Vikrče - Grmada (Pogačnikova pot)
Izhodišče: Vikrče (320 m)
Širina/Dolžina: | 46,1285°N 14,4446°E |
| |
Ime poti: Pogačnikova pot
Čas hoje: 1 h
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Višinska razlika: 356 m
Višinska razlika po poti: 356 m
Zemljevid: Ljubljana - okolica 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje
Ogledov: 48.732
| 6 osebam je objava všeč |
Dostop do izhodišča:
a) Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Ljubljana - Šmartno, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Tacnu. V Tacnu tik preden cesta preko mostu preči reko Savo nadaljujemo rahlo desno v smeri Pirnič. Le malo za tem, ko se Ljubljana konča, prispemo v Vikrče, mi pa cesti sledimo do gostilne Kovač, le ta pa se nahaja v neposredni bližini avtobusne postaje. Ob izhodišču ni primernih parkirnih mest.
b) Iz Šentvida se zapeljemo v Tacen, tam pa takoj za mostom preko reke Save levo proti Pirničam. Le malo za tem, ko se Ljubljana konča, prispemo v Vikrče, mi pa cesti sledimo do gostilne Kovač, le ta pa se nahaja v neposredni bližini avtobusne postaje. Ob izhodišču ni primernih parkirnih mest.
c) Iz Medvod se zapeljemo v Zgornje in nato še Spodnje Pirniče, mi pa cesti sledimo proti Tacnu. Ko prispemo v Vikrče, se priključimo cesti, ki vodi od Smlednika proti Tacnu, mi pa tu nadaljujemo desno ter cesti sledimo do bližnje gostilne Kovač, kjer je izhodišče naše poti. Ob izhodišču ni primernih parkirnih mest.
d) Do izhodišča lahko prispemo tudi z avtobusom LPP št. 15.
Opis poti:
Od gostilne Kovač najprej hodimo ob cesti, ki vodi proti Tacnu, nato pa, ko glavna cesta naredi rahel desni ovinek, nadaljujemo rahlo levo na ožjo lokalno cesto (ob križišču se nahaja znak za prepoved vožnje, v bližini znaka pa še informativna tabla gozdne učne poti po šmarnogorski Grmadi). Po ožji asfaltni cesti hodimo do zasebnega parkirišča, tam pa nadaljujemo ostro levo na slabšo cesto, ki se zložno vzpne med kupi drv (naravnost Grmada po Mazijevi stezi in Šmarna gora čez Zatrep).
Po omenjeni cesti hodimo nekaj 10 m, nato pa prispemo do začetka plezalne poti na Grmado. Pot do začetka plezalne poti je slabo označena.
Tu nas smerna tabla za Pogačnikovo pot na Grmado (zelo zahtevna pot) usmeri desno navzgor. Dobro zavarovana pot nas sprva vodi po ozki soteski razmeroma strmo navzgor, nato pa se pot prehodno nekoliko položi in nas pripelje do prečnega vzpona v desno. S pomočjo varoval hitro opravimo s prečnico, nato pa prispemo do najzahtevnejšega dela poti. Pot naprej se navpično vzpne po navpični steni, nam pa je poleg skob v pomoč še jeklenica, na katero lahko pripnemo samovarovalni komplet. Ko preplezamo navpične skobe, pa pot postane še za stopnjo težja, saj postane rahlo previsna. Ko preplezamo kratko previsno steno, pot postopoma preide v gozd, nato pa postopoma prične popuščati tudi strmina. Še malo višje se nam z leve priključi Westrova pot (po omenjeni poti lahko sestopimo), mi pa nadaljujemo desno ter vzpon nadaljujemo po z gozdom poraščenem zahodnem grebenu Grmade. Tej poti sledimo vse do omenjenega vrha, s katerega se nam odpre lep razgled.
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Šmarna gora
Slike:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Diskusija o izletu Vikrče - Grmada (Pogačnikova pot)
|
Gost9. 05. 2007 |
Izlet bi bil lepši, če nebi bilo toliko ljudi na Grmadi in Šmarni gori!
|
|
|
|
Fazo1. 03. 2009 |
Ali pa če bi ti ljudje vsaj pozdravljali ... tali šmarna gora pa grmada sta bolj nočni varianti luštni...še takrat je kar nekaj ljudi. Lp, Matevž
|
|
|
|
matic428. 03. 2009 |
Plezalni del precej kratek, naprej pa kar strmo. Na vrhu grmade zanimiva panoramska tabla. Za nazaj ni kaj bistveno težje kot za gor. Bi pa odsvetoval kadar je pot blatna. Zadnji del do plezalnega dela je precej strm, v blatnih razmerah to lahko pomeni tobogan. Ljudi nisem srečal veliko, morda kakšnih pet.
|
|
|
|
reina25. 10. 2009 |
Zadnjič sva z znanko želeli na Grmado iz Šmartnega. Nisva iz Ljubljane in sva iskali po navodilih iz teh strani, električni drog sredi Šmartnega a žal ga nisva našli. Našli dva domačina, ki sta naju napotila v Vikrče. Za morebitne boljše informacije se zahvaljujem in želim prijetne gorski pozdrav.
|
|
|
|
ben25. 10. 2009 |
Vse kar potrebuješ je, da najdeš cerkev v Šmartnem (je kar velika) , tam ob cesti poišči telefonsko govorilnico. Deset metrov naprej so nove tablice na drogu za Šmarno goro. Višje ko si že v gozdu pa imaš vsaj dve markirani možnosti vzpona na šg. Leva je nekoliko zložnejša in te preko sedla pripelje na vrh, naravnost ali Partizanka, pa je nekoliko strmejša in te pripelje direktno na vrh. Pa srečno! LP B
|
|
|
|
Gorecan25. 05. 2010 |
Lep pozdrav, zanima me ali je obvezna uporaba samovarovalnega kompleta? Hvala za odgovor in lep pozdrav
|
|
|
|
grega_p25. 05. 2010 |
Debata je sicer že zelo stara in večkrat obdelana, pa vseeno: Uporaba samovarovalnega kompleta je zelo odvisna od tvojih sposobnosti in izkušenj pri plezalnih poteh. Tu gre za 100 višinskih metrov kar izpostavljenega plezalnega dela (večinoma lestev). Jaz osebno ga tu nisem nikoli uporabil, vendar je to osebna odločitev. Če si začetnik je upraba SVK nujna, vsekakor pa je zelo priporočljiva. Razmisli, kaj ti pomeni zračnost, višina, izpostavljenost, previsi in kako trden oprijem ima tvoja roka ob tem. Srečno pot kakorkoli!
|
|
|
|
Gorecan25. 05. 2010 |
najlepša hvala ya inf. LP
|
|
|
|
viharnik25. 05. 2010 |
Pogačnikova plezalna pot iz Vikrč na Šm.Grmado je varna in lepo neprekinjeno varovana,zato gornikom veščim ferat ne bo delala težav.Novim obiskivalcem tovrstne poti pa le priporočam samovarovanje,še posebej ker zgornji nasfedrani del stene z lestvami,nekoliko prečno visi iz stene in telo ob plezanju vleče ven v levo.V mokrem pa je skala tu precej gladkai in drsna,zaradi velikega obiska,zato nevarovanim obiskovalcem malo pazljivosti ne škoduje.
|
|
|
|
Enka17. 10. 2011 |
Preplezali plezalni del v obe smeri. Luštno, adrenalinsko. Je pa res, kar je nekdo že napisal - v dobrih razmerah ni dol nič težje kot gor.
|
|
|
|
Domch29. 03. 2012 |
Zelo slabo označeno in moraš biti pravi stezosledec, da to pot najdeš. Tudi opis poti do prakirišča je slabo opisan in tudi samo parkiranje je v vasi Vikrče problem. Še najboljše je pri gostilni.
|
|
|
|
Marx18. 08. 2012 |
Plezalni del je zares enkraten , posebaj začetek v skalnem kanjonu. Ampak , začetek poti nima niti ene edine marke , ni ene puščice , ničesar. Sreča da v gostilni Kovač vedo kakor priti na izhodišče...
|
|
|
|
krevs3318. 11. 2012 |
Danes smo že drugič ˝plezali˝ po tej poti in bilo je odlično. Edini problem je bil, da je drselo in to močno.
|
|
|
|
francimedved19. 11. 2012 |
Marx, bom sprožil pri planinskem društvu Šmarna gora da se to uredi.
|
|
|
|
viharnik19. 11. 2012 |
Kako drselo, če sem jaz šel gor, ko je še voda tekla po skalah po nalivu ?.Šel sem celo v supergah gor.Seveda skala pri frekventnih poteh ni enaka skali v brezpotju, se pa da normalno hoditi brez zdrsovanja, če se stop pravilno obremeni pod koti z največ trenja in najde primerne skale vstran.Na pl. društvu verjetno ne bodo brusili skal s fleksarco.
|
|
|
|
francimedved20. 11. 2012 |
Ne, skal sigurno ne bomo brusili, imamo pa v žlebu še nekaj predvidenega dela.
|
|
|
|
tinky21. 11. 2012 |
Pogačnikova je super, samo kratka.Če ne poznaš Šmarne gore oziroma Grmade je pa izhodišče res teško najti.Drsi pa marsikje
|
|
|
|
katty25. 04. 2013 |
Danes sem se prvič povzpela po tej poti na Grmado. Parkirišče je blo kar precej polno, a dejansko smo se samo 3je povzpeli po njej...sem bla kar mau presenečena. Okej, je blo čist super duper, maš vsaj mir, k te nobedn ne "ganja". Bi pa napisala samo nekaj opazk: preden se najde izhodišče je kar projekt....Oznake,da se gre tu po plezalni, bi se lahko nahajale že ob cesti. Problem je tle tud z parkiranjem, saj je tistih nekej mest prou hitr loh zasedenih. Tle res velja načelo "kdor prej pride,prej melje".Markacij je občutno premalo,vsaj na začetnem delu poti.Plezalna pot je sicer super duper urejena,vse pohvale.Skale so sicer mestoma že tud kar mau obdelane, ampak okej, vseen kar gre. Definitino je tole čista 10ka, zato se še vrnem.
|
|
|
|
francimedved25. 04. 2013 |
Pri Pd. Šmarna gora smo se že domenili, da bomo oznake za to pot kmalu namestili od glavne ceste do izhodišča. Kar se pa parkiranja tiče pa nič ne moremo, so vse parcele privatne.
|
|
|
|
godlike25. 04. 2013 |
Še malo naprej od Westrove poti je eno križišče. Ko sem jaz bil, je blo tam polno avtov ob robu ceste, tako da sem ga tudi jaz tja postavil in pač šel peš nazaj do izhodišča.
|
|
|
|
francimedved25. 04. 2013 |
Malo naprej od gostilne Kovač je bilo včasih kar nekaj prostora na levi strani cestišča. Ko so pa odprli parkirni prostor pri bivši diskoteki Lipa (plačljiv)so na to mesto navozili zemljo in onemogočili parkiranje. Tu okrog je res še nekaj prostora za parkirat, a ne veliko.
|
|
|
|
jax26. 04. 2013 |
Kot sem že pri eni drugi temi povedal: zastonj se da parkirat (vsaj mislim, da se še) tudi pri cerkvi ali Mercatorju v Pirničah. Je potem par minut hoje po asfaltu, ampak tako pač je. Kar se tiče parkiranja na levi strani ceste za odcepom za Pirniče, pa sem nekaj slišal, da naj to ne bi bilo več mogoče. Zdaj pa ne vem, kako v resnici je.
|
|
|
|
matdra26. 05. 2013 |
Šel po tej poti, vendar ker sem se izgubil na poti gor, tako da sem šel po plezalni dol. Pot je izredno dobro zavarovana, je pa zračna in predvsem primerna za začetnike, ki hočejo se povzpeti na malo bolj težje gore. Skratka dober poligon
|
|
|
|
francimedved13. 07. 2013 |
Ob glavni cesti smo postavili smerno tablo za to pot, tako da bo sedaj za tiste, ki greste prvič lažje.
|
|
|
|
matej12318. 07. 2015 |
Bil prvič na tej poti,s parkiranjem ni problema, saj je nasproti poti nekakšen neueraden parking. Pot je dobro označena. Na poti sem prvič sprobal samovarovalni komplet in je pot odlična za začetnike, sem pa opazil, da jih gre več kot polovica po tej poti brez varoval.
|
|
|
|
VanSims18. 07. 2015 |
Tisti parking pri poti je privaten in jaz ne bi reskiral. Najbolje je pustiti avto pri Policijski akademiji. 5-10 min hoje sicer je, ampak je pa avto še najbolj na varnem. Pri akademiji ni nobenega znaka ki bi prepovedoval parkiranje. Kar se tiče kompleta se pa strinjam. Prvič je to res pota za preiskus in uvajanje v rabo SVK. Kot drugo pa, od tiste polovice ki jih gre gor brez kompleta, je skoraj vsako leto kaka smrtna žrtev. Ferata sicer še zdaleč ne dosega težavnosti npr. gonžarice kjer sta bila do sedaj le dva mrtva a na slednjo gredo večinoma izurjeni gorniki, ki se večinoma varujejo, na to ferato pa vsemogoči ljudje brez in z varovanjem.
|
|
|
|
zavratčan16. 10. 2016 |
kako visok je navpičen vzpon
|
|
|
|
viharnik16. 10. 2016 |
Kakšnih osem metrov, več ne.
|
|
|
|
alexs132010. 05. 2019 |
The best thing about this short ferata is the fact that it's 15-20 min away from Ljubljana. The second best thing is that you can make a nice photo during the sunset, at the very begining of ferata (narrow space between two clifs). I would give it 10 and 8. From technical perspective, it's not very interesting, as there are leaders and those U-shaped stuff where you put your feet. Nothing attractive, just a big fall beneath you and trees to obscure the view. 3 Stars. View from the top is ok but nothing breathtaking, 5 stars. The most important thing: althoug it's short, and it seems trivial, take samozavarovalni komplet (ferata set), don't die in a very stupid way. You would not be the first one to do it on that place. Am I going to visit it again - yes. Is it good for the begginers - yes. For the first time - no, it's not attractive at all, go to Hvadnik, Kanin or Mojstrana.
|
|
|
|
Aljaž.M10. 05. 2020 |
Zelo primerna pot za začetnike in kratka priporočam začetnikom ampak ni velik razgled .
|
|
|
|
balon3. 08. 2022 20:31:21 |
Aljaž hvala. Bo zelo prav prišlo.
|
|
|
|
balon27. 09. 2022 09:14:47 |
Bilo je čudovito. Kakor je že Aljaž zapisal, pot je primerna za začetnike, tudi sam toplo priporočam.
|
|
|
|
balon27. 10. 2022 10:42:46 |
Sicer je bila prva feratica za nas, pa vseeno me zanima, kako bi kategorizirali to ferato? S kakšno oceno mislim.
|
|
|
|
Trobec27. 10. 2022 16:46:30 |
Kategorizirana je kot zelo zahtevna planinska pot Se pa strinjam, da so te oznake precej pomanjkljive in velikokrat ne realno opišejo poti.
|
|
|
|
balon28. 10. 2022 08:28:11 |
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.