Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste letos bili na Velikem Snežniku (1796 m)?
Glasuj

Uporaba cepina

Natisni
atoamac21. 12. 2011 18:22:28
Več o cepinu pa tukaj: http://sl.wikipedia.org/wiki/Cepin
(+1)všeč
ljubitelj gora14. 01. 2014 11:51:43
Uporaba dveh cepinov v grapi, kaj potem si tam nikakor ne sme privoščit napake/padca, kako bi se kdo ustavil z dvema, če bi ti enega metalo v glavo. Če gre za dva pohodna cepin je kakšno paavilo glede zank, nošenja, je to sploh OK. Gre lažje z dvema, manj napora, večji občutek varnosti, lažje napredovanje...
všeč
jedriličar14. 01. 2014 11:59:52
@lg: tam kje se uporabljajo dva cepina, pa se padec tak in tak ne ustavi, ni nobene šanse, kr je prestrmo. Tam ali greš gor z dva cepina na solo ali z varovanjem, ali se obrneš in greš dol. In sa pohodniškim cepinima se ne gre v grape, posebej če so mal zahtevnejše, za te namene pa maš bajle ki so zakrivljene in kdaj pikaš za gor pa drži v dveh točk: nož pa ročaj. Pohodniški pa drži sam v eni točki in to je nož, ostalo je pa v zdraku in je tim več nevarno, je bolj nevarno plezat na pohodniški cepin kot zabijat ga z ročajem v sneg in iti gor ... tko da, kupi si dve bajle in naprej po grapami ...mežikanje
(+4)všeč
ljubitelj gora14. 01. 2014 12:01:24
Gre za ta dva cepina
zakrivljen ročaj, ko sem doma skupaj dal tega in plezalnega, mata lok nekje tu tu, le plezalni ima na ročaju špički..1
všeč
JusAvgustin14. 01. 2014 12:11:17
On ne rabi plezalnega ker itak hodi... Ko se bo pa spravil v bolj resne grape pa tam s tem nimaš kaj iskat.
všeč
jedriličar14. 01. 2014 12:11:18
Ja, ta so v redu za lažje grape in če ni trdo in pomrznjeno, če je trdo pa rabiš bajle sa agresivnijim kotom nože, recimo od cassina x-alp model ali kaj podobnega ... jaz recimo uporabljam cassine, in sem zelo zadovoljen z njima, kr ne pležem ledne stvari (slape nič, kombinirane smeri pa redko), in so x-alpi čist v redu za hojo in grape, prečke ali navpične vzpone. N a drugo stran, tisti specijalni cepini za led pa majo drugačno geometrijo težišta in je ročaj pri dnu najčešče zaštičen tko da ti ne more ruka past dol, pa samim tim nisu primerni za hojo ali vzpone kr ga ne moreš pikat v sneg ..... po moje, moraš si najti neko kombinacijo kaj ti največ zadovoljava tvoje potrebe in želje, kar nima smisla gor nosit en cepin za hojo, pa dva za grapo, pa dva za smer ... najdeš neko sredino in si kupiš tak par cepinov in peglaj ... in predvsem, pejt naredit en zimski alpinistični tečaj ali šolo, te bodo naučili veliko tega, pa potem ti bo več tega jasno ... lp in varno mežikanje
(+4)všeč
jedriličar14. 01. 2014 12:25:41
@lg: poglej si za primer na iglu-športu tri modela od cassina (nije da delam reklamo, ali mi je nalažje za pojasnit): x-alp, x-all mountain in x-dream in obrati pažnju na zakrivljenost ročaja, kut noža in na to da x-dream ne moreš pikati v sneg, v primeru da greš po strmem zasneženom melišču in da je trdo in pomrznjeno, kaj boš tam sa x-dreamom ? Ali da prideš v navpično ledeno smer, kaj boš tam delao z x-alpom ? Tko da, vsak cepin ma svoj namen in težko je najti enga ki ti bo uztrezao v svih pogojih, pa se nekaterih stvari v startu odrekneš, in peglaj. Jaz sem že v začetku odločil da me led ne zanima in tim mi je lažje, nimam par lednih cepinov in sam všparal kakšnih 400 eur. A veš kolk piva je to ? velik nasmehvelik nasmehvelik nasmeh
(+5)všeč
dprapr14. 01. 2014 12:33:34
Pred leti se je tudi s takšnimi (morda s krajšimi in še bolj ravnimi) plezalo zelo strme zadeve. Je pa res, da si imel potem pošteno natolčene členke na prstih!!
(+5)všeč
jedriličar14. 01. 2014 12:37:01
Ja, maš prav, pred letimi so tudi na everest šli sa štrikima od konoplje, cepinima od lesa, in deset zobnim derezami, pa tehnika gre naprej in danes omogoča tudi manj izkušenima večje dosege zaradi boljše tehnične opreme ...
(+2)všeč
ljubitelj gora14. 01. 2014 12:40:46
Ledno me ne zanima, tudi zelo zahtevne smeri ne, bolj nekaj v tem stilu MM po Pripravniški, grapa Tosc, ... ko pa so vmes vertikale pa tko nimam kaj tam počet solo. Namreč kot si videl sem bil sam v nedeljo kar pomeni, da sem za vse sam odgovoren. Fajn je imet nekoga s seboj, ki pozna teren pa ti da kak nasvet. Zimske vzpone izbiram na podlagi že prehojenih poti to je sploh pogoj, ker potem sploh ne veš kam it. Še vedno sem samo planinec kot vsi ostali. Zalite grape so mi zelo všeč, malo desno, malo levo in tik pod vrhom, ko se ti čez nekaj sekund odpre raj na okoliške vrhove nasmeh Tole s cepinoma bo za premislit.
všeč
Zebdi14. 01. 2014 12:49:18
Čez Pripravniško v MM in Vzhodno v Toscu sem brez problema šel z navadnim ravnim pohodnim cepinom. Za tja not pa res ne potrebuješ lednih orodij...

dprapr, točno to. z Axarji se je dalo brez težav zlezt WI5+, je pa res, da so trpeli členki velik nasmeh Sicer pa, kolikor mi je znano, tud Rinka, Čaša in Ledenka niso bile preplezane s kakšnimi Nomici ali pa podobnim čudom velik nasmeh
(+6)všeč
jedriličar14. 01. 2014 12:51:43
Poglej, @lg, če greš na vrtačo ali mojstrovko ali kaj podobnega v zimskih pogojih, čez grapo ali po kakvi normalniji poti, to nima več nič sa planinstvom, to je pa alpinizam, in za ukvarjat se z alpinizmom treba imat neka znanja, če nimaš ti se zgodi ko tistemu modelu ki sam ga najdo da gre dol iz Y-ke brez derez in brez cepinov. Se je znajdo pa je razstavil palice in je palice zabijao v sneg da ne zdrsne in ko sva prišla čez se je drhtal od straha ko je prišel na varno, na prečnico proti Zelenjaku. Ali pa ti trije, so bili dve babe pa moški sa navadnim pohodniškim cepinima in so hoteli rinit gor po y-ki, so pravili da so oni plezali takšne strmine, pa sam da im rečemo kje da sestope sa vrtače dol ... pa sva ih na srečo prepričali da se obrnejo, in so nas poslušali, pa so obrnili. Tko da, če si daš malo truda in volje, in greš v kakšno alpinistično šolo, boš desego mnogo več kod zdaj. Ni alpinizam sam plezanje sa štrikom ... recimo, ja se ne spomnim kdaj sem zadnjič štrik uporabljao v snežnih razmer, vendar ga vedno nosim z sabo ...
(+2)všeč
viharnik14. 01. 2014 16:26:05
Za omenjene grape je cepin-zanka še najboljša, ker se v pol kopnih razmerah lahko sproti primeš tudi za kak kamen, cepin pa obvisi v zapestju.Grivel zanka drži z dvojno gurtno in plastiko počivala dlani kot pribita.
všeč
JusAvgustin14. 01. 2014 16:33:06
LG za tvoje štamfarije ne potrebuješ orodja... Sicer je pa v grapah bolj "položnega tipa" recimo do naklona okoli 55° večino bremena še vedno nosijo noge in ne roke. Z rokami oz. z orodjem ali cepinom držimo samo ravnotežje. Ko se postavi grapa bolj pokonci pa še vedno večino bremena nosijo noge, z rokami si samo pomagamo.

http://alpirocnik.rasica.org/index.php/Oprema_za_plezanje_sne%C5%BEnih_smeri
všeč
jedriličar14. 01. 2014 18:33:23
Če koga zanima: mala šola lednog plezanja ...
http://www.ukclimbing.com/articles/page.php?id=4316
(+1)všeč
lizika14. 01. 2014 20:54:39
Juš, LG ne štamfa, vsaj jaz ga še nisem vidla z dilcam. Pa kukr kol že piše, ni pol tok poln samga sebe kot ti.

(+16)všeč
JusAvgustin15. 01. 2014 06:14:20
Mislim, da dobro veš kaj pomeni ta izraz. V tem izrazu ni ničesar podcenjujočega. Vsaj zame ne. Nič ni narobe s štamfanjem kot takim. Za to pa res ne potrebuješ orodja no! Sem pa opazil, da se krog privržencev nezadržno širi, mogoče vas bo kmalu dovolj da boste imeli za lopato...
všeč
pikica115. 01. 2014 09:50:25
Ma kašna lopata nek, če bi hotl tebe kam skidat je še kibla prešvoh jezik
(+12)všeč
JusAvgustin15. 01. 2014 17:53:44
Ob taki intelektualni izjavi bi še Sokrat obmolknil.
(+1)všeč
smatjaz15. 01. 2014 18:51:34
http://www.pzs.si/novice.php?pid=8938 za vse ki niso 100% v to kaj pišejo in govorijo. velik nasmeh
(+3)všeč
Stran:12
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki