Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste že bili na Lubniku (1025 m)?
Glasuj

Breithorn

Natisni
jan712. 07. 2014 14:13:41
Imam tiho željo, da bi se med poletnim dopustom (predvidoma druga polovica avgusta) odpravil v Zermatt in se najprej malo potepal po treking poteh okoli Zermatta, opravil nekaj vzponov na okoliške lažje dostopne tritisočake, za konec pa me mika tudi Breithorn. Imam nekaj izkušenj z zimskimi vzponi v naših gorah, seveda pa ne z ledeniki.

Zanima me, ali je varno lotiti se solo "vzpona" na Breithorn?

Malo sem že pobrskal po netu in cena za vodnika, za enega udeleženca, če si v skupini (naključnih) 3-6 ljudi, je nekako okoli 150 Chf. Cena ni nizka, ampak to bi še nekako šlo, vendar me moti vzpon v skupini. Če bi se npr. našli trije prijatelji, potem mi je to nekako sprejemljivo, sicer pa ne. Veliko večino vzponov v naših gorah sem opravil sam, tudi nimam nekega gorskega tovariša, ki bi hodil z menoj v gore, nekako sem navajen vedno hoditi sam.

To da je izhodišče za vzpon zgornja postaja gondole "Klein Matterhorn" (za "skromnih" 99 Chf),še nekako prebavljam, ampak zdi se mi, da sem sposoben takšen vzpon opraviti sam, če le ni preveč objektivnih nevarnosti (ledeniše razpoke). Sicer pa je tako, da se kadarkoli lahko obrnem nazaj, če bi presodil, da temu nisem kos, res pa, da ko si enkrat tako daleč od doma in tako blizu cilja, je morda težko ostati objektiven.

Na netu najdem razne zapise in poročila o vzponih na Breithorn, od takih samostojnih, kjer odkrito zasmehujejo vodništvo in kliente na vrvi, do takih zapisov, da pač tam ne moreš hoditi sam, brez varovanja.
Torej, če je kdo od vas že bil tam,vaše mnenje: ali je na Breithorn primerno iti samostojno ali pa je hoja po ledeniku pod Breithornom enostavno prenevarna in je naveza nujna?
(+1)všeč
urarrr2. 07. 2014 14:53:51
Od gondole do vrha je uro do dve uri hoje. Odvisno od aklimatizacije. Vzpon na Breithorn z gondule je brezvezen. Sej boš na vrhu še predno se boš ogrel....

Priporočam da greš do vrha se spustiš in greš še na polux pa nato spati v kočo ayas. Braithoren lahko tudi prečiš proti ayasu.

Če pa greš v ayas pojdi drug dan na castor.
ker je cca 4 ure do vrha castorja...

Seveda bodo vsi hoteli da greš z vodičem. Saj je bol varno..Sam nebi šel nikoli na braithor z vodičem..

V primeru da greš na polux in castor pa je zaradi terena oz razpok zelo zaželjena naveza... oz ti jo zelo priporočam...

v primeru da greš sam...obvezno uporabljaj gps z možnostjo povratka. V primeru oblakov bo pot brez tega....NEMOGOČA

(+1)všeč
sla2. 07. 2014 14:56:15
Na hitro sem pogledala fotke na: http://www.tejaoman.info/svica_breithorn.htm

Prečenje ledenika je vedno riskantno, ker lahko padeš v razpoko. Če si že kdaj hodil po ledenikih, bi ti svetovala, da pojdi sam. Če pa ne, pa raje ne pametujem preveč. Iz same strukture snega se da nekako sklepat, kje je razpoka, lahko pa se tudi ornk zmotiš.
všeč
Janez Seliškar2. 07. 2014 15:58:02
Vzpon od Klein Matterhorna do vrha Breithorna je hoja po ledeniku, brez kakršnihkoli tehničnih problemov. Zaradi nevarnosti ledeniških razpok je OBVEZNA naveza vsaj 2(dveh) pohodnikov.
Problem je tudi v izredni gneči, ker je zjutraj prva gondola natrpana. Boljša varianta je, da prespiš npr. v koči Rifugio Guide de Cervino in se zjutraj povzpneš na vrh. Preden prva gondola pripelje na zgornjo postajo, boš ti že daleč nazaj v sestopu.
Pogled proti vzhodu, skupina Monte Rose1
(+3)všeč
jan712. 07. 2014 16:31:30
Hvala vam za vaše odgovore! Več glav več ve, zanesljivo mi bo lažje pri odločitvi.

@Janez: mislim, da se moram kar strinjati s tvojo trditvijo, da je obvezna naveza vsaj dveh pohodnikov. Vprašanje je. ali zgolj pohodnikov, brez predznanja gibanja po ledeniku, ali bi moral biti vsaj eden z izkušnjami?

Somišljenika- navdušenca, ki bi šel z menoj bi morda še imel, ampak ta nima nič več znanja ali izkušenj kot jaz. Koliko je taka naveza potem smiselna? Verjetno bi bilo bolj pametno, da si najdem spotonika z izkušnjami-alpinista?

všeč
Flora12. 07. 2014 17:41:01
Sama nisem hodila po tem ledeniku, sem bila pa pred dvema letoma priča smrtni nesreči v Švici, ker je nekdo padel v Gletscherspalte. Takrat ti je hitro jasno, da raje daš 300 svojih plač in vse svoje prihranke za vodnika/vodnike, samo da si varuješ svoje življenje. Pa še vedno nisi 100 % varen v gorah. Meni osebno na kraj pameti ne pade, da grem nenavezana na ledenik, vsak pa po svoje. Pa še nekaj, kaj ti bo, če si samo navezan, pa tvoja naveza prjatlčkov ne zna uporabljati opreme in ustrezno ukrepati, če res pride do zdrsa v špaltno. Samo navidezno varovanje se greš v takem primeru. Srečno ti želim.
(+3)všeč
jan712. 07. 2014 18:20:39
Po razmisleku moram priznati, da imaš prav!
Do predvidenega odhoda je še dovolj časa, se bom ustrezno pripravil.
Še enkrat hvala vsem za odgovore!
(+1)všeč
strelec19542. 07. 2014 19:45:11
Slikano lani avgusta. Bilo je veliko navez vmes pa tudi solisti....kako se boš odločil...zmeden
Mi nagaja nalaganje slik upam da mi bo uspelo.
1
všeč
Janez Seliškar2. 07. 2014 21:02:42
Da dopolnim svojo misel. Sama naveza ni še nič. Brez ustreznega znanja lahko cela naveza konča v ledeniški razpoki. Poznati je potrebno vrvno tehniko za reševanje padlega v razpoko, kot tudi tehniko samoreševanja iz razpoke.

Nočem biti žaljiv, a samo želja biti nad 4000 m je premalo, RAZEN če najameš gorskega vodnika!
(+2)všeč
tol2. 07. 2014 21:16:16
Na ledeniku nikoli ne hodi nenavezan.
Vodnik je najboljša ampak tudi najdražja rešitev.

Sama tehnika ni neka težka znanost in se jo da hitro naučiti. Važno je, da v primeru padca v razpoko zna dvojica reagirati. Predlagam, da se s kakšnim od vodnikov doma dogovorite za "suhi" trening, zadevo pa povadite na kakšnem slovenskem snegu.

Veš pa, da hoja po ledeniku zahteva tako znanje kot opremo? Rabiš pas, nekaj matičark, prusike in seveda vrv (dolžina odvisna od ekipe)
(+1)všeč
felix3. 07. 2014 06:52:23
Po fotkah se lahko vidi vzpon na Breithorn, mi smo šli v navezi, zadnji vzpon je malo bolj strm, je pa zelo ozek greben, če vrh prečiš in se po drugi strani (od žičnice gledano desno) spet spustiš z vrha. Lep pozdrav in obilo užitkov v okolici Zermatta!
Breithorn in Mali Matterhorn1
Prvi del pristopa po ravnem, zadnji del vzpon2
Kolone proti vrhu3
Zadnji strm vzpon4
Na grebenu5
Pogled iz doline6
(+2)všeč
sla3. 07. 2014 08:06:54
Problem je, ker smo Slovenci večinoma preponosni, da bi najeli gorskega vodnika. Pogovarjala sem se z ljudmi, ki so šli na turo z GV-jem, vsi so potrdili, da je vodenje vredno svoje cene. GV v svojem vsaj 3-letnem izobraževanju pridobi znanja, da svojega gosta na visoko strokovnem nivoju varno spremlja na turi.
Jan - torej, če še nisi hodil po ledenikih, kar pogumno v roke telefon in pokliči kakega od naših GV-jev :-)
všeč
urarrr3. 07. 2014 13:29:56
@sla

Pozdravljen !!!

Se strinjam da je vedno najbolje iti z GVjem. saj je za to primerno usposobljen.

Toda mi Slovenčki k smo večinoma preponosni pogledamo tudi cenik. In ko vidimo, da nam zna GV zaračunati tudi enomesečno plačo za en dan vodenja začnemo iskati alternative...

Mislim, da nebi bilo nobenih problemov če bi bile cene naravnane za naše denarnice, so pa naravnane za Evropske.

Recimo dolgoletni vodja GVjev v sloveniji mi je pribil ceno 600€ plus stroški ( stroški gondule plus koče so vsaj še 150€)za izlet na braidhoren in polux...

Torej bi mene vodič stal 750€....(braidhorn in polux) Ne mi zamirt samo osebno sem ga vprašal če ima pospravljeno podstrešje....

osebno ocenjujem da je vzpon na Triglav pozimi dosti zahtevnejši kot to.

Zato pa je SLOVENSKIH strank toliko kot jih je. Verjamem pa da je njihova cena in storitev primerna evropskim vodičem in tudi tujim klientom.

Ampak v njihove cene se ne vtikam, saj ima vsak svojo računico.

Je pa res da niso vsi GV-ji isti... in upam da koga nisem užalil. Samo na glas razmišljam...

lp
(+1)všeč
Janez Seliškar3. 07. 2014 13:40:25
Lani je udeležence izleta na Breithorn v lastni režiji stal točno 155 EUR.
GV-jem je vodenje poklic, ne zabava, tako kot njihovim klientom.
všeč
urarrr3. 07. 2014 14:20:00
Bom se enkrat probal na kratko...

ja vedno je bolje in predvsem varneje... z g. vodicem

samo eno so normalne cene kot si sam napisal Janez eno je pa pretiravanje... verjami da bi se malokdo sam hecal ce bi bile cene vedno take kot si napisal.


vsak je pa svoje srece kovac. in vsak se odloci po svojih zmoznostih.

pa da ne bo pomote, ce se da pojdite z gvjem. da ne bo kdo mislil da sem proti.

z moje strani je to to in se ne bom vec oglasal.



hvala za razumevanje
všeč
jan713. 07. 2014 17:08:51
Še enkrat se vsem zahvaljujem za vaša mnenja. Z vašo pomočjo sem se laže odločil in se bom verjetno obrnil kar na lokalne vodnike, če mi bo le uspelo zadevo speljati in tudi v res priti do Zermattanasmeh!
všeč
rezist21. 09. 2014 19:01:48
Pred dnevi bil prvič nad 4000 m.Gor prišel v kratki majici. Res noro dobre razmere. nasmeh Prilagam nekaj fotografij... Ostale pa si lahko pogledate na povezavi : http://matevzlavric.blogspot.com/2014/09/breithorn-4164-m.html

LP, Matevž
1
2
3
4
(+16)všeč
JusAvgustin21. 09. 2014 20:03:38
Čestitke!
všeč
urbancek22. 09. 2014 09:12:58
Super, še moje pohvale!
všeč
ms_primoz22. 09. 2014 09:35:08
Odlično!
všeč
Bojan_A22. 09. 2014 10:38:27
Zakon!

BTW. Koliko stane gondola?
všeč
Stran:12
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki