gorovja / Lienški DolomitiHochstadel /  Unterpirkach - Hochstadel

Unterpirkach - Hochstadel (ÖTK - Klettersteig Pirknerklamm)

Izhodišče: Unterpirkach (636 m)
Cilj: Hochstadel (2681 m)
Ime poti: ÖTK - Klettersteig Pirknerklamm
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Višinska razlika: 2045 m
Višinska razlika po poti: 2045 m
Zemljevid: Kompass, Lienzer Dolomiten/Lesachtal 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Iz Ljubljane skozi Karavanški predor in nato po avtocesti do Spittala. Z vožnjo nadaljujemo v smeri Lienza, mi pa se po Dravski dolini peljemo do kraja Oberdrauburg, kjer zavijemo levo v smeri kraja Kötschach in prelaza Plöckenpass. Takoj za reko Dravo in železniško progo zavijemo desno (ob križišču opazimo številne oznake, med njimi tudi za kočo Hochstadelhaus), mi pa se nato po nekoliko ožji cesti pripeljemo do kraja Unterpirkach. Tu le nekaj 10 metrov pred večjo kapelo, katero opazimo na desni strani, zavijemo levo (tu že opazimo prve oznake za plezalno pot) in se po asfaltni cesti peljemo le še 100 m, nato pa nas oznake "OTK-Klettersteig Pirknerklamm" usmerijo desno na makadamsko cesto, po kateri hitro pridemo na parkirišče.

S parkirišča nadaljujemo po makadamski cesti, ki nas mimo hiše pripelje v gozd. Nadaljujemo po gozdni poti, ki poteka po levi strani potoka Pirkner Bach. Pot nas kmalu pripelje do razpotja, kjer nas oznake »Einstieg ÖTK Klettersteig« usmerijo desno navzdol proti potoku kjer se prične plezalna pot.
Plezalna pot ves čas poteka ob potoku in se že v začetku s pomočjo številnih klinov navpično vzpne preko balvana. V nadaljevanju pot preči skalnata pobočja tik nad potokom in nas nato pripelje do jeklenice po kateri prečimo potok na desno stran. Po kratkem prečenju se pot navpično vzpne s pomočjo klinov in nas pripelje do naslednjega mostu, ki preči potok ponovno na levo stran. Nad mostom sledi prečenje navpične stene v levo ter nato še kratek vzpon na balvan na katerem se nahaja vpisna skrinjica. Sledi vzpon preko nekaj balvanov, nato pa prečimo kratek most, ki poteka tik ob slapu. Tudi tokrat je most narejen zgolj iz dveh jeklenic. Pri tem je ena namenjena hoji, druga pa držanju ter samovarovanju. V nadaljevanju še nekaj časa plezamo z balvana na balvan, nato pa soteska potoka zavije rahlo v levo. Tu se vzpenjamo po skalnatem pobočju na levi strani potoka in kmalu pred seboj zagledamo jez preko katerega pada slap Regenbogen Wasserfall. S pomočjo klinov se vzpnemo ob slapu skoraj navpično navzgor.
Nad slapom postane struga potoka položnejša in sledi nekaj hoje ob potoku. Potok nato prečimo na desno stran in še naprej hodimo ob potoku. Pot nas nato pripelje do še zadnjega plezalnega dela, kjer najprej prečimo navpično skalno pobočje nad potokom, nato pa se še s pomočjo številnih skob vzpnemo ob jezu desno navzgor.
Tu se plezalna pot konča in sledi vzpon v ključih skozi gozd. Sprva je pot še zavarovana z jeklenico, nato pa nas po položnejšem pobočju pripelje do razpotja. Desno vodi pot nazaj proti izhodišču, levo pa vodi pot proti koči Hochstadelhaus.
Če nadaljujemo proti koči Hochstadelhaus se v nadaljevanju vzpenjamo po ozki stezi skozi gozd in se kmalu priključimo običajni poti proti koči.
Nadaljujemo po dobro uhojeni poti, ki višje preči cesto (cesta je zaprta za javni promet), nato pa se vrne v gozd in nas mimo Hildine kadilske klopi, ponovno pripelje do gozdne ceste. Cesto takoj zapustimo, markirana pot pa le to višje še nekajkrat preči, oz. se po njej kratek čas tudi nadaljuje. Višje se gozd redči, tako da se nam odpirajo lepi razgledi na vzhodno stran, kjer lepo vidimo reko Dravo in del Ziljskih Alp. Pot se višje vrne na cesto, kateri nato sledimo vse do planinske koče Hochstadelhaus.
Od planinske koče nadaljujemo rahlo desno (smer Hochstadel) ter se čez kratek pas gozda povzpnemo na planino Unholdenalm. Tu se sprehodimo na desno stran planine, kjer pri nekaj kočah ponovno stopimo na cesto. Sledi kratek zložen vzpon po vse slabši cesti, nato pa prispemo na označeno razpotje.
Nadaljujemo rahlo desno v smeri "Hochstadel - pot št. 218, 3 h" ter vzpon nadaljujemo po zmerno vzpenjajoči se poti. Pot, ki naprej poteka čez prostrana pašna območja, višje zavije v desno in se za kratek čas strmo vzpne. Pot kmalu zavije v levo ter se skoraj povsem položi. Sledi zložen prečni vzpon, ki poteka pod stenami 2283 m visokega Rudnigkofla. Ko se prečenje konča, pot zavije desno ter se v nekaj okljukih vzpne čez strma in predvsem v mokrem za zdrs nevarna pobočja. Po krajšem strmem vzponu stopimo na razgleden greben, pot pa tu zavije ostro v levo, kjer se ponovno položi. Sledi kratko prečenje izpostavljenega grebena, nato pa pot preide na manj strma pobočja. Naprej se vzpenjamo po vse bolj razgledni poti, le ta pa nas vodi čez niz več manjših dolinic. Višje pot postane nekoliko bolj strma in malo pod vrhom tudi na nekaj mestih rahlo izpostavljena. Tej zelo razgledni poti, ki v zadnjem delu poteka le nekaj metrov stran od mogočnega prepada, sledimo vse do vrha Hochstadla.

Ob poti: Regenbogen Wasserfall (730m), Hochstadelhaus (1780m), Planina Unholdenalm (1800m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
 Unterpirkach - hochstadel1
 Unterpirkach - hochstadel133
 Unterpirkach - hochstadel134
 Unterpirkach - hochstadel135
Diskusija o izletu Unterpirkach - Hochstadel (ÖTK - Klettersteig Pirknerklamm)