Izhodišče: Pred Belo (571 m)
Širina/Dolžina: | 46,3188°N 14,6005°E |
| |
Čas hoje: 3 h 45 min
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Višinska razlika: 1232 m
Višinska razlika po poti: 1232 m
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Ogledov: 53.454
| 3 osebam je objava všeč |
Dostop do izhodišča:
Zapeljemo se v Kamnik in cesti naprej sledimo proti dolini Kamniške Bistrice. Približno 2km za spodnjo postajo nihalke na Veliko planino pa bomo na desni strani ceste opazili parkirišče in planinske smerokaze za Presedljaj, Konja in Korošico (parkirišče se nahaja za mostom).
Opis poti:
S parkirišča se usmerimo na pot v smeri Presedljaja, Korošice, Konja in Ojstrice. Že po nekaj metrih pot zavije v desno, kjer se sprva komaj znatno vzpenja, nato pa se prične spuščati in se po nekaj minutah priključi širokemu kolovozu. Vzpon nadaljujemo po zložnem kolovozu, ki že kmalu preči hudournik, nato pa se zložno do zmerno vzpenja proti zatrepu doline Kamniške Bele.
Po dobrih 30 minutah hoje od izhodišča pridemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno po markirani poti (levo slap Orglice in Korošica preko Šraj peska). Kolovoz se že kmalu za razpotjem spremeni v vse bolj strmo stezico, le ta pa nas naprej vodi skozi strnjen gozd. Višje pot zavije rahlo v levo ter preči hudourniško grapo. Nekoliko naprej se v levo skoraj neopazno odcepi pot čez Najnar štant (zahtevna in izpostavljena pot, ki vodi na Korošico, višje se priključi pot čez Šraj pesek), mi pa nadaljujemo naravnost po markirani poti, ki se prične vzpenjati v številnih okljukih. Pot se višje za kratek čas še strmeje vzpne in nas pripelje do lepega razgledišča z mizo in klopjo.
Pot naprej se rahlo spusti, preči strmo pobočje in nas pripelje do hudourniške grape. Tu pot zavije na levo stran pobočja, se sprva vzpne ob pomoči nekaj klinov in višje jeklenice, nato pa se vrne v gozd, kjer se še nekaj časa strmo vzpenja. Višje se pot prehodno položi, nato pa se ponovno strmo vzpne in nas v nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na sedlo Presedljaj, kjer je označeno razpotje.
Na Presedljaju je razpotje, kjer se usmerimo desno za oznakami Konj. Pot nato poteka rahlo v desno preko nekoliko strmejšega pobočja posutega z gruščem in nato zavije v levo. Tu se za kratek čas pot nekoliko strmeje vzpne in v pomoč nam je tudi nekaj klinov. Pot nadaljujemo preko pobočja poraščenega z ruševjem, ki nas pripelje do grebena. Pot nato poteka po desni strani grebena in postane nekoliko zahtevnejša ter nekoliko bolj izpostavljena. Sledi verjetno najtežji del poti, kjer se precej strmo vzpnemo ob klinih in jeklenicah nazaj proti grebenu. Ko pridemo ponovno na greben imamo le še nekaj metrov do predvrha na katerem je postavljena vpisna skrinjica. Od tu imamo nato še kratek vzpon ob jeklenici do vrha Konja.
Pred Belo - Presedljaj 3:00, Presedljaj - Konj 45 minut.
Ob poti: Presedljaj (1613m)
Slike:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Diskusija o izletu Pred Belo - Konj
Prikaži starejša sporočila
|
klavdipo29. 10. 2009 |
Ali je pot na Konja kaj zasnežena?
|
|
|
|
aonuk130. 10. 2009 |
Bil na Konju v sredo 28.10.09 ob 11 uri zelo lepo sončno vreme , brez vetra. Pod presedlaju zjutraj slana,o snegu ni sledu še precej višje malo belkasto.
|
|
|
|
petruša3. 05. 2010 |
Še je v tem času na Konj kaj snega, ker bi šli z otroki, ali bi še raje počakali. Če je kdo bil pred kratkim mi naj prosim pove.lp
|
|
|
|
Saten5. 05. 2010 |
Na Konja sem šel preko Presedljaja prejšnji četrtek. Že pred Presedljajem so snežišča, pa tudi od Presedljaja naprej je kar nekaj snežišč, ki so zelo strma (vsaj nekatera), tako da znajo predstavljati nevarnost, zlasti pa za otroke. Sam sicer nisem potreboval derez, ker je bil sneg dovolj odjužen, potrebna pa je bila velika previdnost. Zaenkrat bi to pot odsvetoval. Nobene težave pa ne predstavlja pot iz Kamniške Bistrice preko planine Dol in planine Rzenik. Tam pa kljub snegu na nekaterih mestih lahko pridejo tudi otroci. Pa varen korak.
|
|
|
|
rakec25. 07. 2010 |
Bil na konju 24.7.2010 preko Presedljaja. Pot do Presedljaja je malo zahtevna, skozi se vzpenja in ti ne da počitka. Moraš met malo kondicije. Iz Presedljaja do Konja gre pot čez greben, na in iz grebena je veliko jeklenic in klinov. Pot otrokom definitivno odsvetujem, je dosti lažja iz planine Dol. Ena jeklenica je tudi poškodovana, klin je izdrt.
|
|
|
|
petruša25. 07. 2010 |
Smo opravili to pot na Konja konca meseca maja. Ker smo bili dve družini so z nami bili otroci . Najmlajši je bil star 7 let najstarejša pa je imela 11 let. Pot nam ni bila težka ne preveč zahtevna, tudi otrokom ne. So pa imeli otroci samovarovanje. Se mi ne vidi ta pot preveč težka, ker so nekaterepoti težje in bolj zahtevne in piše da so lahke. Res pa je če nimaš kondicije in če te je strah višine, takrat pa res odsvetujem. lp
|
|
|
|
petra28. 03. 2012 |
hej, ali je že kdo sedaj v marcu bil na Konju??? Zanima me, ali je še kaj snega gor??
|
|
|
|
redbull28. 03. 2012 |
js sem bil februarja,pa že tedi ni bilo skoraj več snega, bilo je samo ne veliko, brez derez,sedaj ti pa zagotovo povem da je kopno!!!!,tu pa tam pomoj je še kaka flika,ne slučajn kakšnih gamaš gor dajat
|
|
|
|
HMatjaž2. 05. 2012 |
Bil na Konju 30.04 preko Presedljaja. Pot je na novo urejena. Vpisna skrinjica je tudi nova in prestavljena na sam vrh.
|
|
|
|
nincokl7. 05. 2013 |
Zanima me ,če bi se povzpel na konja od (pred belo)na vrh,ali se lahko potem vrnem čez rzenik in planine dol,do izhodišča in koliko bi potreboval časa zmerne hoje za to turo?? Če kdo ve,bi bil hvaležen za odgovor,pa tudi kakšna informacija o višini snega.
|
|
|
|
nincokl7. 05. 2013 |
Se oproščam,mislil sem,da se spustim na kraljev hrib in ne na planino dol!
|
|
|
|
ejti7. 05. 2013 |
Če se vračaš čez Rzenik, se v vsakem primeru spustiš na planino Dol, potem pa skozi dolski graben na Kraljev hrib ali pa kar direkt na Kopišča (imaš majčkeno manj asfalta nazaj do avta). Zmerne hoje za kakih 6-7 ur, bi rekla, z daljšimi postanki pa še kaj več.
|
|
|
|
Rokovnjacica9. 05. 2013 |
lahko se s planine Dol spustiš na Kopišča tudi prek Martin stene
|
|
|
|
keti110. 05. 2013 |
A kdo ve, če je na Martinj stezi še kaj snega?
|
|
|
|
Janiel747. 06. 2013 |
Je izhodišče lahko najti? Hvala
|
|
|
|
jax7. 06. 2013 |
Če niso vmes kaj obnavljali, potem je res na odcepu le ena slabo opazna tabla, tako da izhodišče kaj lahko zgrešiš. Ampak - konec koncev se parkirišče nahaja ob glavni cesti, tako da prav zelo ne moreš zalutat.
|
|
|
|
rasto_r8. 06. 2013 |
Ob Beli preko Presedljaja na vrh računaj 3,5 do 4 ure, čez planino Rzenik, Dol in do ceste ter nazaj do avta pa cca. slabe 3 ure. Na tej poti ni snega. Izhodišče za turo je kakšnih 100 m po mostu čez Belo (to je kakšen km ali dva pred Domom v Kamniški Bistrici). Gre bolj za odcepek v gozd, kjer se da parkirati. Tam ni markacij, temveč kakšnih 50m naprej v gozdu po stezi.
|
|
|
|
Janiel749. 06. 2013 |
Hvala. Sem šel , a malo več kot do Presedljaja ne, ker je začelo deževat in bilo temno...prenevarno po jeklenicah ... Prve table , ki je v opisu, pa nisem nikjer zasledil...
|
|
|
|
ostrorogi10. 08. 2014 |
Danes na Konju. Celo pot gor nisem srečal žive duše. Če ne marate gužve vam priporočam!
|
|
|
|
VidicM10. 10. 2014 |
je pot prestrma da bi seboj vzel psa?
|
|
|
|
martinkarpan10. 10. 2014 |
kolikor vem je zadnji del precej izpostavljen in dvomim, da je primeren za psa
|
|
|
|
Macesna10. 10. 2014 |
Se strinjam z martinomkrpanom. Šlo pa bi s psom, če bi šel na Konja z Velike planine oz. čez pl. Dol in mimo Rzenika. Pri tej varianti ni jeklenic.
|
|
|
|
squash12328. 10. 2014 |
Danes sva se z ženo povzpela na Konja. Na poti na Konja in nato proti planini Rzenik in planini Dol nisva srečala niti enega planinca. Očitno velja Konj za dokaj nepriljubljeno goro, kljub temu da ponuja zelo lepe razglede na vse strani.
|
|
|
|
janez zorman6. 02. 2015 |
Konj je zelo obiskan v vseh letnih časih. Rzenik, ki je 30m višji in bolj zanimiv, pa je resnično zapostavljen. In to predvsem zaradi tega, ker je slabo označena pot. Lansko jesen je vse od Planine Rzenik (travnik), do vrha, pot čez ruševje urejena - porezane borove veje - hodiš kot po tunelu.
|
|
|
|
ločanka7. 02. 2015 |
Hvala Janez, da si nas opozoril! Bilo je res vse zaraščeno, enostavno preveč, da bi se odločil za dostop do vrha.
|
|
|
|
Barentoter12. 03. 2015 |
V soboto grem krožno pot čez Presedljaj na Konja in čez dolino Dol nazaj do spodnje postaje nihalke. Morda kdo ve kake so razmere te dni? Bolj me skrbi greben, če je napihan sneg. Čez tiste borovce na Rzeniku se bomo pa že prebili.
|
|
|
|
_sandra_13. 03. 2015 |
V torek je bilo od spodnje nihalke do planine Dol po gozdu nekoliko ledeno, na planini Dol sneg pridno pobira, višje proti Konju ga je tudi do kolen, vendar je gaz..kako je po grebenu in po poti čez Presedljaj ne vem..
|
|
|
|
Barentoter16. 03. 2015 |
V soboto sva se odpravila čez Presedljaj na Konja. Čez gozd je pot dokaj lepa, nekaj podrtih dreves je še na poti, sicer pa je potrebno kar paziti, da ne zgrešite poti, ker so markacije precej slabo vidne. Na grebenu (od razpotja s Korošico) je bilo veliko napihanega snega. Prva zajla je strgana in par klinov je pod snegom. Ker sva imala z ženo samo "tamale" dereze sva se sredi grebena odločila za sestop nazaj v dolino. Manj izkušenim planincem trenutno priporočam pristop s planine Dol.
|
|
|
|
_sandra_16. 03. 2015 |
če bi bila vidva vsaj približno izkušena, bi s seboj imela vso zimsko opremo, tako da glede na komentar spodaj, da priporočate za manj izkušene planince pristop s planine Dol, ni na mestu..jaz sem šla tudi iz tam s popolno zimsko opremo, saj nikoli ne veš kaj te čaka na poti..pa se ne štejem med bolj ali manj izkušene, zima v hribih je za vse enaka, kam kdo gre je pa že druga debata..
|
|
|
|
redbull16. 03. 2015 |
sandra odlicen komentar. Male dereze pomenijo skoraj tko kot da nimaas nic
|
|
|
|
Barentoter16. 03. 2015 |
Se absolutno strinjam glede opreme. Želel sem le opisati pot čez Presedljaj v trenutnih razmerah. In še vedno trdno stojim za tem, da zimski vzpon ni za vsakogar, ki gre v nedeljo na Šmarno.
|
|
|
|
_sandra_16. 03. 2015 |
Morda ni fer, da se žali ljudi, ki hodijo v nedeljo na Šmarno, meni se zdi nekorektno da nekdo, ki hodi v hribe z nepopolno zimsko opremo potem ocenjuje, kdo naj s kje hodi..ko bosta naslednjič prišla do vrha s pravimi derezami se pa tudi jaz vzdržim nadaljnjih komentarjev..do tedaj pa srečno kjerkoli že, pa četudi "samo" na Šmarni..
|
|
|
|
andrej7816. 03. 2015 |
Sandra ne vžiguj se brez veze...lp
|
|
|
|
redbull17. 03. 2015 |
da malo presekam. Ali si videl Barentoter, ce je bilo kaj shojeno oz. stopinj proti korosici iz presedljaja? hvala lp Dejan
|
|
|
|
Barentoter17. 03. 2015 |
Proti Korošici je vodilo par sledi. Videl ali srečal pa nisem nikogar. Pa tudi sledi so bile že malce stopljene po robovih in so bile morda stare kak dan.
|
|
|
|
veja520. 06. 2015 |
Zdravo, jutri bi šli na Konja po tej poti. V kakšnem stanju je pot? Hvala za informacije in lep pozdrav vsem-
|
|
|
|
lanževica20. 06. 2015 |
pot tudi slucajno ni bp, saj je grapa s slike 19 takoj od klopce, v dolzini kake tri metre, precej podrta. Poti sploh ni in nimas se cesa oprijeti. Varovana pot na Konja je v dobrem stanju, precej je naloženega sodra po skalah. Tako je bilo stanje na tej poti prejsnjo nedeljo.
|
|
|
|
dprapr21. 06. 2015 |
Sem podobno razmišljal ob tistem bp, ampak se običajno ne vtikam v stanje markiranih poti.
|
|
|
|
smatjaz21. 06. 2015 |
tudi jaz poredko, vendar menim po tem kar sem prejšnjo nedeljo videl ko sem se spuščal s konja, da kogar moti odsek na sliki 19, bo le z težka prehodil odsek s presedljaja na konja, torej menim da komur je odsek 19 nevaren, naj bi na presedljaju obrnil ali šel v drugo smer (pot proti korošici pa ne poznam). To ni bilo mišljeno kot graja ali pametovanje, temveč kot dejstvo da je to manj nevaren odsek kot tisti višje gor.....
|
|
|
|
dprapr21. 06. 2015 |
Vprašanje je bilo, v kakšnem stanju je pot, ne težavnost poti!
|
|
|
|
smatjaz21. 06. 2015 |
to imaš pa prav...
|
|
|
|
veja521. 06. 2015 |
Zaradi slabše napovedi vremena nismo šli na to pot. Hvala za posredovane informacije. Če/ko bomo prehodili pot, javim stanje glede možnosti prečenja grape. Lep pozdrav vsem.
|
|
|
|
smatjaz21. 06. 2015 |
veja5 le korajžno nič se bat ni tako hudo kot se prepiramo tukaj gori, sicer pa če nas redno spremljaš ugotavljaš da se ves čas nekdo prepira, pardon dva, ker če se en sam je že mal čudno....
|
|
|
|
veja511. 07. 2015 |
Včeraj sva z ženo prehodila to pot. V tistem delu, kjer manjka nekaj metrov poti, so že narejene stope. Tako ne povzroča večjih težav pri prečenju. Zaključni,grebenski del poti, pa je razgleden in vreden vsake kaplje znoja. Lepi prehodi med varovanimi in nezavarovanimi deli. Zanimiv konj. Lep pozdrav vsem.
|
|
|
|
Stane72. 12. 2015 |
Je kdo hodil po tej poti zadnje čase ? Koliko je kaj snega na grebenu ?
|
|
|
|
Pelca9. 10. 2017 |
Diber dan, ali je od vrha Konja težko oziroma zelo nevarno priti do mesta, kjer je žig?
|
|
|
|
Enka9. 10. 2017 |
Žig je zdaj na vrhu
|
|
|
|
garmont9. 10. 2017 |
Če greste s planine Rzenik na vrh Konja je žig dostopen brez težav. Če pa greste s Presedljaja, tam pa je povsem druga pesem.
|
|
|
|
Pelca10. 10. 2017 |
Grem z Rzenika, zato sem vprašala, ker piše, da je treba za žig potem malo poplezati v smeri Presedljaja; očitno so ga zdaj že prestavili. Hvala vsem za info!
|
|
|
|
smatjaz10. 10. 2017 |
Pelca čez planino Rzenik do Konja je povsem pohodna pot brez posebnosti, zatorej le korajžno, žig je na vrhu Konja, če pa se vam da "malo gužvati" po borovju pa se splača obiskati tudi vrh Rzenika katerega je odcep lepo označen kakih 10 min pred vrhom Konja v levo.
|
|
|
|
Pelca11. 10. 2017 |
smatjaz najlepša hvala! Sem že ugotavljala, kako bi se dalo obenem še na Rzenik, hvala!
|
|
|
|
pohodnik3816. 06. 2020 |
V soboto 13 .6 na Konja iz doline Kamniške Bele po plezalni poti potem pa še na Rzenik ki je čisto blizu in po Martinj stezi v dolino na izhodišče.Iz zgornje smeri je Martinj stezo težje najti saj je kar velik del gozda bil posekan.Priporočljivo je imet kakšno GPS sled da te privede na začetek Martinj steze. VIDEO film o opravljeni poti Lp1 Tone
|
|
|
|
green15. 10. 2021 11:25:57 |
Je ta pot čez Presedljaj še vedno zaprta? Kakšne pa so trenutne razmere na Konju?
|
|
|
|
grega_z_brega15. 10. 2021 12:35:43 |
Pot je na novo in zanimivo urejena. Za razmere na Konju pa ne vem, verjetno je pa nekaj snega.
|
|
|
|
5Xum15. 10. 2021 15:51:56 |
|
|
|
|
smatjaz16. 10. 2021 11:44:28 |
Ja res je, tista prva novička ni čisto točna, dalo se je obiti podor in neuradno nadaljevati po zdajšnji trasi, vendar je pot čisto uradno odprta od septembra, tako da je zdaj varno speljana mimo podora. Se je pa potrebno zavedati da Rzenik še ni rekel zadnje besede in da bo v prihodnosti še kaj priletelo z njega, verjetno ne več v takem obsegu, zato se je dobro izogibati plazišča. Druga nevarnost pa je da je plazišče še vedno popolnoma nestabilno in se ne premika navzdol , temveč se seseda samo v sebe, ker so spodaj pod ogromno količino kamenja naložena stebla dreves kot mikado in se od časa do časa področja pogreznejo in udirajo. Zato hojo po plazovini odsvetujejo. Če se vam udre na plazovini vas verjetno naslednjih nekaj 1000 let nihče ne najde.........
|
|
|
|
Hribovc911. 11. 2021 17:42:53 |
Del nove poti je res lepo speljan. Na enem mestu je rahlo neprijetno, saj gre pot pod plazovino. Opomnil bi še na to, da gre za zelo zahtevno označeno pot.
|
|
|
|
ljubitelj gora24. 04. 2022 22:44:03 |
Prehojeno 24.4.2022, zimske oprema ni več potrebna, varovala so vidt vredu. Sestopil po Martinj stezi in po cesti nazaj do Bele
|
|
|
|
seinfeld9. 10. 2022 12:36:17 |
Markacije na Konja od Presedljaja so obledele, na začetku hitro zgrešiš smer. Če sta na Peco in Raduho zelo zahtevni poti, bi tudi ta lahko bila enako kategorizirana. Res kratka, a zahtevnejša in zelo izpostavljena.
|
|
|
|
bo_zl2. 07. 2023 15:35:46 |
Pot je do Presedlaja odlično markirana, skoraj sveže markacije, no naprej so pa res zelo slabo vidne. Varovala na poti pa vse bp.
|
|
|
|
trdi12. 09. 2023 21:41:56 |
Zagotovo je pot od Presedljaja do Konja zelo zahtevna. Na dveh mestih se povzpneš navpično ob jeklenici nad prepadom. No varovala na teh mestih so ok, tako da ni težav, ni pa to le zahtevna pot, kot piše v opisu...
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.