|
Gost23. 09. 2007 10:56:03 |
pozdravljeni.
v zadnjih dveh letih sem bila kar aktivna, kar se pohodništva tiče (tudi večdnevni in večurni - 12h+ pohodi). na zadnjih treh, tudi krajših in lažjih vzponih pa sem opazila, da imam težave pri sestopu, predvsem mi trpijo kolena, tako da se do vznožja privlečem z zadnjimi napori. bojim se, da to počasi kaže na konec moje ljubezni do gora. zanima me, kako ublažiti bolečino in kakšen tretma priporočate. koliko so v pomoč neoprenske opornice? prosim za vaše izkušnje. hvala.
|
|
|
|
Gost23. 09. 2007 11:04:42 |
Predvsem je nujno pomembno, da ne pretiravaš s tako dolgimi turami kot pišeš, če imaš probleme...
|
|
|
|
Gost23. 09. 2007 13:53:23 |
Zakaj bi bil pa to konec ljubezni do gora? Ljubezen ostane, čeprav jih gledaš bolj od daleč. Imam zelo podoben primer. Od letošnjega junija, ko me je začelo boleti koleno, še nisem bila "resno" v hribih, le kakšen 2-3 uren sprehod po sredogorju - planinah. Dala sem skozi vse preiskave, zdravila, fizioterapijo - rezultat pa ni kaj vzpodbuden. Meni je bilo pojasnjeno, da se bo treba s tem počasi pač sprijazniti, da bo enkrat boljše drugič slabše in da je treba aktivnosti pač prilagoditi zmožnostim. Tega se držim, ljubezen do gora pa ostaja!
|
|
|
|
Gost23. 09. 2007 16:54:39 |
Verjetno boš morala vsaj začasno zmanjšati obremenjevanje kolen. Sama imam občasno težave in s počitkom le-te minejo, res pa je da naredim največ 1000 m višinske razlike dnevno. Pomaga mi tudi vaja, pri kateri se s stegnjenimi nogami, na "trdo" prestopam s pete na peto, tla morajo biti ravna in trda. Vaja, primerna za prekrvavitev kolen je tudi "vožnja kolesa", leže na tleh, ker se pri tem kolenski sklepi razgibajo, niso pa obremenjeni. Ne obupat, le poslušaj malo svoje telo in ga ubogaj!
|
|
|
|
Obala23. 09. 2007 19:44:18 |
Jaz sem imela konstantne bolečine v vseh sklepih. Že po ravnem, kaj šele v hribih. In sem začela jemat vitamin C, vsaj 1 gram na dan. Bolečine so po nekaj tednih izginile. Zdaj, po enem letu so se ponovno pojavile, in ponovno sem začela z vitaminom. Preizkušeno in deluje, pa ne samo pri meni...če ni obrabe hrustanca,...skratka, ni otipljivega vzroka. Poskusi, mogoče ti bo pomagalo. Lp
|
|
|
|
Kobra 123. 09. 2007 22:26:15 |
http://vitamini.finechance.com /glukozamin-ext.htm Tole sploh ni slaba zadeva. Preiskušeno pomaga, če le ni poškodba oz.obraba že prehuda. Za nas, ki nenehno obremenjujemo sklepe ni nič narobe,če kuro občasno naredimo preventivno, saj je zadeva povsem naravna. Varen korak...
|
|
|
|
Gost24. 09. 2007 10:59:43 |
Kaj pa glukozamin, ki ga reklamirajo v "Žurnalu", malo se pozanimajte pri svojem zdravniku in v lekarni.
|
|
|
|
Gost24. 09. 2007 11:44:50 |
Tudi sam sem bil pred nekaj leti na tem, da bo zaradi bolečin potrebno prenehati s hojo v gore. Na koncu se je izkazalo, da je za bolečine v kolenih kriva kondicijska pripravljenost. Ob redni hoji, so bolečine prenehale. Je pa potrebno pričeti z krajšimi turami, da se noge utrdijo. Vedno nosim s seboj kolenčnik, vendar ga do sedaj ni bilo potrebno uporabiti. Pred kakšnim letom sem prebral, da v hribe ni dobro hoditi v kratkih hlačah, to pa zato, ker se kolena ohlajajo. Zato ni čudno da so že predniki hodili v pumparicah. Tudi s to trditvijo se zelo strinjam in sigurno drži.
|
|
|
|
Gost24. 09. 2007 12:10:06 |
Za začetek bi priporočil bicikel, ki enakomerno in ne pretirano pripravi kolena in noge na večje napore brez stresa. Zraven lahko jemlješ glukozamin - zelo priporočljivo za hrustanec, tudi kakšna žavba ni odveč, nadaljuj s hojo po ravnem in potem po lažjih hribih, nabiraj kondicijo po težki navzgor in navzdol po najlažji poti.... Meni je uspelo kolena spraviti k pameti potem, ko sem tudi sam prišel k njej
|
|
|
|
Gost24. 09. 2007 15:47:30 |
Ogrevanje kolen pred in med opravljanjem aktivnosti sigurno koristi. Tudi zaradi tega marsikdo uporablja opornico, ki te hkrati tudi greje na izpostavljenem mestu. Meni žal s takšno ne gre najbolje, ker me moti, ker se mi zažira zadaj v pregib. Nekateri pa k sreči nimajo takšne izkušnje in jim koristi, jim koleno ogreva, s čimer je tudi manj občutljivo, hkrati pa jim nudi oporo, podpre koleno in ga s tem razbremeni. Poizkusi pred aktivnostjo (tudi po njej) kolena zmasirati s Pernaton gelom. In ne pozabi na raztezalno vajo: ležiš na hrbtu, koleno potisneš ob podlago, nogo stegneš in prste potisneš proti sebi, peta se rahlo pri tem privzdigne in tiščiš nogo k podlagi (če čutiš, da jo na začetku pod kolenom nimaš v stiku s podlago si spodaj zvij brisačo in le to potiskaj k podlagi). Zadržiš. Enako ponoviš tudi z dvignjeno nogo (pazi, da noga ostaja stegnjena), lahko z nogo na ta način izpisuješ npr. črke abecede ipd. Takšne vaje sem sama opravljala po operaciji. In seveda kolo, kolo, kolo, vendar ne z obremenitvami (odpadejo klanci, koristi le vožnja po ravnem). Svetujejo tudi rolanje. Važno je, da imaš ojačane mišice (kar dosežeš z opisanimi vajami), da s tem varuješ samo koleno.
|
|
|
|
Gost24. 09. 2007 16:27:12 |
Tudi sama imam obcasne tezave s kolenom, najbolj zoprno je to, da nikoli ne vem, kdaj se bodo pojavile. Ortoped mi je predlagal rentgen in ultrazvok, po vseh pregledih pa se vedno ne vem, kaj je narobe. Ko zacne boleti, vcasih ze uro po zacetku poti, pa morem niti nadaljevati s turo. Mi pa zelo pomaga opornica, kupila sem si taksno mocnejso, ki ima zadaj odprtino,ob strani pa plasticna pomicna drzala, tako da ne ovira pri hoji (Sanolabor). Kombinanacija s pernaton gelom, pa gre Poleg vaj za koleno. Pa srecno!
|
|
|
|
Gost26. 09. 2007 14:11:33 |
Običajno je potrebno poznati vzrok bolečine. Če se ta pojavi po naporni poti navzdol, je največkrat problem, da je zadnja stegenska mišica preslaba. Za krepitev le te obstajajo vaje, s katerimi potem dosežemo večjo moč mišice in posledično večjo stabilnost kolena. V vsakem primeru, razen če ste alergični na te stvari, se lahko naredi ,,kura,, z glukozaminom, ki ga za regeneracijo hrustanca priporočajo tudi ortopedi in pa vse grelne in hladilne kreme. Tudi Levinov trak pomaga, vendar po mojih izkušnjah je najboljša terapija preventivna vadba moči za noge.
|
|
|
|
Gost1. 10. 2007 11:46:56 |
S podobnim strahom, da bo konec z mojimi hribi, sem se soočila tudi jaz pred leti. Ko so mi nekateri rekli, da je to znak oslabelih kolenskih vezi, ki so potrebne okrepitve, z nekimi posenimi vajami, ki jih menda lako delaš tudi ko sediš v pisarni ali pred televizijo. Nihče mi ni znal teh vaj pokazati. Zato sem začela redno, skoraj vsak dan hodit. Stanje se je počasi izboljšalo. Odtlej imam v nahrbtniku vedno kolenčnike in Miosprej; ki mu je verjetno že potekel rok, vendar nič od tega ne rabim. Mislim da je marsikaj tudi v glavi in če se bojiš, da te bo nekaj začelo boleti, te tudi začne. Če imaš vse potrebno pri roki (v nahrbtniku), si brez skrbi in je vse v redu. Sedaj lahko hodim brez problemov. Letos sem med drugim bila tudi na Rombonu, ki ima v enem dnevu za prehodit zelo veliko višinsko razliko, pa je šlo brez težav. Važna je stalna kondicijska pripravljenost, ne pa vsake toliko kakšna težavna tura, potem je res problem.
|
|
|
|
Gost1. 10. 2007 13:19:21 |
Se strinjam z razmišljnajem zadnje gostje. Srečno in še dolgo veselo in varno po gorah in hribih.
|
|
|
|
dk66073. 09. 2008 15:20:08 |
Vidim, da je že nekaj časa minilo, od kar je ta tema bila odprta, upam da še bo kdo to videl. Jaz tudi rad hodim v hribe, sicer ne tako dolge poti (slabih 1000m višinske razlike), ampak kljub temu glede na to na grem 1 do 2 krat na teden in da hodim na tempo, sem po določen času imel podobne težave s levim kolenom, ampak samo pri hoji navzdol (je pa res da tekam). Ker je težava postaja vse bolj resna, sem postal bolj pozoren na način hoje. Kot prvo sem opazil, da nisem imel enakomernih korakov, levo nogo sem bolj obremenil kot desno in to mi je delno pomagalo. Nato pa sem tudi ugotovil, da če imam pokrčena kolena in če se malo bolj nagnem nazaj, potem fejst razbremenim kolena, res pa da so bolj obremenjene stegenjske mišice. Ampak boljše je če so obremenjene mišice kot pa kolena, in pa sčasoma utrdiš mišice in tako izgineta oba problema. In tako zdaj lahko brez problema hodim tudi po hribu navzdol, brez kakršnih koli bolečin, tudi če tekam.
|
|
|
|
jprim3. 09. 2008 17:51:00 |
Se popolnoma strinjam s tem, saj če se spomnim lanskega leta, velike bolečine v kolenih, letos tega skoraj ni, ker so stegenske mišice utrjene in te imajo glavno funkcijo pri zaviranju navzdol. Imam pa en drug problem, ki me močno obremenjuje, pa vseeno to bolečino premagam, to so podplati, po kakšnih dveh urah hoje pride do pekoče bolečine v sprednjem delu stopala, po dolgi turi - 9 do 10 ur, me boli že kost. Poskusila sem že z silikonskimi blazinami, posebnimi vložki, češ da imam premehak podplat, menjala čevlje, pa bolečina je še vedno tu. Mogoče bo pa mi znal kdo od vas s kakšnim nasvetom pomagat. Lp!
|
|
|
|
aljazek3. 09. 2008 20:33:08 |
Dovolj debele nogavice(sam imam neke irske, volnene, pa zelo debele), čevelj ne sme biti prevelik, premajhen pa tudi ne. Stopala si pred hojo dobro ogrej, razmigaj. Težo poskusi porazdeliti na celotno stopalo, ne pa samo sprednji del.
|
|
|
|
andrej7674. 09. 2008 22:16:57 |
Vitamin C je eden izmed pripravkov ki blažijo težave še posebej če vsebuje tudi bioflavonoide,dodatno pomoč zagotavljajo Glukozamin,Chondroitin in MSM.Slenji trije zagotovijo dobro "mazanje" sklepov in obnavljanje hrustanca.
|
|
|
|
lazicku20. 07. 2009 11:14:12 |
Skoraj bo že eno leto od objave te teme, ampak sem se vseeno odločil vprašat za nasvet? Letos sem bolj resno zače obiskovat hribe in se mi je že dvakrat zgodilo, da so me bolela kolena. Moram poudariti, da sem dovolj dobro pripravljen oziroma sem bil že v slabši kondiciji, pa me ni nikoli nič matralo. Bolečina se ne prikrade takoj, ampak po približno uri in pol hoje navzdol. Boleti začne zunanji del levega kolena. Ko pot postane položna ali ravna, bolečine ni več. Tudi naslednji dan je koleno v redu. Prosim koga za kak nasvet, kljub številnim odgovorom na to temo. LP
|
|
|
|
vampek20. 07. 2009 12:30:48 |
Tudi moj fant je imel probleme z bolečinami v kolenu med sestopom, tako da sva se morala tudi večkrat ustaviti, da je bolečina minila. Letos pa si je kupil nove planinske čevlje in odkar ima nove čevlje bolečine ni več, tako da bi morda lahko poskusil v tej smeri, z novimi čevlji
|
|
|
|
igorfran20. 07. 2009 16:05:29 |
Če gre za poškodbo ali bolezensko napako, seveda priporočam najprej obisk zdravnika in potem ravnanje po sistemu "prisluhni" svojemu telesu. Če pa je človek zdrav, potem samo par besed iz lastnih izkušenj: - prva leta (kaka 1/4 stoletja nazaj) so me bolela kolena kot bi imel nož (sestop). Rešitev pa je bila naslednja: - Kolena morajo biti amortizer in ne nosilec: navzdol z upognjenimi koleni, vso težo mora prevzeti mišica. Tako ne trpi niti križ. Po petah se spuščamo samo po meliščih ali po gladkem terenu, pri stopničkah (kamni ipd.) pa skačemo na prednji del stopala - nikoli na peto - in še koleno mora amortizirati kot vzmet. Seveda pa je pogoj za to kondicija, toliko, da mišice vzdržijo celoten spust, sicer ne pomaga nobena oprema ne poživilo. - Pa nič se sekirati za poglede "ljudi" če malo čudno hodite, važen je rezultat. (Pa vse tiste vitamine, čokoladice, rozine, "prisrčnice", zelo dobro nadomesti lahka hrana, navadna voda, in na koncu ture pošteno pivo.)
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.