Uskovnica (Razpotje) - Triglav (čez Planiko in Mali Triglav)
Izhodišče: Uskovnica (Razpotje) (1215 m)
Širina/Dolžina: | 46,3267°N 13,9107°E |
| |
Ime poti: čez Planiko in Mali Triglav
Čas hoje: 6 h 15 min
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Višinska razlika: 1649 m
Višinska razlika po poti: 1900 m
Zemljevid: Triglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Ogledov: 32.908
| 3 osebam je objava všeč |
Dostop do izhodišča:
a) Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu za Lesce, nato pa sledimo oznakam za Bled in Pokljuko. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo levo v smeri Uskovnice (desno planina Konjščica). Od tu se peljemo še dobrih 500 m do nekdanjega parkirišča nad Uskovnico. Ta predel se imenuje Razpotje.
Po novem je na omenjenem parkirišču prepovedano parkiranje, zato moramo parkirati že na Rudnem polju, kar nam pot podaljša za približno 35 minut, ali pa izberemo izhodišče Uskovnica (Lom).
b) Iz Železnikov ali Podbrda se zapeljemo v Bohinjsko Bistrico, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Bleda. Kmalu za Petrolovo bencinsko črpalko, ki se nahaja le malo za Bohinjsko Bistrico, pa z vožnjo nadaljujemo levo v smeri Pokljuke in Jereke. V nadaljevanju se cesta najprej strmo vzpne, nato pa se za Koriti postopoma položi in nas pripelje do križišča ob avtobusni postaji, kjer nadaljujemo desno v smeri Pokljuke, Koprivnika in Jereke (naravnost Srednja vas). Takoj za križiščem prispemo v Jereko, mi pa iz križišča pred cerkvijo nadaljujemo naravnost proti Pokljuki (levo Podjelje). Za Jereko se cesta ponovno prične strmeje vzpenjati, višje pa se položi in se nadaljuje ob Mrzlem potoku. Ko se priključimo cesti z Bleda gremo levo ter se zapeljemo do Rudnega polja, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo levo v smeri Uskovnice (desno planina Konjščica). Od tu se peljemo še dobrih 500 m do nekdanjega parkirišča nad Uskovnico. Ta predel se imenuje Razpotje.
Po novem je na omenjenem parkirišču prepovedano parkiranje, zato moramo parkirati že na Rudnem polju, kar nam pot podaljša za približno 35 minut, ali pa izberemo izhodišče Uskovnica (Lom).
Opis poti:
Od zapore ceste se spustimo kakih 15 minut do planine Uskovnica. Tu stoji kapelica in zraven nje pitna voda na Uskovnici. Poiščemo pot, ki gre na Vodnikov dom (prva, ki gre desno od kapelice širok kolovoz). Pot je sicer označena pa kljub vsemu je zaradi velikega števila poti na Uskovnici težko najti začetek prave poti. Če nismo prepričani je bolje vprašati koga, če le imamo možnost. Pot počasi zapusti planino in se skrije v gozd, kjer naletimo na studenček. Nato hodimo po zahodnih pobočjih Ablance, ki so mestoma precej strma. Kmalu pridemo iz gozda, kjer prečimo precejšnje število grap. Ena je zelo nerodno prehodna. Previdno! Takoj za to grapo prečimo hudournik po katerem teče voda, ki pa v sušnih obdobjih usahne. Pot za tem postane lažja. Sedaj že hodimo pod pobočji Tosca. Pot postane nekoliko bolj strma in se razcepi na dva dela. Usmerimo se na desno pot (leva je opuščena). Obe poti se združita po enournem vzponu na poti Pokljuka - Triglav, kjer zavijemo levo. Pot naprej preči južna pobočja Tosca. Pot nato v rahlem spustu preči krajši pas redkega gozda nato pa nas pripelje na strma pobočja. Še nekoliko naprej pa pot po umetno narejeni široki polici v rahlem spustu preči prepadna pobočja Tosca. Ker je pot precej široka ne povzroča težav (previdno zaradi padajočega kamenja, skalni podor v letu 2008). Pot se nato ponovno rahlo vzpne in nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Vodnikovega doma. Sledi še približno deset minut hoje brez večjih vzponov ali spustov do Vodnikovega doma.
Od doma nadaljujemo naravnost v smeri Triglava (desno navzgor Bohinjska vratca). Pot naprej se zmerno vzpenja in preči pobočja pod Vernarjem. Že kmalu pa naletimo na prvo jeklenico, ki nam pomaga premagati kratko polico. Pot naprej se vzpenja po melišču in nas nato pripelje do strmega skalnega skoka. Dobro zavarovana pot nas po strmih stopnicah pripelje na vrh tega skoka. Sledi nekaj metrov prečenja po strmem pobočju, nato pa nas pot pripelje na prostrana območja v bližini Konjskega prevala. Le tega dosežemo po krajšem spustu.
Naprej nadaljujemo levo v smeri doma Planika (naravnost Kredarica, desno Krma). Pot naprej se vzpenja po meliščih v cik cak ovinkih (v ključih) do neizrazitega stranskega grebena. Tu se pot obrne desno in po desni strani obide večjo kraško vrtačo v kateri se večji del leta zadrži sneg. Sledi še nekaj minut vzpona in pot nas pripelje do doma na Planiki.
Pri domu se usmerimo na pot v smeri Triglava čez Mali Triglav. Sprva zložna pot najprej preči ravnico pod Triglavom, nato pa se začne vse strmeje vzpenjati. Naprej se vzpenjamo po poti, ki je mestoma posuta z drobirjem (drseč pesek na poti) do grape pod malim Triglavom. Prehod po grapi ni težaven in je zavarovan. Na vrhu grape pa se nam odpre pogled na drugo stran v prepad. Naprej nas bolj razgledna pot s pomočjo varoval pripelje na neizrazit vrh Malega Triglava s katerega se rahlo spustimo (tu se nam z desne priključi pot s Kredarice). Sledi izpostavljena a odlično zavarovana pot po grebenu. V zadnjem delu se pot strmeje vzpne in nas pripelje do Staničevega zavetišča, ki je s poti oddaljeno 30m. Do vrha pa strmina popusti in razgledna pot nas pripelje na vrh Triglava, kjer stoji Aljažev stolp.
Izhodišče - Uskovnica 15 minut, Uskovnica - Vodnikov dom 3:00, Vodnikov dom - Planika 1:30, Planika - Triglav 1:30.
Ob poti: Kapelica na Uskovnici (1180m), Vodnikov dom (1817m), Konjski preval (2020m), Dom Planika (2401m),
Mali Triglav (2725m)
Slike:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
Diskusija o izletu Uskovnica (Razpotje) - Triglav (čez Planiko in Mali Triglav)
|
mprimo44. 12. 2006 |
nekje blizu sem že hodila, a to bo moja prva pot v ta del, ko bo to mogoče (najbrž junija 2007
|
|
|
|
Triglavček199021. 10. 2009 |
Živijo! Zanima me ali ima morda kdo kakšne podatke o razmerah za tole pot? Morda če,kdo ve koliko je snega proti vrhu in ali je pot močno poledenela? Hvala vam za odgovor in varen korak vsem skupaj!
|
|
|
|
Triglavček199021. 10. 2009 |
Živjo! Zanima me ali ima morda kdo kakšne podatke o razmerah za tole pot? Morda če,kdo ve koliko je snega proti vrhu in ali je pot močno poledenela? Hvala vam za odgovor in varen korak vsem skupaj!
|
|
|
|
nala23. 07. 2010 |
Živjo! V drugi polovici avgusta nameravamo na Triglav.Zanima me,če smo se prav odločili,da gremo po tej poti,glede na to,da nismo ne vem kakšni gorniki,kondicije imamo dovolj.Za sestop,da bi bil čim lažji in da se ne bi vračali po isti poti,ampak bi naredili krožno,pa ne vemo.Zato prosimo,da nam posredujete vaše izkušnje in za odgovor hvala ter varen korak vsem!
|
|
|
|
Klin23. 07. 2010 |
Pot z Uskovnice je na začetku kar malce dolgočasna. Raje pojdite s Pokljuke ali Krme.
|
|
|
|
katjuša223. 07. 2010 |
Tole pot sem prehodila pred leti.Se mi ni zdela ravno dolgočasna,ampak mogoče manj oblegana kot pa tista iz Pokljuke. Za nazaj smo takrat šli do Sedmerih jezer in čez Komarčo,... Verjetno je pot tule na portalu opisana. Sicer mi malo spomin nagaja,da bi dajala točne informacije.Smo pa hodili bolj z užitkom in mislim,da takrat kar 4 dni,saj smo vzeli pot na Triglav bolj za pohajanje po hribih kot pa za tekmovanje.
|
|
|
|
nala26. 07. 2010 |
Živjo! najprej hvala za koristne informacije,se bomo lažje odločili. Sicer, pa tudi naš vspon na Triglav bo verjetno trajal 2 do 3 dni.Naš namen pa je,da čim bolj izkoristimo to prelepo planinsko življenje naših planin. lp
|
|
|
|
ppetrov514. 08. 2011 |
Spoštovani planinci in ljubitelji planin,turisti,pomorščaki..... Vse je ok do vznožja malega triglava! KATASTROFA In osebno me triglav ne bo videl več! neupoštevanje prednosti, trume množice, ki se vali iz vseh smeri,valjenje kamnov ( skal ) pri izstopu samo zaradi tega da bo nekdo hiterje dol.Neučakanost...Da ne govorim o nepravilnhi opremi...Brez čelad,brez samovarovalne opreme, v supergah trenirki in majčki...Komentarji češ ali z svojo opremo naskakujemo Mont Everest itd....Na vrhu prodaja piva,majčk,čokolad itd..Sej slednje bi še šlo vendar alkohol?? Triglav je postal le trofeja, ki jo večina želi osvojiti za VSAKO ceno!!Žalostno!Resnično upam da se bo planinska zveza slovenije premaknila v smeri varnosti in ne samo pasivno ukrepala temveč aktivno organizirala vodene dostope iz vseh smeri z planinskim vodnikom! Neopremljeni skupijni ali individualnim pa NUJNO prepovedala dostope do te lepe gore! Saj bo v nasprotnem primeru triglav izgubil svoj pomen...Če ga že ni! Lep pozdrav!
|
|
|
|
IgorZlodej14. 08. 2011 |
To mnenje je pa čisto mimo. Individualnim PREPOVEDATI dostop, lepo te prosim, preberi še nekrat kar si napisal. Pa pojdi gor januarja, če i sposebone, če ne si najemi vodnika in ne stitnari v največji gneči stredi avgusta.
|
|
|
|
JusAvgustin14. 08. 2011 |
Se strinjam z Igorjem, to sploh ni mnenje to je primitivno razmišljanje. Kdo pa še hodi na Triglav na vrhuncu sezone?!
|
|
|
|
ppetrov514. 08. 2011 |
Igor Zlodej, Jus Avgustin, potemtakem je isto kot da bi napisal primitivno je hoditi na morje v vrhuncu sezone in skoraj doživeti prometno nesrečo! Pojdi raje pozimi, ker je manj gneče na cesti..? Primitivno? Se vama zdi pohod na triglav BREZ čelade in samovarovalne opreme Primitivno? No meni se na žalost ne! Pa ni triglav moja najlubša gora..temveč prej Mangart,škrlatica,dolomiti itd...Kjer vidiš planince,ki upoštevajo neka osnovna pravila gorništva...In ravno na vrhuncu sezone bi morali obiskovalci bolje paziti na varnost samih sebe in drugih kot pa prej.In mislim da nima nobene veze kdaj greš gor.Če so neka osnovna napisana pravila ki bi se jih morali vsi držati zgolj zaradi varnosti potem datum ne igra nobene vloge! Ker pa predvidevam da se bosta spet napihovala, si oba preberita info.o ribi napihovalki! V osnovi je zelo majhna
|
|
|
|
JusAvgustin14. 08. 2011 |
in zelo strupena... še vedno mislim, da je tvoje raszmišljanje popolnoma zgrešeno: "individualnim pa NUJNO prepovedala dostope do te lepe gore! Saj bo v nasprotnem primeru triglav izgubil svoj pomen...Če ga že ni! Lep pozdrav!"
|
|
|
|
ppetrov514. 08. 2011 |
JusAvgustin, Na tvojo žalost je pred besedami "individualnim pa NUJNO prepovedala dostope do te lepe gore! Beseda NEOPREMLJENIM! Se opravičujem! Drugič bom napisal z veliko! Pa srečno v gorah!
|
|
|
|
JusAvgustin14. 08. 2011 |
sicer pa oba veva, da je triglav sredi sezone romarska pot, da ni nikakršne strpnosti, kulture, prave opreme, da o obutvi nekaterih ne govorimo. In zaradi tega "zasovražiti" triglav se meni zdi je nekoliko bedno se ti ne zdi? Pa kaj se toliko ukvarjaš z drugimi, saj je mnogo lepših, težjih in predvsem samotnih gor v neposredni bližini... Vem ja zguncan verz, pa kaj, če je res je res... Lp, napihovalka 2
|
|
|
|
ppetrov514. 08. 2011 |
KAr ej res je res Ja na žalost me triglav ni videl že 10 let.In velikmo se je spremenilo.Sicer pa me bodo prihodnosti videli prej drugi vrhovi kot pa ta Napihovalec 1
|
|
|
|
GregorC14. 08. 2011 |
ppetrov pejd gor čez kakšen teden pa boš videl čist drugo sliko. Ne vem kaj si pričakoval na Triglavu sredi glavne sezone. Neopremljenim pa prepovedat dostope? Se ti mal hecaš, a ? ne A boš spodaj postavil stražo in kontroliral opremo? Kaj pa tisti šminkerji, ki si omislijo top opremo in jo imajo s seboj, da se vidi da jo majo, čeprav sploh ne vedo kaj bi s tem počeli? Ali bi potem še uvedel obvezen preizkus o pravilni uporabi?
|
|
|
|
heinz14. 08. 2011 |
Zanimivo, sam pa sem bil v četrtek podobno kot predlani (lani je bilo malce drugače) kar prijetno presenečen vsled primerne strpnosti (kulture) pri srečevanju na grebenu. Kljub gneči ljudje tudi znajo ostati ljudje. Sicer paje tako, da če si živčen sam, ti gredo vsi na živce, oz so ti v napoto. Včasih je hoditi sam morda celo varneje, kot v dvoje ali v skupini. Naučiš se zagotovo mnogo več. Kogar je strah, pa naj se vrne v dolino po vodnika (edino logično seveda).
|
|
|
|
ppetrov514. 08. 2011 |
GregorC, Načeloma je delo gorske policije "svetujejo obiskovalcem gora in jih opozarjajo na ustrezno opremljenost". Prav imaš! Kar naj bo tako kot je Sicer pa sem imel v mislih samo alkotesterje! Sej sam s tem bi veliko naredili...Ker po vsej verjetnosti se mi zdi da tudi jaz nisem bil čisto trezen ko sem rinil gor..Pa vse to kar sem napisal je bilo v hecu!? Pač sem tipičen slovenec k se pizdim..Ostali so pa vsi modri..Tako pač je v tej hlapčevi deželi Pa srečno v gorah
|
|
|
|
nivesb14. 08. 2011 |
Na žalost je res kar je napisal ppetrov5! Triglav je cilj za romarje.Na vrhu se ljudje zabavajo, kot bi bili v kakem trgovskem središču. Cit članek..Od Maje Ikanovič,Tomaža Marolta.. Žalostna podoba Triglavskega narodnega parka Triglav smo osvojili, a žal smo potrdili naše domneve o tem, da to ni več visokogorje, ampak le trofeja, ki jo večina želi osvojiti za vsako ceno. Ljudje se vzpenjajo na vrh brez opreme in brez znanja, vodniki pa si tiho manejo roke. Čudim se, da se na tem vrhu zgodi tako malo nesreč. Triglav je s svojimi jezeri žal postal turistična atrakcija in trofeja množic, ki ne sodijo v visokogorja. Tistim, ki si ga lastijo, je pomemben samo dobiček, zato ne dvomim v to, da bo čez kakšno desetletje na vrh vozila sedežnica, za ogled jezer pa bodo računali vstopnino. Gamse in preostale divje živali pa bodo zaprli v kakšen rezervat, da jih bodo turisti lahko fotografirali. Cesta do Triglavskih jezer je že tako ali tako narejena, samo še asfaltirati jo je potrebno in stvar bo kompletna.
|
|
|
|
jujujuhuhu21. 08. 2012 |
Znano je, da je denar sveta vladar in da imamo ljudje čredni nagon. Tisti, ki govorite o trofejah, mi delujete kot nevoščljivi oz. zavistni, ker se odloči iti v gore še kdo drug kot pa vi, izkušeni alpinisti. In za vas se ne bojim - boste že našli bolj neobljudene kraje. Pa ne me razumet napačno - sem strogo proti izkoriščanju narave v kakršnikoli smeri, prav tako menim, da alkohol nikakor ne sodi v gore (še drugam ne!). Vendar mnenje, da pa širše množice ne spadajo gor, pa da je prevelika gužva in da imajo ljudje Triglav le za trofejo - to je pa mimo! Trofeja ali kakšen drug izraz - to pa vendar nikakor ni v vaših mislih, kaj ne?! Ljudje gredo v naravo, v gore, ja, in če dosežeš vrh - dobro pripravljen!- je to nek dosežek, ergo trofeja. Je pa res, da je premalo ozaveščanja javnosti o sami naravi poti, o potrebni pripravljenosti, varnosti ipd..
|
|
|
|
Alesko197121. 08. 2012 |
Kakršen je človek v dolini, tak bo tudi v gorah. Olika ter previdnost se ne začneta ali končata na 2000m. Čreda pa vedno najbolj zazna udarec po žepih. Ko bo GRS začela zaračunavati kot zaračunajo sosedje, bo traparij po hribih bistveno manj. Zavarovalnice naj narede svoje,vsak razumen se bo zavaroval - prav tako naj država uredi koncesije, GRS pa bo hkrati nudila plačana delovna mesta ljudem, ki to radi počno. Pa daleč od tega, da bi bil proti obstoječemu sistemu. Entuziastom v GRS vsa čast.
|
|
|
|
jax21. 08. 2012 |
Se moram zelo strinjat z juhuhuhu - trofeja morda res ni najlepši izraz - ampak a ni bistveni element vsakega hribolazenja dosežek? Tisto, o čemer bomo ob pivu radi govorili? Da smo prišli na tisto visoko goro? Da je bilo težko, ampak smo zmogli? Gre za premagovanje samega sebe in to je eden od bistvenih elementov. Zdaj jasno je da je pri Triglavu v igri še nekaj več in to je povezano z nekaterimi slovenskimi svetinjami - Triglav je le gora, pa naj nekateri še tako skušajo pokazati, da je kaj več. Saj to ni edini primer takšnega prenapetega odnosa do določenih simbolov in dejavnosti (spomnite se na debato o statusu kulture). Pa še na debato o pomanjkanju kulture in gorskih vodnikih: GVji se sicer res vsaj načelno sklicujejo na gorniško etiko in naj bi skrbeli za nivo kulture v gorah, ampak izkušnje številnih (ne sicer iz prve roke) pravijo, da so zlasti v centralnih Alpah GV-ji eni od najarogantnejših udeležencev v gorah. Tako da - ne vem če to ravno pripomore k splošnemu višanju nivoja kulture.
|
|
|
|
wanyola22. 08. 2012 |
Sem bila včeraj gor, je bila gneča, pa vendar nisem opazila nobene nestrpnosti ali neučakanosti pri ljudeh, vsi so bili prijazni in vljudni. Seveda si vsak planinec želi vsaj enkrat osvojiti Triglav in s tem ni prav nič narobe. Srečala sem neverjetno veliko tujcev, dobro opremljenih. Ko enkrat osvojiš vrh, je to eno samo zadovoljstvo. Občutek je enkraten in govoriti o nekakšni trofeji je popolnoma napačno.
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.