Strane - Suhi vrh (Nanos) (položna pot)

Izhodišče: Strane (664 m)
Cilj: Suhi vrh (Nanos) (1313 m)
Ime poti: položna pot
Zahtevnost smučanja: zahtevno
Zemljevid: Nanos 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

Z avtoceste Ljubljana - Koper se usmerimo na izvoz Razdrto in cesti naprej sledimo po vzporedni stari cesti v smeri Postojne. Že kmalu pa bomo opazili oznake, ki nas usmerijo levo v smeri vasi Veliko Ubeljsko in Strane. V vasi Malo Ubeljsko pridemo do naslednjega križišča, kjer nadaljujemo rahlo desno v smeri Stran (levo Veliko Ubeljsko). Cesti, ki se naprej nekoliko bolj vzpenja, nato sledimo do središča vasi Strane, kjer opazimo planinske smerne table. Parkiramo le nekaj metrov stran, v bližini otroškega igrišča (ne parkirajmo na igrišču).

Oznake za Nanos nas usmerijo na vzpenjajočo cesto, po kateri se vzpenjamo mimo nekaj hiš. Cesta kmalu izgubi asfaltno prevleko in se le nekoliko višje spremeni v širok kolovoz, po katerem nadaljujemo vzpon. Kolovoz kmalu preide v strnjen gozd in nas mimo studenčka, v zmernem vzponu pripelje do označenega razpotja. Nadaljujemo desno v smeri svetega Brica (levo Nanos) po poti, ki nas po 2 minutah nadaljnje hoje pripelje do omenjene cerkvice.
Od Brica se vrnemo do bližnjega razpotja, nato pa vzpon nadaljujemo v smeri Nanosa. Pot naprej se prečno vzpenja po nekoliko ožjem kolovozu, le ta pa preči vse bolj strma pobočja. Še naprej lahka pot, s katere se nam odpre nekaj razgleda na bližnja ostenja, pa nas višje pripelje do razpotja, kjer se v desno odcepi označena pot na Suhi vrh.
Usmerimo se na omenjeno pot (naravnost Vojkova koča), ki zavije v desno in se povsem položi. Pot višje preči gozdno cesto in se nadaljuje v zmernem vzponu skozi gozd. Nekoliko naprej ponovno stopimo na gozdno cesto in ji sledimo v desno. Razmeroma zložna cesta pa nas po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje pripelje do lovske koče.
Še naprej nadaljujemo po cesti, s katere se kmalu v desno odcepi strma pot. Nadaljujemo naravnost, cesta pa nas kmalu pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno v smeri Suhega vrha. Cesta se nekoliko naprej začne spuščati, nato pa opazimo markirano peš pot, ki s ceste zavije ostro v desno. Usmerimo se na omenjeno peš pot, ki nas v nekaj minutah nekoliko boj strmega vzpona pripelje na Suhi vrh.

Ob poti: Sveti Bric (Nanos) (965m)
 Strane - suhi_vrh_nanos1  Strane - suhi_vrh_nanos2  Strane - suhi_vrh_nanos3  Strane - suhi_vrh_nanos4  Strane - suhi_vrh_nanos5  Strane - suhi_vrh_nanos6  Strane - suhi_vrh_nanos7  Strane - suhi_vrh_nanos8  Strane - suhi_vrh_nanos9  Strane - suhi_vrh_nanos10  Strane - suhi_vrh_nanos11  Strane - suhi_vrh_nanos12  Strane - suhi_vrh_nanos13  Strane - suhi_vrh_nanos14  Strane - suhi_vrh_nanos15  Strane - suhi_vrh_nanos16  Strane - suhi_vrh_nanos17  Strane - suhi_vrh_nanos18  Strane - suhi_vrh_nanos19  Strane - suhi_vrh_nanos20  Strane - suhi_vrh_nanos21  Strane - suhi_vrh_nanos22  Strane - suhi_vrh_nanos23  Strane - suhi_vrh_nanos24  Strane - suhi_vrh_nanos25  Strane - suhi_vrh_nanos26  Strane - suhi_vrh_nanos27  Strane - suhi_vrh_nanos28  Strane - suhi_vrh_nanos29
Diskusija o izletu Strane - Suhi vrh (Nanos) (položna pot)
yamahafazer
20.10.2012
pravkar prišel iz Nanosa - lepo vreme in dobra hrana na koči
leroy
25.5.2014
Ne vem kdo je meril čas po tej poti,a se da lepo priti v uri in 40 minut.Brez hitenja.Pot je lepo speljana a malo obiskana.
miri
@Leroy,eno mlado pohod(t)nico vzemi s seboj pa boš videl case.velik nasmeh
SuzanaM
22.8.2014
V nedeljo, 17.8.2014 sem se podala na Suhi vrh iz vasi Strane. Pri prvi obledeli oznaki za Suhi vrh (po približno 1 uri hoje od cerkve v Stranah) sem po nekaj korakih prišla do razpotja in nadaljevala po desni poti, ki jo je označeval možic. Mogoče bi morala naravnost in naprej po cesti, ki sem jo videla pod sabo. Dobro označeno razpotje s smernimi tablami in svežimi oznakami na kamnih pa sem videla ob povratku po položni poti.

Pot, ki sem jo ubrala, zgleda na karti kar nekaj krajša od te, ki je opisana zgoraj. Za njo sem porabila slabi dve uri s postanki za fotografiranje, s tem da sem s hojo pričela pri cerkvi, kar je nekoliko dlje od opisanega izhodišča, vmes pa še malo skrenila s prave poti.
Po opisani poti bi zagotovo porabila dobri dve uri. Leroy ima verjetno dolg korak, da je prišel po njej v tako kratkem času in brez hitenja.

Več o mojem pohodu na spodnji povezavi: