|
Apolonija11. 06. 2017 20:12:25 |
otiv, verjetno boš še pripisal imena. Da se ne boš prevč mučil, naletel si tudi na drobnolistni lan- 2 (Linum tenuifolium)
|
|
|
|
otiv11. 06. 2017 20:27:32 |
Vesel pomoči...hvala Apolonija.
|
|
|
|
otiv13. 06. 2017 16:03:21 |
Pri murkah bo potrebno še kaj doreči. Spodaj sta dva posnetka kamniške murke in že na videz mi delujeta drugače in se kar strinjam s tujimi botaniki, kakor sem prebral na internetu, da je več vrst kamniških murk.
1
2
(+2) | | |
|
|
|
|
otiv13. 06. 2017 17:59:57 |
@kati1909, seveda je kuštravi oklep. Na posnetku 21 je dlakavi skrečnik. Na posnetku 18 ni kamnokreč.
|
|
|
|
velkavrh13. 06. 2017 18:17:22 |
kati1909 št. 20-gorska rumenka št.8 in 18-gre za isti repnjak-rod križnic-mislim, da bi bil lahko bohinjski repnjak,alpski vsekakor ni-ne vidi se dobro listov. Zelo podoben je pritlikavi repnjak. Ostane samo še št. 22, ki zgleda kot kak skrečnik.Drugače je skrečnikov kar 40-50 vrst, dve vrsti rasteta celo v Avstraliji.Po proučevanju skrečnikov sem zaključil , da gre za piramidasti skrečnik.
|
|
|
|
Apolonija13. 06. 2017 21:18:56 |
Roželjubni prijatelji dober večer! Vsak dan ponudite kaj novega, lepega. Otiv, Brane, razložita mi, prosim, kako določita oklepe. Kako vesta, da je na sliki kuštravi in ne dlakavi? Ima vetrnica značilne liste za trilistno? Se vama ne zdi, da ima take liste (22) piramidasti skrečnik? Nizki repnjak ima poraščeno listno rozeto in steblo. Se ga da glede na posnetek izključiti? radovedna Apolonija
|
|
|
|
otiv13. 06. 2017 21:35:56 |
Dober večer! Dlakavi oklep ima samo robove listov dlakave. Na Katinem posnetku so tudi stebelca dlakava, torej je kuštravi oklep.
|
|
|
|
Apolonija13. 06. 2017 23:00:47 |
Otiv, hvala za odgovor. Kar se listov tiče se strinjam, kar se steblcev pa ne. A misliš, da pri dlakavem niso dlakava?
|
|
|
|
velkavrh14. 06. 2017 06:36:14 |
Za piramidasti skrečnik sem se odločil,ker je skoraj identična slikca tega skrečnika objavljena na Zaplana net. Res sta si oba navedena oklepa po cvetih zelo podobna. Točno jih določiš po listnih rozeticah, ki so različne. Pri trilistni veternici so listi večji in višje na steblu postavljeni.Podlesna veternica cveti dosti prej.Trilistna raste višje. Pri določitvi repnjakov rabimo res dober posnetek listov , stebla,listno rozeto.
|
|
|
|
Apolonija14. 06. 2017 08:12:56 |
Brane, tudi tebi hvala za prijazni odgovor. Povedala bom še svoje mnenje, ki sem ga imela, ko sem vama postavila vprašanja, pa me popravita, prosim, če je napačno. -ta vetrnica, nima značilnih listov za trilistno, bolj za podlesno https://www.google.si/search?q=Anemone+trifolia&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjrkuyg1LzUAhVfOMAKHUbyCgwQ_AUICigB&biw=1280&bih=928 - ne da se reči, kateri oklep je posnela kati - na sliki ni ne alpski ne nizki repnjak, najbolj verjetno je bohinjski - je piramidasti skrečnik
|
|
|
|
otiv14. 06. 2017 08:37:00 |
Se predam...
(+2) | | |
|
|
|
|
velkavrh14. 06. 2017 11:57:16 |
Jutri bom posnel Begunjščico.
|
|
|
|
kati190914. 06. 2017 12:51:45 |
Ja, kar lepo sem razburkala to vašo cvetlično idilo; zanimivo in poučno Vam je slediti v razmišljanjih "katera rožca je to". Mogoče to ni pravi naslov za objavo mojih fotografij, ampak vaše znanje fotografijo in mene obogati. Nimam tehničnega znanja kot Otiv, Brane, Zlatica...., katerih posnetki Apoloniji "ne dajo veliko dela", ampak izhajam iz spoznanja, da je draž fotografije z objektom (cvetlico) vzpostaviti osebni - čustveni stik. Vsaka fotografija naj bi v sebi imela tudi zgodbo in da ti to uspe, potrebuješ tudi ime (cvetlice), kot "piko na i", zato pri tem "kradem" tudi vaše znanje; hvala! Brane; na sliki št. 8 in 18 sta enaki cvetlici slikani skupaj; in še to: vsi posnetki so iz Dleskovške planote!
|
|
|
|
otiv14. 06. 2017 14:09:12 |
Le zakaj ne bi bil pravi naslov kati1909. Prav vesel sem, da nas je več na tej spletni strani. Moje znanje o rožicah ni prav veliko, bolj se posvečam fotografiji rožic, morda v drugačni obliki, kakor Vi. Dleskovška planota je znana po številnem cvetju in sam se večkrat tam potepal, seveda z aparatom v roki.
1
(+1) | | |
|
|
|
|
Apolonija14. 06. 2017 21:29:14 |
Kati, dobrodošla! Tukaj nismo ne fotografi ne biologi. Radi imamo naravo, tako kot jo imaš ti. Ugotavljanje imen rastlin je veselje, pomoč, včasih tudi izziv, da kaj preberemo, poklepetamo in se skupaj nekaj naučimo. Velikokrat je natančno določanje imen po fotografijah nemogoče, Morali bi rožice imeti pred seboj, vedeti, kaj pregledati, (poznati posamezne značilnosti), včasih tudi pod mikroskopom....pa saj nismo biologi Zato je velikokrat dovolj, da ugotovimo, v kateri rod rastlina spada. Sama mislim, da si je bolje priznati, da večkrat ne moremo kar tako ugotoviti še vrste. Otiv, ne bodi preveč skromen. Tvoje poznavanje rožic je več kot veliko
|
|
|
|
peter215. 06. 2017 12:25:04 |
1
(+5) | | |
|
|
|
|
Apolonija15. 06. 2017 14:21:15 |
peter2, hvala. V Bohinju pa raste res veliko različnih orhidej, tudi redek gomoljasti grban
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.