Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste že bili na Srednji peči (1920 m)?
Glasuj

Mala Mojstrovka - Hanzova pot

Natisni
pika_nogavicka30. 06. 2009 15:07:04
Stara sem 11 let in zelo rada hodim po zahtevnejših poteh. Že tretje leto se bom udeležila Planinskega tabora. Skrbi me kako se bom znašla na Hanzovi poti na Malo Mojstrovko. Prehodila sem pot med Češko kočo in Kočo na Ledinah in mi je bilo zelo fain. Kako lahko primerjam pot na Mojstrovko s to potjo.

Hvala in lep planinski pozdravnasmeh
všeč
viharnik30. 06. 2009 17:29:36
Pot na Mojstrovko je v primerjavi s tvojo prehojeno,kar za stopnjo resnejša.Pot se predvsem na začetku strmeje,direktno vzpne,kasneje pa se položi in preide v cik cak poličke,ki končajo na melišču malo pod vrhom.Le tega se v krajšem skalnem položnejšem pečevju lahkotno spleza na vrh.Zaradi pogostega obiska poti,je nujen samovarovalni komplet,čelada in v tvojih letih ter poznavanju poti,vodnik ali izkušen gornik,da te varno vodi na vrh.Drugače pa kar tako naprej s pazljivostjo,ker izkušnje šele pridobivaš.Morda nekoč postaneš dobra alpinistka.
všeč
skrajnik30. 06. 2009 20:42:20
Lahko si "prelistaš" tole knjigo in najdeš kako pot zase...

Seveda ob zgoraj povedanemu..

http://www.esnips.com/web/50zavarovanihplezalnihpoti
všeč
triglavski6. 07. 2009 15:09:55
Na Vršiču ob 9.30 je izgledalo še precej obetavno, vremenska napoved pa bistvno manj, pa še težko je računat na to, da se vremenarji kaj dosti zmotijo. No vseeno nekaj besed glede letošnjega poletja. S snegom obilna zima je pustila tudi v poletju v Alpah obširna snežišča, ki so vir izparevanja vlage. Tako je zrak v velikem predelu gorate Evrope večinoma nasičen z vlago, vroče sonce pripomore k intezivnemu izhlapevanju vlage iz snega, ustvarjajo se obširna oblačna območja in ob takih pogojih so vsakodnevne nevihte neizbežne. Tako bo vse dotlej, dokler sneg vsaj pretežno ne bo skopnel. Skratka obeta se nam zelo kratko poletje, stabilnega vremena bo mogoče le za dva do tri tedne v Avgustu, bo pa lepa jesen. S kolegom sva šla na Vratca, sonce je nažigalo in samo upala sva, da časovno ne bova prekratka. Na severni strani Nad Šitom glave in Mojstrovk je še kar nekaj snega, prečiti je treba tudi dva snežišča, prav tako je dostop do stene še zasnežen. Začetni del je sicer kopen, vendar je treba malo poplezati tudi mimo varoval. Stena je kopna, varovala niso poškodovana, na vršni izravnavi je sicer še eno snežišče, vendar pot pelje desno ob njem. Ko sva prišla pod vrh je od zahoda že grmelo, rahlo je pršelo, zato sva preko vrha enostavna odšla nekoliko nižje, si nadela pelerine in odšla proti Vršiču. Tik pod Grebencem sva srečala skupino Čehov z otroki, svetovala sva jim čimprejšnji sestop, vendar naju niso poslušali. Seveda sva jo ubrala po melišču dol in bila v nekaj minutah na Vršiču. Sredi melišča se je ulilo, tako, da sva bila prekratka za slabih 10 minut. Sicer pa sva opravila vse skupaj v slabih 3 urah. Ker je potrebno mokroto enakomerno porazdeliti, sva to opravila v Erjavčevi koči.
začetek poti na Vršiču1
Vratca2
zelena Slemenova špica, zadaj greben Ponc3
pod severno steno je še nekaj snežišč4
Špikova skupina5
vstop v steno6
malo je teba poplezati mimo varoval7
8
9
eno bolj zračnih mest na poti10
11
Grebenc12
prelaz Vršič13
neprimerna obutev za Mojstrovko14
všeč
m're 17. 07. 2009 08:13:42
Kot vedno lepo in poučno poročilo. Vendar pa brez zamere teorija o nevihtah zaradi veliko snega ne zdrži, lahko sicer vpliva na lokalno povečano verjetnost kaj več pa ne. Vsekakor morajo biti prej izpolnjeni drugi pogoji - predvsem labilna zračna masa. Ob suhi in stabilni zračni masi do neviht zlepa nepride,če pa že pa so to zgolj lokalno zelo omejene vročinske. Kot vir vlage je sneg neznaten proti ostalim vodnim površinam predvsem morju.
Na vreme veliko bolj vpliva splošno kroženje zračnih mas (anticiklonov in ciklonov) v naših zmernih geografskih širinah na katerega vpliva ogromno dejavnikov. Na splošno lahko rečemo, da je letos poleti zaenkrat pač tako, da so poti cikonov in višinskih jeder hladnega zraka čez naše kraje pogoste in dolgotrajne, po drugi strani pa imajo paradoksalno npr. v Veliki Britaniji dolga obdobja stabilnega anticikona.
Dolgoročna vremenska napoved - lahko imaš prav lahko ne -razlogi s katerimi jo utemeljuješ pa prav gotovo ne. Vreme je zaenkrat še tako kompliciran in ne do konca pojasnjen sistem da so dolgorčno napovedi tudi strani meteorološke in klimatološke stroke tvegane in precej nezanesljive. K temu pa še dodatno pripomore intenzivno in dolgoročno spreminjanje ustaljenih vzorcev podnebja (beri klimatske spremembe). Globalno lahko rečemo, da prinašajo spremenjene vzorce padavin ter višje temperature in s tem večjo intenzivnost vremenskih pojavov in, z vidika človeštva, katastofalne posledice. Kaj ta trend pomeni konkretno za točno določeno področje npr.Slovenijo pa bo pokazal čas.
všeč
triglavski7. 07. 2009 08:43:41
Teorija lahko, da ne zdrži, praksa pa kaže da tako je. Celinska Evropa, ki morja seveda nima je majhna lokalna vas, zato tudi lokalni vplivi. Sicer pa bomo videli. Vsekakor pa je letošnje vreme moteč faktor pri aktivnostih v gorah, kar se bo poznalo tudi na obisk. Mogoče pa je to v nekem smislu celo dobro. Gore si bodo odpočile od velikih množic.
všeč
m're 17. 07. 2009 10:19:18
Vpliv morja,oceanov je v skoraj celotni celinski Evropi še kako močan. Kot 'lokalec' prelepe Soške doline bi moral to dobro vedeti.
Praksa letos lahko kaže tako kot praviš. Zanimame me pa kakšna je ob tem razlaga 'kislega' poletja, ki sledi relativno 'sušni' zimi? Ali pa obratno s snegom bogata zima in nato sušno,vroče poletje? To sosledje se je že in se najverjetne bo še kdaj zgodilo.
Se pa strinjam s teboj, da vreme kot moteč faktor obiska gora pravzaprav ni tako slaba zadeva predvsem z vidika 'stalnih' obiskovalcev.
Kar je po svoje absurdno. Veliko planincev/gornikov,ki se tako radi distancirajo od navadne izletniško-turistične 'raje', ima danes nekajkrat boljšo opremo kot njihovi starši in stari starši,da o pionirskih osvajalcih nekoristega sveta sploh ne govorim. Ko pa pade nekaj kapelj dežja gredo raje na sprehod po BTC-ju kot pa npr. na Grmado.
Ni kaj ratali s(m)o komot cukrasti in 'fastfood'.
všeč
geppo11. 07. 2009 18:03:20
Po deževju, ki nas spremlja vsak dan iskoristimo svežo napoved ( dopoldne brez ploh )in se zapeljemo proti Vršiču.
Ko se pripeljemoiz meglene Ljubljane, nas pozdravijo s soncem obsijane Julijske Alpe.
Na Vršiču plačamo parkirnino ( 7:00uri ) in se napotimo proti Mojstrovki ( Hanzova pot ).
Opisana snežišča ( Triglavski opisal zgoraj ) se še niso stopila in tudi vzstop je še otežen ( varovala pod snegom ). Malo imam težav pri prvih metrih ( napoti mi je moja višina in nahrptnik ) - potem pa vržem nahrpnik malo višje v skalo in isplezam ( posmeh mojih sopohodnikov me spremlja, ker so že višje in me opazujejo kaj počnem ).
Kot zgoraj opisano: varovala so nepoškodovana ( 1 izpuljen klin - ki nič ne moti! )
Ob 9:30uri vrh - Mala M. Malo počitka, malice in proti Veliki. Malo je napoti snežišče pri vztopu ( ne prehudo ) in vsak po svoje proti vrhu ( nemarkirano ).
Kmalu se začne oblačiti in po 30minutni pavzi in fotografiranju se začnemo spuščati.
Veselimo se že spodnjega melišča, ki pa pretirano vnete in hitre zapelje v past - ruševje!!
Ob 11:30 uri spodaj pijemo pivo in opazujemo kako tudi drugi zaidejo v past in se kobalijo po ruševju. Očetu s sinčkom ( srečali smo se zgoraj ) skušam z vpitjem opozoriti naj skreneta levo. Ne reagirata in kmalu se prebijata skozi ruševje.
Kmalu nekaj kapljic dežja in dolga pot proti domu..
Lp
Ja ,se mi posmehujejo - vzstop v Hanzovo pot1
Pogled na del prehojene poti2
Se trudijo v strmini3
4
Viharnik - kateri vrh??5
Prečenje snežišča in v zadnji del pred vrhom6
Mi smo že na Veliki, na Mali se pa zbirajo7
Megle se zbirajo8
Dol spet vsak po svoje....9
Rdeči krog - zgrešila bosta10
Že prepozn - kmalu se že prebijata skozi ruševje11
Ta ekran je zelo velik!!12
Obraz Ajdovske deklice v steni Prisojnika13
všeč
acjom31. 07. 2009 19:25:39
Pozdravljeni, v prihodnjem tednu se odpravljam na Mojstrovko - po Hanzovi. Ker sem bolj začetnica zajel me zanima, kakšna je pot v primerjavi s potmi, ki sem jih že prehodila (Storžič skozi Zrelo, plezalna pot na Raduho, Košuta po plezalni poti, Gradiška tura. Hvala in vsem srečno potnasmeh
všeč
bridnk31. 07. 2009 19:29:48
brez skrbi, to bo zate mala malca nasmeh
všeč
acjom31. 07. 2009 19:33:02
Hvala in upam, da ne bom obupala kljub močni želji po Mojstrovki.nasmeh
všeč
viharnik31. 07. 2009 20:22:04
geppo,ja Jalovec!,sem malo pozno opazil vzpon po hanzovi od Triglavskega in tebe.Prvi se je nanj povzpel ing.KarelWurmb in domača vodnika črnuta in Strgulc l.1875 iz Koritnice.Z Zadnje trente prvi samohodec pride na vrh Karl Blodig l.1878,kasneje pa iz Planice prideta Julius Kugy in vodnik Andrej Komac l.1884 Prvi prehod čez SV steno je odkril Gradačan Ferdinand Horn,o veliki popularnosti gore pa priča tudito,da je pri odkrivanju novih smeri sodeloval celo slavni tržaški plezalec Comici.Lp
všeč
Matt1. 08. 2009 12:05:36
Geppo saj smo se še potem srečali na vršiču ko si prišel povedat da ste nas hoteli opozoriti se spomniš?
všeč
geppo1. 08. 2009 18:54:20
Viharnik poznavalec gora!! vem, koga prositi za info!!
Lp
Sem hotel pomagati, pa niste slišala..žal!!
Lp
všeč
kolesar3. 08. 2009 06:31:03
Včeraj prehodil pot od Vršiča po Hanzovi na Malo Mojstrovko potem pa po grebenu do Zadnje Mojstrovke pa čez Grebenec nazaj na Vršič. Lepa in razgledna tura. Je pa Mojstrovka zelo oblegana, z Vršiča leze nanjo vse mogoče, včeraj vsaj polovica ni bila ali primerno opremljena ali telesno ne dovolj pripravljena.jezen
jaz vidim glavo1
v steni2
Velika Mojstrovka, zadaj Jalovec in Mangart3
všeč
Primož7617. 08. 2009 08:50:37
V soboto sva šla s kolegem z Vršiča proti Mali Mojstrovki čez Šitno glavo, navzdol po Hanzovi, nato sva plezala Severni raz, šla do vrha Male Mojstrovke in po južni strani dol. Sva bila presenečena nad tem, ko sva šla navzdol po Hanzovi, koliko ljudi je bilo brez čelad. Tudo nek oče s približno 12 let starim sinom, mislim da sta bila tudi brez samovarovalnega kompleta. Ocenil bi, da je bila cca tretjina ljudi, ki sva jih srečala brez čelade. Nekdo izmed teh je tudi dobil kamen v glavo, na srečo brez posledic. Nikar na zavarovane plezalne poti brez čelade!
všeč
tadeya17. 08. 2009 15:13:50
Saj pri nas v Slo je tako, da, dokler se ti nič ne zgodi, nihče niti ne pomisli na čelado ali celo samovarovalca. Greš pa samo čez mejo v Avstrijo, je pa itak normalno, da imajo vsi vso opremo. Pri nas to niti slučajno še ni v podzavesti ljudi, žal. Folk rine v gore dobesedno v natikačih. Potem te pa rešujejo tile fantje, katerim izrekam vso pohvalo za potrpežljivost in prijaznost.nasmeh
všeč
štempilka10. 09. 2009 08:59:58
A je bil kdo zadnji teden kaj na Mojstrovki? Kako je kaj, a je že kaj snega gor?
všeč
dj1220. 05. 2010 21:39:13
Ali je šel že kdo te dni po Hanzovi na Malo Mojstrovko ?
Hvala za kakršno koli informacijo glede razmer. LP
všeč
123skala10. 07. 2010 17:29:03
Danes sva se povspela po Hanzovi poti na Malo Mojstrovko.Pot je v celoti kopna in dobro zavarovana,le v zgornjem delu so markacije slabo vidne.Čelada obvezna--krušljive skale.Povratek pa po običajni poti na MM.Lep pozdrav Janez.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
všeč
muša12. 07. 2010 12:45:08
včeraj šel po Hanzovi gor. Se nedelja pozna, veliko gornikov na tej poti, mi je pa padlo v oči, da jih je še vedno bilo kar precej prez čelad. Na taki poti kot je Hanzova, za moje pojme tisti ki nima čelade na glavi, nima kaj iskati, saj je ob vikendih veliko obiskovalcev in je nevarnost padajočega kamenja velika.
všeč
Stran:123...141516
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki