Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali se z Mrzle gore (2203 m), vidi Kokrsko sedlo (1793 m)?
Glasuj

Vrh Ljubeljščice (Triangel)

Natisni
Maja2515. 02. 2010 20:39:10
Pol ure pred nesrečo NI BILO nikakršnega znaka o prepovedi hoje po cesti oziroma nevarnosti plazov. Tabla je bila postavljena šele po nesreči. Sama cesta je bila narejena zaradi stalnega prepiranja med žičničarji in pešaki ter turnimi smučarji, da se lahko povzpnemo do koče na Zelenici brez da bi ovirali smučarje na smučišču. Uradno je bila narejena tudi za lažji dostop reševalcev ob morebitni nesreči. Ta fant na žalost ni sam sprožil plazu, niti ni smučal izven urejenega smučišča, ampak se je le vzpenjal do Zelenice po urejeni in zratrakirani progi. Škoda, če bi imel žolno, bi ga našli prej...
všeč
capraibex15. 02. 2010 20:52:28
Gre za transportno reševalno pot.Vsi,ki smo jo uporabljali kot pešaki,turni smučarji,smo podcenjevali nevarnost v obliki plazu,ki se je sprožil v soboto.
všeč
heinz15. 02. 2010 21:02:22
Igor, pošlušaj tole, kaj se je zgodilo danes z mojim (DVEMA!) komentarjem, katerega sem oddal na strani GORE/LJUDJE danes dopoldne na temo "Turni smučar ali neodgovorni smučar":
PREPROSTO JE BIL IZBRISAN!

Kdo je tam šerif? Kaj se dogaja in zakaj??

Poizkušam z navedbo tega svojega k.:
.....

Ne, žal ga ne morem prenesti , saj so ga iz drugega članka z naslovom "Zelenica JE nevarna" ravnotako v tem trenutku izbrisali...

Pisal sem namreč o tem, da v sobotnem primeru ni šlo niti za "turnega", niti za "neodgovornega" smučarja ali deskarja, saj je ta hodil po steptani poti, ki so jo uporabljali še mnogi drugi..
Članki so govorili o tem ,da naj bi udeleženci uporabljali žolne in opremo, ki jo fant, okarakteriziran kot neodgovorni smučar (ali celi freeride smučar) ni imel..
Vprašal sem, če je omenjeno opremo imel ratrakarist, ki je steptal površino namenjeno hoji in seveda smučanju po tej smrtno nevarni površini na kateri so se v preteklosti že dogajale nesreče..
Kdo je tisti človek, ki je poslal delavca ratrakirati smrtno nevarno površino, oz pot za katero vemo, da so jo uradno zaprli oz. neko tablo postavili šele po sobotni nesreči?...
Dodal sem še, da tega krutega dejstva niti žičničarji, niti Občina in Grs ne bodo mogli kar tako pomesti pod preprogo in svojce preminulega potolažiti z besedami, da je bil v tem primeru edini neodgovoren zgolj deskar sam in nihče drug..

HRIBI.NET!- ne posnemajte čudno obarvanih portalov in prosim, ne izbrišite tega preprostega in mnogim nam znanega komentarja oz. - DEJSTVA!
všeč
Maja2515. 02. 2010 21:03:21
Res je, Capraibex.
všeč
heinz15. 02. 2010 21:21:25
Igor, navajam, ker se je iz (meni neznanega razloga) pred trenutkom znova pojavil na svojem mestu (oz. celo edini pod tem komentarjem, čeprav temu prej ni bilo tako)
: Ob zadnjem (sobotnem) smrtnem primeru, ki se je zgodil na Zelenici, zagotovo ni šlo niti za "turnega", niti "neodgovornega" smučarja oz deskarja (tudi ob upoštevanju zgoraj napisanega).
Znano je, da se je deskar vzpenjal proti koči na Zelenici po sicer zratrakirani pred plazovi nezavarovani poti, ki jo mnogi redno uporabljajo v podoben namen.
Kdo naj bi torej prevzel odgovornost v primeru, če bi se to zgodilo ratrakistu, oz, kdo je tisti človek, ki ga je poslal ratrakirati smer, ki je smrtno nevarna, tako za delavca samega, kot za vse uporabnike steptane površine, če je vendar jasno, da so se v preteklosti nesreče na tem nezavarovanem odseku že dogajale?
Tega tako Tržiški žičničarji, kot Občina in Grs, preprosto ne bodo zmogli pomesti pod preprogo, ter svojce preminulega odsloviti s pojasnilom, da je bil neodgovoren kar deskar sam in nihče drug..

Kaj se torej dogaja, kdo se boji resnice?

všeč
heinz15. 02. 2010 21:37:44
Končno sem uguotovil kje je bila cenzura oz njeno bistvo:
"opozorilna tabla je bila postavljena šele po nesreči", o čemer je tukaj že pisala Maja25..

Kdo se bo lotil epiloga?
všeč
heinz15. 02. 2010 23:48:42
No, pa smo dobili odgovor..:

Ni v naši navadi, da bi cenzurirali in - če že kaj umaknemo, avtorja o tem obvestimo.
Kako je prišlo do tega, da je bil komentar umaknjen še nisem mogel ugotoviti, no zdaj je vrnjen in - se opravičujem za to - Urednik Franci Savenc
všeč
kolesar16. 02. 2010 06:23:01
Sem letos šel že parkrat po tej poti tudi takoj po sneženju pa ni bilo še nikoli tam table ki bi opozarjala na plaz. Odgovorni naj odgovarjajo.
všeč
storžek16. 02. 2010 08:02:07
Po tej poti se veliko hodi in tudi smuča, tudi jaz grem večkrat nenazadnje tudi oskrbnica koče s sanmi vsak dan, je pa krivo sonce, ki je omehčalo sneg pod Trianglom, kot na južni strehi moje hiše, plaz je bil talni. Deskar ni bil nič kriv, bi se pa dalo ta del, ki je ozek zavarovati z nekakšnimi pregradami, drugače pa prehod zapreti. Lp
všeč
ugn16. 02. 2010 08:04:13
ne zdi se mi prav, da krivite žičničarje za to, da hodite po tej poti. Nikomur ni treba, žičničar si pač stepta cesto, ker jo rabi za dostop na vrh za svoje potrebe. Sigurno ne tepta za potrebe planincev, zakaj pa bi, saj ne kupijo karte. Seveda pa veliko ljudi z veseljem izkoristi priliko, da je tam steptano in gre peš, ampak še vedno so to planinci, ki se gibljejo v gorskem okolju (izven smučišča) in so odgovorni sami zase. Iz osrednjega dela plaza, s smučišča, pa je upravljalec smučišča v času obratovanja dolžan pregnati pešce, saj je hoja po smučiščih po zakonu prepovedana. Potem grejo planinci pač peš gor izven smučišča,po svoji presoji, tam, kjer je najlaže (po steptani poti), pri tem pa nevarnosti, ki tam obstajajo, upošteva vsak po svoje. Bolj je tu problem, da gre za visokogorsko okolje, ki je izjemno enostavno dostopno. Če pot ne bi bila steptana, bi bila pač zgažena, ljudi verjetno ne bi bilo bistveno manj.
všeč
sla16. 02. 2010 09:53:31
ugn - motiš se!

Na Zelenici je tako, da te žičničarji dobesedno naženejo na to t. i. transportno pot, ki je baje na črno zgrajena. Ne dovolijo, da hodiš ob robu smučišča.

Kot drugič se pa tudi jaz strinjam, da vsi podcenjujemo plazove izpod mejnega grebena. Lansko zimo (vsaj mislim, da je bilo lani) smo se po tej cesti prebijali preko ogromne plazovine, ki je bila verjetno na istem mestu, kjer je v soboto odnesla nesrečnega borderja.
všeč
ugn16. 02. 2010 10:06:58
žičničarji te skladno s svojo dolžnostjo zagotavljanja varnosti na smučišču naženejo dol s smučišča - kam greš potem, jih ne zanima - lahko greš domov, verjamem pa, da jih gre večina potem samovoljno na transportno pot. Ne verjamem pa, da je komu žičničar ukazal, da mora na transportno pot.
všeč
sla16. 02. 2010 10:17:40
ugn - očitno še nikoli pozimi nisi šel peš do doma na Zelenici. Problem z žičničarji je bil najbolj kritičen kakih par let nazaj. Je pa tudi res, da so se takrat po obratovanju smučišča nekateri "frajerji" šetkali gor po sredini smučišča.

Moje mnenje je, da imajo največjo odgovornost za nesrečo upravljalci smučišča.
všeč
ugn16. 02. 2010 10:20:46
sla - daj napiši, kaj točno od mojih navedb ni res
všeč
turbo16. 02. 2010 10:22:44
7. člen FIS pravilnika določa, da lahko hodiš po smučišču gor in dol, peš, vendar vedno in samo ob robu smučišča. Tako da ne ogrožaš ne sebe ne drugih.

To nesrečno reševalno (oskrbovalno) cesto so kao naredili zato, ker drugače smučišče ne bi moglo obratovati. Tako so se takrat opravičevali, ko so razsuli naravo (vse gor do vrh vlečnice Triangla). Tako da imamo po zakonu vsi, ne glede ali smo smučarji, planinci, gorniki, alpinisti... prosto izbiro, kako se bomo odpravili gor. Da se moramo pa primerno ravnati oziroma hoditi, se razume samo po sebi.

Ko pa je nevarnost plazov 3. stopnje ali več, pa bi pričakoval, da je reševalna cesta varna, saj so jo naredili ravno zato, da po njej "rešujejo".

V zlatih časih Zelenice (Ankele, Križaj) oziroma vse do gradnje reševalne ceste je smučišče obratovalo kot je pač obratovalo. Šele ko je koča pogorela, so se spomnili da jim manjka cesta do gor, pa so jo potegnili prvo do koče, potem pa še vrh Triangla. Še malo pa bo povezava Zelenica -Završnica, ali kaj ?
všeč
ugn16. 02. 2010 10:42:26
zakon o varnosti na smučiščih, 3.člen: Na smučišču je dovoljeno le smučanje.
Na zelenico se torej peš po smučišču, kadar obratuje, ne sme. Tudi ob robu ne. Kar se tiče upravljalca, smete hodit izven smučišča. Lahko po brezpotju, po kakšni morebitni stezi, kolovozu, cesti, vlaki, ampak odgovorni ste sami zase. Če se je po poti pred tem iz kakršnegakoli razloga peljal teptalec, to nič ne spremeni.
všeč
turbo16. 02. 2010 10:52:21
ugn, ni res !!!
3.člen: Smučar in deskar, ki prihaja od zadaj, mora smer vožnje izbrati tako, da pred seboj vozečega smučarja ali deskarja ne ogroža.

Tudi jaz sem brcnil v temo, 7.člen velja za smučarje in bordarje. In dovoljuje vzpenjanje ob smučišču.

Pravila FIS:
http://www.alpi.si/?id=532
všeč
turbo16. 02. 2010 10:55:56
Pozabil sem napisati, dovoljuje PEŠ vzpenjanje ali spuščanje (za smučarje in deskarje)
všeč
turbo16. 02. 2010 11:06:05
Pa še slikovno gradivo FIS pravil, kjer se tudi na sliki vidi, da lahko greš s smučmi ali bordom PEŠ gor, ob robu !!!

http://www.sloski.si/resources/files/pic/10_fis_pravil.pdf
všeč
ugn16. 02. 2010 11:08:57
turbo, jaz govorim o zakonu: http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=20063&stevilka=66 , ki ima bistveno večjo pravno veljavo od nekih fis pravil, napisanih s strani nekega združenja
všeč
Stran:1234...91011
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki