Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Dom na Krvavcu / Ambrož pod Krvavcem - Dom na Krvavcu

Ambrož pod Krvavcem - Dom na Krvavcu

Izhodišče: Ambrož pod Krvavcem (1084 m)
Zemljevid: Grintovec 1 : 25.000
Avtor: navrhu
 1 osebi je objava všeč
Dne 11.11.2007 sem odšel na KRVAVEC in sicer iz vasi AMBROŽ POD KRVAVCEM. Pa da pogledamo celo pot z avtom iz smeri Ljubljane. Peljemo se po avtocesti iz Ljubljane proti Gorenjski. Na izvozu VODICE zapustimo avtocesto (od tu naprej merim razdaljo) in na koncu izvoza na križišču zavijemo desno proti Vodicam. Nato prispemo do semaforiziranega križišča (600 metrov od izvoza z avtoceste) in v tem križišču zavijemo levo za smer CERKLJE, BRNIK. Peljemo se skozi naselje Vodice in prispemo v naselje SPODNJI BRNIK, kjer ponovno pridemo do križišča (5,7 km od izvoza z AC), kjer zavijemo levo v smer KRANJ, KRVAVEC in po 100 metrih vožnje zavijemo desno v smer CERKLJE, KRVAVEC (5,8 km od izvoza z AC). Po tej poti se peljemo po glavni cesti in sicer skozi SPODNJI BRNIK in pridemo v CERKLJE. V tem naselju pridemo ponovno do križišča, kjer moramo iti za smer KRVAVEC (9,1 km od izvoza z AC). Tako pridemo v vas GRAD, kjer moramo na koncu vasi zaviti z glavne ceste desno v hrib za smer AMBROŽ POD KRVAVCEM, ŠENTURŠKA GORA (10,3 km od izvoza z AC). V hrib se peljemo 2 km in pridemo do križišča, kjer z glavne ceste zavijemo levo za smer AMBROŽ POD KRVAVCEM, STIŠKA VAS (12,3 km od izvoza z AC). Od tega križišča se peljemo samo še v hrib po glavni cesti in po dobrih 6 kilometrih vožnje pridemo do Turistične kmetije Pr' Ambružarju (18,4 km od izvoza z AC). Tu boste videli modro prometno tablo ki označuje parkirišče, pod njo pa je napis »Za goste turistične kmetije pr' AMBRUŽAR«. Jaz sem kljub temu parkiral na njihovem parkirišču, saj je bilo tam parkirano le eno vozilo. Šel sem malo okoli hiše, da bi vprašal za dovoljenje za parkiranje, vendar nisem našel nikogar.

Pa preskočimo hojo na Krvavec in nazaj in naj povem, da sem ob povratku na parkirišcč videl še več parkiranih vozil. Poiskal sem lastnico Simono (pojdite na balkon v prvo nadstropje in odprite prva balkonska vrata; tam je točilnica). Pri lastnici sem naročil pivo, ki je stalo 1,70 EUR in jaz sem ji pustil 2 EUR z obrazložitvijo, da naj šteje to kot parkirnino. Nato sem lastnico vprašal, če se kaj jezijo, ker planinci parkirajo na njihovem parkirišču. Lastnica je povedala, da se ne in da povečini pridejo vprašati za dovoljenje in tudi kaj spit. Problem je le pozimi, ko imajo več gostov in tako ni dovolj parkirnih prostorov. Moj nasvet; ko parkirate, pojdite poiskat lastnico in jo vprašajte za nasvet. Problem bi znal nastati, če bi morda na dan vašega parkiranja prišla večja skupina najavljenih gostov na kmetijo in potem oni ne bi imeli prostora za parkiranje.
Od parkirišča pri turistični kmetiji pojdite peš nazaj na glavno cesto in potem po glavni cesti hodite v hrib 20 metrov in neposredno nad parkiriščem zavijte strmo v gozd. Če bi se radi izognili strmini že v začetku pohoda, nadaljujte pot po asfaltu v hrib, prišli boste do ostrega ovinka v levo in tako zopet nadaljujte po asfaltu in kmalu boste zagledali »križišče« s planinsko potjo, po kateri sem šel jaz.

Jaz sem šel nad turistično kmetijo neposredno v gozd v hrib in tako sem po 15 minutah prišel ponovno do asfaltne ceste. Prečkal sem jo in pot nadaljeval v isto smer (proti severu) v gozd in navzgor v hrib. Tu sem se že začel soočati s problemom zelo slabo oziroma sploh neoznačene poti (planinskih markacij skorajda ni bilo, tako da si z njimi nisem mogel pomagati; videli boste le nekaj rumeno/belih markacij). Torej malo smisla za orientacijo in uspeli boste. Boste pa na tem delu poti naleteli na veliko rumenih listkov z napisom »POHOD«, katere je nekdo nalepil na drevesa. Sledite tem napisom, saj so zanesljivi vse do planine JEZERCA. Dobrih pet minut sem tako hodil od prvega prečkanja asfaltne ceste in prispel ponovno do nje ter jo zopet prečkal ter ponovno stopil v gozd. Po slabih 10 minutah hoje sem se zopet srečal z asfaltno cesto (tretje prečkanje). Tu me je čakalo »presenečenje« saj sem pred seboj zagledal asfaltni odcep v hrib, ki pa ni narisan na karti. Ko sem se mu približal sem ugotovil, da gre za novo zgrajen odcep, ki je v bistvu dovozna pot do novo zgrajene hiše nad asfaltno cesto. Tu so me pozdravile ovce ter napis »NI PREHODA«. Brez panike, nekaj metrov pred tem napisom je lesena smerna tabla z napisom »PLANINA JEZERCA«, katero pa zgleda, da je postavil lastnik hiše, ki je postavil tudi napis »NI PREHODA« in ne PD Komenda. Torej sledil sem smeri, ki mi jo je predlagala smerna tabla in tako po 10 minutah hoje prispel na PLANINO JEZERCA. Kdor bi se rad izognil hoje med mojim izhodiščem in planino Jezerca, lahko do te planine pride z vožnjo po cesti, katero sem jaz nekajkrat prečkal. Na planini JEZERCA je precej veliko parkirišče, ki lahko sprejme več kot 20 osebnih vozil in prav tako boste tu našli informativno tablo ter več smernih tabel.

Od planine JEZERCA sem jaz nadaljeval pot v hrib in proti severu. Po nekaj minutah se je hrib zravnal in pot sem nadaljeval po »cesti«. S hojo po tej cesti boste ves čas pred seboj videli stolp RTV Slovenija na Krvavcu, kar naj vam bo kot smerokaz. V neposredni bližini stolpa je namreč dom na Krvavcu, kamor sem se na tej poti povzpel. Od planine JEZERCA sem hodil še 20 minut in prispel na KRIŠKO PLANINO, kjer boste videli večje število »turističnih« hišic ter dve žičnici. Tu sem imel zopet probleme najti pot proti domu na Krvavcu. S tega izhodišča pojdite v hrib proti RTV oddajniku mimo skrajno desne hiše. Tam boste našli tudi spomenik z napisom »ZA SVOBODO PADLIM PARTIZANOM NA KRVAVCU, DOMAČINOM TER PRIJATELJEM TEH GORA«. Pri hoji v hrib boste po nekaj korakih ponovno prišli do planinske steze, ki vas bo usmerila v smeri žičnice. S hojo po njej boste šli pod žičnico ter kmalu zagledali dom na Krvavcu. Od KRIŠKE PLANINE do Doma na Krvavcu sem potreboval 20 minut. Dom je bil odprt, jaz pa sem se odločil, da bom pot nadaljeval proti zahodu proti hotelu na smučišču (ne vem imena, mislim pa da ga upravlja podjetje AS). Na začetku sem hodil po cesti, nakar pa sem se spustil neposredno po strmem smučišču proti temu hotelu. Za pot od doma na Krvavcu do hotela sem potreboval 10 minut. Tudi tu sem bil razočaran nad planinskimi oznakami, saj je na tleh pri informacijski tabli ležala zlomljena tabla za smer »KRIŽNA PLANINA«.

Od hotela sem pot nadaljeval po cesti navzdol (tu boste videli ponovno rumeno/bele planinske markacije) in po 15 minutah prispel do doma na Gospincu. Ponovno presenečenje! Dom je bil zaprt, na vhodnih vratih pa nalepljen listek z obvestilom »Cenjeni obiskovalci. Ponovno vas pričakujemo ob pričetku smučarske sezone«. Vse to mi je dalo sliko, da PD Kranj, ki je upravnik doma, ne smatra planince kot njihove prvenstvene obiskovalce, čeprav je bil dom leta 1977 zgrajen ravno za planince. Le koliko planincev bo prišlo v ta dom v času smučarske sezone? Žalostno, vendar resnično. Še en problem pa je, da pa je planinski smerokaz, ki se nahaja pri informacijski tabli na planini JEZERCA in na katerem razločno in zavajajoče piše »Planinski dom na Gospinci, pri zgornji postaji kabinske žičnice, je ODPRT. PD Kranj«.

Od doma na Gospincu sem pot nadaljeval po makadamski cesti (cesta, ki vodi od Ambroža pod Krvavcem mimo planine JEZERCA vse do zgornje postaje žičnice na Krvavcu oz. do doma na Gospincu) vse do planine JEZERCA, kjer sem pri informacijski tabli »zavezal klobaso« ter se vrnil na izhodišče po poti prihoda. Od doma na Gospincu do planine JEZERCA sem potreboval 25 minut, od planine JEZERCA do izhodišča pa še dodatnih 25 minut.

Na koncu opisa naj torej še enkrat povem, da sem bil nad potjo, katero sem prehodil, zelo razočaran in sicer iz perspektive neurejenosti (neobstoja) planinskih markacij in podobnih oznak ter tudi nad zaprtjem doma na Gospincu. Upam da bo ta kritika dosegla odgovorne pri PD Komenda in PD Kranj ter da jo bodo vzeli kot idejo za izboljšanje in ne kot napad na njihovo delovanje. Ko (če) boste obnovili markacije, pa to zapišite pod komentar.

Srečno.
zemljevid poti - Dom na Krvavcu
Ob poti: Planina JEZERCA (1425m), Kriška planina (1515m), Dom na Krvavcu (1684m), Dom na Gospincu (1491m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Planina Dolga njiva (Krvavec), Krvavec, Veliki Zvoh, Vrh Korena, Kalška gora, Kalški greben
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, vpisna knjiga
Ambrož pod Krvavcem - Dom na Krvavcu1
Ambrož pod Krvavcem - Dom na Krvavcu69
Diskusija o izletu Ambrož pod Krvavcem - Dom na Krvavcu
Gost21. 11. 2007
velik nasmeh, vse je res, tudi sam sem po prihodi iz Stahovice na Križko planino doživljal isto
navrhu19. 01. 2008
Dne 15.1.2008 sem ponovno obiskal Dom na Gospincu kot smučar in spet bil neprijetno presenečen nad politiko tega doma in verjetno tudi tega planinskega društva. Na vratih in stenah sem lahko videl napis: "PROSIMO GOSTE, DA V DOMU NE JEDO S SEBOJ PRINEŠENE HRANE". Vsi, ki hodimo v hribe, vemo, da je popolnoma normalno, prinesti s seboj kakšen sendvič, kruh in salamo ali podobno v planinski dom in to tam tudi pojesti. Nato je bil tu še napis "UPORABA SANITARIJ DOVOLJENA LE GOSTOM". Torej, če boste kot planinec prišli na Krvavec in boste tako šli mimo Doma na Gospincu, pri tem pa boste začutili nujo, da greste na veliko potrebo, je edina rešitev za vas, da greste za smreko (razen če si pred vstopom na stranišče naročite še čaj).

Je pa zanimivo, da imajo nad točilnim pultom napis "STREŽEMO LE PRI TOČILNEM PULTU", kar pa verjetno ni normalno za sodobne gostinske lokale, kakršni bi oni radi bili, sodeč na predhodna dva napisa.

Skratka, dom je poln zapovedi in je najbolje, da spremeni ime, da bomo planinci vedeli, da tam nismo ravno dobrodošli.

P.S.: Pa še čaj z rumom je bil zelo slabega okusa; praktično nič veliko okusa in vonja po rumu ni prihajalo iz čaja.
velkavrh2. 07. 2008
Bil tu 26.06.2008-mimohod pri poti na Veliki Zvoh.Naj omenim da je pod domom arheološko najdišče pastirjev iz 10 .stoletja,sedaj pa se vršijo izkopavanja iz 11.-do 12. stoletja. Naj pohvalim ,da se na vrhu Krvavca spet nahaja žig in vpisna knjiga.Pohvala velja za operaterja.Morda naj bi imel Krvavec samostojen portal.
pohodnica5322. 02. 2009
21.2.2009 - kaj je lepšega kot pobeljeni hribi in planine, modro nebo in obilo toplih sončnih žarkov, ki že prinašajo vonj po prebujajoči pomladi - nenazadnje pa še začinjeno s pustim časom in - prava kombinacija za obisk že v spominu rahlo zamegljenega Krvavca; bilo je res krasnonasmehcool, žal brez mask (pred leti so bile kar živahne), za "lušte" pa malo sličic (upam, da mi bo ratalo kot ste me učili); kot obvestilo naj dodam, da tudi v Domu na Krvavcu ne dovolijo, da bi se planinec podkrepil s kakšnim svojim sendvičem; bognedaj, lahko zunaj (kjer je žal precej mrzlo pihalo); smo se pa podložili pri sosedih, malo nižje, brez problemovmežikanje
Nič ne bo s slikami, ni priponke za objavo slike; zadrega; prosim za pomoč
geppo23. 02. 2009
Tukaj se samo komentirajo izleti - dodajanje slik je pod obcijo TRENUTNE RAZMERE!
pegas4324. 02. 2009
Zdravo . Sicer malo pozno , ampak z veseljem sem pogledal te slike . In na sliki št.22425 menim da je Triglav .

LP Franci
potpodnoge5. 01. 2020
Ahh, saj sem vedel. Bo pač treba pomladi še enkrat na Krvavec ampak iz Kokre, da se zapiše še ta pot. Sicer je bolj zaprto glede na razgled ampak pot je čisto v redu. Šel pred leti, ko še nisem imel fotoaparata, ampak na pomlad, ko bo že vse ozelenelo, ker se meni zdi v tem času najlepša narava, bo pot kar zanimiva.