Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali se z Mrzle gore (2203 m), vidi Kokrsko sedlo (1793 m)?
Glasuj

Katera rožca je to?

Natisni
zlatica24. 06. 2015 16:12:06
Brane, zelo razumem tvojo vedoželjnost in prav s tem si mi odkril in potrdil še enkrat, da so listi od od silja bolj peteršiljastega videza (rečeno amatersko), listi od jelenovca pa bolj kompaktni in bolj zamolkle zelene barve. Nisem razumela čisto, kaj pravzaprav ti sedaj misliš o "mojem" jelenovcu. Je ali ni? In še ena malenkost. Cvet jelenovca se mi zdi bolj poln v kobulu, medtem ko je cvet silja bolj zračen in imajo skupine cvetkov znotraj kobula večji razmak, ne znam drugače povedat. Še eno bolj približano sliko že odcvetelega dela jelenovca premorem, če bo kaj v pomoč.
Apolonija, tvoj vrednik je pa res zelo zelo podoben mojemu, tako da je dilema vrednik ali šebenik zelo na mestu. Će ne drugače, ga bom šla pogledat, ko bo cvetel in tudi to vražjo "smiljko" lahko grem v teh dneh še enkrat pogledat in naredim boljše posnetke, ker se točno spomnim, kje je rastla. Čaomežikanje
1
všeč
velkavrh24. 06. 2015 19:52:53
Ko pregledam slikce od gorske peščenke -Arenara montana- se strinjam z Apolonijo. Potrebno bo povedati Alenki M., da je naša zlatica odkrila novo rožo na Kamniškem vrhu, ki jo Alenka M. nima v seznamu.

Jutri grem botanizirat Krvavec podolgem in počes. Verjetno bo kaj videti. Kako leto nazaj sem ga botaniziral s širšo okolico( še Kalški greben in Kalško goro zraven, Kalce, vseh pet planin, Kompotelo, greben Ježo, Košutno, Vrh Korena ,Mokrico, Kržišče, Veliki Zvoh) Ne spomnim se več koliko gorskih rož sem na koncu naštel. Bilo jih je sigurno čez sto-ne spomnim se števila. Med drugim tudi kamniško ivanščico,vanež,več vrst kamnokrečev,od najmanših alpskih zvončkov do pikastocvetne kukavice.
všeč
GITA24. 06. 2015 20:18:43
Nekaj posnetkov cvetja z Gradiške ture (22.6.). Nekaj vem, nekaj ne vem, za marsikaj nisem sigurna, ali je prav... bom vesela vaše pomoči. Hvala! nasmeh
Skalni glavinec1
Scheuchzerjev repuš2
???3
??? (razcvetena - ista vrsta kot prejšnja fotka)4
Kimastoplodni šipek5
Hostni šipek6
Navadni šipek (Rosa canina)7
Breskvolistna zvončica8
Brstična lilija9
Škrlatnordeča detelja10
Šesterokotna homulica11
Montpellierski klinček12
Divji klinček13
Tale posnetek je pa s Košutice z začetka meseca - rožnati ušivec14
všeč
velkavrh24. 06. 2015 20:32:28
št. 14-je glavičasti ušivec
št. 1 skalni glavinec-Centaurea rupestris-sam ga še nisem videl
št. 6-poljski šipek
št. 5 -pravilno kimastoplodni šipek
št.3 in 4-lan predivec-Linum catharticum.
št. 7-navadni šipek-Rosa canina.
všeč
Apolonija24. 06. 2015 20:56:29
-lan predivec
-divji klinček (več cvetov, nazobčani venčni listi, več čašnih lusk)
-rožnati ušivec ( nima značilnega kljuna na zgornji ustni, dlakavost)

Šipki: lahko je kimastoplodni, laže bi bilo, če bi se videlo več grma. podoben je Rosi glauci. Je hostni in zadnji navadni (R. canina)nasmeh
všeč
velkavrh24. 06. 2015 21:20:26
Že pozimi sem preigraval te šipke in ugotavljal, da sta si poljski(Rosa agrestis) in hostni (Rosa corymbifera) zelo podobna po cvetu in listih.Zraven bi še lahko šteli tudi navadno belo varianto(rosa canina var. dumetorum), ki se prav tako obarvan belo ali pa ima rahel rozen pridih.

Strinjam se z Apolonijo, gre za rožnatega ušivca.Poznam razliko. Pri rožnatem se ustna ne podaljša v kljunec, je bolj dlakav, listi so tanko narezani,je manjši od glavičastega.Sam še nisem nekako dobro določil oba.Upam, da uspem letos.
všeč
Apolonija24. 06. 2015 21:57:38
Jaz pa se strinjam z Velkavrhom, da so si šipki, ki jih je naštel, zelo podobni. Že pri tebi, Zlatica, sem nihala ali je poljski ali hostni. Tudi pri tebi, Gita. : Morali bi videti celo rastlino z listi in plodovi in natančno poznati razlike. Oba z Velkavrhom sva, zgleda, pisala določitve istočasno in ko sem oddala, sem videla v čem sodiva drugače. Zame je šipek v resnici lahko eden ali drugi. In ker sta se obe odločili za hostnega, nisem "posegla" v to.nasmeh
všeč
GITA24. 06. 2015 23:35:43
Ooo, hvala vama obema nasmeh... mi pa nekaj ne da miru... oba sta (se mi zdi brez pomisleka) določila "lan predivec"... A to res drži? Ker sem šla pogooglat in piše, da so venčni listi pri dnu rumenkasti in na vseh drugih fotografijah, ki sem jih našla tudi so...in to zelo očitno rumenkasti, samo na mojih ne zadrega
všeč
Apolonija24. 06. 2015 23:49:44
Gita, pa si me nekaj naučila-ni dobro, če človek na hitro pogleda. Prav imaš. Lan je, a ne predivec, ampak drobnolistni lan (Linum tenuifolium).
všeč
GITA25. 06. 2015 00:08:47
O, ta pa bo ja, hvalaaa Apolonija nasmeh
všeč
GITA25. 06. 2015 00:12:26
Še eno vprašanjce: kaj bi tole bilo? Fotografirano sredi junija ob poti na Stegovnik... kot bi neki mali plodovi direktno iz listov ven rasli... sem prvič videla ali pa prej nikoli nisem bila pozorna...
?1
?2
všeč
velkavrh25. 06. 2015 05:36:57
Zanimivo, za drobnolistni lan sploh nisem vedel.
všeč
GITA25. 06. 2015 07:32:46
Apolonija, najnajlepša hvala nasmeh.

Pa en lep dan želim vsem! nasmeh
všeč
otiv25. 06. 2015 18:45:49
Je na mojih slikah velecvetni divjakovec. Jaz ga ne poznam. Našel sem ga pod VDV.
1
2
3
všeč
zlatica25. 06. 2015 19:35:09
Otiv, vse kaže, da je. Videz je tak, rastišče je pa tudi pravo. Sicer pa se bodo še oglasili kolegi.
Meni pa danes ni dala miru "smiljka" ali "peščenka" izpod Kamniškega vrha, tako da sem jo šla še enkrat poslikat in še kakšno drugo rožo. In mislim, da sem rešila uganko- navedeno pod slikami.
Sem pa ugotovila še eno zanimivost; to bo najbrž zelo zanimalo Apolonijo in Branka; škrlatnordeči lepki osat je križanec med rumenim lepkim osatom in rdečim panonskim osatom (Cirsium pannonicum x erisithales). Listi so trdi in svetleči po panonskem in narezani po lepkem. Našla sem pa na poti tudi novo lepnico lp nasmehmežikanje
lasasta črvinka (Minuartia capillacea)- klinčnice1
lasasta črvinka (Minuartia capillacea)- klinčnice2
lasasta črvinka (Minuartia capillacea)- klinčnice3
lasasta črvinka (Minuartia capillacea)- klinčnice4
lasasta črvinka (Minuartia capillacea)- klinčnice5
križanec lepkega + panonskega osata6
križanec lepkega in panonskega osata7
križanec lepkega + panonskega osata8
Hayekova lepnica9
Hayekova lepnica10
Hayekova lepnica11
srhkodlakavi oman12
srhkodlakavi oman13
divji klinček14
divji klinček15
navadna pokalica16
navadna pokalica17
navadna pokalica18
navadna pokalica19
lepljivi lan20
lepljivi lan21
repuščevolistna zvončica22
všeč
velkavrh25. 06. 2015 19:43:17
Danes pa na krvavško turo.Torej parkiranje na planini Jezerce, nato na Kriško planino, planino Koren, planino Košutno, Vrh Korena
, prek grebena Jaža na Veliki zvoh in prek Krvavca nazaj na parkirišče.
Navadnega kukavičnika je ogromno -vmes se najde  tudi albin.1
Vrbolistni primožek, arnike pa nisem našel.2
Rdeči slizek.3
Na poti na Kriško planina nad potjo v senci cvete klinolistni kamnokreč.4
Navadna zlata pogačica je pogosta.5
Ranjak je ponekod že odcvetel.6
Avstrijske črvinke.7
Skalni grint.8
Prelepa navadna črnobina.Zelo podobna je scopolijeva, tako, da bi bila lahko ta.9
Vretenčasti ušivec.Bila sta še glavičasti-pri vsakem sem celo preveril tisti kljunček in vsak ga je imel.Tu torej ne raste rožnati.Bil je še klasasti.10
Na poti na planino Koren najdem platanolistno zlatico.11
Presenečenje na poti do planine Koren je julijski ušivec. Ko sem botaniziral Krvavec ga nisem našel.12
Kranjski osat.13
Skalna špajka.14
Gorski glavinec, drugih vrst ni.15
Gozdna krvomočnica.16
Tu naletim na rastišča zlatega jabolka ali kranjske lilije. Vidim tudi turško lilijo , ki je še v popkih.17
Tu domuje tudi ozkočeladasta preobjeda.18
Pred planino Koren pa najdem prvi dlakavi sleč.19
V senci tu cveti okroglolistni kamnokreč.20
Ko pridem na plano pa zagledam velika rastišča smiljk-mislim , da koroških.21
Zagledam tudi te lepotice-Rožnordeči dežen-Heracleum austriacum ssp. siifolium.22
Ni se še razcvetel.23
Takoj je tudi polno obeh sviščev-na slikci clusijev svišč.Tudi pomladanski ni manjkal.24
S skalc kuka nizka lepnica , tudi slanozor ne manjka-nizka lepnica -Silene pusilla.25
Zagledam celo rožnati gadjak.26
Mnogolična suholetnica.27
Alpski planinšček.28
Veliko je tudi kuštravega oklepa.29
Brezstebelna lepnica.30
Na planini Košutni pa me že čakajo kamniške murke.31
32
33
34
Ta pa je že obledela. Murke sem nato našel še na grebenu Ježa in na Velikem Zvohu.35
S skalc  je visel porovolistna škržolica-prepoznamo po značilvih listih.36
Te kobulnice pa ne poznam.37
Take liste ima -diši po janežu.38
Na Vrhu Koren pa najdem cvetoč skorjasti kamnokreč. Tega kamnokreča je veliko, samo še ne cveti povsod.39
40
Cvetje alpske jelenke.41
Za cvetenje zoisove zvončice pa je še prezgodaj. Tudi ostale male zvončice še ne cveto.42
Še vedno cvete kobulasta veternica.43
Alpski pečnik.44
Zlati petoprstnik.Zelo podoben je crantzev. 45
Gorska zlatica.46
Planinska spominčica.47
Navadni rožni koren.48
Navadna peščenka-Arenaria sepryllifolia.49
Podaljšana špajka-Valeriana elongata.50
Na grebenu Ježa že cvete clusijev petoprstnik.51
Zelo sem ga bil vesel.52
Po skalcah Ježe pa je polno planinskega popona ali sončeca-Helianthemum alpestre.53
Tu najdem tudi dišeči volčin.54
Noriške lakote je tudi polno.55
Marjetične nebine.56
Za cvetje vaneža sem bil prezgodaj.57
Na grebenu Ježe cvete skalna smiljka.58
59
Na poti na parkirišče pa zagledam edino veliko zvončico-koprivolistno zvončico.60
všeč
GITA25. 06. 2015 22:20:01
Včeraj sem pozabila še na eno "uganko" z Gradiške Ture v začetku tedna... Kaj neki je tole?
?1
všeč
Apolonija25. 06. 2015 23:30:37
Gita, se hecaš ali res ne poznaš naše avtohtone potonike?

Zlatica, čestitam! Ni ti škoda časa, napora in rešiš uganke. To s križanjem se je kar samo ponujalo-rdeča in rumena...

Velkavrh, ti si pa ogromno prehodil in "prebotaniziral". Dober si.

Jaz sem šla pozno popoldne na Pusti rovt. Turške lilije so cvetele, kranjskih ni bilo, lani pa veliko. Pasejo krave, jim mogoče teknejo? Vanež je tukaj že cvetel, kukavice (oblasta, navadni kukavičnik) se počasi starajo. Tu in tam še srečaš ušivce, volnati osat se pripravlja, da se bo rdeče naličil, čober pa je zelo intenzivno obarvan. Najbolj me je presenetila brkata zvončica (Campanula barbata). ogromno jih kuka iz trave. Ena je bila celo bela. Tudi sicer so različnih modrih odtenkov.

Vito, se strinjam z Zlatico glede divjakovcanasmeh


bela različica ob modrih, običajnih- brkata zvončica1
všeč
GITA26. 06. 2015 00:02:15
Apolonija, hvala. Nič se ne hecam... se pa posipam s pepelom zadrega...seveda poznam potoniko, ampak cvetočo... na liste nisem bila pozorna... tole je plod, a ne? Prvič videla. Hvala!
všeč
Stran:123...156157158159160...445446447
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki