Vršič - Prisank / Prisojnik (Jubilejna pot)
Izhodišče: Vršič (1611 m)
Širina/Dolžina: | 46,4336°N 13,7435°E |
| |
Ime poti: Jubilejna pot
Čas hoje: 6 h
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Višinska razlika: 936 m
Višinska razlika po poti: 1350 m
Zemljevid: Triglav 1 : 25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Ogledov: 68.578
| 5 osebam je objava všeč |
Dostop do izhodišča:
Iz Kranjske Gore se peljemo proti Bovcu ali obratno, a le do prelaza Vršič, kjer parkiramo.
Opis poti:
S parkirišča se usmerimo na ozko cesto, ki vodi mimo Tičarjevega doma proti Poštarskemu domu. Po kratkem vzponu cesta zavije v levo in nas nato pripelje do smerokazov, kjer se s ceste odcepijo peš poti. Usmerimo se desno za oznakami »Prisojnik, Razor« in se vzpnemo mimo travnatega vrha Sovna glava. Sledi kratek spust in ponovno smo na razpotju. Levo vodi pot na Prisank skozi prednje okno, mi pa nadaljujemo po desni poti in preko melišč prečimo pobočja na zahodni strani Prisanka. Pot se nato nekoliko vzpne in nas pripelje do razpotja, kjer se levo odcepi grebenska pot na Prisank. Nadaljujemo naravnost, pot pa postane manj strma in zelo hitro smo ponovno na razpotju. Tokrat se levo odcepi Slovenska pot na Prisank, mi pa nadaljujemo desno za oznakami Razor (južna pot) in se pričnemo nekoliko spuščati. Pot nato preide na južna pobočja in preči pobočja proti vzhodu. Na nekaj mestih nam je v pomoč tudi nekaj klinov in jeklenic nato pa pridemo na travnata pobočja. Kmalu pridemo do razpotja, kjer zapustimo pot, ki vodi proti Razorju in se usmerimo levo proti Škrbini (1995m). Takoj za Škrbino postane pot zahtevnejša in se strmo vzpne s pomočjo jeklenic in skob. Pot postane za nekaj časa manj zahtevna nato pa se obrne rahlo v desno in nas pripelje pred najtežji del poti. Pot najprej preči navpično pobočje v levo, nato pa se vzpne skoraj navpično proti zadnjem oknu. Ta del poti je zelo zahteven saj je stopov razmeroma malo izpostavljenost pa je tudi velika. Sledi spust v okno, kjer je v zgodnjem poletju pogosto še sneg in nato vzpon iz okna na severno stran, kjer se nam odpre pogled v Krnico. Tu pot zavije v levo in nato kar nekaj časa preči izpostavljena pobočja proti zahodu. Ko pridemo ponovno na greben postane pot manj izpostavljena in z leve se nam priključi pot, ki se odcepi od slovenske poti in preči južna pobočja. Ponovno preidemo na strmejša severna pobočja in sledi še nekaj izpostavljenega prečenja, kasneje pa se nato strmo vzpnemo in ponovno dosežemo južna pobočja gore. Nadaljujemo rahlo desno navzgor in kmalu se priključimo še grebenski in slovenski poti na Prisank. Od tu sledi samo še krajši vzpon po južnem pobočju do zelo razglednega vrha.
Jubilejna pot na Prisank je ena izmed najzahtevnejših zavarovanih poti na ozemlju Slovenije in je primerna samo za izkušene gornike.
Sestop se priporoča po Slovenski poti.
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Križ
Slike:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
Diskusija o izletu Vršič - Prisank / Prisojnik (Jubilejna pot)
|
Virenque24. 02. 2009 |
Sem šel enkrat zaradi megle pomotoma po tej poti, ker sem pozabil zaviti levo na južno pot! Kar zanimiva pot "oko čoška"...
|
|
|
|
capin25. 02. 2009 |
Lani sem šel po Hanzovi gor,naprej po Jubilejni, dol pa čez Mlinarico na Vršič.Najtežji se mi je zdel asfalt od Vršiča do Koče na gozdu kjer sem zgodaj zjutraj pustil avto in krenil na to čudovito pot.Kot zakleto ni bilo mimo nobenega avta,hodil sem že po temi,noge so začele štrajkati,jaz sem pa razmišljal kje so vse tiste kolone avtomobilov ki se včasih kotalijo čez Vršič. No dosti heca,za Hanzovo se tako ve da vnjej ni heca,lahko ti ogromno da pa še več vzame(na žalost teden dni za menoj).Po njej je sprehoh po Jubilejni en sam užitek,samo ne smeš pozabiti gledati tudi pod noge.Najtežji pa je vsaj meni spust iz zadnjega okna. Kakšen klinček več ne bi škodil. (to vzamite za šalo, kar tako naj ostane) Kolena so se mi umirila komaj na Škrbini , kozorogov kot ponavadi, potem pa dolgo prečenje do Vršiča.To turo sem poklonil sam sebi za svojo dušo in ni mi žal. Zelo priporočam ampak previdno,ni zastonj ena najtežjih.
|
|
|
|
legenda31. 07. 2010 |
Je kdo letos že prehodil to pot?Predvsem me zanima pot po severni strani,varovala,sneg..
|
|
|
|
aonuk131. 07. 2010 |
Bil gor 25.7.NI snega.Varovala OK.
|
|
|
|
0_Veter_025. 08. 2010 |
V soboto, 28.8., nameravam iti po tej poti ... je v zadnjem mesec padel sneg?
|
|
|
|
BT8825. 08. 2010 |
0 Veter 0 v soboto ne bo najbolj primerno vreme za tale podvig.
|
|
|
|
0_Veter_025. 08. 2010 |
BT88: ja, sem opazil, da zna vreme ponagajati.
|
|
|
|
ponosen31. 08. 2010 |
pot iz Prisanka čez zadnje okno. Takoj po oknu sledi odsek, ki si zasluži naziv, izjemno zahteven odsek. Nobena Kopiščarjeva, Hanzova ni tako izpostavljena, kajti stena je celo rahlo previsna držiš se samo za zajlo in oprimkov kar dosti manjka, tako, da začnejo že kar roke bolet spodaj pa zares velik prepad. Meni, dosedaj najnevarjnejši zavarovan odsek v slo. gorah.. priporočam samovarovanje, drugače pa zbranost in pogum!
|
|
|
|
JusAvgustin1. 09. 2010 |
dokler so klini in zajle je še v redu... , sicer je pa jubilejna ena sama poezija
|
|
|
|
jrepse13. 09. 2010 |
v soboto sva s kolegom prehodila omenjeno pot, sicer sva šla z Vršiča po Kopiščarjevi na Prisank in potem z vrha nadaljevala po jubilejni navzdol na Razor...nepopisno in neprecenljivo
|
|
|
|
visa8613. 09. 2010 |
se strinjam. jaz sem šla v nedeljo s pogačnikovega doma na razor,nadaljevala po jubilejni na prisojnik in po slovenski navzdol na vršič. danes je nekaj malega bolečin v nogah, ampak je bilo vredno. za tiste ki nimajo prevelikih težav z vrtoglavico je jubilejna pot prava poslastica
|
|
|
|
jrepse13. 09. 2010 |
visa86, si mogoče prespala na pogačnikovem domu s sobote na nedeljo?
|
|
|
|
visa8614. 09. 2010 |
ja, sem prespala na pogačnikovem iz sobote na nedeljo...bi blo mal prehudo naredit to turco iz zadnjice do vršiča vse v enem dnevu
|
|
|
|
jrepse14. 09. 2010 |
sigurno,sprašujem zato,ker sva midva tud prespala..verjetno smo se kje v koči srečal. si bla mogoče zvečer v jedilnici, ko smo peli in igrali kitaro?
|
|
|
|
visa8614. 09. 2010 |
verjetno smo se res srecali ne, v jedilnici me pa takrat zal ni bilo. smo sle kar zgodaj spat, da bi si nabrale moci za naporen dan
|
|
|
|
mrobert20023. 09. 2010 |
Tuda sam sem včer zaključil to turo. Prespal na Pogačnikovemu domu, potem pa počasi, turistično do Vršiča (12 ur). Do sedaj sem imel najtežjo (MontBlanc je mala malica) spust iz Triglava čez Plemenice v Luknjo. Sem si rekel, raje ne več. Vendar, evo, me je premamil tisti znakec na zemljevidu (neka zelenobela rožica) kot zanimivost al vredno ogleda al kaj že. Pa sem šel. Sem pa vedel, da ne bo lahka in da me čakajo zajle. Uf, sam toooolk zajl, pa taaaake izpostavljenosti si pa nisem predstavljal. No, saj je res lepa, priznam, samo v drugo s čelado, rokavicami, pasom ter oponkami. Aja, pa več kondicije predvsem v rokah.
|
|
|
|
Zebdi9. 07. 2012 |
Meni osebno je bila Jubilejna malenkost zahtevnejša od Kopiščarjeve.
|
|
|
|
salvinia20. 07. 2012 |
Jubilejna je zahtevnejša, predvsem od Škrbine do okna, ampak lepa, lepa.
|
|
|
|
kaninski skalni polhek23. 07. 2012 |
Sem šel pred enim tednom od Prisojnika do Kriških podov pa se mi je tist spust od okna na škrbino zdel težji od kamina na kopiščarjevi ki je velik bolj zavarovan. Hvala za informacije!
|
|
|
|
Paintball16. 08. 2012 |
Včeraj smo s punco in kolegom opravili turo iz Vršiča po Kopiščarjevi na Prisojnik, spust po jubilejni do škrbine in nato prečenje nazaj na Vršič. Pot je super, vendar zahtevna in na določenih delih zalo izpostavljena. Vračanja po jubilejni se zaradi njene dolžine poslužuje zelo malo ljudi in je tudi zato, vsaj meni osebno, ljubša od Kopiščarjeve. Kar pa se tiče spusta iz zadnjega okna proti škrbini pa... Moram reči, da sem bil zelo vesel, da sem na sebi imel samovarovalni komplet. Priporočam vsem z izkušnjami. To je bila zame ena izmed najlepših tur dosedaj.
|
|
|
|
irma737. 08. 2013 |
Kdo ve, ali je še kaj snega oz. ali je potrebna uporaba derez in cepina po Hanzovi poti na Prisank?
|
|
|
|
IgorZlodej7. 08. 2013 |
Cepin je nujen za prečenje snežišča.
|
|
|
|
MaxSi7. 08. 2013 |
Se strinjam z @IgorZlodej. Na Hanzovi še nisem doživel, da ne bi bilo snežišča. Obvezen cepin in dereze.
|
|
|
|
jedriličar7. 08. 2013 |
Bilo, lani u septembru, ali to je valjda jedna od sto godina ... bio ja, i vjeruj, bilo je teže prečit to melišče kar je blo sve mehko in mokro, se je prediralo do kolen, nego da je snežišče gor ...
|
|
|
|
jedriličar19. 08. 2013 |
Jučer po Jubilejnoj. Pot lepa in dolga, pa mestoma zračna. Na policama na severnim stenama Z. Prisanka snežišča ni, tako da je po t prehodna brez težav, sam eno malo snežišće v zadnjem oknu ki ne dela nobenih težav. Za celo pot potrebovali nekih 5 ur. Na Prisanku pa veliko ljudi, sestop po grebenskoj, pa srečali veliko čehov v sandalah in japankama ...
|
|
|
|
ljubitelj gora5. 09. 2013 |
Jubilejna pot na Prisank je ena izmed najzahtevnejših zavarovanih poti na ozemlju Slovenije in je primarna samo za izkušene gornike. Najvrjetneje to ni več najtežja pot.
|
|
|
|
VesnaM7. 09. 2013 |
ali mogoče kdo okvirno ve, koliko ur hoje je od Pogačnikovega doma na Prisojnik po jubilejni .. ?
|
|
|
|
otiv7. 09. 2013 |
V priročniku piše 5ur.
|
|
|
|
VesnaM7. 09. 2013 |
Najlepša hvala
|
|
|
|
velkavrh30. 07. 2015 |
Ali je kdo zadnje dni naredil Jubilejno pot?Zanima me koliko je snega skozi Zadnje Prisankovo okno in ali se ga prečiti brez derez in cepina.Tu naj bi bilo stalno snežišče.Hvala!
|
|
|
|
ljubitelj gora30. 07. 2015 |
Vse plezalne so prehodne brez zimske opreme, tud Hanzova.
|
|
|
|
natasa si30. 07. 2015 |
velkavrh, Zadnje Prisankovo okno se da prečiti brez opreme..
|
|
|
|
Gost31. 07. 2015 |
V Zadnjem Prisankovem oknu je bilo snega 11.7. le še za vzorec. Morda nekaj metrov, seveda v dolžino, malce za podričat. Zimske opreme ne potrebujemo. Srečno
|
|
|
|
benja815121. 09. 2016 |
Pozdravljeni! S kolegom imava to nedeljo namen iti na Prisojnik, vendar imava nekaj težav pri izbiri poti za gor.Najraje bi sicer šla po jubilejni, samo me zanima, ali so vsa resneje izpostavljena mesta lepo zavarovana z jeklenico? Namreč kolegu višina ne ugaja preveč, vendar bi bile problematične le npr. kake nezavarovane poličke, kjer mu SVK ne bi pomagal. Sicer na Veliko Babo je prišel brez problema, vendar gre tu verjetno za precejšen skok kar se izpostavljenosti tiče?
|
|
|
|
sh21. 09. 2016 |
Na jubilejni poti je kar nekaj poličk brez jeklenice. Sicer so poličke lepe, vendar lahko nekomu, ki ima strah pred višino predstavljajo veliko težavo.
|
|
|
|
marepn95523. 07. 2019 |
Pozdravljeni, Ali je mogoče šel kodo v teh dneh po jubilejni čez zadnje okno pa me zanima kakšne so razmere ali je mogoče še kaj snega ? Hvala za odgovor in lp, Mare
|
|
|
|
marepn95524. 07. 2019 |
Pozdravljeni, danes sem sem šel skozi prednje okno na vrh Prisanka in skozi zadnje naprej na Razor. Pot je kopna - suha samo v zadnjem oknu je sneg, ki pa mislim da ostane preko celega leta.Proti Razorju je še nekaj snežišč, ki pa se jih da zaobiti tako da ni težav. Sem pa opazil, da je pot proti zadnjem oknu in tudi del poti proti Razorju zelo slabo markirana oziroma so markacije že zelo obledele. Danes nas je bilo na omenjeni poti kar nekaj, večina je šla prenočit na Kriške pode, (oziroma dva bodoča starša sta se že vračala iz Kriških podov preko Prisanka na Vršič in bi se jima tukaj zahvalil za info kje priti do vode) jaz pa sem se iz Razorja vrnil na Vršič in domov. Izlet je bil lep vendar kar naporen zaradi močnega sonca, ki nas je kar dobro pražilo.
|
|
|
|
veja528. 06. 2020 |
Zdravo. ali je še kaj snega na Jubilejni? Pozdrav. Venčeslav.
|
|
|
|
veja530. 06. 2020 |
Zdravo, ali mogoče kdo ve, koliko časa porabiš od slike 52 pa do vrha Prisojnika? Pozdrav! Venčeslav.
|
|
|
|
bbugari130. 06. 2020 |
30-45 min. Za sneg ne vem.
|
|
|
|
veja52. 07. 2020 |
Hvala za čas. Glede snega se pa bom prepričal na licu mesta. Pozdrav! Venčeslav.
|
|
|
|
di13. 08. 2021 16:54:30 |
Takratnih klinov v steni poti (slika 16) ni več. Zato je za prenekaterega "markirana" in "zavarovana" (trasverzalna) pot ne dovolj varna, da bi jo prečkal.
|
|
|
|
jbs13. 08. 2021 22:21:10 |
To sem tudi jaz opazil pri prečenju te grape, zna biti nekoliko zoprno v mokrem.
|
|
|
|
123klemen27. 08. 2022 01:08:49 |
Glede na veliko zgornjih komentarjev o težavnosti poti, res nisem vedel kaj naj pričakujem. Šel danes skozi prednje okno gor, prečil dol po Jubilejni in naprej na Razor. Pot je čudovita in povsod dobro varovana. Tudi tisti "previsni" del nič posebnega. Kdor ima pa težave z višino, pa itak v te konce naj ne bi zahajal Prav tako naprej na Razor, vse opreljeno, brez težav.
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.