Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste že bili na Srednji peči (1920 m)?
Glasuj

Katera rožca je to?

Natisni
Apolonija1. 09. 2017 20:13:43
Vedno me presune, ko nekatere gore zažarijo zaradi alpskega gornika. Zlatica, tudi jaz menim, da je pritlikava kosmatulja, alpska ima drugačne liste. Prva trava je mačji rep, muhvič ni tak, druga pa ima cvetove kot bekica, lahko tudi bela.
Rumenka? Resasti gadnjak odpade. Ima ozke liste kot trava, okroglo steblo, drugačne cvetove. Lahko je navadni otavčič(jajčar)nasmeh
všeč
velkavrh2. 09. 2017 06:04:17
No Apolonija, sem kar zadel,ane?Trav je res ogromno.Sem jih proučeval po bližjih travnikih, gozdičkih, brežinah in tudi ob gorskih poteh. Še vedno proučujem tudi gobe, metulje , ptiče.Malo že tudi vem kje so določeni metulji.
všeč
zlatica2. 09. 2017 11:17:44
Obema res hvala, vidim, da s svojim razmišljanjem okoli kosmatulje in jajčarja nisem bila daleč od dejstev. Bekica, ja, čisto sem pozabila nanjo. Krasno, to je to! Prijazno od vaju, ker sta mi pomagala rešiti dilemo in uganko. In strinjam se, da ko alpski gornik dobi svojo rdečo barvo, gore resno naznanjajo jesen ali pa že tudi prve snežinke velik nasmeh In to je moj prvi letošnji žareči gornik... Pa še to: vedno sem iskala te kosmatulje naokrog, največekrat na Mangartskem sedlu, ampak imela sem jih pred nosom; na Kamniškem sedlu sem jih tokrat videla posušenih res veliko, tako da drugo leto moram it gor dosti prej. Pozdrav nasmehmežikanje
svečnik 1
to je pa srobot, kajne? 2
(+1)všeč
Apolonija2. 09. 2017 12:59:09
Brane, ne dvomim, da ne bi ti zadel, saj imaš veliko znanja in izkušenj.nasmeh
všeč
velkavrh3. 09. 2017 11:11:24
Apolonija,danes se ukvarjam z malimi svišči in pregledujem moje posnetke teh sviščev z različnih tur in različnih gorstev.Snežnega ne vem, če sem kdaj posnel.Vem, da ima več cvetov na poganjkih in cvetovi so majhni. Bavarski je podoben spomladanskemu-vsi listi so narobe jajčasti in celorobi-ne poznam.Kratkolistnega tudi ne vem , če sem že kdaj našel.Zelo podobne rozetice ima torej triglavski, okroglolistni in kratkolistni.Najbolj pogost je seveda spomladanski in trebušasti. Na Primorskem pa imamo tržaškega.Naveden je še nizki svišč.
Kupček spomladanskega svišča.1
2
Spomladanski svišč je od malih sviščev najpogostejši.3
To je tržaški svišč.Sigurno je pravi, ker je najden na Primorskem.4
Trebušasti svišč tudi pogosto najdemo.5
Ta svišč nam ne bi smel delati problemov pri prepoznavanju.6
Težave se začnejo tukaj-ali je triglavski ali okroglolistni ali celo kratkolistni.7
8
9
10
Tega sem slikal lani prav pod vrhom Vrtače-Karavanke-18.06.201611
(+1)všeč
zlatica3. 09. 2017 14:50:51
Branko, mislim, da je tvoja slika 7 premalo ostra oz. natančna za določitev vrste svišča. Jaz sedaj ločim triglavski svišč od okroglolistnega, zato, ker sem letos našla na Mangartu okroglolistnega in bila opozorjena na to, ker sem sprva mislila, da je triglavski. Vsekakor pa se, kolikor lahko razločim, listi ne končujejo okroglo , ampak bolj v Špico, kar govori v prid Triglavskega svišča. Za kratkolistnega še nisem slišala, še v Flora Alpini ga ni omenjenega, kakor tudi ne v Mali flori Slovenije. Kako pa je njegovo latinsko ime? lp
(+1)všeč
kati19093. 09. 2017 18:03:53
Zlatica; malo pozno zato pa z večjim užitkom si se "naužila" planik; lepo.
Napoved za lepo jesen nam daje upanje, da si bomo še malo "nasitili oči" na lepem gorskem cvetju, seveda pa bo treba zaviti malo višje, Pa saj ni hudo zagristi v strmino, če ti korak vodi iskrena želja.
Ja, po tej strokovni "razpravi" o JAJČAR-ju lahko rečem, da tudi moji "dišijo tako", a ne? Pa sem jih poimenovala "sinja škržolica" (narobe)!?
jajčar ali škržolica?1
jajčar ali škržolica?2
pa za posladek3
(+1)všeč
zlatica3. 09. 2017 19:59:28
Kati, lepe "rumenke" si našla, da ne govorim o Zoisovih lepoticah! Četudi je jajčar, ni enak mojemu, saj ima tvoj kosmati košek, če pa razmišljam o škržolici, pa listov ne vidim prav dobro, že po cvetu in košku pa mi ne vleče v smer sinje škržolice. Sicer pa pri škržolicah skoraj vsi, še botaniki, zmrznemo.zmedenvelik nasmeh
(+1)všeč
Apolonija3. 09. 2017 20:59:28
Brane, strinjam se zlatico glede sedmice.

Zlatica; Gentiana brachyphylla

Kati, na tvoji sliki se vidi samo en list in ovojek je bolj v "senci". Sinja škržolica ima drugačne liste, Zlatičin jajčar je "kosmat in tudi steblo ni okroglo. Gorski otavčič (jajčar) ima pod koškom malo odebeljeno steblo in ovojek porasel s črnimi štrlečimi dlačicami, vendar ima steblo kratko. Kar se mene tiče, bom ostala pri tvoji dileminasmeh
(+1)všeč
kati19093. 09. 2017 21:17:59
Obema hvala za odgovor. Ampak "replika": Zlatica, cvet na tvoji sliki št. 17 ima res gladek košek, cvet na št. 20 pa ima kosmat košek. Torej na 17. je jančar, na 20. pa ni (je škržolica?). Se motim? Mislim da ne. Pozdrav!
všeč
zlatica4. 09. 2017 07:08:44
Haha, Kati, a veš, da imaš prav, pa sploh nisem opazila, sem mislila, da sem iste vrste rože slikala! Bravo! V živo so bile prav tako visoke in precej blizu skupaj. No, bo potrebno drugič še več pozornosti. velik nasmehvelik nasmeh
všeč
velkavrh4. 09. 2017 07:38:46
Na slikcah 8.,10.,in 11. so torej triglavski svišči.Jih bo treba drugo leto natančno poslikati.
všeč
zlatica6. 09. 2017 19:41:33
Pozdravljeni, kakor sem bila presenečena zadnjič na Kamniškem sedlu, ker je bilo še kar nekaj rož, tako sem bila včeraj presenečena nad tem, da je bila vsa pot do Moličke planine in Kocbekovega doma na Korošici brez cvetja. Edina roža,vredna fotografije, je bila tale. velik nasmehnasmeh
zlati petoprstnik (srednji listni rogelj je krajši od sosednjih dveh)1
(+1)všeč
kati19097. 09. 2017 21:52:30
Pozdravljeni; malo "se sprehajam" po mojih posnetkih, pa so mi te "neznanke", zato prosim za pomoč. Hvala!
neznanka 1.1
neznanka 2.2
neznanka 3. (slab posnetek..)3
(+1)všeč
otiv8. 09. 2017 07:08:45
Dobro jutro!
Kati1909, na prvih dveh slikicah je žanjevec... jaz jim pravim tudi zajčki in na tretji slikici je podlesna vetrnica. nasmeh
všeč
kati19098. 09. 2017 16:24:03
Otiv; hvala!
Smo kar smo doživeli lepega na cvetočih tratah naših planin? Naj "starka zima" čiprej pokima, naj z belo odejo pokrije poljane, da kmalu se spet zbudijo s cvetjem obsijane.
Pozdrav vsem "cvetnim prijateljem"!!nasmeh
bo kmalu pokukal izpod bele odeje?1
(+1)všeč
otiv8. 09. 2017 19:24:51
Malenkost, Kati!

Tako hitro se pa zimi ne predamo, naj še kar malo počaka s svojo belo "kramo", saj tudi v jesenskem času kaj zacveti, naše dušice razveseli...za dokaz nekaj jesenskega cvetja. velik nasmeh
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
(+1)všeč
Apolonija9. 09. 2017 07:26:06
Pozdrav tudi tebi, kati. Otiv ima prav. Ne kliči prehitro zime.nasmeh
všeč
velkavrh9. 09. 2017 12:42:40
S poti na Češko kočo in Vratca.Na vrhu Vratc sem našel celo zadnji cvet zoisove zvončice.Drugače pa so bile bolj zadnji cvetki rožc poležani, mokri.
Celo wulfenov jeglič sem še našel.1
Močvirska samoperka.2
Še vedno se najde navadni slečnik.3
Kranjski kobulček.4
Konec cvetenja kernerjeva maka, ki ga je na Umiku Žrela kar precej.5
Sviničasti svišč.6
Porovolistna škržolica.7
Prepoznamo po značilnih listih.8
Bleščeči grintavec.9
Rušna zvončica, vidi se pa tudi trebušasto.10
Slanozor.11
Alpska jelenka.12
Resasti sviščevec ni odprl cvetov.13
Presenečanje na koncu poti na Umuk Žrela-alpska madronščica.14
Lepki osat.15
Žal zameljena slikca ene od smetlik. najbolj pogosta je toga in navadna. Obe uporabljajo za tinkture, prav tako njune križance.16
Pa še sluzasta črna živalca. Srečal sem jih kar nekaj.17
všeč
Apolonija9. 09. 2017 21:59:56
Ta živalca je planinski močeradnasmeh
(+1)všeč
Stran:123...261262263264265...445446447
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki