Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste že bili na Srednji peči (1920 m)?
Glasuj

Kače v Sloveniji

Natisni
mravlja12326. 08. 2009 22:23:17
na katere vrste kač moramo biti pozorni v gorah in kako reagirati če nas piči
všeč
mravlja12326. 08. 2009 22:28:06
jaz bi kmalu pohodil slepca imel sem srečo da ni bil gad

ali lahko v gorah srečaš modrasa eek
všeč
heinz26. 08. 2009 23:09:48
Pa saj je bilo že večkrat marsikaj napisanega o tej zadevi. Drugače pa lahko pogledaš malo na gore-ljudje.net ,mislim pa da smo že tudi tukaj brali napotke v primeru ugriza.
Ubogega slepca jaz z veseljem poberem in odnesem s ceste (poti)na varno, saj je to ena uboga žival, katera največkrat nasrka na račun osovraženih strupenjač. Le-te pa so ravnotako mnogokrat nedolžne žrtve preplašenih in nesramnih ljudi, ki se ne zavedajo da je vsako srečanje s kačo zgolj poseg v njen življenski prostor oz kraljestvo. Prvo pravilo je torej: spoštuj bitja v katerih "stanovanja" vdiraš! Ne pozabi, da si tam -prišlek! Če se boš zavedal, da si zgolj gost, boš zagotovo lepo sprejet.
Vsaka kača ima mnogo več strahu pred teboj, kot ga imaš ti pred njo. Lahko se zgodi, da njen strah zbudi refleks- ugriz, zato po poti lepo oprezaj, da bi ne bil zmotil miru nekoga, ki tam prebiva!
V gorah so v glavnem Gadje, ki pa imajo menda (po novih odkritjih) za človeka nevarnejši strup od Modrasov. Na splošno pa njihov strup za odraslega človeka ni usoden.
V 99,9 % srečanj se kača preplašeno umakne, njeni ugrizi so že prava rariteta.
Sam sem pred kratkim stopil v neposredno bližino (nekaj cm) večjega gada, ki pa se ni "odločil" za ugriz, pač pa zgolj zasikal in se nemudoma umaknil.
včeraj pa sem srečal manjšega še nekoliko okornega "mladinca", ki se je v strahu za svoje življenje komaj uspel zariniti globje v travo (toliko da sem imel čas za fotografijo; navadno pa ga ni).
1
(+1)všeč
birch27. 08. 2009 10:13:59
Ko hodim po hribih in dolincah,me je najbolj strah tega,da naletim kje na kačo.In ravno v torek,ko sva šla s kužkom k Zapotoškemu slapu v Zadnji Trenti,sem skoraj pohodila tega gada.Na srečo je kuža hodil za mano,sicer bi ga sigurno pičil,ali pa mene,če bi ga pohodila.Kača se naju ni prestrašila,ampak je dala glavo gor in naju nepremično gledala.Počasi sem prijela kuža v naročje in se umaknila na drugo stran vode.Brez težav bi ga lahko še večkrat slikala,če me nebi bilo tako groza.
šele potem doma sem začela premišljevat,kaj bi se lahko zgodilo,saj sva bila sama tam.Na srečo pa je tam telefonski signal in bi lahko koga poklicala.BRrrrrrr,me je groza.
Tako naju je gledal1
Zapotoški slap (prvi)2
Zadnja Trenta3
Modrin4
5
(+1)všeč
mravlja12327. 08. 2009 10:44:52
pred nekaj leti sem s prijateljem lezel v neko steno ki ni bila varovana midva pa nisva imela nobene opreme gojzdarje in nič drugega. jaz sem si ogledoval planinke ko je prijatelj šel naprej. kar naenkrat je zatulil in vrgel gada mimo meno (ko je plezal ga je prijelz roko, nevede) imel je srečo, da ga ni pičil in še signala ni bilo
všeč
geppo27. 08. 2009 11:27:40
Ob piku kače:

Če nisi alergičen ali srčni bolnik je brez potrebe klicariti 112 ali GRS.
nasvet je:
- rahlo poviti ( da ne prekineš krvotok!!) nad mestom pika.
- vrniti se brez "divjanja" in potem poiskati zdravniško pomoč ( običajno injekcija proti infekciji )
- nobenega sesanja morebitnega strupa ali rezanja mesta pika
Smrtnega primera zaradi pika strupene kače, že ni bilo sigurno v Sloveniji dolgo let ( pred kratkem sem nekje zasledil članek o tem ). Se pa strinjam, da se prestrašiš iznenadnega srečanja z njo. V Kamniško S. Alpah je nisem videl ( gad/modras ) že dolgo let.
Lp
všeč
NEIC00827. 08. 2009 12:05:32
Definitivno se ne strinjam!!!!

Če te piči gad ali modras nemudoma poiskati zdravniško pomoč.
''Divjanje'' ali ne, nedopustno je čakati ure in ure na zdravniško pomoč temveč takoj klicati na 112.
všeč
novinsekp27. 08. 2009 12:31:17
Prejšnji petek, ko sva se s kolegico vračali po lovski poti s Kranjske koče na Ledinah, sem spodaj na poti ( preden prideš v gozd ) skoraj stopila na gada. V momentu, ko sem ga zagledala, sem odskočila nazaj, gad pa se je umaknil. Še dobro, da nisva bile hitrejše, ker potem ne vem kako bi se končalo. Sem se pa pošteno ustrašila, saj takšnega bližnjega srečanja še nisem doživela.eek
všeč
birch27. 08. 2009 12:38:32
Informacija na Gore-ljudje.net
Piki kač
Čeprav so kače plahe živali, ki se človeku hitro umaknejo, se zgodi, da ob seganju pod skale ali v grmovje v samoobrambi ugriznejo. Dobro je, če kačo ob ugrizu prepoznate, ker tako pomagate pri poznejši terapiji. Če je bila strupena, se lokalni znaki delovanja strupa večinoma pokažejo po 30 do 60 minutah v obliki oteklin, rdečine, podkožnih krvavitev ter bolečine. Žrtev vedno umaknemo na varno območje, jo posedemo in pomirimo ter čim prej prepeljemo v zdravstveno ustanovo. Pri tem pazimo, da se ne napreza preveč. Mesto ugriza imobiliziramo in poskrbimo, da leži pod nivojem srca. Rane ne zarezujemo, hladimo ali segrevamo in ne poskušamo z usti izsrkati strupa. Lahko si pomagamo z nežno prevezo nad rano, ki upočasni venski odvod krvi. Ob tem pazimo, da ne oviramo prekrvitve! Ravno tako žrtvi ne dajemo piti kave ali alkohola.
všeč
mosovnik27. 08. 2009 12:41:59
Geppo je rekel:v Kamniško S. Alpah je nisem videl ( gad/modras ) že dolgo let.

Pa prav KSA so znane po teh plazilcih; južni pristopi.
všeč
birch27. 08. 2009 12:42:49
Informacija na VIVA
Ukrepanje po piku

Piki strupenih kač zahtevajo nujno zdravniško pomoč. Svetujemo, da na izlete v naravo vzamete s seboj škatlico s prvo pomočjo. Pri piku strupene kače je zelo pomembno, da prizadeti miruje. Zavarovati ga je treba pred mrazom. Kadar gre za pik na predelu vratu, glave ali trupa, je treba prizadetega poleči in čim prej odpeljati k zdravniku. Kaj kmalu se pojavi vznemirjenost, zato je pomembno, da prizadetega pomirimo, saj se s premikanjem mišic strup prenaša po telesu.Če je pik na okončinah, in to je najpogosteje, prizadeto okončino imobiliziramo (podobno kot pri zlomu). V naravi si pomagamo z vejo ali s kosom lesa. Prizadeto okončino namestimo tako, da leži niže od srca. Prizadeti osebi odstranimo nakit in tesna oblačila. Mesto pika temeljito speremo s tekočo vodo in milom. Strupa nikar ne sesajte, rane ne večajte z nožem, kot so priporočali v preteklosti. Kadar gre za pik na okončinah, predel nad pikom tesno povežemo - vedno moramo preveriti arterijski pulz na okončini.
Poskrbimo za takojšen prevoz v bolnišnico. V nobenem primeru prizadetemu ne dajemo alkoholnih pijač ali tablet proti bolečinam.Najzanesljivejše sredstvo proti pikom kač je protistrup, ki ga je potrebno hraniti v hladilniku. Žal pogosto povzroča resne alergijske zaplete, zato ga lahko daje le zdravnik v ambulanti, kjer so na voljo sredstva za hitro intervencijo v primeru resne alergijske reakcije. Protistrup pride v poštev le pri pikih otrok in starejših, pri odraslih pa le v zelo hudih primerih in kadar običajni ukrepi ne pomagajo. Zdravnik presodi, ali prizadeti potrebuje dodatno terapijo in injekcijo proti tetanusu.
všeč
andymann27. 08. 2009 12:58:27
v KSA so kače, pa še kako! V ponedeljek, malo naprej od koče na Okrešlju, sem se podil za enim metuljem, da ga slikam, stopim samo 3 metre stran od markirane poti ko zaslišim sikanje, najprej mislim da mi vetrovka šumi, ko zasika še enkrat, pogledam dol in vidim gada, ki je lezel mimo, samo 30 cm od mojega čevlja. Kdo se je bolj ustrašil ne vem, on je hitro zlezel v luknjo, jaz pa sem odskočil in sem verjetno postavil občinski rekord v skoku z mesta. he he
všeč
geppo27. 08. 2009 15:33:13
Na žalost ali na srečo nisem imel stika s kačo že dalj časa. Nazadnje sem videl gada v Trenti. Na področju KSA pa že cck. 20let. Nazadnje v Matkovem kotu v hladnem jutru tako trdega, da ni prestavljal nobene nevarnosti. Velikokrat ogledujem zaradi fotografiranje - saj strupenjače še nimam na nobeni fotografiji, pa mi ne uspe! trenutno sem potrkal na leseno mizo.....
Lp
všeč
fpetel127. 08. 2009 15:44:48
Malo pozornosti in opazovanje narave ne škodi in vidimo kačo. Meni so kače lepe in mi popestrijo dan (posebej v hribih) Pred dvemi tedni sem ca 10 minut pred Vodnikovo kočo na poti videl mladega modrasa - prehitro je pobrisal, da bi ga lahko slikal. Drugače pa v kaki travi je dobro, da smo slišni in se kače pravi čas umaknejo - ne smemo jih presenetiti. Drugače pa piki strupenih kač v Sloveniji (ki so izredno redki!) za odraslega človeka niso smrtni. Ne vem zakaj strašiti ljudi - sem videl že veliko strupenih kač in lahko rečem, da so mi še vedno polepšale dan.
všeč
panda27. 08. 2009 17:18:44
Tudi jaz sem lani pred bivakom pod Savinjskim sedlom naletel na dva modrasa. Pa nič kaj prijazna nista bila videti.eek
všeč
gabi27. 08. 2009 17:57:07
Dosti kač v je tudi na poti na Kamniški vrh, od zaselka Vaseno (od spomenika naprej) vse do odcepa pl. Osredek/Kamniški vrh. Sončijo se kar na poti in se jih da zlahka zamenjati za korenine.
všeč
jprim27. 08. 2009 18:51:30
Srečanje z gadom ni bilo ničkaj prijetno. Dobro da sva bila na to pozorna, gre sicer za območje Karavank - pri spustu iz Kušutnikovega turna - Vzhodna pot (pri opisu poti sva našla to opozorilo, še dobro da ne prepozno, kajti gospodič se je sončil kar na poti. Gre ze en kos poti, ki jim kar odgovarja za bivanje, tako da ni bil edinec ... malo sva ga pripravila da nama je celo poziral.
Pa varen in srečen korak.
LP!
všeč
jusuf19. 09. 2009 13:02:13
Kar malo (ali zelo) sem zbegan zaradi tako različnih nasvetov. Škatlica za prvo pomoč: OK, vendar kaj je v njej? Poklicati običajno ne moreš, kar obmirovati še manj. To niso preveč dobri nasveti. Kaj torej?zmeden

//Če te piči osa ali sršen je dobra prva pomoč, da na pik takoj položiš vroč predmet, ki razgradi strup. Z vžigalnikom segret nož, žlico, ... Pomaga tudi na soncu segret kamen. Ali je metoda uporabna tudi za kačji pik?
L.P.
všeč
viharnik19. 09. 2009 13:18:22
Velja tudi za kačji strup.Znanka Melisa,ki je dr.na oddelku za kri,Lj,mi je svetovala samo rahel privez na ud(roka,noga)nad ugrizom,da strup količinsko in časovno ne prihaja do srca.Dobro je,če okolico ugriza razgradimo z ognjem-toplota,nikoli pa rezati rano,ali sesati strup,kar ni učinkovito.Kačji piki za odrasle niso smrtno nevarni,za otroke do 40kg pa lahko.
všeč
Edina23. 09. 2009 22:31:23
Mene pa zanima ali so temperature trenutno že dovolj nizke, da se nam ni treba bati kač. Če kdo kaj več ve naj prosim napiše. Hvala.
všeč
Stran:123...303132
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki