V nedeljo imamo namen it krožno pot iz Vrat preko luknje na Bavški gamsovec se spustiti do Pogačnikovega doma na kosilo in potem na Križ in čez bivak na Rušju dol. Ima kdo kakšno predstavo koliko časa bi potrebovali za to turo oz. sigurno jo je že kdo prehodil. Hvala za odgovore in varen korak želim.
|
|
|
|
Enka3. 07. 2020 |
Mi smo šli lani jeseni v obratni smeri in smo rabili z vsemi postanki ob zelo zmernem tempu nekaj čez 11 ur.
|
|
|
|
jetamp4. 07. 2020 |
Alj je potrebna čelada Vrata- Luknja - Bovški Gamsovec?
|
|
|
|
trdi775. 07. 2020 |
Enka hvala, sicer sem ravno sedaj pogledal post, ko smo že na poti domov. Smo šli pa v isti smeri kakor si napisala in smo s postanki rabil 8.30h. Lp, trdi
|
|
|
|
ljubitelj gora6. 07. 2020 |
Včeraj 5.7 iz Pihavca zgodaj sestopil čez Sovatno, sigurno srečal cca 40 ljudi. Torej je blo po vrhovih precej živahno . Vrjetno Stenar, Bovški Gamsovec.
|
|
|
|
cajer12. 07. 2020 |
Danes smo opisano pot uporabili za vzpon na Bovški Gamsovec. Nekaj zadnjih 10 višinvec pod Luknjo je malo zoprnih, ampak nič kritičnega. Med Luknjo in vrhom je še en nekoliko izpostavljen del, kjer je treba malo popaziti. Do vrha brez težav v 3 h. Spustimo se proti Dovškim vratcem (25 min), od tam proti Pogačnikovemu domu (25 min). Za sestop se vrnemo do Dovških vratc, od kjer v dolino sestopimo v nekaj več kot 2h. Na poti iz Dovških vratc proti dolini naletimo na skupino starejših gospodov in gospa (cca. 60-70 let), ki so se vidno matrali z vzponom po delu z jeklenicami. Odločili so se za počitek na dnu manjše grape, nakar je eden izmed pohodnikov nad njimi sprožil večjo skalo, ki je letela proti njim. Samo stali so jo in jo gledali, kako leti proti njim. Imeli so torej čas za umik, pa niso vedeli zase . Nahrbtnike so imeli na tleh, nekateri brez čelad, reakcijski čas nekaj sekund. V glavnem, ne počivajte v grapah, ker ste izpostavljeni padajočemu kamenju, sploh če gre po vrhu grape obljudena pot. Lepa krožna pot drugače
|
|
|
|
adva28. 09. 2021 17:58:45 |
26.9. prehodila tole pot, in lahko rečem samo ČUDOVITO ..pogledi na Triglav in okrog so vredni vsakega metra po melišču do Luknje. Nato sestop do Dovških vratc in naprej na Stenar in še Križ, povratek v Vrata prek Sovatne (še sreča, da je nisem izbrala za pristop ). SVK za to turo ni potreben (sem ga peljala na izlet ), saj je vsega skupaj 5 jeklenic, je pa na določenih predelih potrebno gledati pod noge!!!, saj so mesta prepadna.
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.