Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali se z Mrzle gore (2203 m), vidi Kokrsko sedlo (1793 m)?
Glasuj

Katera rožca je to?

Natisni
otiv18. 07. 2015 21:42:54
O kje si hlad
v tej vročini občutil bi te rad,
da se malo ohladim
na novo zaživim. velik nasmeh

Dleskovec, na slikici 43 ne bo trebušasta zvončica, temveč scheuchzerjeva zvončica, katere je veliko vrst, kar sem že včeraj napisal.


všeč
zlatica18. 07. 2015 22:10:27
Sedaj pa še obljubljene rožce z Ljubeljske babe (Košutice) od včeraj..nasmeh
koprivasta zvončica1
zvončica, katera, poznavalci? tu se dobro vidijo listi... Ni Scheuzerjeva, je verjetno trebušasta2
injezeleni kamnokreč3
pripadajoča listna rozeta4
sinjezeleni kamnokreč5
alpski bodak6
sinjezeleni kamnokreč7
trebušasti svišč8
tihožitje9
Zoisove zvončice10
alpski bodak11
alpski bodak12
planiki in odcveteli avrikelj13
planika14
kosmata škržolica15
zanimiv že odcveteli avrikelj16
čipke - zdravilka? 17
Sternbergov klinček18
 gorska ločika19
panonski svišč20
panonski svišč21
panonski svišč22
šesterokotna homulica23
koprivasta zvončica24
všeč
otiv18. 07. 2015 23:09:27
Zlatica, jaz sem za scheuchzerjevo zvončico in to po obliki cveta in tudi po obliki spodnjih listov. Imam občutek, da vlada kar mala zmešnjava pri teh zvončicah, še posebno ko pogledam slike na internetu, tako da še sam nisem več prepričan, kaj je prav in kaj ni. nasmeh
všeč
Apolonija18. 07. 2015 23:11:05
Končna spet čas za računalnik. Zlatica, ko sem začela pisati dleskovcu, še tvojega komentarja ni bilo. Kot vidiš, sva kar istega mnenja. Strinjam se s tabo, da je munec verjetno Scheuchzerjev. Spet si objavila lepe rožice. Za zvončico naj pove otiv. Homulica je šesterokotna.

Ja, tista rumena rožica. Mogoče v resnici sploh ni rumena in je cvet malo starejši ali pa je rumenkast samo na posnetku?? Je sam ali jih je več na steblu, ki pa ga na sliki ni ali ga ni videti (stebla namreč)? Rozete in oblika cveta me spominja na kamnokreč Saxifraga cespitosa, a nisem prepričana, če pri nas raste.
https://www.google.si/search?q=Saxifraga+cespitosa&biw=1280&bih=917&tbm=isch&imgil=TmTVnPXe6kSFYM%253A%253Blolsr7j41RGWzM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fscience.halleyhosting.com%25252Fnature%25252Fbasin%25252F5petal%25252Fsaxi%25252Fsaxi%25252Fcaespitosa.htm&source=iu&pf=m&fir=TmTVnPXe6kSFYM%253A%252Clolsr7j41RGWzM%252C_&usg=__DBpVDdbJUO47DoOolZaCrOfUY9s%3D&ved=0CCkQyjdqFQoTCM7on9DC5cYCFUEbFAodiQQE3A&ei=NbeqVY76DcG2UImJkOAN#imgrc=sk0_wL6WvoGMmM%3A&usg=__DBpVDdbJUO47DoOolZaCrOfUY9s%3D
nasmehnasmeh
všeč
zlatica18. 07. 2015 23:13:25
Hvala, Otiv, tudi jaz sem že čisto zbegana okoli teh zvončic.zmeden Slike na internetu so tudi zelo različne, v priročnikih pa je tudi veliko slik samo s cvetovi teh zvončic, pa brez jasno vidnih listov. Bi rabili en tečaj v živo na to temo, kajne? Lahko noč...
všeč
Apolonija18. 07. 2015 23:30:26
Vidim, otiv, da si se že odločil za zvončico. Zmeda, se strinjam. Če jih vidim v naravi, mi je laže prepoznati. Zdi se mi, da je treba upoštevati, koliko je rastlina stara in če je že dosegla svojo višino. Je majhna zato, ker pač še ni zrasla, ali je po naravi? Potem, koliko so cvetovi odprti ali so še bolj ali manj v popkih. Oblika je odvisna tudi od tega- (če "balon" napihneš, je bolj okrogel).
težave peteršiljčkove mame.
Scheuchzerjeva zvončica: dolg pecelj, po en cvet, ozki, črtasti in nenazobčani listi na golem steblu. Je na sliki taka? Mislim, da ni. Listi niso ozki...Rušnata tudi ni. Sem za tisto s trebuhomnasmeh
všeč
Apolonija18. 07. 2015 23:36:13
"Slike na internetu so tudi zelo različne...". Tudi avtorji teh slik so bili zmedeni.
všeč
velkavrh19. 07. 2015 07:50:32
Ravno imam čas pred jutranjimi opravili-vrt je že zalit, da malo tudi jaz pokomentiram to našo zvončico. Prepričan sem da scheuchzerjeva ni. Ona ima po steblu tanke ozke lističe, ki jih pa ta na slikci nima.Oblika spodnjih lističev pa me malo bega. Vem, da takoj za mejo z Avstrijo raste Campanula pulla, ki pa ima take liste in obliko cveta kot scheuchzerjeva -za tako obliko cveta jaz rečem, da je trebušček malo ožji in potegnjen.Pri nas ta zvončica iz Avstrije ne raste , je pa mejna.Višina je enaka, samo sama rasti je drugačna. Lahko bi bil križanec, kar je zelo verjetno. Treba je pa vedeti, da listi lahko tudi malo varirajo in nas zavedejo.

Jaz letos gledam za klasasto zvončico, ki jo v naravi še nisem videl.Hočem res dobro posneti okroglolistno.Najti bolonsko, ki je mejna z Italijo , v Avstriji pa ni potrjena.Piramidasta pri nas ni potrjena.Breskovolistno letos sploh še nisem posnel videl ,niti razprostrto.Alpska zvončico tudi še nisem nikoli našel.Srhkodlakave tudi ne.Vem , da obstaja več podvrst klopčastih , ki pa niso potrjene.Hočem ugotoviti razliko med kranjsko in šopasto-kranjska ima namreč bolj razpotegnjeno socvetje na steblu.Beckova je mejna z Avstrijo.
všeč
otiv19. 07. 2015 08:25:56
Pozdravljena družba!

Že tako imam sivo glavo, zdaj mi pa še zvončice delajo to. velik nasmeh.
V mojem priročniku piše, da ima scheuchzerjeva zvončica na robovih listov dlačice in to se kar dobro vidi na zvončici od Zlatice, spodnji listi tudi niso grobo nazobčani, kar ima trebušasta zvončica.
Bo kar držalo, kar je zapisal avtor priročnika, da obstajajo številne podvrste
scheuchzerjeve zvončice.

všeč
zlatica19. 07. 2015 08:51:44
Apolonija, hvala za trud okoli "rumenega kamnokreča". Res je težko po enem posnetku kaj več reči. Pogledala sem v Floro Alpino, ki pa sploh nima zabeležene te vrste kamnokreča, ki je najbolj podoben mojemu cvetu poleg lišaja. Je pa še ena možnost, da je to malce "zakrneli" ali ostareli kranjski kamnokreč...ki ima tudi rumenkast cvet, ki lahko v zrelostni dobi močnejši barvni ton.
Otiv, v imenu vseh tudi tebi hvala za razmišljanje. Ne bi bilo slabo, če bi se res imeli kdaj priložnost usklajevati in razmišljati na terenu samem ob pomoči specializiranega botaničnega strokovnjaka za zvončice...velik nasmehzmeden
všeč
Apolonija19. 07. 2015 09:18:26
Otiv, všeč mi je, da tako zagovarjaš svoje stališče. Avtorja pa ne razumem tako kot ti. Pravi, da obstajajo številne podobne vrste, ne podvrste. To pomeni, da je Scheuchzerjeva samo ena, so ji pa druge vrste podobne, na primer rušnata.. Poglej še enkrat, mogoče nimava istega priročnika. Pri zlatičini zvončici me moti odsotnost ozkih, suličastih listov, da bi ti dala prav. Zdaj pa bi bilo res zanimivo mnenje kakšnega biologa. Brane, lahko kaj posreduješ???

Zlatica, tudi jaz sem razmišljala o kranjskem kamnokreču ravno zaradi barve cvetov. Iskala sem tiste 3 roglje na rozetah, pa jih nisem našla. Mogoče se samo ne vidijo. Logično pa bi bilo, da bi lahko bil.
všeč
otiv19. 07. 2015 10:02:25
Apolonija, saj me poznaš, da je meni predvsem za fotografijo in skozi to sem si v glavi razčistil, kakšne oblike je cvet trebušaste zvončice, ki je tudi v mojem priročniku (Alpsko cvetje-Wolfgang Lippert), ni sicer to 100% merilo, a zame bo zadostovalo. nasmehmežikanje

Pa vsem dober tek pri kosilu. nasmeh
všeč
Apolonija19. 07. 2015 11:59:01
Dober tek tudi tebi! Verjamem v tvoje izostreno oko esteta. Meni je zabavno ugotavljati, katera rastlina je, da malo "kravžljam možgane", sicer vsega ne jemljem preveč resno, saj veš. Se pa skupaj učimo in tudi kaj naučimonasmeh
všeč
otiv19. 07. 2015 13:56:40
Se popolnoma strinjam s teboj Apolonija, vse to je razvedrilo iz katerega se bomo na koncu vsi nekaj koristnega naučili.


(+1)všeč
mkonci19. 07. 2015 17:07:47
sem pregledal rožice pa ne najdem katera je tale. lahko kdo pomaga z odgovorom.

A je mogoče alpska zlatica?
1
všeč
Apolonija19. 07. 2015 17:12:02
julijski mak
všeč
velkavrh19. 07. 2015 17:19:36
mkonci-gre za julijski mak-bel-Papaver ernesti-mayeri. Raste samo v Julijcih.V KSA in Karavankah ga ni.Takoj za mejo v Avstriji najdemo bel-alpski mak-Papaver alpinum-mejna roža in še bel mak-Papaver sendtneri-ravno tako mejni.Edini preostali bel-Papaver occidentale -pa raste daleč od naših meja .
všeč
mkonci19. 07. 2015 17:44:55
hvala
všeč
Apolonija19. 07. 2015 17:45:13
Samo pojasnilo: v visokogorju pri nas , v Avstriji in drugje raste alpski mak (Papaver alpinum), ki je lahko bel, rumen, oranžen, tudi rdečkast). Vsi našteti maki (in še drugi) so samo podvrste alpskega maka in pri podvrsti se doda še eno ime.

Tako je na sliki (čisto pravilno) julijski alpski mak (Papaver alpinum sspec/=subspecies/ernesti mayeri
všeč
velkavrh20. 07. 2015 18:11:34
Danes dopoldne pa na Komno po mulatjeri,nato na planino Govnač,na Veliki Bogatin ali Mahavšček inna Bogatin, nato pa sestop na Bogatinsko sedlo.Cvetja je veliko, še vedno cveti košutnik, nisem pa več našel nobenih malih sviščev, odcvetelaa je alpska velesa.Nisem pa našel željene ropontike, ker sem zavil na spodnjo pot na planino Govnač,moral bi na zgornjo.Tam sem predlani našel rastišče ropontike.
Ob  poti po mulatjeri je veliko pollinejevega dežena -Heracleum pollinianum.1
Vedno najdem na tej poti tudi albina koprivaste zvončice.2
Pod vrhom poti do doma na Komni se pojavi šopasta zvončica.Mislim , da sem videl tudi kranjsko, ki ima precej daljše to belo socvetje.3
Temnordeča močvirnica -Epipactis atrorubens.4
Našel sem samo tega glavinca.Tudi na celotni poti ni drugega.Je haynaldov ali julijski glavinec.5
Ozkolistnega ciprja je polno povsod.6
Tu najdemo vedno prisotno navadno ognjico.7
Dolgolistno grabljišče-Knautia longifolia.8
Ima take liste.9
Četverozobi slanozor oziroma lepnica-Silene pusilla. Od planinske lepnice ali slanozorja -Silene quadrifida se ločita le po steblih , ki so pri planinski rahlo rdečkasta.10
Ozkočeladasta preobjeda.V senci do doma na Komni je vse modro tudi lataste preobjede.11
Ozkolistna preobjeda.Ta raste v Julijcih.12
Močvirske samoperke.13
Verjetno hribska perla, samo , da je že skoraj odcvetela.14
Mnogolična suholetnica.15
Alpska nebina.16
Gorski pelin.17
Bleščeči grintavec-Scabiosa lucida  subsp. lucida,imamo še togega , navadnega in travnolistnega .Ločijo se v glavnem po listih.18
Ta grintavec je bolj vijoličen.Žal nisem posnel listov , da bi bila določitev res stoprocentna.19
Obilje cvetja te prehitro ponese k nalednji roži.20
Planik je ogromno povsod.21
Med planikami tudi triglavska roža ali bleščeči petoprstnik.22
Abračevolistni grint dejansko obarva vso okolico rumeno do oranžno.23
24
25
26
Skalni grint.27
Fuchsov grint-Senecio ovatus subsp, ovatus .28
Klopčasta zvončica-imamo več podvrst. Se bom še poigrall katera podvrsta je-Campanula glomerata subsp. glomerata.29
Ogromno je trebušaste zvončice, meliščne pa ni.30
Zoisova zvončica.31
Lanolistna ali karnijslka zvončica . Liste ima kot trava.32
Od klinčkov je bil zastopan samo ta-sternbergov klinček-Dianthus sternbergii.33
Alpska jelenka.34
Lan predivec.35
Panonski svišč še ne cveti.36
Na planini Govnač, na poti proti Bogatnske sedlu je pono rumenega svišča-košutnika.37
38
39
40
Zlati dimek.41
Alpska zlata rozga.42
Kosmata škržolica.43
Hostov kamnokreč. Kot vemo imamo dve podvrsti-Ta je Saxifraga hostii subsp. hostii. 44
Je najvišji  po rasti.Ljubi bolj senco kot ne.Ta podvrsta ima v listni rozeti širše krajše liste in na cvetnih lističih ni pikic.45
Vednozeleni kamnokreč.46
Nasršni kamnokreč-zapolnil je s cvetje tako značilne mahovne blazinice.47
Skorjasti kamnokreč, zastopan je bil tudi sivozeleni.48
Alpski bodak-Carduus defloratus. Ima več podvrst. Ta je debelolistni-Carduus defloratus subsp. crassifolius.49
Podvrsta je še sinjezeleni, tridentinski ni potrjen,imamo še hribskega ki je podoben sinjezelenemu.50
Ta rumeni drobižek, ki ga je polno bom še poskusil določiti.51
Ta je drugačen.52
Ta drugi ima take liste.53
Ostala je še ta kobulnica .54
Mislim, da je širokolistni jelenovec-Laserpitium latifolium.Kobulnice se šele učim prepoznavati.55
(+2)všeč
Stran:123...164165166167168...445446447
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki