Plave - Kuk nad Paljevim (čez Paljevo)

Izhodišče: Plave (85 m)
Cilj: Kuk nad Paljevim (612 m)
Ime poti: čez Paljevo
Zemljevid: Goriška - izletniška karta 1:50.000

a) Najprej se zapeljemo v Novo Gorico, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Bovca in Tolmina. V nadaljevanju se peljemo po dolini Soče, mi pa se po glavni cesti peljemo do naselja Plave, kjer se v križišču, kjer se v desno odcepi cesta v Paljevo začne opisana pot. Ker ob izhodišču ni urejenih parkirnih mest, moramo parkirati nekje drugje, najbolje na kakšnem primernem mestu ob cesti pred ali za naseljem, ali pa na drugi strani reke Soče v bližini cerkvice ali pa kje na obrobju vasi.
b) Zapeljemo do do naselja Most na Soči, od tam pa se peljemo proti Novi Gorici. Ko prispemo v naselje Plave, oz. do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti naselju Paljevo smo na začetku opisane poti. Ker ob izhodišču ni urejenih parkirnih mest, moramo parkirati nekje drugje, najbolje na kakšnem primernem mestu ob cesti pred ali za naseljem, ali pa na drugi strani reke Soče v bližini cerkvice ali pa kje na obrobju vasi.

Iz naselja Plave nadaljujemo po asfaltni cesti v smeri Paljevega. Pot nas sprva vodi mimo nekaj hiš, nato pa nas hitro pripelje do leve serpentine, kjer se na manjšem objektu nahaja obeležje NOB. Nadaljujemo po dokaj razgledni cesti, le ta pa nas mimo klopce pripelje do desne serpentine, kjer se v smeri naravnost nadaljuje pešpot na Prižnico (kota 383), mi pa nadaljujemo desno, še naprej po cesti. V nadaljevanju nekaj časa prečimo pobočja proti desni, nato pa, malo za prečenjem hudourniškega potoka v serpentini cesta zavije ostro levo. S ceste, po kateri še naprej hodimo se nam odpre lep pogled proti Koradi in Prižnici. Ko pa cesta s pobočja skoraj že preide v bolj raven svet, pa na desni strani opazimo kolovoz in ob njem neuradne oznake za Kuk.
Tu se v desno odcepi prva pot na Kuk, mi pa nadaljujemo po cesti, po kateri kmalu prispemo do nekaj hiš v naselju Paljevo. Nadaljujemo po asfaltni cesti, ki preči pas gozda, nato pa, ko se gozd konča, pa pred traso daljnovoda nadaljujemo desno na sprva travnat kolovoz, ki pa po nekaj metrih postane slabša gozdna cesta, le ta pa preide v gozd. V nadaljevanju se nekaj časa vzpenjamo po omenjeni cesti, ki ves čas poteka v bližini daljnovoda, višje pa se priključimo širši cesti, ki pripelje od zgornjega dela naselja Paljevo.
Takoj za tem, ko se cesti združita, pa se pri informativni tabli ponovno razcepita. Nadaljujemo po desni cesti, ki se v nadaljevanju večinoma zložno do zmerno vzpenja po severozahodnih pobočjih Kuka. Nekoliko višje, na manjšem križišču nadaljujemo naravnost, nato pa po rahlo bolj strmi cesti nadaljujemo vse do označenega križišča, ki se nahaja južno od Kuka.
Z označenega križišča nadaljujemo ostro desno v smeri Kuka (naravnost Vodice in Sveta Gora, desno Zagora), po poti, ki se prečno vzpenja skozi gozd. Zmerno strma pot se višje povsem položi in se približa vrhu Kuka. Na tem mestu lahko nadaljujemo levo na brezpotje, po katerem se v minuti povzpnemo na gozdnat Kuk, sicer pa nadaljujemo naravnost po lepo sledljivi stezici, s katere se kmalu v desno odpre lep razgled. Sledi še nekaj minut lahkotne hoje, nato pa prispemo iz gozda, na travnato razgledišče in vzletišče Kuka, kjer se nahaja tudi manjše zasilno zavetišče.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2015 (marec).

Ob poti: Paljevo (270m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Vodice, Sveta Gora
 Plave - kuk_nad_paljevim1  Plave - kuk_nad_paljevim2  Plave - kuk_nad_paljevim3  Plave - kuk_nad_paljevim4  Plave - kuk_nad_paljevim5  Plave - kuk_nad_paljevim6  Plave - kuk_nad_paljevim7  Plave - kuk_nad_paljevim8  Plave - kuk_nad_paljevim9  Plave - kuk_nad_paljevim10  Plave - kuk_nad_paljevim11  Plave - kuk_nad_paljevim12  Plave - kuk_nad_paljevim13  Plave - kuk_nad_paljevim14  Plave - kuk_nad_paljevim15  Plave - kuk_nad_paljevim16  Plave - kuk_nad_paljevim17  Plave - kuk_nad_paljevim18  Plave - kuk_nad_paljevim19  Plave - kuk_nad_paljevim20  Plave - kuk_nad_paljevim21  Plave - kuk_nad_paljevim22  Plave - kuk_nad_paljevim23  Plave - kuk_nad_paljevim24  Plave - kuk_nad_paljevim25  Plave - kuk_nad_paljevim26  Plave - kuk_nad_paljevim27  Plave - kuk_nad_paljevim28  Plave - kuk_nad_paljevim29  Plave - kuk_nad_paljevim30  Plave - kuk_nad_paljevim31  Plave - kuk_nad_paljevim32  Plave - kuk_nad_paljevim33  Plave - kuk_nad_paljevim34  Plave - kuk_nad_paljevim35  Plave - kuk_nad_paljevim36  Plave - kuk_nad_paljevim37  Plave - kuk_nad_paljevim38  Plave - kuk_nad_paljevim39  Plave - kuk_nad_paljevim40  Plave - kuk_nad_paljevim41  Plave - kuk_nad_paljevim42  Plave - kuk_nad_paljevim43  Plave - kuk_nad_paljevim44  Plave - kuk_nad_paljevim45  Plave - kuk_nad_paljevim46  Plave - kuk_nad_paljevim47  Plave - kuk_nad_paljevim48  Plave - kuk_nad_paljevim49  Plave - kuk_nad_paljevim50  Plave - kuk_nad_paljevim51  Plave - kuk_nad_paljevim52  Plave - kuk_nad_paljevim53  Plave - kuk_nad_paljevim54  Plave - kuk_nad_paljevim55  Plave - kuk_nad_paljevim56  Plave - kuk_nad_paljevim57  Plave - kuk_nad_paljevim58
Diskusija o izletu Plave - Kuk nad Paljevim (čez Paljevo)