Dol - Stegovnik (čez Močnikovo sedlo)
Izhodišče: Dol (850 m)
Širina/Dolžina: | 46,3826°N 14,4445°E |
| |
Ime poti: čez Močnikovo sedlo
Čas hoje: 2 h 30 min
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot
Višinska razlika: 842 m
Višinska razlika po poti: 842 m
Zemljevid: Karavanke - osrednji del 1:50.000
Priporočena oprema (poletje):
Priporočena oprema (zima): cepin, dereze
Ogledov: 38.446
| 6 osebam je objava všeč |
Dostop do izhodišča:
Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Kranj - vzhod in cesti naprej sledimo v smeri Jezerskega, a le do gostilne Kanonir, kjer zavijemo levo. Naprej sledimo sprva še asfaltirani cesti a le do približno 2km oddaljenega križišča, kjer se desno odcepi cesta na Stegovnik. Usmerimo se na to cesto, ki ji sledimo nekaj 100m do zapornice, kjer parkiramo na manjšem parkirišču.
Opis poti:
Od zapornice sledimo gozdni cesti, ki nas po približno 20 minutah pripelje na križišče. Usmerimo se desno in sledimo cesti še do večje travne jase na kateri stoji hiša. Tu gremo naravnost na peš pot za oznakami Stegovnik (levo Stegovnik skozi okno, neoznačena pot). Pot se nekoliko vzpne in nas pripelje do kolovoza. Tu pazljivo gledamo markacije in pazimo, da nas kolovoz ne zavede. Pot nato še nekajkrat preči kolovoz in nas pripelje na Močnikovo sedlo skupaj s kolovozom.
Tu na sedlu se usmerimo ostro levo in po široki poti že čez nekaj korakov pridemo na novo razpotje. Ponovno gremo levo za smer Stegovnik. Pot nas kmalu pripelje na drug kolovoz. To je kolovoz po katerem smo hodili že pred sedlom. Temu kolovozu sledimo še približno 5 minut do mesta, kjer se desno navzgor odcepi pot na Stegovnik. Po začetnem vzponu pot hitro postane zložna in nas v prečenju proti desni pripelje do hudourniške grape. Tu se pot začne strmo vzpenjati ob hudourniku katerega v zgornjem delu preči in nas pripelje na drugo stran. Tu strmina ponovno popusti in nas skozi lep gozd pripelje do sedla imenovanega Pri Lojtri.
Sledi vzpon po sprva zložnem grebenu, ki kmalu postane precej strm(v mokrem nevarno za zdrs). Pot nato s pomočjo jeklenice premaga edino zahtevno mesto na poti. Pot preči 3 metre dolgo izpostavljeno poličko. Za tem pa nas pot pripelje na manj strm greben kateremu ob lepih razgledih sledimo do vrha katerega dosežemo v 10 minutah nadaljnje hoje.
Ob poti: Močnikovo sedlo (1315m)
Slike:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Diskusija o izletu Dol - Stegovnik (čez Močnikovo sedlo)
|
ROBERT22. 08. 2006 |
lepa sproščujoča pot, polna prijetnih presenečenj!
|
|
|
|
Gost26. 08. 2006 |
Možici,prave mojstrovine.
|
|
|
|
Gost29. 08. 2006 |
In če imaš srečo in dobre oči, da vidiš tudi jurčke, si nabereš še večerjo. Vsaj jaz imam tako prijetno izkušnjo. Ja, zelo lepo se je potepat po gorah nad Jezerskim.
|
|
|
|
Gost18. 09. 2006 |
To je zame najlepši sredogorski izlet!!
|
|
|
|
Gost25. 05. 2007 |
Norma je malo preterana .jaz sem porabil točno tri ure, pa hitro hodim.Nikjer niso omenjeni prehodi skozi čudovita naravna okna.Skozi izhodnega se mora kar pošteno pripogniti.Na vru res čudovit razgled.
|
|
|
|
Leon812. 08. 2009 |
Tudi meni se zdi čas 2 uri in pol prehud. Včeraj sva bila namreč z ženo na tej turi in sva hodila dobre 3 ure. Pa tudi opis poti v dnevniku 'Kranjski vrhovi' navaja čas 3 ure. Predlagam torej, da popravite čas na 3 ure.
|
|
|
|
Parkeljc24. 06. 2010 |
Hm "tajming" je zelo relativen, sam sem namreč danes hodil od zapornice do vrha cca 1 uro in 45, pa se mi zdi, kot da sem se vlekel kot... Razgledje pa res fenomenalen; Košuta, Kočna, Grintovc, Storžič, Javornik, Kozji vrh,... Priporočam!
|
|
|
|
bolhca15. 11. 2010 |
Včeraj sva s kolegom opravila lep jesenski izlet po tej poti in čas bo kar držal. Midva sva bila od rampe pa do vrha prej kot v dveh urah in pol. Sem pa nekje na poti izgubila majhen fotoaparat v črni usnjeni torbici. Če ga je, ali bo, kdo kjerkoli na poti našel, bom zelo vesela, če mi pošlje sporočilo.
|
|
|
|
Sim7913. 08. 2012 |
Zanimiva pot. Je pa nekoliko slabše označena - markacij je na nekaterih mestih malo in so zelo zbledele.
|
|
|
|
metod25. 11. 2012 |
Zapora ceste velja od 20.7. do 20.10, so pritrdili dodatno tablo. Danes je bilo prijetno, na vrhu toplo, brez vetra in mir. Po grebenu proti vrhu so še vidne žice nekdanje Bornove obore za jelenjad. Ob žicah sem opazil mejni kamen z inicialkama D.J. Ali morda kdo ve kaj pomenita?
|
|
|
|
peterr25. 11. 2012 |
Mejni kamen z inicialami D.J. je tudi na vrhu sosednjega Ruša 1614m, ko sem se pred leti zanimal sem dobil podatek da je bil v Kokri veleposestnik Dolenc.Na netu sem našel podatek,da sta v začetku svetovne krize po prvi svetovni vojni veliko večino posestev in žag v Kokri kupila Franc Dolenc (očetu je bilo im Jože izhajajo pa iz Škofloškega konca kjer so tudi imeli lesni obrat na trati)in Franc Hajnrich.Leta 1924 je kupil še žago v Preddvoru(150 delavcev) in grad Hrib v Predvoru. 1929 pa sta z Hajnrichom kupila posestvo Brdo in ga 1935 prodala Karadžorževiču. Povsej verjetnosti so ti kamni onačevali mejo njegovih posestev.
|
|
|
|
metod25. 11. 2012 |
Peterr, hvala. Lep izlet in še nekaj novega sem se naučil.
|
|
|
|
smatjaz15. 10. 2013 |
Lisica, danes sem obiskal Stegovnik in moram reči da je to izjemen izlet, še posebej ker sem se povzpel čez okno in vračal čez Močnikovo sedlo, kot si predlagala. Administrator lahko mirno popravi čas na 3 ure, kot ga porabi povprečen pohodnik za vzpon. Velika graja pa leti na Planinsko društvo ki je zadolženo za te poti, saj so markacije v stanju kot bi bile narejene nekje med I in II svetovno vojno, pa še tu pa tam kakšna manjka ker so gozdarji podli drevo na katerem je bila, tako da pri počitniški hišici sploh ni označena smer levo čez okno (niti je nisem našel na nobenem zemljevidu, razen na hribi.net), kasneje pa jih tudi zmanjka, že pri odcepu iz gozdne poti, pa vse do okna !!! Poleg vsega pa iskanje poti otežuje še spravilo lesa ki ravnokar poteka in je vzrok mnogo novim potem ki lahko zavedejo. Lisica brez tvojega opisa bi bilo zelo težko - hvala! Glede dejstva da sta že jerinjan 2009 in bojan a 2010, opozorila na slabe označne, bi bil skrajni čas da omenjeno PD nekaj ukrene, saj se očitno ne zaveda kakšen biser ima. Vračanje čez Močnikovo sedlo je malo lažje ker je pot bolj uhojena ker veliko obiskovalcev ne ve za pot čez okno in uporablja čez sedlo. Zahvaliti se moram tudi dvema prijaznima mladenkama ki sem jih srečal pri vzponu in sta mi pomagali z napotki o poti. Na pomlad se ponovno vrnem in opravim vzpon še z nasprotne strani in jo podaljšam do koče pod Storžičem. In če markacije še ne bodo popravljene bom sam nesel tisto "kilo" barve gor in jih popravil. No ja kdor se bo odpravil gor naj upošteva nasvet lisice - pomaga. Srečno in varen korak vsem ! PS: kritika markcistom ni bila zlonamerna, izražena je bila le želja da se kaj premakne na tem področju, a ne?
|
|
|
|
PAJKEC17. 10. 2013 |
Popolnoma se strinjam z smatjažem. Pot je čudovita, primerna za vsakogar in res je škoda, da je tako slabo markirana.Jaz osebno sem hodil z opisom v roki. Mislim, da je zdaj pravi čas za obisk te gore, saj zlato rumena barva macesnov v tem letnem času še popestri to zanimivo turo.
|
|
|
|
som6917. 10. 2013 |
Do Močnikovega sedla predlagam pot od kmetije Rezman, kjer je še vedno manj gozdnih vlak.
|
|
|
|
smatjaz30. 10. 2013 |
som69, mogoče res, vendar potem se moraš pa odrečipoti skozi okno, kar bi bila velika škoda ali pa od Kanonirja nekaj časa pešačiti nazaj. Škoda bi bilo da nebi naredil krožne poti. Varen korak vsem.
|
|
|
|
som6930. 10. 2013 |
To pa ne bo držalo, krožna pot, ki poteka skozi okno, je nad Močnikovim sedlom.
|
|
|
|
martinkarpan31. 10. 2013 |
zdravo a mi poveste kje ste parkirali? ker pri zapornici je polno hlodov in vse blatno....
|
|
|
|
Lisica31. 10. 2013 |
Jaz sem parkirala pri zapornici, je bila pa takrat zapornica gor in se je dalo z avtom še naprej, recimo do tistega vikenda/hiše kjer je razpotje za krožno pot. Parkiraš lahko tudi nižje dol pod hišo v Dolu-si pač za kakšnih 5-10 min podaljšaš pot.
|
|
|
|
smatjaz1. 11. 2013 |
martin, jaz sem na travniku ob cesti kakih 100m pred zapornico, res pa da takrat še ni bilo toliko hlodov, blato pa. Če pa se uspeš prebiti čez blato z avtom pa tako kot je napisala lisica. Lahko pa tudi že na prvem križišču kjer cesta prvič skrene v desno. Paziti moraš le da je vozilo dovolj z ceste zaradi vleke hlodov.
|
|
|
|
Andrej-25. 06. 2014 |
V soboto sem se odpravil na Stegovnik cez Mocnikovo sedlo. Parkiral sem nad kmetijo Lindau in se odpravil na pot. Pot je siroka in lepa, malo se sicer vlece, kasneje pa preide v gozdno pot. Vse do vrha je bilo super in cudovito. Nazaj sem se odlocil da grem skozi okno in mimo planine Javornik. Tako bi naredil lep krog. Tu sem oskrbnika povprasal za pot v smeri Kanonirja, da bi prisel nazaj na tocko odhoda. Prijazni oskrbnik mi je dejal naj grem samo cez leso pri koci in se drzim samo desne. Ampak, ce bi se drzal samo desne, bi prisel do doma pod Storzicem :-) Vsaj tako so kazale table in planinci, ki so sli tja :-) Pri tem razpotju sem nadaljeval po edini mozni poti za Stegovnik cez Mocnikovo sedlo, mislec, da nekje se bo ze odcepilo za dol. Po nekajminutni hoji pridem do nove table, ki lepo oznacuje pot in se potrdi, da sem izbral pravo pot. Vendar me ze cez cca 100 m preseneti konec poti, zagrajena z zico, kateri sledi strm in neprehoden breg (na dol seveda). Torej kljub oznaceni poti se le ta konca in nisem vedel kam naprej? Odlocil sem se da grem nazaj preverit, ce sem kje zgresil, vendar nisem. Pri leseni lopi na travniku sem nato nadaljeval pot na pamet po bregu, skozi gosto in zelo strmo gmajno, dokler nisem prisel do grabna, ki je bil sicer suh, vendar skrajno neprijeten za hojo :-/ Tako sem prehodil cel graben (cca 40 min) in prisel ven na cesto, katera vodi potem do zgornjega parkirisca in naprej do spodnjega parkirisca z zapornico. Konec dober, vse dobro, le ne gre mi v glavo, zakaj se ta pot od planine Javornik v smeri Kanonirja kar na enkrat konca?!? Ali kdo ve kje sem ga polomil, mogoce spregledal pot? Odlocil sem se, da vzpon ponovim, ampak prej bi rab prebral kaksen koristen nasvet :-) Hvala!
|
|
|
|
ljubitelj gora25. 06. 2014 |
Sem se iz Stegovnika podal proti Malem Javorniku po S strani, z vrha sem nekaj časa sledil označeni nazaj v smeri Stegovnika, nato pa direkt dol v dolino. Tam je kr problem, če se vračaš res direkt dol. En potek, kako sem šel: http://shrani.si/f/2f/ac/3JzIUlNx/22222.jpg
|
|
|
|
dragon5. 08. 2014 |
Andrej, v nedeljo sem opravil to pot kot jo ti opisuješ in ti lahko povem kje si zgrešil. Na javorniškem prevalu sta dve razpotji. Najprej prvo in po nekaj desetih metrih še drugo. Pri obeh greš samo naravnost v smeri Jezerskega. Vse je dobro označeno, cel kup enih tabel. Po približno pol ure prideš na makedamsko cesto, ki pa jo samo prečiš in nadaljuješ po gozdu še kakih deset minut in se zopet priključiš cesti, ki pelje proti Dolu. Upam, da sem ti pomagal in srečno v hribih.
|
|
|
|
Gost7927. 04. 2015 |
Zelo lepa pot (še posebej krožna...skozi okna), vendar na posameznih odsekih slabše markirana. Uradne markacije so v veliki meri prerasli lišaji in mah ali pa so zbledele, zato so nekoliko težje vidne. Zapornica je dvignjena (in ostaja dvignjena - kot mi je potrdil bližnji kmet)...za tiste, ki bi mogoče želeli po cesti nekoliko višje. Za termin 20.7.-20.10. pa naj bi veljala popolna zapora (tabla). Makadamska cesta pa je tudi v solidnem stanju.
|
|
|
|
Hahar24. 08. 2015 |
U subotu smo izveli "kružnu" turu od zapornice u Dolu, odmah nakon kmetije Lindau? (na zemljevidu: Limdav?). Držali smo se zabrane i pješačili cestom do počitniške hiše na jasi. Na povratku smo vidjeli da su se neki popeli autom do gore i bilo nam je žao kaj i mi to nismo napravili. Cesta je 5++! Krenuli smo preko Močnikovog sedla na vrh. Markacije su zelo dobre, a natpisne table uočljive i jako korisne. S vrha smo nastavili celotnim grebenom i spustili se do okna, skozi okno prešli na drugo stran. Dočakal nas je putokaz za Močnikovo sedlo. Odločila smo se vrnuti proti Močnikovom sedlu. Staza do M. sedla dobro je markirana, ali ne bismo je preporučili jer je zbog ledoloma/žledoloma provedena jaaaako nisko ispod stare staze(?) koja je zatrpana popadalim stablima. Gubi se najmanje 150 m visine i onda se tih 150 m mora penjati natrag gore po slabom terenu i neuhodanoj stazi. Mora se priznati da su se markacisti dobro namučili, prosekli stazu i lepo je označili , ali trasa je vseeno res nezgodna! Domačin u počitniškoj hišici na začetku priporočil naju je naj se ob povratku spustimo na cestu, ali nakon okna cesta se ni vidla i nismo se usudili spustiti naslijepo po velikoj strmini u nepoznatoj gori. Za celotnu turu potrebovali smo več kot šest ur - več za sestop in vrnitev kot za vzpon! Gora je res čudovita, pravi mali biser, ali opisana "krožna" tura ni najbolja ideja!
|
|
|
|
Batistuta10. 07. 2017 |
Danes sem šel na Stegovnik po poti čez Močnikovo sedlo, pot je lepo označena, rabil sem 1h 50' do vrha. Na vrhu sem nato nadaljeval naprej (ne nazaj po isti poti) in ta pot me je privedla do okna. Okno žal ni označeno na zemljevidu na tej strani, (je pa označeno na zemljevidu Jezersko z okolico 1:25000). Okno je totalno fascinantno, saj ima 5 oči, po mojem mnenju najlepše v Sloveniji. Naslednja napaka na zemljevidu je, da ni vrisana markirana sprehejalna steza, ki povezuje obe markirani poti, ki gresta proti Javorniškemu prevalu (ena iz vrha Stegovnika, druga iz Močnikovega sedla). Torej, ko pridete v smeri navzdol skozi okno, nadaljujte po markirani poti 5-8 minut, nato pa pridete do križišča, kjer sta markirani dve poti, ena gre desno po ravnem, izberite pa tusti, ki gre levo navzgor. Ta potka vas pripelje do označenega križišča, kjer nadaljujete proti Močnikovemu sedlu. Tako naredite krožno pot, ki je veliko bolj zanimiva, ter vidite tudi okno, ki je ''must-see''!
|
|
|
|
svizec111. 07. 2017 |
Mene pa zanima, če vsaj 75% poti na Stegovnik poteka v senci (in to popoldne, po 14h!) in je tako primerna za te vroče dni? Ali pa če kdo morda pozna kak drug hrib,goro z cca 1000 m višinske razlike, ki v 80% poteka po senci popoldne, potem pa ima na vrhu vseeno lep razgled- nekaj takega kot Ciprnik z Jasne (Kranjska Gora) ? Hvala
|
|
|
|
Janezs13. 07. 2017 |
Dobro,da ne vprašaš koliko stopinj bo met potjo.
|
|
|
|
siddh22. 04. 2019 |
Tale pot ni vec priporocljiva. Na poti gor sva se kljub trudu izgubila, ker je okrog Mocnikovega sedla poseka, ki otezi iskanje markacij pa tudi poti (ce bo kdo sel, treba se je drzati skrajne leve). Pot nazaj (sla sva krozno, z vrha naprej po grebenu, pa dol in skozi okna) pa je, ceprav dobro oznacena, res zelo podrta - ogromno podrtih dreves in balvanov, cez katere je treba plezati ali iti okrog.
|
|
|
|
trdi14. 07. 2019 |
Se strinjam s predhodnikom, ta krožna pot je sicer lepo označena, markacije zgledajo dokaj nove. Težava je res na tej poseki, kjer so očitno posekali drevesa z markacijami, na srečo je ob koncu poseke velik možic, ki te usmeri na markirano pot, vendar je na poti res ogromno podrtih dreves, sploh od okna nazaj proti Močnikovemu sedlu, tako da je kar naporna pot.
|
|
|
|
Zdenkob24. 07. 2020 |
V ponedeljek, 20. julija sem se povzpel na Stegovnik z Dola skozi okno, vračal pa sem se preko Močnikovega sedla. Pot z Dola skozi okno sicer ni uradno označena, se pa da pomagati z neuradnimi oznakami, tukajšnjim opisom in komentarji. Na poti je nekaj posek, kjer se oznake izgubijo, in veliko podrtih dreves, ki ji je potrebno ali obiti ali preplezati ali zlesti pod njimi - tako pri vzponu kot tudi pri spustu. Najbrž je to tudi razlog za skromen obisk tega vrha, ki sicer nudi lepe razglede.
|
|
|
|
anica.zu14. 10. 2023 12:23:48 |
Pot skozi okno je čisto na novo markirana.
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.